1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582783 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09

« · 2669085 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Modano: Så du vill ha Modo ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Yes Oskarshamn 2-0
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
DJ Hemp: Ett mål av Öre ändrar allt . Just ja de är omgång på tisdag å .... men fördel modo just nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
DJ Hemp: Modo så mycket effektivare än oss. 3-1 nu. Hur fan ska vi kunna vinna 2 matcher mot dem med tanke på vår totala ineffektivitet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Hoppas Leksand vinner då har de absolut ingenting att spela för mot oss och kan vila spelare KÄMPA 💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Dubbeld:

Dock MoDo just i detta nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Bee: JO toppen hade nog varit nånstans på mars plus kompressorn oxo 😎🇺🇿
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Modo ska då fan inte få ta en plats, kom igen nu öret och Malmö.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Ja ... nu är modo 10 ja . Ska vi nöja oss så , då får backlund lite publik , för allt är ju publikens fel ....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Eft beske att Ante skull få gå så ras allt!!
Hur fan kan mann komm å sä dä mitt i säsongen???
Dä ska till ett mirakel om vi ta oss tä kvarten!!!
Hel lage sug balle just nu!!!
Fy fan!!😡😡😡
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Labban: Hade jag varit Filip Hållander eller Anton Wedin i den där time outen på slutet och jag satt och såg Ante rita upp samma gamla skitplan byggd på alla våra iskallaste spelare så hade du hittat mitt topplock någonstans i Söråker. Jag hade knäckt klubban över axlarna. Jag hade skjutit in tio milliliter Red Bull i hornhinnan och helkroppstacklat Huss genom träläktarna. Första gången Dahlen eller Hanzl drev in från sarghörnet och försökte slå en omöjlig krosspassning igenom tre Luleåförsvarare hade jag hoppat upp och ner på bänken som en babian.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Turkiska Tiken : nej verkligen inte. Sen ska man heller inte bli speciellt förvånad att losermentaliteten hos laget smittar av sig och att fansen blir pessimistiska...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
kulltorp: Lite missvisande att bedöma laget efter att man har 7e högsta budget. På papperet och skicklighetsmässigt tycker jag att vi har ett topp 5 lag. Bättre än Linköping och Leksand, men sämre än FBK, Växjö, Skellefteå och Frölunda.

Om inte tex Lyytinen hade varit borta i 2 månader och Svensson de 10 senaste matcherna plus diverse backskador är jag säker på att vi klarat topp 6.

Det är små marginaler...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
plats 9-12 varierar vid varje mål resten av kvällen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Nisse på Mon or: 1: Hade de lagen över oss slutat utanför top 6 hade de givetvis inte heller varit nöjda. SHL är en jävligt jämn liga, det är i minst 10 lag som inför säsongen vill åt de där top 6 platserna.
2: Backsidan hade behövts bättras, givetvis. Dock kunde vi inte säga nej till Hållander och det är väl knappast något nytt att vi inte kan värva hur vi vill, när vi vill? Vi skulle också ge Melander och Edfeldt mer tid i år, och vi ska låta de utvecklas. Att riskera ekonomin och kasta bort en hel juniorverksamhet för att få nåt kortsiktigt resultat är inte värt det.
3: Special teams har varit katastrof ja, främst PP. Gör det en säsong till ett fiasko?
4: Aningens bortslarvad absolut, men vår framtid ser knappast mörkare ut än för ett år sen. Det är en process som kommer behöva ta sin tid, att gå från allsvenskan till play-out till ett guld inom 5 år är nog faktiskt inte så jävla lätt som du kanske tror. Det finns mycket att ta med sig från säsongen trots allt, på gott och ont.
5: Nej jag är inte nöjd över att missa top 6, vilket jag tydligt skrev. Att jag inte spottar på klubben för att vi kommer EN placering ifrån önskat betyder inte att jag dansar av glädje här.
6: Lite jävla perspektiv hade varit skönt nån gång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Sputnik1: Jahopp. Själv somnade man mitt i den "rafflande underhållningen.". Kröna kvällen med att behöva stå ut med att barnen skall köra mello på tvn.
Hur var det en av finaldängan går?
La, La La, La La Gunilla. Timrås PP de ä rätt illa..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Turkiska Tiken : som sagt, säsongen är inte slut, kan bara gå bättre då låter det som!? vi har väl inte gett upp helt redan? Då har vi ju verkligen det lag vi förtjänar just nu med denna losermentalitet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
mikenomad: Ja nu när Färjestad är klara seriesegrare lär de spela sista matchen med juniorerna för att slippa skador så Luleå lär vinna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Andersson: vi tar inte en enda poäng mot LIF borta. Vilka möter Luleå? Fast med den här trenden åker vi ut i två raka oavsett vilka vi möter. Vi får jobba nåt så grönjävulskt för varje mål och bjuder på så otroligt mjuka billiga pissmål
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Bee: Förstår inte hur han kan vara nöjd. Spelar ingen roll om vi för matchen när vi torskar den. Hade varit annat om vi torskar någon udda match per säsong på detta vis, men vi snackar om ett upprepande tema hela säsongen. Vi spelar helt enkelt inte tillräckligt bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Bee: Klockren analys både för denna match men även säsongen totalt.👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Zäta75: Sista 5 matcherna nu så är det bara HV och Oskarshamn som är sämre än oss. Inte den avslutningen på säsongen man hade hoppats på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
roger_sundsvall: Blir klart på tisdag . Luleå kan gå om . Vi blir 7 eller 8
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Har ej kollat poängen
vilka vi får ev.möta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
mikenomad: Känns som att det bara är Rögle vi vore helt chanslösa mot, dom har väl haft lekstuga mot oss i 2 säsonger nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
vonDöbeln: Vi lär bli 8:a och få möta Rögle i åttondelen. Ser att Örebro bänkar Bromé och Holm i säsongens viktigaste match so far. Otroligt tufft! Däremot tror jag de åtminstone tappar poäng ikväll och att Modo vinner. Mitt tips är att Modo möter Luleå i åttondelen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Zäta75:
Ge oss Modo i playin så blir det lite känslor iaf och roligt på läktarna

Helt rätt 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Kämpa Malmö
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
vonDöbeln: Vi hittar vägar att förlora som så ofta. Om vi inte sätter våra chanser vet motståndarna att det bara är att lasta skott på mål eller vänta på ett pp där de har stor chans att sätta puckarna.

Känns som att säsongen är över. Om vi inte på något mirakulöst sätt får ihop allt och börjar att sätta fler skott och spela bättre försvar så är vi i princip chanslösa i ett slutspel.

Har ställt in mig mentalt på att säsongen är över nu.

Ge oss Modo i playin så blir det lite känslor iaf och roligt på läktarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
vonDöbeln: Jag hoppas för min del att man vågar prova något och inte bara rullar på. Ner med Jonte i tredjelinan igen, där fick han mer uträttat än på länge. Upp med Pääjärvi eller OJ.

Stuva om hela PP-tänket. Vi har en match som betyder noll nu där vi bara kan lira för att öva.

Ante lät livsfarligt nöjd efter matchen så det lär väl bli att det gnetas på. Vi sätter spelet omgång 827.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Idag gör vi en otrolig match - men som vanligt, inte mål.
Luleå har verkligen inte en chans idag i något skede av matchen men lyckas stjäla inte en eller två, utan alla tre poäng.

På tisdag mot Leksand så hoppas jag verkligen att ledningen tar sitt förnuft till fånga och spelar i stort sett hela J20 för att inte riskera en enda liten krökning av en nagel mot Leksand. Plats 7 eller 8 är ju av strikt akademisk betydelse.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
MoDo - Malmö blir lagom kvällsunderhållning efter det här lilla debaclet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Nisse på Mon or: tror att allt sitter i pp/bp. Hade vi haft genomsnittliga siffror där hade vi varit minst 6a, förmodligen 5a.

Bortslarvad känns pricksäkert.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Nisse på Mon or: 1, inget fiasko
2, fortf inget fiasko
3, gå och lägg dig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
thorwald: Hur många matcher i år har man suttit och känt att det här e lugnt, vi vinner med 5-2. Det är alltid kamp in i sista sekunderna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
mikenomad: Hade vi vunnit idag hade det varit ganska öppet om 6e eftersom LHC förlorade. Men men, man såg ju vartåt det barkade
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Rögle nej tack
Öret nej tack
modo i så fall
om de blir modo,o man inte kan tagga till
då kan dom lägga ner hela skiiten
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
doubleT: Hitta vägar att förlora hela säsongen som kostat 10-12 poäng och en klar topp 6. Tror enda chansen att överleva en kvartsfinal är mot Modo kort resa mardröm Rögle Malmö
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Nåja. Det här var väl ändå av akademisk betydelse, vi hade aldrig blivit 6:a ändå. Mer spännande ikväll då att se vilka det kommer att luta mot i åttondelen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Bucker: 1.med tanke på att Örebro, Rögle och Luleå gått betydligt sämte än väntat, så är det ett fiasko att inte knipa top 6.
2. Inför säsong värvades en fwd och en mv. Kapanen var alltså nöjd med befintlig trupp.
3. Pp och bp har inte fungerat på, i princip, hela säsongen.
4. Denna säsong känns bortslarvad.
Men är du nöjd med säsongen, så vad bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Synct: Om vi mot förmodan vinner i playin lär vi få Färjestad i kvarten. Kanske Skellefteå. Blir inte lätt...

Ge oss Modo eller Malmö. Mot Rögle och Örebro känns det som en förlust. Speciellt när motståndarna börjar hemma...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
avsluta med Lif förnedring på tisd.
så är allt fullbordat
väck oss när playin börjar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Jag har haft modet uppe länge den här säsongen. Men det går liksom inte längre. Antingen har jag överskattat spelarna i det här laget eller så är det lagom att byta tränare nu. Jag hoppas på det senare.

Jag kan inte minnas en säsong där Timrå varit spelförande i så många matcher där det ändå inte blivit poäng. Samtidigt som det är lätträknat de matcher där vi varit klart sämre men ändå vunnit. Min magkänslabaserade xPoäng - Verkliga poäng är stor.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Another one (hemmaförlust alltså).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Ärligt, finns det någon Timråit som inte satt och väntade på förlust efter Dahlén sumpade 2 mot 0-läget? Exakt som efter Landers jättechans vid 3-3 förra helgen, precis enligt manus.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Mindre än 2 min kvar, man slängde in en 6:e i form av Mieho,
Hållander ich Wedin på bänken. Kan vi göra en Repris på Freddan-situationen och låta någon annan ta över som headcoach efter grundserien?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
DJ Hemp: Ska ärligheten fram förlorar vi på att vi är sjukt beroende av att stänga matcher offensivt. Så fort inte pucken går in även om vi leder med 1-0 så måste vi ha 2-0 sen 3-0. Men får vi inte mål faller korthuset.

Grunden till detta ligger i att vi måste parkera i anfallszon för i omställningar och defensivt har vi grava problem. Har varit så hela säsongen. Ett stabilt lag ska inte få panik bara för att det råkar skilja ett eller två mål till ens egen favör.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Rip Kirby:

Vi tar ut keepern, och sätter in Mieho. När vi har vassare alternativ på bänken. Mieho kan ju knappt behandla pucken och så stark är han inte framför kassen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
bar mofftak: Dahlén ska under inga omständigheter stå på isen där. Han blev på något sätt ännu kallare efter att ha gjort mål. Dräller med pass, bommar de solklaraste lägena han möjligen kan serveras, såsar ner tempot med 300% i PP så fort han får pucken.

Ibland får Jonte oförtjänt mycket skit men under andra halvan av matchen idag var han fullständigt oduglig. Där måste Ante ha så mycket fingertoppskänsla att han inte bara fortsätter spela Jonte byte in byte ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Får ändå tacka Luleås supportar för bojkotten av bortastå..... mkt klirr i vår klubbkassa när dom hellre lägger 300 spänn på sittplatser
Låst ämne

« · 2669085 · »