1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09

« · 2669335 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Himmel eller helvete i åttondelen! Möta Modo garvar man ju hela vägen.. Men Rögle blir en rysare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
erathoo: Okej! Hur mycket behövs?? Om inte de finns slantarna så pyntar jag!!🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
The great one: Helt rätt. Varken Hanzl eller Lundin bör få förlängt. Pettersson bör spela center och vi behöver värva en klassback

Då kan vi vara med och leka med en förhoppningsvis bättre tränare också
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Nu är ju säsongen inte slut ännu och vi kan stå där med guldet till slut om stjärnorna står rätt, så att Ante får ett värdigt avslut.
Men sannolikheten att det ska kunna hända är ju mikroskopiska som det känns för tillfället. Flera faktorer gör ju att vi missar topp 6 (ja det är ett misslyckanden sett till förväntningarna). Inför säsongen så hade vi ju på pappret två förstakedjor med hög SHL klass och en pånyttföd Pääjärvi med 400 plus NHL matcher i en 3:e kedja. Lägg till två toppmålvakter så är det klart att allt annat än topp 6 var ett misslyckande på förhand, är man nöjd med att missa topp 6 så vet jag inte vad man har för ambitioner som supporter…

1. Backskadorna
Har ju självklart bidragit till att vi missar topp 6, men det är inte hela sanningen.

2. Seriens sämsta PP
Är däremot en stor bidragande orsak till att vi missar topp 6.

3. Hemmaspelet
Att vara så svaga på hemmaplan är under all kritik och en högst bidragande faktor till missar topp 6.

4. Ante Karlsson
Tyvärr Ante, du har inte fått ut max kapacitet från detta lagbygge.
(Sedan inte optimalt att du fick reda på att du skulle lämna mitt under säsongen men det är inget att skylla på).

5. Ineffektiviteten
Vi snittar 2,5 mål per match. Det gör inget annat topplag.


Kapanen har en hel del att göra inför nästa säsong, vi måste byta ut en hel del spelare så att Jokinen får rätt förutsättningar att jobba med. Vi har dels lite för många backar som enbart kan spela sarg ut. Vi har lite för många EA och Lundin typer. Båda är helt ok, men inte att man har för många sådana. Lundin kan jag tänka mig att få förlängt om han ska centra en 4:e formation. Men inte behålla både EA och Lundin osv. Hanzl har väl gjort sitt nu även, vill gärna se att vi skolar om EP till center inför nästa säsong på heltid som ersättare för Hanzl. Tycker EP kommer mer till sin rätt som center och får mer puck och kan fördela spelet på ett helt annat sätt än att spela han som winger. Kapanen har en hel del att fundera på som sagt. Inte en säsong till med denna typ av underprestation, hemmapubliken förtjänar bättre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Zource: Totalt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Rip Kirby: Mindfucked 🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Zource: Aah, ok. Ironi, vettu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Rip Kirby: Exakt det jag menade. Kommentaren jag svarade på lät som om det var motsatsen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Rip Kirby: Bara att gratulera Modo till åttondelen, de möter ett (i praktiken) redan klart Rögle på tisdag 👏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Zource: Rögle-Modo i sista omgången blir ju en rysare

Örebro har Linköping borta...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Zource: Va? Laget kan väl gå till Play-in? I nuläget är dom en poäng bakom er i tabellen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Starostenko: SM finalen/SM-guldet som kunde ha varit

Längtar till Jokinen och nya spelare nästa säsong. Hoppas att vi får behålla Lyytinen om inte får in någpn som är minst lika bra som honom eller Rindell. Då räknar jag inte med Nässen för han är klar

Ge oss Modo! Rögle är sämsta motstånd. Örebro näst sämsta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Rip Kirby: Örebro har ingen motivation?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Rip Kirby: 3-0 Oskarshamn. Motivation slår klass... eller nåt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Zäta75: Timrå var allmänt tippat runt 5-9 plats. Vi tappade en del djup från ifjol med Alvarez/Walli. Hållander in. En redan svag backsida. Klarade 5e ifjol i sista omgången. Ärligt talat ligger vi där vi ska ligga. Men….pp suger, bp också, sjukt dålig form i början på whl, dahlen under isen, backskador deluxe, ante i båset, hartman skadad, inga rightare, ingen tredje center, EP och Hanzl trötta - tar man det i beaktning verkar ju potentialen i detta lag närmast oändlig.

Alla dessa toppar gör ju att man hoppas på nåt som finns där? Alltid varit frustrerande att vara timråit men iår tar fan priset. Det är så här det känns när man ser en hägring.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
erathoo: Hoppar på det kravtåget. Mer högerskyttar till folket!1!1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Greven: Förhoppningsvis upp till 7 nya spelare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Spelar nog ingen roll vi förlorar mot alla.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
X-Län: tveksam till respass
tror dom taggar till xtra mot modo
allt annat är ett fiasko
rögle, öret är för tunga för oss
nej nej inte dom
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Greven: lite jobbigt med två stycken OJs nästa säsong.

Ett krav har jag gentemot Kapanen:

DU FÅR BARA VÄRVA HÖGERSKYTTAR!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Öret och Mögle kör över oss fysiskt . Modo , då är det derby och vem som är redo mentalt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Dubbeld: vi kommer iaf ha fullsatt emot Modo, även om de blir respass.nJag hoppas på Modo och att ledningen tar en funderare hur Modo kommit ikapp oss som SHL-Lag på ett år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
roger_sundsvall: Nä sant. Inga lätta matcher. MoDo (vi supportrar) lär vara riktigt nöjd med en till fullsatt match om det så ska fallet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Paninaro: finns inga lätta lag
öret har vi svårt med
rögle vann mit lhc, ängelholm nej tack
slippa långa resor, modo, för publikens skull
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Nisse på Mon or: Japp, detta år blev i mångt och mycket ett platt fall, så här långt ska sägas. A-laget har det sagts nog om. Men J-18 och J-20 ligger i stort sett sist i sina serier. J-20 kan ju inte åka ur då vi är i SHL, men hur är det med J-18? Ekonomin har man ju börjat oroa sig rejält för. Allt annat strul i föreningen. Sundberg, rättegång, damlag mm mm. Misstänker att vårens rapportering i media runt Timrå IK blir allt annat än positiv tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
roger_sundsvall: Rögle skulle nog bli svårast för er. Öre och mitt MoDo lär ni ta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Nisse på Mon or: Kapanens beslut att inte förlänga med Ante kan inte nog understrykas hur viktigt det var. Med förra säsongen och möjligen denna säsongs inledande matcher som facit, tidigt bedöma att Antes coaching nåt vägs ände var så rätt. Sen återstår såklart att se om OJ kommer lyckas med ungefär samma material men brunare kan det knappast bli.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
varför inte modo i playin ?
är rögle,öret lättare haha, knappast
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Greven: 4-2 nu, heja Malmö!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Bucker: Ang. juniorverksamheten känns både j18 och j 20 redan bortkastade denna säsong utan att äventyra ekonomin.

Jag har aldrig sagt ett ord om sm-guld. Det känns helt verklighetsfrämmande oavsett årets placering och brist på fungerande spel. På längre sikt, ja, men det känns långt bort i tiden.

De som anser att sm-guld är rimligt i närtid är väl de som saknar perspektiv?

Är det att spotta på klubben att anse att denna säsong är ett fiasko? Det tycker inte jag. Undrar vad styrelsen och Kapanen tycker. Nöjda kan de knappast vara. Tur att budgeten går i hop utan slutspel.

Om man ska tro Kapanen vad gäller soelare in och ut, så är väl rimlig placering nästa säsong 7-10?
De 15 miljonerna extra i shlbidrag försvinner direkt till hemvändarnas lönelyft och shllicensen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Modano: Modo 4-1... Laget har ordentlig medvind.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Modano: Känslan är att grundserien är bara att glömma.

En bonus att vi spelar i åttondelen känslomässigt - Hoppas laget tar an det med glädje och ser det som en rolig utmaning så kan vi avsluta säsongen snyggt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Laken: Du tror det med Sherrifen åter är det sten lugnt och tempot tar ut sin rätt vill absolut inte möta Örebro Rögle 🍻🍻🏒💯
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Sputnik1:Play-in spelas skandalöst nog i formatet B - H - H
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
AVGÅ ALLA!

Värvas det inte in någon klassback som kan spela powerplay nästa år, typ i samma klass som Evan Bouchard, så är det skandal!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Greven: Modo har verkligen allt att vinna i ett möte eventuellt över 3 matcher mott oss.
På sättet vi vikt ner oss mentalt mest hela säsongen så befarar jag att Modo kan komma att skaka om oss rejält
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
roger_sundsvall: Vi går in i play-in med usel form. En OT-seger mot fucking OINK senaste 5, that's it... Tror inte vi tar en enda vinst i bäst av tre. Lär bli förlust med 1-2 mål i matcherna beroende på om motståndarna lyckas med ENG eller inte. Vi förmår ju inte ta kontroll över en enda match med mer en ett måls överläge kombinerat med de obligatoriska misstagen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
roger_sundsvall: Så länge de inte blir Modo så är jag nöjd.

Ja, det blir bra stämning. Fast vi kommer att få stryk, tycker man annat så lever man i en bubbla.

Om vi bara har en fungerande kedja (Vilket vi har, Ante lever i sin egna lilla värld och tror att vi har 4) så kommer vi få däng av ett Modo som har allt att bevisa.

Ett inavelt lag som blev tippat att hamna i botten ligger just nu på playin plats direkt efter att dom har kommit upp i SHL.

Kommer ju inte locka några framtida spelare till TIKEN iaf de är något som är säkert.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Modano: Hahaha!! Detta lag kommer inte ha en chans mot ett Karlin-taktiskt Modo. Dessutom lär det vara betydligt hetare än oss..,
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
nån enstaka match som varit bra
resten är ett haveri
spännande vilka de blir i playin
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Andersson: Solklart jag vill det dels fullsatt och vi kommer åka sönder de kort bra resa inför kvartsfinal 💯🏒💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
BlackBay: Glöm inte att han tar beslutet att ta ut målvakten när PP:et tar slut och inte under PP:et.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Säsongen 23/24 går till historien som en bortslarvat säsong.

Topp 4 hade varit ett rimligt resultat, nu blev det bara ett jaha.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Bee: Är verkligen spännd på vad Jokinen kan åstadkomma nästa säsong.
Med tanke på att hans Jukurit har +50 i målskillnad för närvarande så kan han förhoppningsvis få ordning på både offensiv och PP.
Fan, när Ante idag skickade in Mieho som extraspelare vid sex mot fem undrar man verkligen om han bara har otur när han tänker eller om han gör det på ren jävulskap.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Bee: Out of the expectations 🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
mikenomad: 2-0 Oskars just nu. Haha vilken "coachseger" från Niklas Eriksson om OINK skulle vinna!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Turkiska Tiken : Blev bara snack om att vi ger bort mål i denna PK, sen var de special teams igen som han surra om men han gör ju aldrig någon förändring där så de kvittar.nnOch så återigen så får man höra "De är bara glömma och se framåt."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Tyvärr… Alltför många av spelarna i denna upplaga totalt karaktärslösa. Man längtar faktist tills säsongen är över…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
Bee: Förra matchen sa Ante att den är en process. Kanske klaffar i sista matchen för säsongen. Eller nått.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
JonteD: jag hade rivit suspen av Värmhed, målat en kuk i pannan på Madsen och satt suspen över öronen på honom.

Varje barriär mellan tanke och handling hade helt kollapsat.
Låst ämne

« · 2669335 · »