1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582085 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09

« · 2612969 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
mr_brasco: Tycker att ni ska bygga en ny arena i Umeå, passa på nu när Björklöven går dåligt. Umeå är framtiden för er.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Synct: alltså säger inte att Juel har svagt psyke, han har varit grym i ett antal matcher nu. Men det brinner ju till lite i huvet på honom efter tabben bakom mål. Tror inte han hade provat att skjuta på mål om inte den där tabben skedde tidigare 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Kerstin_k: Hann bli lite skakig där när Juel går för målet. Såg framför mig hur han drar pucken till icing och OINK kvitterar på nästkommande tek. Priset för svagast psyke går ändå till Kruse, jäklar vad han gafflade efter varje avblåsning och ändå kom OINK undan med nästan allt hos domarna. Kan inte vara kul att vara i hans skor just nu. Bortsett från den onödiga reduceringen så kändes det kassaskåpssäkert tycker jag. Vi dominerade matchen.

Kan Oskarshamn göra en ”Timrå” och få ordning på spelet i ett kval? Känslan just nu är att dom åker ur.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Kerstin_k: "Coolast var ju ändå att Juel (som var bra matchen igenom) vågade gå för mål i öppen bur efter tavlan han och Rindell bjöd på."

Ja hur iskallt som helst, satt fan ölen i halsen. Chansen för en ny tavla och kvittering är fan ganska stor när målvakter ska dribbla och ha sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Olle: Såg klart matchen nu. Är väl egentligen inte jättemycket att säga om den. Rättvis utgång.

Coolast var ju ändå att Juel (som var bra matchen igenom) vågade gå för mål i öppen bur efter tavlan han och Rindell bjöd på.

Hanzel magisk. Igen. Framspelningen till Dahlén är ju världsklass rakt igenom.

Skönt med tre poäng!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
mr_brasco: Med ett enda inlägg bekräftar du hela bilden av varför man inte önskar en modoit framgång. Helt rätt tycker jag! Man ska inte ha några illusioner om vilken typ av supportrar ni är.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Andersson: Det tycker jag är ganska talande…. Jag tycker ni alla ska önska att vi håller oss kvar. Jag tänker så här (inte med avsikt att provocera) att ert största problem är intresset för Timrå. Derbyn mot oss förbättrar intresset avsevärt.

Ni har årtiondes lag med massa hemvändare och lyckas inte locka publik eller sponsorer. Så länge Timrå (kommun) inte kan tänka sig en arena i Sundsvall kommer ni att leva på lånad tid. Det ni behöver (om ni inte vill ha derbyn) är att planera för att bygga nytt och en flytt till S-vall och tiden är nu då all annan elitidrott i S-vall är svag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
mr_brasco: Jag är nog en av få som tyckte det var bra att ni slog DIF förra året , kanske för jag ogillar dom ännu mer , och för att det är roligare med derbyn än DIF
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
erathoo: Karlin är från Övik, och yes han har spelat för Modo förut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Andersson: Jag upplever det som att många här tycker det är jobbigt att MoDo är tillbaka i SHL. Jag har svårt att förstå hur ni resonerar… varför unnar ni oss inte framgång? Är det på grund av en skribent som om det det finns många åsikter om även blanda hans egna lags supportrar, eller är det för att ni alltid gått stå i skuggan av MoDo? Alla vet att ni har nån kvartsfinal eller liknande som största merit men det kan ni ändra på.

Jag tycker ni gör det bra och håller det som troligt att ni slutar i toppen, önskar all lycka till (så länge vi tar poäng av er) !
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Sputnik: 1-5 är ju '' hedersam förlust '' så .....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Sputnik: förlåt min okunskap, men är Karlin övikare från början? Han har väl spelat i Modo iaf?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
empa11: Ja men precis så. Haha. Självinsikt finns inte i Öviks ordböcker.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
roger_sundsvall: hög nivå där
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
glorious badger:
Modo boken
Du är blockerad i detta forum till 292277026596-12-04 15:30.
Anledning: Bett om att få bli avstängd
3år sedan
asg*
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Sputnik: Haha ja. Ändå helt ok om man vill häckla med ”vi var bättre”, men många tyckte ju på riktigt att de var bättre 😂 Fatta vad nere i skiten man är om man upplevde att Modo var det bättre laget i torsdags.
Sen har ju även en trasig klocka rätt två gånger per dygn, så 3p kan man ju ta ibland.

Nu vann HV ikväll. Tror jag kommer få rätt på mitt förhandstips att OINK kommer sist, och Modo 13 🍾
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
empa11: Mest parodi på nivån på Modoiterna i all social Media i torsdags. Tävlar med OINKs om priset på dåliga vinnare. Snacka om mindervärdeskomplex, trots det "välfyllda" prisskåpet. 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Tycho: Men så är det ju.
Vinner vi 4 av 5 när Boyce nätar? Vore kul att få fram statistik på det.
Grymt skönt att vi kunde studsa tilbaka direkt

Övriga: skriv i Modoboken om modo.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Vargher85: Karlin kommer aldrig lämna Modo i detta skede. Men att han ens lyfter upp Garpen som alternativ till SHL tränare visar ju hans inkompetens. Nubben har redan Johan Lindbom klar så inte ens han kan få för sig den tanken. 😅

Skall vara OINKs i så fall om de hänger kvar. Men då är de rykta nästa säsong istället om Garpen styr det sjunkande skeppet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Glorious badger: Efter dom såg vårt tifo i torsdags och nästan alla i publiken kände: "nej nu har dom kommit på oss" så är de väldigt känsliga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Rip Kirby: Ah, ej förvånad alls. Patetiska var dem i torsdags med att ligga och simma på isen. Skyr alla som försvarar denna typ av hockey, vilket väldigt många modoiter tyvärr verkar göra.

Sällan skådat ett mer filmande pack! Nog för att jag aldrig hållit dem speciellt högt, men bottenivån nu kan få saker sjunka förbi.

Skönt att FBK tvåla till dem rejält.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Blev avstängd i modo-boken till mars för att jag skrev att Färjestad gjorde två snygga mål. Betydligt lägre i tak där än här inne.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Sputnik: Vi kan ju låta cykloperna hålla på med vikthån, det finns inte så många utbildningssäten i avfolkningsorten Örnsköldsvik så vi bör ställa oss över sånt beteende.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
mikenomad: Håller med, vill inte försvara nått men jag tror folk spunnit på Karlin pga vissa Modoiter som kommit med Jonte och Biteline eller liknande.

Men det är något vi borde hålla oss från själva. Bättre nivå kan vi.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
empa11: Jag tog ju upp Aagards "försök", i slutet, när han med pucken gräver sig framför en av backarna i Färjestad. Mitt framför ena domaren, bara dör han, och ger domaren en lång blick där han verkligen ber om att få respons. Men icke. Rättvisan fick gå vinnande den här gången 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Helvete vad Modo fick äta kuk. Kommer såklart vara den stora personen och inte gå in och häckla dem direkt i deras bok, storebror som vi är.

Någon som vet ifall de föll lika lätt denna match? Brukar sällan vara ett vinnande koncept som bortalag i Löfbergs. I fuskbygget vågar de försöka i alla fall, det blev ju vi väldigt varse om 😅

Fan vilken trevlig lördag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
"När Boyce gör mål vinner Timrå" gammalt Timrå IK ordspråk!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Olle: Jag håller med dig angående Karlin. Tillsammans med Lehtinen är han förklaringen till att Modo inte är ett strykgäng. Hatten av för Karlin.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
mikenomad: Okej, jag förstår helt och fullt. Det var aldrig min mening att hoppa på någon personligen. Jag ber om ursäkt 🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Andersson: nubben 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
jå1: Wennerholm måste va full , vem vill nånsin ha Garpen som tränare igen ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Olle: Karlin & Hinken presterar onekligen bra. Modo på plats 9 efter 25 omgångar är rätt så vasst
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
mikenomad: Håller med på den. Personligen så anser jag att Karlin är det absolut enda med Modo hockey som andas klass. Han förtjänar lite mer respekt än att bli hånad för vikt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Vargher85: nejnej temat i m0d0 är kusin. Du ska vara släkt för att få vara med i klubben. Se vårt tifo senast däruppe. Det vinner faan pris! Guld! SM-guld!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Rip Kirby: Måste helt ärligt säga att kommentarer om folks utseende stinker. Oavsett vem det gäller. Lågvattenmärke, under vår värdighet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Sigge: Ni har som sagt en fin målvakt. Han blir viktig för er i kvalet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
vonDöbeln: Jag kraxar lite olyckskorpaktigt åt länskollegan, Wennerholm-style.

"Modos utmaning kommer nästa säsong. Rockader på tränarfronten är på gång i flera föreningar och Karlin är ett hett byte. Modo kommer få se sig om efter någon annan. Säkert kommer man återgå till gamla strategin. Modo vill ha ett namn. Modo vill ha meriter. Modo vill ha tung erfarenhet. Det finns ett naturligt val: Garpen."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Sigge: du behöver jobba lite på tekniken i dina försök att skapa irritation min vän!

När du kallar en match ditt lag vinner för utklassning när man spelmässigt var i underläge över 60 minuter så blir det på tok för uppenbart att du bara söker reaktioner..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
cloon: Upplägget skulle kunna t.ex vara att sittplats kör: "Framåt Timrå!" och hela Västra stå svarar: "Framåt Timrå!" eller "Kom igen Timrå!", eller ngt annat kreativt 👍😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Tydligen är Biteline abbonerat på julafton. Teambuildning/Tröstätning står på menyn. Karlin kan han!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Rip Kirby: Exakt tänk hela eon så😎. Lätt ramsa med💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Sigge: det är hedrande att vi kan bidra till ert välmående av att leva på en vinst i omgång 24. Lite som att ni fortfarande använder det där guldet för hundra år sedan som en snuttefilt när ni skämmer ut er i nutid.

Hedrande förlust? Haha ni blir ju totalt pissade på av Färjestad, ni är i en annan liga i den här matchen. Allsvenskan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Sigge: hedersam förlust idag? Med den inställningen kommer det bli kval!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Sigge: Utklassningen med alla era filmningar, blir en skön 0 poängare för er efter uppehållet med. Skål!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Dundee: precis! Endera så köper vi in någon höjdare och satsar rejält den här säsongen! Eller så låter vi våra talanger spela och låter det betala sig på sikt! Jag tror ju också att när andra yngre spelare runt om i Sverige ser att i Timrå där får man chansen till speltid, då kan det också bli lättare att locka dom till klubben!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Rip Kirby: Aagard är ju redan en Jämtin efter en knapp halv säsong i ligan. Alla fattar att han filmar när tillfälle ges och han ger tjuvnyp så fort tillfälle ges. Han får inte ofta utvisningar med sig för domarna vet vilken typ av spelare det är.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Olle: En hedersam förlust idag visserligen. Men vi Modoiter kommer leva länge på den utklassning som bevittnades i torsdags. När Sveriges bästa offensiv hade det jobbigt mot den sämsta nykomlingen på 2000-talet. Skål!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Timrågogogo: Japp och tightar till det i botten 🤗
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Faan sköna resultat idag. HV smackade dit sillarna också så nubben får en god jul.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Vi ser ut att bli kvar på 5e plats inför uppehållet.

Hååve har vänt mot Frölunda o vann
Låst ämne

« · 2612969 · »