1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581754 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30

1234228 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Kongo: Hehehe...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Laken:
Jo, det var trevligt. Men det du sa om att du ses som en supporterlegend i rödvita kretsar förstår jag inte, du möttes ju av ignorans överallt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Jag tog med mig (Lasse) Kongo på matchen igår. Det var länge sedan han var på match så efter lite förklaringar om regler, domartecken o.s.v. så började han förstå.
Att Timrå var de rödvita kom han ihåg ifrån förr, när han var på matcherna.

Kul att vi vann i alla fall! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Jag ser att det gnälls över att vi inte är lyckliga över segern igår.
Så är inte fallet, tror jag, utan alla är fruktansvärt glada men framförallt lättade.
Är man lättad över nånting så njuter man o har inte energi att hoppa runt o jubla utan man sitter bara o är, med ett leende på läpparna!

Dessutom var det sen lördagkväll många var ute o festade, dessutom var det en hemmaseger.
Vid vår ev. 2:a 3p på bortaplan DÅ däremot kommer HS explodera av glädje. Det är min fasta övertygelse!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
DJ Hemp: Hell Viktoria!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Fan, vilken kamp det blev om fucking jävla kuk-ST denna gång! Jag snöt fanskapet precis framför skitgrannen ur dennes brevlåda denna gång. Jag bad honom dra åt helvetes jävla helvete, för tidningen den ska jag och ingen annan jävel ha - PISS OFF!!! Konstigt att han gav sig så lätt. Sitter här synnerligen förundrad faktiskt. Förväntar mig nästan en motattack. Jävla mes, hur som helst...

DJ Hemp - ingen vill ha mig till granne. Undrar just varför...?

TRE VIKTIGA POÄNG FÖR TIMRÅ IK

Martin Sonnenberg satte segerpucken

En trepoängare för TIK - och kryss mellan MoDo och Frölunda.
Gårdagens resultat var i Timrås favör i kampen för att undvika kvalserien.
- Otroligt skönt att vinna, säger Martin Sonnenberg, som fastställde slutresultatet till 3-2.

Lander från syndabock till målskytt

I två raka matcher gick han bort sig vid baklängesmål. I går skrev han in sig i målprotokollet.
- Det hade satt sig lite i huvudet, säger Anton Lander, som gav Timrå den viktiga ledningen.

Ingen ny back klar för Timrå IK

I dag stänger transferfönstret.
Men något nyförvärv blev inte klart i går.
- Vi får se om det smäller till, säger sportchef Stefan Lindqvist.

Stefan Lindqvist. "Snutten". Jävla sopa. Klart som fan att du tackade ja till jobbet. Men inte fan duger du detta till. Du är värdelös. I alla fall som sportchef för elitserielaget Timrå IK. Jävla budgetlösning! Försvinn härifrån!!! Men det gör du inte...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
DJ Hemp: Lycklig det vart jag redan då tv kameran gick runt i Timrås omklädningsrum före match..vad såg jag, där satt några stirrade fokuserat på golvet, några vankade tyst med tom blick..fatta, de var fockuserade ingen j-vel skulle dit och ta poäng gratis iaf..

Ångest har blivit vardagsmat för den äckta inbitne supporten, så det är över att skylla på det, helt ohållbart..Sedan vi gick upp 2000, har alla år varit en ren ångest på slutet, tom den j-la kvalserien var en ångest fylld resa på slutet..

Så lägg ner och skylla på ångest, deppretion, som några små j-la bortskämda snorungar, som vill ha allt som grinar för en femma då det fanns en tjuga i plånboken som givaren hade..

Nä de som inte är bortskämda, har vett att vara stollt för femman de fick, och lycklig över den..

Okey borskämda snorungar vi fick tre poäng men inte serieledning, så fortsätt grina då,,

Själv är jag lycklig som fan över tre poäng, och ser lyckan i att kanske slippa kvalserien..

Jag är lycklig över att se ett lag som jag är stolt över..

Saker man lärt sig genom åren så man kan känna lycka, se alldrig helheten utan se de enskillda lyckliga tillfällerna....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
DJ Hemp: Vi Timråfans är numera att likna vid svårt nedgångna pundare. Vi blir inte längre särskilt glada för segrar utan bara temporärt lugnade och friade från ångest och abstinens. Det positiva är att avtändningen nu i alla fall är uppskjuten minst tills på torsdag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Hempo: Jag är glad så in i helvete! Jag har firat lite väl mycket med Ceres Royal och Mackmyra. Jag har även piskat min svåger i lite PS3-golf. Det finns alla förutsättningar för en mycket god nattsömn. Bara sönerna sover gott, det hänger lixom på det. Skål alla röd-vita!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
DJ Hemp: Du får väl se lite till helheten. Det är svårt att bara känna glädje när SSK samtidigt tar en trea i Jönköping. Vi måste vinna hemmamatcherna så lättnad är väl en bättre beskrivning hur man känner efter matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
DJ Hemp: Lite glädje?
Ja visst är man glad o överlycklig men man är utpumpad o utmattad o sitter el. ligger snarare, med en mesigt flin på läpparna, som uppstår efter vissa situationer i sänghalmen.
Jag är helt slut när sånt händer. Men lycklig.

Jag tror dom flesta ser det så också, en fruktansvärd lättnad o skönt var det också.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
DJ Hemp: Det har visat sig, gång efter annan, att när Timrå IK bjuder upp och vinner en match, ofta mot på papperet bättre motstånd, så blir man som supporter ganska snart nertagen på jorden, förnedrad och våldtagen matchen efter. Dagens supportrar är antagligen ganska luttrad och inser att en massa glädjetjut inte hjälper. Den genomsnittliga supportern har därför intagit en neutral inställning till det som sker.

Den allmänna sinnesstämningen hos den vanliga supportern har antagligen satts på mer än ett prov. Hjärtat orkar inte hur mycket som helst, hjärtklappning, alkoholberoende och andra allvarliga symtom gör att glädjen efter en vinst tas emot på ett dämpat sätt. Man vill liksom inte vaggas in i en falsk förhoppning om att det här går vägen. Man är beredd på det värsta och firar därmed en seger i ett glädjerus, dock ensam för att inte påkalla uppmärksamhet.

Jag firar på hemlig ort, diskret. Jag och min iller Göran har jätteskoj.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Ambroo:

Jag har också annat för mig. Men vi är skitmånga på detta forum. Några fler än jag borde känna lust att fira. Dessutom prioriteras Timrå IK lite extra nu när det börjar att dra ihop sig...

Snart loggar jag ur. Det finns som sagt annat att ägna sig åt. Men om vi inte kan unna oss att fira en kväll som denna... när fan ska detta ske???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
DJ Hemp: Huvet på spiken! Både vad gäller Birger Johansson och de pösmagade gallspyornas förening. Jag skulle gärna se Timrå bli ett stabilt topplag som HV o Färjsta MEN det skulle vara för jävligt om vi fans skulle få en attityd som många av de stabila topplagens fans har.

Dessa 3 pinnar mottages och rann ner lika lätt som en iskall Hoegarden i en torrstrupe en varm sommardag. Skål och skumpa!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
DJ Hemp: Du har inte tänkt på att det är lördagkväll(natt) och att många har annat för sig?

I övrigt så är jag helt med dig och rippar ditt senaste!

Edit: Det var som en orgasm med trång förhud när signalen tjöt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
RunarUp:

Tack för det. Men skriv gärna av dig om hur du kände när slutsignalen gick. Hur du i ditt småländska hem rullade runt i glädje på ditt nybonade golv. Hur jävla underbart det var att betvinga detta äckliga jävla LHC under ordinarie matchtid. Jag vill se känslor! Hockey är ju för fan en jävla känslosport!! Jag vill se KÄNSLOR hos oss TIK:are och inte menlöshet!!! Själv blev jag så satans överlycklig att jag dansade runt som en jävla idiot i hela bostaden. Jag blev helt jävla snurrig av lycka och visste inte på vilken planet jag befann mig...

Men detta är jag uppenbarligen helt ensam om. Ingen annan känner ett jävla skit. Okej, vi vann. Bra. Inget mer. Sova nu...

VISA LITE GLÄDJE! Det är allt jag begär...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Okej, jag ger upp. Det hela känns mycket ironiskt. Jag är ju egentligen en man som tycker att vi ta mig fan borde fixa det där jävla SM-guldet någon gång. Samt att vi borde ha den där jävla arenan som tar 9 000 åskådare i centrala Sundsvall. Och därför är förbannat besviken på att det i vårt prisskåp återfinns noll SM-guld och att det är ett helvete att ta sig till fucking jävla Timrå för att se en hemmamatch live...

Men för fan! I kväll vann vi. Jag och minstingen jublade som satan! Ingen jävel kunde ta den här segern ifrån oss. Jag öppnade fönstren och skrek ut över hela stan i pur glädje. Precis som det brukar vara när Timrå vinner. Sedan tänkte man sig att där fanns att läsa det ena glädjeinlägget på forumet efter det andra. Men icke... Disappointed!!!

Gnällisar, gnäll gärna när vi presterar dåligt - men GLÄDS FÖR FAN OCH VISA GLÄDJEN när vi vinner!!! COME ON YOU FUCKING BASTARDS!!!!! Vi har slagit jävla LHC och det är bara jag (och minstingen) som tycks vara glad! I WANT TO SEE HAPPINESS för jävla helvete!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Hempen: Touché!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Säsongen 2001/2002 tillhörde jag gnällspikarna (vi var inte så många på den tiden och inte sällan fick man skit när man klagade). Fram till kvalserien. Den fixade vi med bravur. Därefter har jag knappast tillhört lallande fånar-fraktionen, men definitivt inte heller gnälljävlarna. Jag anser att alla sorters TIK-fans behövs, såväl gnällisar som lallare och alla som befinner sig däremellan. Själv befinner jag mig däremellan. Det finns en skribent på detta forum som jag anser står i särklass och han heter Bragd-Birger. Helt jävla överlägsen är vad han är. Han befinner sig i exakt samma land som jag. Maken till grymma foruminlägg har jag sällan skådat någon annanstans. Jag är tacksam för att denne man är TIK:are och skriver helt gratis här hos oss. Så var det sagt...

I övrigt är jag besviken på att det på forumet har skrivits så jävla lite efter denna magiska vinst. Själv blev man ju alldeles euforisk och överlycklig i och med denna seger och hoppades på att få dela den med andra lika lyckliga forumskribenter. Därav blev intet. Annat var det efter torsken i torsdags. Då stod den ena efter den andra i kö för att spy galla. Själv ville jag inte vara med. Vad i helvete har det blivit av oss TIK:are? Varför kan vi inte längre glädja oss tillräckligt efter en skön jävla vinst mot seriens näst bästa lag? Vad är det frågan om?

Vi räcker inte riktigt till. Vi har en snål klubbdirektör, en inkompetent sportchef, en inte tillräckligt motiverande huvudtränare, ett gäng överbetalda och underpresterande spelare på isen... Ja, och? Än så länge hänger vi i alla fall kvar i elitserien. Gott så, anser jag. Denna är en skitsäsong. Det handlar om att hänga kvar. Så blir det ibland. Vi är inte Färjestad eller HV71. Kom igen för fan! Jag vill se mer glädje över lördagens vinst! Okej, men skit i det då. Klaga som fan efter den kommande veckans förluster i stället. Precis som vanligt. Verkligen skitrolig läsning...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Johnny Hazard:

Japp, många har sagt att "hade vi fixat DIF i kvarten skulle vi ha vunnit SM-guld 2005", "vi var ett ribbskott från guldet 2007", "vi var en skridskoskena från guldet 2009"... Fan, vi var förbannat nära en semifinalplats helt enkelt. Och när vi väl har varit där har Frölunda, FBK och HV varit lite för svåra. Vi är liksom inte där ännu. Men jag drömmer givetvis om en framtid i vilken vi på allvar gör upp om den ädlaste av metaller. Dock känns detta alltför avlägset i skrivande stund...

Denna säsong: Tiondeplats = "SM-guld". Precis som du säger...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
DJ Hemp: Det finns bara en plats i nuläget som är intressant, precis som du också påpekade. Kan vi klara 10e-platsen så får vi vara överglycklichska. Många säger att vi hade tagit SM-guld om vi hade tagit oss vidare från kvarten 2005, 2007 eller 2009, säger du, det är bara en jävla massa hypotetiskt bull shit dravlande från många som inte vet vad dom´snackar om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Johnny Hazard:

Jag vill verkligen veta hur det känns att vinna ett SM-guld. Med Timrå IK. Det var finfint att Sundsvall Dragons lyckades och detta SM-guld var verkligen välförtjänt, men det framkallade naturligtvis inte riktigt samma känslor som ett eventuellt dito med Timrå IK. Vi har visat att det skulle kunna gå, vi har varit däruppe och nosat, men ännu har vi inte ens nått en SM-final. Många säger att vi hade tagit SM-guld om vi hade tagit oss vidare från kvarten 2005, 2007 eller 2009 - men det snacket köper jag inte. Om t ex MoDo hade betvingats för tre år finns det inget som med säkerhet säger att vi hade fixat HV och LHC av bara farten. MoDo har något som vi inte har, det vill säga förmågan att ta sig till en SM-final. Vi är inte där ännu. Dessvärre är vi längre ifrån nu än på länge. Som du säger, nu lär väl kvalserien bli "da shit" igen då...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
DJ Hemp: Ähh, vi får hålla tummarna för Hovet igen, det var tider det när vi fick poliseskort ut när vi skulle hemöver. På nåtvis så tycker jag att vi glömt bort vår historia. Inte ska väl Timrå IK spela SM-finaler, vad är det för ett jävla trams? Kvalserien är grejor det, att vinna kvalserien är way skönare än att vinna ett SM-guld.

PS. Jag undrar bara hur det känns att vinna ett SM-guld?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Nu tänker jag göra exakt som efter vinsten mot Frölunda senast. Ligga lågt och räkna kallt med att det blir noll poäng i såväl Jönköping som Ängelholm. SSK lär då ligga före oss inför årets match alla kategorier (hittills): Timrå - SSK den 8/2. Fan, där blir det spännande på riktigt! Noll poäng och vi är körda, tre poäng och kvalserien kan undvikas. Övriga alternativ innebär att fan vet var detta slutar...

Vi har faktiskt haft en jävla massa otur denna säsong. Flera poäng har tappats i slutsekunderna och flera mål har tveksamt dömts bort. Bland annat. Samtidigt som SSK har fått med sig en del flytpoäng. Vi skulle inte behöva ha kniven mot strupen på det här sättet. Så jävla dåliga är vi egentligen inte. Men dessvärre känns denna som en säsong där det är meningen att vi ska åka ur till slut. Om vi hänger kvar är det mycket starkt jobbat av de flesta. Ledningens mål om SM-final kan jag omöjligen ta på fullaste allvar. Inte med den besättning vi hade inför säsongen. En tiondeplats är exakt vad jag hade förväntat mig och kommer att nöja mig med om det nu slutar så...

Jag vill ha bort Rögle och SSK från elitserien. Jävla skitlag! In med Malmö och något annat lag i stället!!!

Och Sundsvall får gärna åka ur allsvenskan för min del. Ett jävla skitlag det också...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30

liston: Ja , vi har ju endast en 3p iår borta, och det just mot Hv, så jag är böjd att hålla med dig..

Otroligt härlig vinst idag...  skönt att vi hakar på kampen om strecken.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Bragd-Birger: Instämmer förutom det sista, dvs nästa match vinner man inte!!.  Lall on !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Bragd-Birger: TRUSTEN ME HARDEN!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Laken: Ja vi har sånna med, dom ska vara nått slags alibi! Här har vi en styrelse som har förankring bland folket 'lite ironi' men samtidigt inte..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Åh herregud.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Laken: Nej, det var Tomas Ros när han blev anställd på Aftonbladet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Per HApps: Fråga. Var det inte Pernilla Berg som när hon blivit invald i styrelsen fällde kommentaren: "Jag kan ju ingenting om hockey!"

Har för mig det...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
RTS:
Jag håller med dig, men ibland verkar det konstigt hur jävla dåliga HV blir.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
RTS: Ja, det är ju jobbigt. Kanske mest för dom som, när man efter krissamtalen 'fortsatte som ingenting hade hänt, tvingats se laget vinna 5/7.
En kompetent ledning hade givetvis kickat tränare, sportchef och värvat ett nytt lag innan dom kickade sig själva.

Skulle inte förvåna mig om det här skitlaget vinner nästa match också, bara för att Linkan & ledningen ska kunna springa runt och tro att dom gjort något rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30

liston: Jag så endast delar av Hv matchen,  men senast mot MoDo var dem chanslös. Vet inte riktigt vad jag skall svara faktiskt, men visst har de torskat konstiga matcher.

Det enda negativa med en vinst är att alla "Lallande Fånar" kommer att stödja kotlettfrillan i hans fortsatta jakt på att vara menlös.  Dvs jag tror vi får det svårt att klara oss utan förstärkning, Linkan har lite drygt 27 timmar på sig.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
RTS:
Var bara en åsikt jag hade, dom andra får stå för slutsatserna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
liston: Har faktiskt sett Hv förlora okonstiga matcher också
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Kattgubben:
Blev inga armhäv idag, HAHAHAHAHAHA
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
RTS:
Tycker bara det är konstiga matcher som HV förlorar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30

renen: Glöm slutspel, finns inte en chans i hee..te vi når dit,, Undvika kval måste vara målet,, klara vi det har vi gjort det fruktansvärt bra.'

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Per HApps:
Var snäll mot Bjarne, han gick jag i skola med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Per HApps: Blir en jävulsk avslutning med 4-5 lag som slåss om slutspel eller ingenmansland, är nog lulio vi  och ni får fajtas om när det gäller slutspel!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30

Bragd-Birger: Skön vinst, inget att tala om,, Ledningen med Tj o Linkan i spetsen är fortfarande precis lika patetisk.

Hur som helst starkt att vinna fast Lhc var det bättre laget i 2,5 period.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30

Överlever vi denna säsong måste Janne Söderström göra comeback i Timrå IK's organisation. Det får vara slut på lallarna i styrelsen som sitter där bara för att det är fiiiint att frottera sig på matcherna.

Två på rak arm. Pernilla Berg och Bjarne Tier, ni kan gå hem nu!!

Timrå IK måste komma tillbaka till rötterna.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Bragd-Birger: Tyvärr B-B fundamenta kvarstår vad avser laget, ledningen och klubben. någon seger ändrar inte detta. Bortser vi från verkligheten kommer framtiden att bli besvärlig, ytterst besvärlig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Ja dom ska ha tur ibland också... pust va viktigt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
"Södertälje skrällde rejält när de slog serieledaren HV71 och satte rejäl press på Timrå i kampen kring strecket.

Challe Berglunds mannar svarade med att tvåla dit tvåan HV71 med 3-2.

– Men det var en riktig skitseger och sådana behöver vi nu, säger Magnus Pääjärvi-Svensson till Canal Plus. "


Hv71 har det tufft dom, först möter som SSK för att sedan åka upp till timrå och spela kvällmatch och inte nog med det så måste dom även ligga etta och tvåa i tabellen samtidigt.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Fantastiskt skönt!
Vågade inte kolla denna matchen efter att ha legat sömnlös i princip hela natten efter brynäsdebaclet.
Vansinnigt starkt att ta ytterligare en trea.

Och, låt oss ge den HANDLINGSFÖRLAMADE!!1 ledningen som cred. Efter krissamtalen och besluten att behålla Challe har man vunnit 5 av sju matcher.
Perspektiv, vänner. Perspektiv.

Å andra sidan: sen är det ju det här med bortaplan. Det är bara att hoppas på att man, hur det nu skulle gå till, kan samla sig på något jävla sätt och lyckas prestera det man presterar på hemmaplan även borta.

Hursom, grymt. Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Medelröding:

Men hör du mannen! Jag kan väl för fan inte rå för att jag ibland drabbas av dubbla åkommor: lallande fåne och dyslexi. En märklig kombination. Idag hände det igen. Men nu har det släppt. I själva verket låg jag dubbelvikt i slutskedet. Sicken pärs! Rena The Big Red Machine-stuket över vårt avgörande 3-2-mål förresten!! I alla fall jag fick tydliga Sovjet-vibbar från förr!!!

Fan i helvete vad jävla underbart detta var! Man är nästan lika dyngsvettig som efter det skönaste av råknull!!!1 Inte hade man mycket för att man duschade idag inte...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Varför kan dom inte kriga på samma sätt när det är bortamatch. Snälla, ge oss samma inställning i dee matcher som är kvar innan os, även bortamatcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Btw vad hände med Meunier, blev han bara bänkad eller är det ännu en skada? (hade ljudet av sista halvan av matchen så jag har noll koll på det)
Kommentera

1234228 · »