1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581114 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20

« · 2256171 Till forumet


Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Seriens tredje bästa PK över de fem senaste matcherna tar emot seriens näst bästa PP över de fem senaste matcherna. Jag ser helst att vi undviker ett funktionstest av special teams överhuvudtaget om jag ska vara helt ärlig.

"Hur tänker IK Oskarshamns huvudtränare Martin Filander inför lördagskvällens bortamatch mot SHL-jumbon Timrå?

– Det kommer att bli tufft för oss, säger han.

– De har haft en väldigt, väldigt giftig offensiv på sistone. De spelar en väldigt omställningsrik och finurlig hockey. Det gäller att vi är oerhört ödmjuka och att vi är beredda på att lägga ned ett jäkla jobb över hela banan om vi ska kunna göra det svårt för dem. Timrå har många skickliga gubbar. Det är ett intressant lag – sedan har de haft det lite tufft emellanåt, men de utmanar alltid motståndarna från start.

Vad minns du av seriepremiären hemma mot Timrå (5–4-vinst)?

– Det var en mycket speciell match. En typisk premiär, med mycket nerver och mål där det studsade på någon fot. Det var märkliga mål – men vi hittade ändå en väg att vinna den matchen tack vare en bra offensiv. Det var en skön start – men det var ingen tränarmatch direkt.

Vilka är de viktigaste nycklarna för er i den här matchen?

– Vi måste vara oerhört tydliga och konsekventa – och hängivna till det som vi har kommit överens om, både inställningsmässigt och strukturellt. Att vi är med från start i matchen är också en otroligt viktig nyckel. Det var lite ringrostigt senast (3–2-seger, efter straffar, hemma mot Örebro på torsdagskvällen) – men energin var fin. Kan vi bygga vidare på energin och få lite mer tydlighet i vårt spel, så tror jag att vi har många nycklar på plats.

Det är alltjämt oklart om backen Robin Norell, som återhämtar sig efter en skada, kan vara med mot Timrå. Men han är med på bussen upp och Hugo Jonasson går in som sjundeback om det visar sig att Robin Norell inte kan lira.

Inga bakslag för Salle och Weise (Johannes Salmonsson och Dale Weise, som gjorde comeback i fajten mot Örebro på torsdagskvällen, efter varsin skadeperiod)?

– Nej, de är hela och mår bra."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Knylan: Första matchen för Laxen i NHC sedan han fick knäet i huvudet i ett visst kval mot Oskars…

Viktigt att fortsätta jobba hårt och vara ödmjuka för framtiden. Två vinster kan snabbt bli förvandlat till en lång rad av förluster.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Knylan: Kaffe kaka tredje raka! Nu ska vi ta revansch på OIK men då måste Timrå spela på topp för att vi ska vinna. En seger skulle ge hela laget en rejäl dos självförtroende och är precis det vi behöver nu för att skapa en positiv trend.

Smålänningar är alltid sega och jobbiga att möta och de spelar med harmoni och stort självförtroende, speciellt på bortais där de har fått ihop 19 poäng på 9 spelade matcher! Dessutom leder ex-modoiten Patrik Karlkvist SHL:s skytteliga (gäller att vi "tar hand" om honom)

OIK är klara favoriter (de ligger sexa i tabellen) men jag tror det passar Timrå bra att slå ur underläge och vi kan vinna. Hoppas det blir mycket publik och bra tryck på läktarna också då det inspirerar killarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Enligt kritiker och journalister så har vi vunnit mot två dåliga lag som har gjort sina sämsta insatser för säsongen. Så det här blir upp till bevis!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Matsg: Är det såhär det känns att vinna?
Så jävla skönt! Hoppas det fortsätter imorgon.

Tycker Rattie i övrigt får för lite beröm, han är otroligt smart med pucken och det händer allt som oftast något bra med pucken när det lämnar hans blad. Tror han kommer bara bli bättre och bättre.

Något som var tydligt och som jag gillade att se var att jag aldrig sett Timrå aldrig lyft så många lobbpuckar ut i mittzon igår. Tidigare har man försökt spelat ut dig i dom situationerna för man varit lite naiva. Nu lobbade vi ut pucken många gånger och lät forwards sticka på pucken istället för att spela fast sig, som ledde till offensiv istället för defensivt. Sedan släpper timrå till alldeles för många kontringar men det känns lättåtgärdat förhoppningsvis!

Alla till hallen imorgon!

In freddan we trust, va!!!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Matsg: Endast 188 sittplatser kvar i arenan nu enligt senaste inlägget på Instagram.
4500 sålda biljetter nu
Kan bli riktigt bra tryck imorgon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
BlackBay: Enbart platser på rad 1-2 kvar typ.. Hade aldrig förväntat mig sånt här tryck med tanke på Giffarnas viktiga match och som ser ut att gå mot slutsålt också. Kanske att folk kör en heldag med både GIF och TIK? Eller är det "familjedagen" som lockat till sig all publik?😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Puckat: Man ska aldrig underskatta överprisad tacos 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Puckat: jag var lite sen på pucken och shoppade biljetter för en timme sen. Då blev det på rad 3.
Men det är strunt samma, är det fullsatt och fantastiskt stämmning skulle jag till och med kunnat sitta längst ned bara man får vara på plats live.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
BlackBay: Rad 1-3 är magiskt, nära spelet och man ser spelet i en grym dimension, sitta högt är inte samma sak, försöker alltid att komma nära isen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
BlackBay: Fantiskt. Imorgon blir det draag 😍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Matsg: Det kommer bli en svettig match mellan två lag som på många sätt ska vara likvärdiga men där gästerna fått en flygande start på säsongen. Det är ingen femstjärnig hockey de presterar, IKO, men de gör mål och poängen rullar in. Någon dipp lär sannolikt dyka upp, dock lär väl de ha stökat av den där avgrundsdjupa svackan redan ifjol. Precis som att vi inte lär försätta oss i samma skit nästa säsong, bara vi reder ut den här säsongen.

De är längre fram i sin omställning till ligan, och helvete vad jag hatar dem för den medstuds de nu fortsätter att skörda frukten av. Imponerande, och djupt provocerande på en och samma gång.

Det är upp till oss själva detta, inte minst matchen imorgon. Pressen är på oss. J20 är spellediga i helgen så det är väl fullt möjligt att OJ dyker upp i laguppställningen, annars vibbar jag lite att Lundin kanske kan stå inför en nytändning. Det är så dags nu. Han driver och kör på, men ofta ser det ut som att han helt raderat de två senaste säsongerna ur hjärnan och beteendemönstret. Inget går helt och hållet på instinkt längre, men precis som i Löökes fall så kan det där hoppa till och hamna på rätt bana när som helst. Killen är ju ett fysmonster, stark utav helvete. Nä, det får vara färdiggrubblat nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Knylan: Tror TIK vinner mot Oskars. Ni är på gång. Blir nog lite vassa kontringar från båda lagen. Ser fram emot att möta TIK snart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Puckat: Har också funderat på vad det är som lockar folk nu. Är knappast tabelläget eller att några förändringar har skett, tror inte ”familjedagen” bidrar till en sån stor ökning, och motståndet är inte lockande heller. Antar att folk gillar Timrå och vill tro att Västra Stås inramning under kräftgången har dragit sitt strå till stacken.

Nöjer mig med förklaringen: ”Folk drar folk”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
RasmusVS: ”Ära den som äras bör”. Om det är marknadsavdelningens fel att det inte kommit folk på tidigare matcher så bör det också rimligen vara deras förtjänst.
Familjedagen i kombinationen med lördagsmatch och en uppåtgående trend är väl tillsammans tre logiska förklaringar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
RasmusVS: ÄR det så enkelt att 2 raka vinster drar folk? Kom igen nu, röd och vit hockeydynamit.
😄
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Herminator:

Är väl billigare biljetter även överlag. Lär bidra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
RasmusVS: Det som lockar folk är precis exakt det som så många har gapat efter från Timrå iks sida: mer "aggressiva" marknadsföringsaktiviteter. Aktiviteter vars enda syfte är att få fler människor på läktaren, inte att tjäna pengar.

Familjedag är ju ett ypperligt tillfälle att samarbeta med kommunens skolor, eller hur? Ska vi säga att varje elev får fyra gratisbiljetter till matchen? Så en familj bara behöver betala för dom där sviiindyra tacosen? Om dom nu vill gå alltså. Låter ju klokt på en familjedag. Kör på det!

Inte hela förklaringen givetvis. Men just idag är nog"marginalåskådar-antalet" extremt högt tack vare den insatsen från Timrå IK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
"– Det var ett steg framåt och i rätt riktning men vi vill fortfarande se bättre tålamod i egen zon. Vi höll dem på utsidan allt som oftast men det är otroligt viktigt även framöver att vi inte släpper in för många mål. -Fredrik Andersson"

Låter som det blir krampaktigt zonspel återigen. Ska bli intressant hur vårt boxplay i 5mot5 funkar mot Oskars
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Anledningen till att det är ”fullt” är att man har öst ut fribiljetter.
Vi får väl se hur många av dom som kommer utnyttjas.
Tror på många lediga stolar….
Men givetvis bra att trycks ut biljetter för att skapa intresse.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Röda Tallen: Fattar inte. Vilka har fått fribiljetter?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Knylan: kommer IKO upp i normal nivå vinner de hoppas på underskattning från deras sida så finns poängchans
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Helt jävla otroligt att när det väl kommer folk så gnälls det på det också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Mcmac: Vem har gnällt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
vad tror ni det blir idag då? Försöker vara optimist så tror 4-2 timrå?

Forza röd vit!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Puckat: Det talas om fribiljetter och billigare biljetter som skäl, för att annars skulle inte Timrå kunna fylla en arena överhuvudtaget. Jag fattar inte varför man ska haka upp sig på det när man istället bara kan vara glad att det kommer vara mycket folk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
tjobba: Min sons skola Prolympia har delat ut matchbiljetter till såväl elever som lärare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Håkkybåkky: Hör er, men vi hade väl över 4k mot Brynäs utan någon särskild aktivitet från marknadsavdelningen? Med 12 raka torsk och hela den biten.

Jag vill inte säga att familjedagen inte bidragit något, men att detta är markandsavdelningens förtjänst? Så långt är jag inte beredd att sträcka mig - jag hoppas inte heller att det är slutsatsen föreningen drar. Ståplats har bjudit på drag under hela säsongen och tror det dragit mer än vad en familjedag med tacos och bordshockey någonsin kan göra.

Med det sagt, familjedagen är en bra idé.

Edit: Såg nu att det sammarbetats med skolor osv, då backar något från min höga svansförning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
RasmusVS: Supporterbasen och att den ökar är grunden till långsiktig överlevnad. Toppen att vi lockar ungdomar till matcherna. Kanske väljer man att gå fler gånger tack vare det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
eliassjo : utan att slå mig på bröstet tippade jag rätt mot Djurgården, och idag blir det seger igen. Jag säger 6-2 till Timrå. Seger blir det hur som helst. Klättringen har börjat. Skål på er era jävlar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
RasmusVS: Håller med dig, det är varken svart eller vitt.
Ståplats: fortsätt vara grymma
Marknad: fortsätt med olika typer av aktiviteter
Laget: fortsätt vinn
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
En kompis till mig som går på prolympia har sagt att man använder en länk sen så får man välja hur många biljetter man vill ha. Du kan alltså skaffa 50 biljetter till dig själv och sedan inte ens gå på matchen och det är helt gratis..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
FH - avdammad: helt rätt! Det är mycket viktigt att få ungdomar att komma på matcher!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Kul med huvudmatch för en gångs skull på CMore ikväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Jalasvaara: Där borde det ju finnas ett maxtak på hur många man får plocka ut.. Stor risk att många inte kommer gå pga att det är gratis och då spelar det ingen roll, men då tappar de en betalande åskådare som mig som var alldeles för sent ute den här gången
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Puckat: ja det låter som ett märkligt upplägg. Det är klart att de ju kan ha koll på om det kommer åskådare till de platser som hämtats från sidan (bortsett från ståplats då) och dra tillbaka möjligheten ifall det missbrukas. Annars är ju idén god, på tok för lite folk i rent generellt.

Offtopic: Nån som vet om barerna i arenan öppnar 16:30 vid insläpp eller hur är det?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
skulle gå in på biljetter och kolla hur många som finns kvar, helt slut på sittplats nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Vi gå för tredje raga sa ” Sheriffen ” !
Dags att slå mitt gamla lag sa hann!!!
Låt dä rinna lätt överallt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Vi ä Timrå IK och vi ger aldrig aldrig upp 🎉🎉🎉
Grattis Giffers till Allsvenskan 2022 🥳🥳🎉🎉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Puckat: Bara för sakens skull:

Maxantal biljetter på den där länken som någon refererade till är 4 st.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
varför spelar inte didrik?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
eliassjo : Försiktighetsåtgärd.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
jå1: Det innebär stor risk för ett backpar bestående av två av dessa, LaLeg/Nolan/Albin.... huvva, huvva.
Viktigt hur FredAnt coachar just den biten. Kanske Madsen kan ta en extremt defensiv position för att hjälpa till, Madsen som back?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Stackars timråspelare som kommer få smaka på Dale weise fysiska spel..fråga rodrigo abols efter senaste matchen hur det var att åka till sitt egna bås efter en tackling från weise..sörjer med er
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
jå1:

Låter ju extremt illavarslande.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Modoflopplag1: Ja men det måste vi ju fråga, skickar du över hans nummer?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Förutom vinst ikväll så low-key hoppas jag att Djurgårn vinner mot LHC också så det jämnar ut sig i botten
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
thorwald: Bättre att DIF förlorar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Andersson: Njaa. Hellre färre poäng upp på "säker mark" än att vi går om DIF(det gör vi ändå så småningom) 💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Återigen gör man misstaget att bara ta med 6 backar. Är Didrik så pass skör att han inte ens kan gå in som sjundeback? Lyft upp en juniorback istället för att ha 14 forwards på bänken..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Tacos och poäng ikväll! Forza Tik!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Puckat:
Boyce kan nog spela back om det skulle knipa. Han är en jävel i egen zon.
Låst ämne

« · 2256171