1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577978 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30

« · 2434900 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
JonteD: Att vi slapp skador mot ett tufft spelande Malmö var viktigt också. Nu får vi vila och återhämta oss i några dagar och sen på det igen i Göteborg.

Jag har sett alla Timrås matcher i år och alla andra lag ett flertalet ggr också och jag tycker att Timrå är ett slutspelslag kvalitetsmässigt. Om vi slipper skador på viktiga spelare tror jag att vi går till slutspel. Men mycket hockey kvar att spelq.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Olle: "Alla gäng där nere fortsätter att ha det tufft" Cmore-studion.

Vilken jävla ynnest att inte vara en av dom där nere. Som omväxling liksom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
söder över: Fast va? Jag lyfter att Dahlén ligger i topp i vår poängliga, och att snacket om att han är bortskämd/lat/inte värd sin lön kan ifrågasättas. Och bör ifrågasättas.

Tycker du annorlunda så bemöt det. Just nu vet jag inte ens vad du försöker åstadkomma, mer än att du fultolkat ett par gånger samt överdriver det jag faktiskt skriver.

Gott nytt år 💥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Andersson: du tycker att kulltorps inlägg är givande? Eller vad menar du med ditt intetsägande inlägg?

Kan iallafall gratulera er för en seger, till skillnad från andra som sitter och trycker ned andra lags fans.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
empa11: fast DU lyfter upp saken…

DU lyfter upp tramset om att Dahlén kanske inte skull hedra sitt avtal med Timrå för att han kritiserats på HS…

Tyck va fan du vill men det är för mig höjdpunkten av trams från 2022 på HS.

Gott nytt år!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Underbart viktig seger ikväll.

Lytte, Erixon och Johansson bäst på banan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Olle: Det där är ju en bild som totalt mind fuckar en. Är det där ens en verklighet som man som Timråit kan ta till sig?

Känns overkligt på något sätt. Jag tänker då fan njuta av det så länge det varar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
snushane: japp! Kassaskåpet (JJ) och Dahléns passningar avgjorde!

Följ länken och låt dimman lägga sig bara! Haha!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Kan vi inte spela oftare mot Malmö ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
söder över: Är helt övertygad om att du vet det. Och om du återigen läser hela resonemanget så tror jag du får mer nyans i varför dessa kommentarer är oviktiga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
söder över: vann vi ikväll? Så jävla skönt full. Måste vart en seger 👍 halleluja..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
ToddW: WTF ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
empa11: ”MEN BORT MED DAHLÉN” vad innebär det?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
kulltorp: märks att du talar om dig själv i detta inlägg. Tur att de flesta timråsupportrar är mer mogen än dig, för du och JonteD sänker tyvärr kvalitén i ert forum.

Grattis till vinsten mot Danmark!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Kerstin_k: Det var en sur torsk nere i Växjö men vilken härlig känsla vi stänger året med. Förra året var det vi som var (kvällens) Malmö. Stånga sig trötta mot ett samlat försvar. Lite goda intentioner sådär men en motståndare som bara blir bättre och bättre ju längre matchen lider.

Sen alltså kolla på vilka lag vi har framför oss i tabellen. Bortsett från kanske Örebro så är det BARA storlagen framför oss. Närmaste motståndare nedåt är 4 poäng bakom och kvalspel börjar bli ett oväder som drar längre och längre bort. (HV71, Malmö och Oskarshamn förlorar).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Axel R gör sin bästa tillställning hittills ikväll va?

Kändes som att han var på tå ordentligt!

LYYTINEN gör det riktigt bra med idag!

JJ är kungen ikväll!

Lander är stabil som vanligt! En av få som verkligen tar kampen som inte rör pucken! Smällarna, duellerna och tugget!

Svensson har det tungt i spelet men han smäller fortfarande på. Han är viktig i matcher som denna som denna där efterslängar och provokationer är praxis.

Det knackas klubbor efter avblåsningar och rivs i hjälmar.

EP14 tycker jag de 3 senaste matcherna har blivit stadigare i kamperna med.
Han hade en tendens att trilla omkull hela tiden som Halloran när en motståndare kom nära. Nu tycker jag han står upp och vinner merparten av duellerna han hamnar i.

Kul för Hartmann med mål men faaan.
Han Lundin Wedin Halloran har det jävligt tungt just nu att skapa något vettigt på isen.

Wedin fick ett guldläge idag, Halloran hade flera…
Men det klickar nu alltså.

Mja!

3 poäng är stabilt och bra!

Viktigt att hänga i nu i detta getingbo till seriefaan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
söder över: Skeppa är ju också ett rätt alarmerande ord, som jag aldrig använt.

Jag sa att det finns resonemang om att han inte gör skäl för sin lön, och att det flera gånger väcks frågor ifall det var rätt att ta in honom. Speciellt när han går torr några matcher. Jag tycker det är helt uppåt fan fel. Kan finnas någon enstaka kommentar som är ”MEN BORT MED DAHLÉN”. Men det är inte denna kommentar jag åsyftar.

Men om du vill ha det ordagrant: Jag är av åsikten att Dahlén ska kunna gå poänglös, utan att vi ska diskutera hans framtid i Timrå. Det enda jag hoppas är att fler tycker som jag. Jag VET att flera inte gör det, framförallt när laget går dåligt och han är mer osynlig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Ursäkta mitt eviga tjat på forumet men nu gjorde ÄNTLIGEN 94an MÅÅÅÅÅÅÅÅL
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Kerstin_k: Tycker även att Rindell blev bättre för varje period
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Kerstin_k: Jakob Johansson! Han räddade oss idag! Igen! Nu måste väl kvalspöket vara borta!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
JohnnyHockey: Vi är numret större än Malmö i år. 3 vinster av 3. Även fast vi inte spelar på topp vinner vi komfortabelt. Malmö har inte tagit 3p borta mot oss på hela 23 år! Men mot topplagen krävs det bättre spel än detta. Frölunda borta är nästa match. Det blir ingen lätt uppgift. Kopiera vinsten i premiären tack.

Om Rögle vinner (leder 4-3 mot Brynäs) så har vi 4p ner till dem på 7e plats. Men vi blickar väl uppåt eller hur.

Fin avslutning pä hockeyåret 2022/ jag tror att vi går till slutspel och blir livsfarliga där. Om vi får vara skadefria dvs. Tänker inte kommentera enskilda prestationer. Tänker njuta av segerm nu.

Gott Nytt År hockeysnackare! 🍸🎇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
2023 mot ljusare tider 🔆
med många hemma matcher
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Sputnik: Väl värd nolla för Johansson, igen. Hans nivå är faktiskt jävligt hög. Sjukt trygg i kassen. "Äsch, ganska lugnt faktiskt". Så kan man ju också sammanfatta det.

Tycker att Lundin gör en grym tredje period med ett jävla hästjobb över hela banan. Så borde han spela över hela matchen.

Tittar man på målen (bortsett sista) så är det ju den hårt kritiserade förstalajnen som levererar med ass och mål. Apropå det sista; jävligt fint gjort av MPS att spela fram Hartmann!

Vet egentligen vad mer man kan begära en kväll som denna. Stjärnor leverar, keepern håller nollan, försvarsspelet sätter sig eftersom, klacken var grym, Timrå skapade mest i tredje och kontrollerade skiten ur tredje perioden. Fan, till och med domaren gjorde en jävligt bra match!

Livet leker kamrater!
Gott nytt år!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Kerstin_k: Sylvegårdarna, är det SHLs mest överskattade spelare? Fan vad dåliga dom är och vad tacksamt att dom får så mycket speltid.

Jag som följt dahlens lite knackliga resa inledningsvis av säsongen vill härmed meddela att han är inne på topp 10 i poängligan och även skytteligan. Så han har sannerligen vaknat.

Slutligen: Byter inte Lassinanti mot JJ om han så skulle spela gratis.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Otroligt skön seger! Satt otroligt hårt inne men lättnaden är enorm. Nu lämnar vid 2022 bakom oss och blickar mot en ljus framtid. FRAMÅT TIMRÅ❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
JanneH: bottenfyra nollar och vi tar en trea, ingen kan säga att kontraktet inte redan är klart, nu skiter vi uppåt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
empa11: när har någon här sagt att man borde skeppa Dahlén?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
SMÅLAND: bartömning?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
J.J är grym
dags för Tre kronor
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
TACK JACKKE för vinsten ikväll!!❤️❤️❤️
NOLLAN!!!!
3 i år!!🙏🙏🙏
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Sputnik: det har du rätt i!

Hartmann Lundin Walli Alvarez arbetar sjukt jäkla hårt varje match men det blir väldigt mycket slit för ingenting.

Det händer lixom inget… skapar inga chanser inget momentum i något men arbetsinsatsen ska man inte ta ifrån dem!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
roger_sundsvall: Härligt och helt underbart med en hemmaseger igen. Och en nolla av Johansson. Det ger självförtroende och publiken lär fylla arenan kommande matcher. Vi har massor av hemmamatcher i januari och februari. Det känns bra detta. En bra avslutning på året och vi befäster vår 6e plats som innebär slutspel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
roger_sundsvall: Desamma! 3 poäng in på kontot =)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
bar mofftak: Vi har ett mycket bra hockey lag i år o blir ännu bättre efter nyår!!!!!

Gott slut o Gott nytt år alla trevliga TIMRÅITER!!!!! Önskar lilla farbrorn!!🇺🇿🇺🇿🎊🎉👏👌💪👍🎇🎆
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
3-0
Gott nytt år 💥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Hahl Bundy 2.0: Hartmann så värd den idag. Han har varit en av dem som jobbast hårdast idag faktiskt. Ok att poängen inte trillar in i rask takt, men känslan är att han är på gång!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Zäta75: Japp! Nu lossnar det! Han är en vårkille! Han ljusnar när det ljusnar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Kerstin_k: Hartmann får göra mål äntligen! Pricken över iet. Kan det lossna nu?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Hartmann
♥️♥️♥️♥️♥️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Hahl Bundy 2.0: Hartmann! Äntligen mål!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Jaaaa 3-0 Hartmann
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Kerstin_k: På riktigt, finns det något sorts bonussystem för forwards där antalet chanspassningar genom boxen och uteblivna passningar till back ger högre bonus?!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
bar mofftak: Nu är inte kontrakten skrivna för att någon ska göra flera poäng i massa matcher i rad. Det räcker med att Jonte är poänglös i 3 matcher för att detta ska snack ska ske.

Kolla vår interna poängliga nu. Och erkänn att detta snack är väldigt kontraproduktivt. Många är jättebra på att dra igång det så pga affektion. Snälla, var en Timråit och lita på Jontes professionalitet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
pingvin: Nu då! Döda skiten med ett direktskott från blå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
pingvin: Modoiterna!!!! Ska äta mammas bullar o snuttefilt hit o dit!!! De va hela tiden innan vi gick upp men de kommer galla nu oxo lite då o då!!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
empa11: Om inte Dahlén producerar så gör han inte skäl för sin lön. Han är anställd för att göra poäng. Det är väl inget konstigt att ifrågasätta den löneposten om det inte blir några poäng.

Han tycker garanterat inte att han gör ett bra jobb om han inte gör poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Tycho: Kassaskåpseger. Inte ens en krusning på ytan…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
söder över: Va?

Det har varit flera gröna inlägg här gällande Dahlén, att han inte gör skäl för sin lön. Jag tycker det är fel. Jag tyckte det när han gick trögt, när Timrå gick dåligt, och jag tycker det nu.

Att man vill ha mer ut av honom ibland: Absolut. Men att ifrågasätta hans vara eller icke vara i laget hoppas jag att vi kollektivt ställer oss emot.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
empa11: Skillnaden är att Malmö gör en ganska bra match och Timrå en ganska dålig match.
Spets och bredd har gett 2-0 hitintills till Timrå…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Olle: Vem vågar håna Jonte? President for Timrå, Now and forever!
Låst ämne

« · 2434900 · »