Vi saknar 3 ordinarie backar i en redan rätt tunn uppsättning. Lägg därtill Wedda som för vanan finns på sidan, när det vi främsta vi behöver just nu är någon som sätter dit lägena. Och som grädde på moset har vi precis blivit stjärtpippade av vår älskade disciplinnämnd. Så vi saknar även vår hittills bästa/näst bästa center, som kämpar som ett djur match efter match samt håller ihop en kedja som levererat långt över förväntat.
{204}: jo vem ni än ställer kommer vi få honom att framstå som värsta Stanley cup målisen. Har vi riktigt flyt så kanske ni bara gör 1 mål framåt och då kommer ju våra 2 att räcka.
söder över: Släpper lätta mål på löpande band vet jag väl inte om jag håller med om. Däremot så tycker jag att det hade varit en rätt "optimal" match att låta Juel få stå idag. Jag ser ogärna en liknande situation där andremålisen tröttnar vid jul och vill dra.
{204}: ganska rejäla offerkoftor här inne på oss med efter de 2 senaste matcherna där vi spelat bra men ändå förlorar i OT. Vi är rätt bra defensivt ändå så räkna inte med något målkalas ikväll. Jag sticker ut hakan och jinxar skiten ur Timrå ikväll genom att tippa 2-1 till oss.
Sputnik: nä du behöver inte hålla med. Det är väll mitt sätt att uttrycka mig som du inte finner dig i.
Det ramlar in ett lite för billigt mål minst varje match och statistiken är ju inte mycke att skriva hem om.
Men försvaret är inte bara hans ansvar och han gör även vassa räddningar så jag anser att han är godkänd men inget mer än så. Då borde Juel få chansen oftare kan jag tycka.
Olli Hahl: Dom hade väl 2 mål efter 16 skott eller dylikt. Lite däråt jag vill komma. Jag säger inte att de garanterat kommer att rasa. Mest intressant att se hur de står upp utan större SHL rutin i laget när lunken faller på.
Olli Hahl: Håller med där. Tror de undviker negativt kval . Men åttonde säsongen för Jinesjö Karlsson i MoDo som Johan Edlund sa är ju inte riktigt rätt.😁. Tre är det väl.
Nisse på Mon or: Zoomade in HV-fans efter matchen. Det såg sammanbitna ut. Skulle inte vilja vara i deras kläder nu för allt smör i Småland ;-) Man skulle må tjyvens 3-4 dar efter det där raset.
Lasse J har ju varit ganska kass mot oss i många matcher. Nu var det ju inte hans fel i huvudsak att de låg under med 4 efter första men deras andrevakt överglänste Lasse även i afton. Där får nog tjur-Rönnberg tänka om.
Vill bara skryta lite att nu är vi ännu en GULD medlem här inne... hoppas jag inte jinxar nåt nu bara men jag kände att så mkt tid jag lägger på klubben kan ju detta med medlemskap guld vara ett bra sätt att sponsra. Jag bor inte i ... | Läs mer