1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581439 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05

2666565 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
löven borde säga adjö till rahimi
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Att man medvetet sänker en annan människa med berått mod känns för mig oerhört obehagligt. Nånstans måste det finnas en spärr att så här gör man inte. Tyvärr vissa verkar inte ha den eller då finns den långt innanför hjärnbarken. Tycker synd att Löven är som dom är. Hade varit kul med ett Norrlandslag till.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
russkiy medved blyat:
Blir inte Rahimi avstängd minst 4-5 matcher är det sjukt. Då ska zebrorna sluta att ta utvisningar helt och hållet. Dom måste vara blinda. Stäng av Rahimi för evigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
sargad: När är Hockeysnack en sport...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Villervalla: nä… precis. Allt är avslaget och passivt.

Det känns som försäsong i intensiteten från igår.

Nerver eller?

Jag tror det är något lite mer kollektivt fel i truppen än så.

Ser man på linan med Lander och CO så är det full fart.

Lundin kämpar
OJ kämpar men kollektivt blir det avslaget som fan..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Turkiska Tiken : Så är det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Andersson: Bra att träna på inför stundande kval såklart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Dubbeld: Jo, men vi kan såklart inte gå in med honom som ordinarie på 4 kedjor. Kontrakt kan man väl skriva ändå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
kulltorp: Problemet blir ju om ett annat lag får syn på denna talang och sen vips så är han borta och vi ligger här med ansiktet i kudden
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Östersund plockar alltså mv när det står 2-6 ????? avd nu vänder vi ....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Synct: 4 ögon ska se den axeln gå upp där! Tur de finns reprisbilder som de kunde använt sig av men nehe. :/
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
russkiy medved blyat: Nästan ännu fulare att domarna ser det som en kollision, inte ens en 2:a, haha! Men lär garanterat bli avstängning i efterhand.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Dubbeld: Stor talang som haft en del motgångar genom åren fysiskt, senast ett armbrott. Tror inte han är redo riktigt ännu. Ge han ngr år i allsvenskan först, tycker jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Turkiska Tiken : Spelade bra mot de finska lagen samt de andra lagen vi mötte under försäsongen.

Snabb på skridskorna och läser spelet bra. Enda anledningen till varför han inte har presterat i juniorlaget denna säsong var pga en långtidsskada
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
2 poäng skiljer just nu mellan Löven på 6e och Bofors på 7e
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
TIK_TIK: fulaste taciklingen iår, han visste precis vad han gjorde och sen leker så himla oskyldig. Pinsamt!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Hur fan kan Rahimi få fortsätta att spela hockey!!?nEn av dom största idioterna som spelat hockey i nån av ligorna i Sverige.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Hahl Bundy 2.0:n"nMatchavsnittet Timrå -Skellefteå understryker detta väldigt tydligt när Ante klart o tydligt säger åt spelarna att dom inte får hitta på nånting utöver det som sagts eller göra egna ?kreativa lösningar?.n"nÄr det här tillgängligt någonstans?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Dubbeld: Han är väl inte nära att ta en plats i SHL? Om ens Hockeyallsvenskan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Villervalla: Just nu är gräset grönare överallt.
AVGÅ ALLA.NU

Hockeysnack är för övrigt en underbar sport.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Håkkybåkky: Samma känsla har växt fram under säsongen och cementerades fullständigt när vi mötte Skellefteå näst senast. Det såg ut som att SAIK gjorde precis vad som ville med oss. Starkare i precis allt i spelet och dom gjorde mål lite när dom kände för det. Tragiskt men sant att beskåda.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
roger_sundsvall: Ja, där smäller det. Hur kunde man missa detta för ett par år sedan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Rip Kirby: Möter man Modo i en åttondel så tar det nog slut där då de inte är ett topplag som man höjer sig mot.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Villervalla: nr 77 i aik , han ser stark ut
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Håkkybåkky: Kollat in Ingberg-Nilsson, där klantade nog Timrå till det men Nubben verkade ha koll där om nu inte AIK tar steget upp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Rip Kirby: känner likadant! Det är som att det inte finns någon gnista i laget. Det är Landers kedja och fjärdelinan som visar lite vilja. Annars är det mest jämngrått.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Rip Kirby: Tror tyvärr att vi är körda oavsett. FBK, Växjö och Skellefteå är lag som vi tyvärr aldrig kommer kunna slå i en serie bäst av sju (trots 8/12 poäng mot smålänningarna och 6/12 mot Ryggsäck BK). För att undvika dessa i en kvart skulle vi behöva ta 5:e placeringen, vilket redan är bortom räckhåll.

Men grabbarna på isen och gubbarna i båset var gärna knäppa mig på näsan och bevisa att motsatsen är möjlig.
Blir det semi så lovar jag att tatuera in Hussens profil på ena skinkan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Hoppas verkligen att man kan frigöra lite pengar med att släppa Lundin/EA och ta in Sjöholm från juniorerna istället.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Sputnik1: EP40 om tankarna efter det nysignade kontraktet.

"– Ja, tankarna snurrade lite. Ska jag köpa hus, klocka, bil eller vad? Jag tror jag måste lugna ner mig lite först innan jag försöker göra något och ta de stora besluten."


En liten present till Timrå IK på ett par mille känns inte så mycket i storplånkan, känns mest som ett beslut man inte behöver fundera så mycket över. 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Tom Topp: Jag vet inte, men det känns som flertalet som skriver aktivt härinne inser att vi inte lär kunna gå särskilt långt med varken spelartruppen eller spelsystem/ledning den här säsongen. Inklusive undertecknad. Jag är tämligen säker på att vi inte klarar av att komma topp-6.

Vi lär få det riktigt jobbigt att klara av Linköping i morgon kväll.
Timrå IK´s "slutspel" den här säsongen blir åttondelsfinalserien mot MoDo. Där lär det kunna brinna på riktigt både på isen men förstås även härinne. Tar vi oss vidare, vilket på förhand känns långt ifrån säkert, väntar Växjö i kvartsfinal. 3-1 i inbördes matcher. Ja visst, men helt ärligt, hur har vårt spel sett ut nu mot slutet. Okej om vi kan höja oss mot topplagen, det ska väldigt mycket till för att vi ska kunna utgöra något hot där över sju matcher. Men jag hoppas förstås att jag har fel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Dubbeld: det ska bli spännande nästa säsong!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Tom Topp: Kollar på exakt samma match, måste ändå ge cred till Jokinen som lyckades göra Jukurit till ett farligt motstånd
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Såg lite på Jukurit - Ässät. 3-0 till Jukurit inför tredje. Nässen mest speltid, rörlig och giftig på blå när det är PP! Ser lovande ut!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Rip Kirby: exakt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Nisse på Mon or: En Lövare tröstar sig kanske med att man laddar för slutspel. Sanningen berättar nog något annat. Det känns som att de satsningar som klubben gjort att nå SHL börjar tappa kraft. Hur länge finns förtroende kvar för sportchefen?

Jag står fast vi att Björklövens bästa och kanske enda chans att kliva upp var säsongen 2019-20, "covidsäsongen", när man slog poängrekord och "bara" skulle spela bort Oskarshamn i kvalspelet, som då aldrig blev av.

Nu har det känts en längre tid som att kraften inte riktigt finns där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
bar mofftak: Ner med Djurgårn
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Östersund har ett bättre PP än vi. Snabba pass, skott, mål. 1-2 mot DIF.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Nisse på Mon or: Många sura miner här och fullt förståeligt.

Men om vi nu blir sjua (vilket det troligen blir) och vi vinner åttondelen möter vi förmodligen Växjö.

Vi har 3-1 i matcher mot de i år, det är väl inte så illa?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
2-0 AIK mot Löven efter 2.5 minuter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Hahl Bundy 2.0: Bra där! Alla här på Hockeysnack som inte är medlemmar får ta mig tusan signa upp sig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Hahl Bundy 2.0: Har funderat på det där med. Freddan hade sina brister, men han lyckades ofta sätta en bra offensiv.
Minns att han faktiskt sa att spelarna hade sina direktiv, men att de också hade fria händer att vara kreativa, annars ansåg han att han skulle hämma spelarna lite för mycket.

Ante har inte lyckats sätta en offensiv riktigt på 2 säsonger nu och nånstans brister det med den uppsättning spelare vi har.

Sen skall han ha en eloge till att vi fortsatt släpper in rätt få mål sett till övriga lag, men nånting är det som stryper kreativiteten i offensiven.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Min känsla när det gäller Ante är att han är tjurigare än en pilsk marskatt. Har han sagt hur man ska spela så ska man spela så. Ingen får gå ur ramen eller vara kreativ för då får man höra det… typ OJ:s friläge osv.

När det blir så konkret hur man ska göra så försvinner glädjen, lekfullheten o kreativiteten hos flera spelare. För ärligt hur roligt blir det?!

Matchavsnittet Timrå -Skellefteå understryker detta väldigt tydligt när Ante klart o tydligt säger åt spelarna att dom inte får hitta på nånting utöver det som sagts eller göra egna ”kreativa lösningar”.

Det är ju sånt som sätter griller i huvet på flera tror jag. Vad får jag göra? Gör jag rätt?

Nä jag är oerhört glad för att Ante lämnar. Han har gjort sitt o han kan inte gå vidare o få gruppen att utvecklas.
Han är för närvarande fel tränare för Timrå IK. Jag blir frusterad, Vi blir frustrerade och spelarna blir frustrerade.
Hoppas att det blir en fin avslutning men som det ser ut för närvarande så blir det ett kort slutspel dvs ett play in som tar slut efter 3 matcher.
Skitkul liksom.

F.ö blev jag medlem i Timrå IK idag! Kan jag bidra så gör jag ta mig sjuttsingen det…

Hockey är en skitsport!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Panusarvagn: det sjukaste jag läst på HS senaste timmarna. Mange krigar som en smart härförare över hela banan. Tar aldrig en dag ledigt. Håller inte med en sekund att han visar ovilja, precis tvärtom. Sen är han stor och måste vara smart, det tycker jag han är.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Håkkybåkky: Delvis. och du har en viktigt poäng där med NHLs mindre yta. Men finns även svensk (gammal forskning) som visar att styrningar och direktskott är det mest effektiva i PP. Igår gjrode väl Oskars ett på styrning, Frölunda i sista sekunden (en man mer även om inte PP). Men utan skott inga styrningar. Så viktigt att kunna hota från båda sidor varför tröge EE får vara kvar och Hanzl inte ska vara vinge. Kanske är Wedin en bra vinge också och kan ersätta Hållander eller Emil alt Eronen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Panusarvagn: Jag har desutom ett litet tittartips till oss timråfans som jag har kört på i några matcher nu.

Om man börjar se matchen vid 19:30 istället för 19 så kan man spola 2 minuter lite snabbt när timrå får PP så slipper man tappa intresset för hela matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Själv tycker jag Pääjä är otroligt överskattad... han ska bidra i det fysiska spelet med sin storlek men är för snäll. Han ska inte ligga i botten i antal tacklingar. Hela hans kroppspråk utstrålar ovilja.

Åh andra sidan är Andersson otroligt underskattad. Han har visat i år att han har det offensiva i sig också om han får chansen. Dessutom skulle han göra det defensiva så Dahlen kan få en friare roll.

Hållander - Lander - Wedin

Pettersson - Hanzl - Panu

Dahlén - Andersson - Johansson

Boyce - Lundin - Pääjärvi
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Starostenko: Intressant läsning! Jag kommer inte motsätta mig ditt resonemang, vis-a-vis forskningen. MEN, Eronen är så sanslöst jäkla trubbig på grillorna så han skulle hamna i trångmål direkt, och vips är pucken rensad ur zon. Jag skulle hellre stoppa in EP på hans plats, flytta ner Hazl till rollen kring kassen och sätta en iskall Jonte till höger.

Visst bygger den forskningen på data från NHL? Där är isen 4 meter smalare, vilket innebär att du i princip alltid är i skottläge när du är i zon, och fattning på klubban blir viktigare. Kan tänka mig att det skiljer sig åt lite i SHL, men att slutsatserna fortfarande är någorlunda valida.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Starostenko: amen! Tack för ett sakligt och välstrukturerat inlägg i debatten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Costanza: möter hellre er än Malmö
Låst ämne

2666565 · »