JonteD: Det här måste upphöra, att fans vänder sig mot Dahlén är förskräckligt och enligt mig bara ett tecken på att vi inte förtjänar bättre än play in. Dahlén har en skitsäsong och en oklar plats i laget, han har inga kedjekamrater det stämmer med och poängen trillar inte in, det drälls med puckar och skridskoåkningen ser allt annat än rapp ut.
Ändå är Jonte den vi måste få igång, vi måste hitta omgivning till honom. Vi måste heja fram honom, inte bara för att han förtjänar det utan också för att alternativet är mellanmjölk. Han har potential att vara bäst i serien, ett jävla sparkapital. Jag är själv extremt besviken på denna säsong såhär långt. Men ännu mer besviken och trött på alla som tror att det är ovilja. Vi borde bli bättre på att bära våra hjältar när de behöver det, så som de burit oss när vi inte förtjänat det.
Karlsson74: Hanzl, Lundin, Eronen, och helst Erixon hade jättegärna fått lämna. Nu lär väl bara Lundin och Hanzl ryka. Kanske man kan lösa Eronens kontrakt på nått sätt. Går ju dock inga rykten om det. Lundin kan omöjligt bli kvar. Mieho bör lämna. Sen är det väl inte så mycket vi kan göra med truppen. Andersson? Till rätt peng har jag kvar honom i 4e.
Innan matchen påtalade jag att aftonens tillställning skulle bli ett kvitto på lagets karaktär. Den oro jag då kände visade sig vara högst befogad. Herregud. Hoppas att Lander i omklädningsrummet frågar Jonte vad han menade med "if you lead, we will follow". Enda gången han (eller någon annan forward) tog rygg på Lander-kedjan var när dom gick in i omklädningsrummet.
Tvärless på Antes "coachning". Fanns det någon som trodde på en återförening av Hanzl-EP-Jonte? Försvinner sirapen om man tar lagets tre segaste, mest obeslutsamma spelare och tussar ihop dom? Obegripligt.
Och PP. Jösses. Snacka om tjurskallighet. Det har inte producerats mål i den spelformen sen Dacke-fejden, men vi rullar på. Låt dom prata ihop sig och lösa problemen. Det släpper nog. Vi måste bara ha lite tålamod och fortsätta gnugga. Är det ett jävla skämt, eller?
Hoppas verk-e-ligen att det är som det verkar, dvs att man inte förlängt med Hanzl. Efter typ 10-12 fantastiska inledande matcher har det gått stadigt utför. Möjligen att "genidraget" att splittra den då bästa kedjan (Hanzl-EP-Pääjärvi) bidrog. Oavsett är han bedrövlig just nu. Kvällens insats hans sämsta någonsin i timråtröjan?
Jonte måste vara skadad eller ha någon annan form av fysisk åkomma. Brukar hålla med Hamrin, men förstår inte alls hans utvärdering av Jonte i senaste poddavsnittet. Han är seg, slarvig, odistinkt. Något han varit hela säsongen. Kan påminna mig e t t enda mål den här säsongen där han utmanar och gör något oväntat. Dribblingsmålet mot...HV? I övrigt är det bandysvängar eller magplatteprickskytte.
Jontes icke-producerande status ställer till det, rejält. Hur fan ska vi formera om laget så att vi får iaf e n kedja till som har någon form av funktionalitet? Förslagsvis slänger vi in Pääjärvi med Hanzl och EP igen. Nej, den kommer aldrig att bli vad den var i oktober, men vi kommer att få ut mer av av den. Tredje känns dock hopplös. Lundin är tebaks på det som förmodligen är hans SHL-nivå, vilket tyvärr inte räcker till. Här skulle jag testa att slänga in OJ istället för Pääjärvi. Han är visserligen lite valpigt ojämn, men han har iaf drivet och viljan att utmana. Och: tycker inte att han funkar i nuvarande konstellation med huvuduppgift att vara starka defensivt och lyfta upp spelet.
Men, så har vi då fjärde och vi har Jonte. En helt omöjlig kombination. Vilket innebär att vi inte har något annat val än att, ändå, återförena Lundin och Jonte. OJ som tredjelänk här? Njae. Två spelare som väger lite lätt, och frågan är om dom kan hitta offensiv kemi. I synnerhet med Lundin som spelfördelare och defensivt lok. Risken är att vi får en rejäl läcka av Titanic-karaktär bakåt här.
Nej, det känns lite hopplöst. Jontes säsong är nog vaskad, och förhoppningsvis hamnar den så småningom i plump-i-protokollet-kolumnen den dag hans timråkarriär summeras. Men här och nu är det ett jätteproblem.
Och topp 6-platsen är inte längre i våra egna händer. Den där tappade poängen kan bli tungan på sjundeplatsvågen till slut. Eller inte. All logik säger att det avgörs redan på torsdag. Gissningsvis gör vi en betydligt bättre insats än idag, men torskar till slut. 5-2, sista i öppen kasse.
Gaaah!, igen. Sneglar mot whiskyn men vill inte besudla en så ädel dryck. Inte i kväll, inte efter den här insatsen. Nu blir det istället fosterställning och sedan insomning i vredesmod. Tack så jävla mycket för det, Timrå.
{297}: Dahlen och Pettersson ska inte spela tillsammans. Båda är veka i kroppen och går sällan eller inte alls in i närkamper. Och båda duttar med klubban och går inte in rejält. Gör mig och många andra förbannade. Pettersson försöker lite mer iaf och gjorde avgörande målet idag.
Jag skulle säga att coachningen och Dahlen är våra största problem och håller oss tillbaka.
Vi kan väl iaf börja med att byta kedjor med Dahlen ner till 3e och Pääjärvi upp till andra och spela Wedin Lander Hållander i pp. Är det för mycket begärt? Kan knappast bli sämre än nu.
Eugen Sandberg: Jag tycker att Dahlén fått chanser i alla spelformer, i alla konstens konstellationer, men det blir inte bättre. Han blir snarare sämre och sämre. Sluta gulligulla sa jag. Det har alla gjort i snart en hel säsong och försvarat honom. Man måste väl ärligt få vara besviken på en sån usel prestation under så lång tid?
erathoo: Sanningen är nog att vi har för höga krav på Jonte. Inte sett till lönekuvert men han är gravt överbetald. Däremot sett till meriter. Han är en stjärna på HA-nivå men en högst medioker SHL-forward
KulltorpsOlli: enig, det är helt sjukt egentligen. Innan nyår kände jag att han tog sig till och skapade bra lägen men hade otur. Nu känns han ungefär lika spelskicklig som Lundin.
Alldeles oavsett måste vi ur hans kapacitet om vi ska ta nästa steg. Dahléns högsta nivå kan vi aldrig få från någon annan.
För mycket stryk rädda fjollor i detta lag upp till tränare och MARKERA att det får vara slut med att glida in i VARJE JÄVLA SITIUTION IN I SKITEN HELLER BYT SPORT VÅGA SPELA FYSISK HOCKEY FÖR HELVETE ÖVERBETALDA MESAR
Vargher85: Hej här kommer torskarståget rullar in som technodromen tryck på play du sätter på den dansar som på, ähh vi kör igen. Hej här kommer torskarståget rullar in som technodromen tryck på play du sätter på och dansa som på technodroger
15 raka torsk! Snart kan de slå sitt eget rekord, mäktigt!
Olli Nomadinen : Ifjol var han inte medioker. En spelare som kunde avgöra på egen hand. Gjorde 10 poäng på 7 matcher i mot Örebro. Vi SKA kunna få ut mer än vad vi får nu. Vad som är fel går bara att spekulera i, Antes coachning? Mår han inte bra? Saknar vi spelare som passar honom?
Andersson: 16 mål har Dahlén fått ihop. Flest i laget förvisso, men hur många jävla skottförsök har han inte haft!? Han tilllför tyvärr noll och nada i spelet utan puck. Noll bidrag fysiskt. Det är som pucktransportör över offensiv blå och som passningsläggare i offensiv zon som hans förtjänster år utrymme att blomma ut.
Men! Detta är enbart om ingen motstpelare får för sig att spea fysiskt, för då är han totalkörd. Helst av allt ska Jonte panga direktskott 5 mot 3 i OHOTAT läge. Då finns en chans att han kan bidra med iallafall något bra.
Jag vet inte varför det blivit såhär. Även om han i regel setts som lite "vek" och framförallt jävligt dyr sett till sin lön så har han ju ändå alltid bidragit med mål och med poäng. Förutom den här säsongen. Nu pekar det mesta tyvärr i fel riktning. Han når ju inte på långa vägar upp till de krav som ställs i relation till den lön han hämtar ut. Kan det vara en protest från Jontes sida mot systemet, som han gissningvis av någon anledning inte ställer upp på. Har han redan gett upp säsongen, väldigt mycket i protest mot Ante, bara i väntan på nästa säsong? Isåfall är det jävligt oprofessionellt agerat av honom. Nu vill jag på inga sätt tro att det är så. Det är bara jag som rabblar på här, ok.
Men något är alla gånger JÄVLIGT fel! Frågan är bara om alla frågetecken hinner rätas ut innan den här säsongen har gått!?
{10473}: Hartmanns frånfälle kommer att kosta. Ingen kan ta hans arbete och direktskott och ersätta det.
Ja både Hanzl och Lundin bör försvinna nästa säsong. Där har vi nåt vägs ände. Det har blivit mer och mer tydligt. Mieho har varit rätt bra på slutet, men vi kommer knappast att behålla honom. Kan nog få en bättte spelare i hans roll för en rimlig peng. Eronen blir intressant att se hur man gör med
Jåkkinen: kollar man på spelarnas ansiktsuttryck så är det väldigt sällan man ser glädje o harmoni denna säsong utom dom flesta ser sammanbitna och likgiltiga vare dom gjort mål, blir intervjuad eller sitter i båset... aldrig nån som ler.. känns som dom väntar på golfsäsongen hela gänget.
Zäta75: Och hur fan blir det med Hartmann nästa säsong? Prognosen är väl att han vara tillbaka i början på nästa säsong? Menar man då tillbaka i träning eller att han kan spela? Ska han behöva missa hela försäsongsträningen/matcher kommer vi få vänta bra länge innan han i normal form igen. Redan där har vi isåfall att jobbigt avbräck i truppen.
BlackBay: Jodå, har sett många glada miner vid mål. Många i laget har garanterat höga krav på sig själva och känner att dom inte är där dom vill vara så att fira som om det vore nån festival kanske inte är prio ett, kul men dom vet att det förväntas mer än vad som levereras. Att dom väntar in golfsäsongen är ju bara löjligt skitsnack.
pingvin: Åk dit och sjung själv då och försök dra igång världens tröttaste jävla ståplats istället för att sitta här och gnälla på folk som försöker. Jävla pajas.
Tycker det är tämligen uppenbart att Dahlén spelar skadad. Hans högsta prioritet just nu tycks vara att undvika närkamper/smällar, med detta följer förstås att han blir otroligt avvaktande, nästintill icke-deltagande. Men en sådan handikappande spelstil (sprungen ur rädsla för åka på en smäll som avslutar säsongen?) tror jag fan inte ens Elias Pettersson, på något kontinuerligt sätt, hade kunnat bidragit på denna nivå.
roger_sundsvall: Ja dom vill ha mötet med Modo som ska ge klirr i kassan och vinst, tyvärr biter de sig själva i aschlet för Modo kommer missa play in och vi förlorar troligen mot Örebro när Lekkerimäki har lekstuga
KulltorpsOlli: ja man kan va besviken ja man kan kritisera dåliga prestationer. men de här jävla skitsnacket att han ska väck, han är inte vatten värd, öknamn, hånande och sågande. va fan är de för jävla sätt ? tror ni kultbärare, ambassadörer växer på träd? se om matcherna mot karlskoga -18 o björklöven -21, eller örebro -23 om ni behöver påminnas vem det är vi har att göra med.
karlqvist, tambellini, abols, rydahl, nilsson.. stora namn där alla har halvdana säsonger. sånt händer och denna stämmer inte helt för dalle. men vad är skillnaden? är dessa konstanta hemvändare med målrekord i sin klubb som trots flera alternativ alltid stannar i den mindre klubben och mer eller mindre i hela hockey sverige är mer synonym med en klubb än dess klubbmärke? så jävla less på att så många spottar på dessa som är något större en presterande legoknektar. ni får hänga hanzl bäst ni vill om det känns bättre för er när han är dålig. han är här och gör några säsonger sen tack o hej. #54 är för alltid och det skrämmer mig att timråiter som snackar om klubbhjärta och bygden inte ser värdet i det
SKRIDSKOSKENAN: Räknar man in alla hans tidigare säsonger så får man nog säga att han gjort sig förtjänt av sin nuvarande lön oavsett om det går tyngre just nu.
Timrå ik är dom bästa Hela hallen kom igen Timrå Timrå Timrå Timrå Åååh Timrå Tjalalalalala tjalalalalala åååeeehhåå Timrå Timrå det är laget Forza forza tikare allez Allez allez vi är tikare Ifrån Medelpad kommer vårat lag Forza Timrå in med pucken Hela matchen lång Åh rött och vitt
Plus att vi testade en helt ny ramsa.
Undrar vilka ramsor ni som påstår att vi som står där är för cool för att köra inte körde?
Eugen Sandberg: Jag fortsätter att tjata om att värva nån till målfarlig Rightare. När Jonte gått som bäst så har han haft en sådan bevid sig. I Lööke till exempel.
Tycker inte Jonte varit uberkass nu, men nånting hämmar honom som sagt, speciellt i offensiva lägen när han skall återvinna puck. Så han bör spela med nån spelsmart spelare som ändå har lite mer fysiska egenskaper att återvinna puck och spela intensivt.
Att spela honom ihop med Emil.P har inte funkat på typ hela förra säsongen och nu en bra stund denna säsong. Så där hänger det på Ante att splitta snabbt.
Tycker fortfarande man skall testa OJ-Hanzl-Dahlén
SKRIDSKOSKENAN: Fast presterar man bajs så får man räkna med att få bajs. För några år sedan hyllades Dahlen, då spelade även EP40 med, alla hyllade Dahlen, jag ansåg EP40 var bättre, det fick jag skit för... Tja, jag vet inte vem som har rätt.😉
Zäta75: Vi lär väl få se nån av Dahlén och Pettersson i en 3e kedja nästa säsong. För inte fan separerar man WHL kedjan efter deras succé. Visst, rätt långt bort med ny säsong, men som dom spelar nu är dom givna att fortsätta nästa säsong också. Eftersom Jonte och EP inte funkar ihop så måste man ha dom i varsin. Så då får vi kanske då en ”1a” och två st jämnbra kedjor bakom den.
Wedin - Lander - Hållander Dahlén - NY - Hartmann Pettersson - NY - Pääjärvi Johansson - Andersson - Lundmark.
Efterblivet att sitta och tänka kedjor inför kommande säsong kanske vissa tänker. Men helt seriöst tycker jag det är betydligt mer intressantare än avslutningen på denna.
Mycket är redan sagt om kvällens insats men man vill ju ändå lyfta tre saker:
1. Splittrar inte Ante kedjan med Hanzl,Dahlén och EP inför torsdag då vill vi inte komma topp 6. Återgå genast med att flytta upp Pääjärvi. Sämre kan det inte bli.
2. Gåtan Dahlén. Man vill ju att han ska vara kungen på planen med sitt stora Timråhjärta. Men just nu så kan han inte ens utmana mot ligans överlägset sämsta lag. Noll fart eller finnes.
3. PP spelet, hur kan Ante inleda 3:e perioden med att spela Lundin och Pääjärvi i PP!? Vi har en glödhet Hållander och en första kedja som åtminstone kan ta sig in i anfallszonen. Låt dessa starta. Våra PP formationer kan vi skrota, det räcker nu.
Jåkkinen: Sen jag var liten - så har jag stått på ståplats Lärt mig kulturen - som nu är mitt allt Gör att för klubben - som är röd vit och blå Min största kärlek - den heter Timrå IK
Tjalalalalala - ska alltid kriga Tjalalalalala - för rödavita Tjalalalalala
Melodi: Sarà perché ti amo(vart ska jag sova inatt)
Ändå är Jonte den vi måste få igång, vi måste hitta omgivning till honom. Vi måste heja fram honom, inte bara för att han förtjänar det utan också för att alternativet är mellanmjölk. Han har potential att vara bäst i serien, ett jävla sparkapital. Jag är själv extremt besviken på denna säsong såhär långt. Men ännu mer besviken och trött på alla som tror att det är ovilja. Vi borde bli bättre på att bära våra hjältar när de behöver det, så som de burit oss när vi inte förtjänat det.