1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582095 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25

« · 2480865 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Sputnik: Såhär tror jag truppen ser ut nästa säsong.

1. Dahlén
2. Hanzl
3. Hållander
4. Lander
5. Wedin
6. Pettersson
7. Hartmann
8. Walli
9. Pääjärvi
10. Andersson
11. Mieho
12. Johansson
13. Värmhed
14. Boyce
15. NY

1. Erixon
2. Rindell
3. Lyytinen
4. Svensson
5. Strömberg
6. Forsmark
7. Edfeldt
8. Bernhardt
9. NY

1. Johansson
2. Juel

En eller två lär lånas ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle: Varför blir våra nyförvärv sämre när de varit med på några träningar? Spelar spelare i Timrå bättre innan någon översatt spelidén? Tanken är väl att ett lag ska bli bättre när de spelat ihop sig...

Det är mycket som är märkligt i årets Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Villervalla: ja unga spelare har ju alltid den fördelen...
Ska man följa den normala utvecklingsmönstret för hockeyspelare så borde väl Rindell vara som bäst om 3-4 år nånting? .alltså runt. 25-26års ålder .

..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Greven:

Löven 1981 kan nog aldrig överträffas vad gäller hockeytrauman. Var dock bara nybliven tonåring på den tiden och hade långt ifrån samma koll som nu. Kändes i alla fall obegripligt hur vi idag kunde släppa in så där många billiga mål på så pass kort tid. Mot jävla Malmö som vi hade trygga 13-2 mot tidigare under säsongen. Fanns liksom inte på kartan. Ett riktigt bedrövligt minne som vi för alltid kommer att få leva med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Har varit så irriterad över matchen att jag insåg fan inte att Timrå ej lagt upp presskonferens skiten.

Nu är jag ännu mer irriterad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Sputnik: Haha, såg om målvaktsbytet för att någon i boken tyckte det gick för fort, cirka en minut från blås till blås, vilket är gott och väl den tid som en timeout får vara enligt regelboken.

Tro på fan att man hör någon på läktaren vråla! XD

"Bra med målvaktsbyte nu!" Får en att tänka på alla vältankade bortafans man skrattat åt i HA. "Diviiiing" är ju en klassiker.

Det är inte lätt att hänga med alla gånger.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Villervalla: Ja Rindells högstanivå har vi sett. Han kommer ha en säsong i benen nu och lär kunna ta steg till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle: Rindell har ju fördelen att han bara är 22 så utvecklingspotential finns ju för framtiden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
The great one: Tystnadsplikt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle: Ja hoppas bara inte att det blir en soppa av att JJ skall vara en uttalad förstamålvakt. Som Juel spelat nu så är det en vidöppen bok kan jag känna.

Erik Andersson kanske har jättebra karaktär vid sidan om isen och han glr ju inte bort sig i det defensiva trots allt. Offensivt är det dock stendött och det bör vara en 4:e center roll som gäller i så fall. Mieho bör nog vra i de regionerma med om vi skall ta några större steg.

In ser ju Hållander ut att ansluta så där är ju en ersättare direkt, lägg därtill om Wedda håller sig frisk och hel. Då har vi ju 2 riktigt bra "nyförvärv". Förhoppningsvis är Wedda med från start denna gång och kan spela igång sig redan på försäsongen. Får vi dessutom en bonus i Lodin, ja då kan till och jag tro på att vi blir "framtunga".

Backsidan är där jag är mest intresserad av ändå.
Vi behöver spelskicklighet och stabilitet på en och samma gång. Alltså 2 vägsback(ar) som gärna är trygga inoffensiv zon med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
covfefe:

Ja var har den tagit vägen? Är det locket på?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Ingen presskonferens upplagd nånstans?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Sputnik: håller med om nyförvärven. Jag är inte förtjust i varken Palola eller Mieho, hade hoppats på mer från Rindell och MPS men som sagt, inte optimala förhållanden. Men vi visste ju på förhand att denna säsong var en ”etableringssäsong”, därför är förlängningarna mer uppseendeväckande än nyförvärven tycker jag. Tycker inte det skriker ”nästa steg” om dom men å andra sidan blir det intressant att se vad kapanen landar under silly. Juel är ju ett stort utropstecken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle: Till Kapanens försvar så kom han inte in under de lättaste förhållandena. En ruskigt dyr trupp, dyr men tunn och tom börs efter på köpet. På det så kommer Dahlén loss och det sista krutet behövdes läggas där.
Sen var plånboken verkligen tom.
Måånga andra lag har sökt med ljus och lykta efter nyförvärv och Kapanen har fått trolla rejält för att frigöra pengar.

Han har ju inte misslyckats ÄN då minst play in var målet, även om spelet överlag inte bådar så gott.
Däremot så är jag väldigt frågande till påstådda förhandlingar med Erik Andersson till exempel.
Om Mieho och resten av Kapanens värvningar blir floppar sätter jag nog mer värde i till nästa säsong som sagt, då man vet mer vad Kapanen har i sikte med övriga lagbygget.

Jag hade ju behållt Alvarez före Andersson till att börja med, men vill inte behålla båda 2 så att säga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Greven: mitt i all misär ska vi ju komma ihåg att vi har vunnit mot Malmö tre gånger denna säsong redan och det är dom som ska kvala och inte vi. Men visst sved dagens match. Kanske genomförandet mer än resultatet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Karlsson74: En sak är säker iallafall, vi måste stå utanför Kapanens bostad och skaka på huvudet varje gång han får en idé om att förlänga med spelare som är bara bra stundvis.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: ja det är väl dit vi ska igen.. men ge det något år eller två.. tror ändå att vi på något sätt ska kunna ha ett hyffsat slagkraftigt lag till nästa säsong. Iaf ett som borde kunna undvika kval.. om hållander kommer och om Wedin håller sig skadefri och EP vaknar till liv .😏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: Den här genomklappningen är likställd Löven 81 tammefan.. Skillnaden att då var det en av Elitseriens allra bästa lag, idag tokjumbon som visar att kejsaren (Timrå ik) står där helt jävla naken, avslöjad i sin uselhet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Boyce i förstakedjan på tisdag , han kämpar iaf . Nä nu släpper vi denna match , gnatt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Dubbeld:

Svårt att uttala sig om detta när man inte har någon aning om var problemen sitter. Varför det har låst sig så djävulskt för EP t ex. Kanske att det skulle lösa sig med en mental coach i det fallet, vad vet jag?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Detta med att när vi fokuserar på defensiven, blir offensiven lidande och vice versa, visar ju tydligt att laget är för tunnt helt enkelt.
Dvs Boorkens gamla liknelse om att filten är för kort stämmer rätt bra för närvarande. Drar man upp den blir fötterna kalla, drar man ner fryser man om skallen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Karlsson74:

Ville bara se oss som ett sådant lag igen. Du vet, med alla dessa hemvändare och så där, men fjolåret steg väl en över huvudet för ett tag. Tänkte att nu jävlar fixar vi det här… (Erkänner att mina tankar om detta varit parallella med de om privatlivet, vilket också har gått i kras. Fritt jävla fall vad gäller alltihop. Nog om det.)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: Kollar man till enskilda spelare som t.ex EP så är det ganska klart att dom inte kan lösa det själva. Tror han hade suttit fint med en mental coach.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle:

Ja, det blir väl ungefär samma sak en gång till. Bara att förhålla sig till det. Att hålla sig kvar fast utan möjlighet att se några livematcher i Malmö som kommer att åka ur. En ännu tristare säsong. Var roligt så länge det varade där i höstas med hoppet om en framskjuten placering. Fan, man vill ju alltid hoppas och drömma om en bättre framtid, men det slutar alltid i samma tomma helvete. Förlåt, men…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
roger_sundsvall: ska man vara krass så va det en spelare i synnerhet som kostade oss matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Sputnik: Det stavas ny coach. Trist för ante,gillar karln.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle: Vi måste hitta ett mer konsekvent fungerande spel. Framförallt på hemmais. Känns som en identitetskris då laget haft svårt att heta vilken typ av hockey man vill spela och har rent av haft för svagt spel på hemmais.

Med tanke på att det är så få platser att fylla till nästa säsong så har jag också svårt att se hur vi skall ta några större steg.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: Skillnaden att drömma om sm guld med 03-10s lag och att drömma om sm guld med årets lag var att då ...iaf från mitten av 00talet var att vi kunde räknas in oss som ett etablerat shl lag,eller elitserien som det hette då..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
växjö, bra match
fbk, uselt
saik,bra match ,men torsk
malmö, katastrof
bra,dåligt,bra,dåligt osv
jojjo deluxe
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: det måste till en sjuhelvetes utvärdering efter denna säsong. Jag tror det blir extremt svårt att ta några ”kliv” nästa säsong, vi kommer vara i ”etableringsfas” även då eftersom denna säsong har lämnat fler frågetecken än utropstecken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Pinaceae:

Blanda inte in någon jävla psykolog i det här. Bara fullständigt bortkastade pengar. Detta måste vi kunna lösa själva.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Pinaceae: Det finns inget som är så svårt som att inte totalt tappa allt och släppa in 6 mål på en period mot seriejumbon är nog mer det nya. 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
roger_sundsvall:

Beror på vilket perspektiv man har. Räknade kallt med topp 6 i december. Är så sjukt missnöjd med det här till synes orimliga raset. Finns ingen distans till det. Tar det efter säsongen i så fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Villervalla: En heltidsanställd idrottspsykolog vore en mycket god idé, vem mejlar en till? [email protected]?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Villervalla: När man jämför första halvan och andra halvan av säsonger så kan man konstatera en sak: ”fattiga klubbar har inte råd med felvärvningar eller skador.”

På förhand sa man att det var idioti att gå in i serien med 6 backar (hade vi sju med edfeldt?) och vi var många här inne som höll med. Det blev tydligt när Didde var skadad, när Lyytinen var borta osv. Inte alltid dom bästa backarna som var borta men andra fick käka en massa tid som till slut ledde till trötthet och misstag.

På forwardssidan får man tycka vad man vill om Mieho, Palola och MPS men ingen kan väl blunda för det faktum att kapanen inte har lyckats ersätta produktionstappet från Wedin och EP?

Med andra ord: vi har haft både skador och felvärvningar på en redan ganska tunn trupp. Det är logiskt att vi faller genom tabellen som en sten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
med lite distans
kunde varit värre
malmö,hv,brynäs, ev luleå
kval drama - o fyy fa*
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Zoogin62: Trött, sliten. Självförtroendet försvann säkert där; Borde ha blivit utbytt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Karlsson74:

Visst, jag var orealistisk. Måste bara få drömma lite ibland. Stämmer att Malmö vann SM 1991/1992 efter att ha varit nykomlingar säsongen innan. Och, nej, vi har inte den där pengahögen någonstans.

Drömde förresten om SM-guld från typ 2003 till 2010 också. Fanns de som skrattade avfärdande åt det. Men jag svarade bara att det för min del är meningslöst att ägna all tid och energi åt det här utan att ha dessa - tyvärr eventuellt så ouppnåeliga - drömmar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Det spelar ingen roll om man stuvar om i kedjorna eller inte, det blir samma gnäll ändå, antingen blir det snack om hela havet stormar och ingen kontinuitet eller så blir det att allt rullar på och ingen gör något åt det. Sanningen ligger väl att man inte har harmoni i laget och prestationsångest, för när man släpper in 6 mål i en period och tappar det helt fullständigt så är det inte omstuvningar i laget eller kontinuteten som är felande, en mental coach skulle kanske vara bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Sputnik: Nej, det finns inget som är så svårt som att leda med 3-0. ;-)

En bevingad mening som tydligt visar på att "det går fort i hockey" ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Pinaceae: Jo men 6 i sista med 2-0 ledning är dock rätt svår att smälta. 😬
Detta är ju inte heller första gången det blir total hrädsmälta efter en trygg ledning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Ja vad säger man! Tänkte ta en vit månad, men efter den här tredje perioden så super jag mig full!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Sputnik: Färjestad släppte nyss in 7 mot samma lag. Malmö är sämst i serien men de är långt ifrån lika usla i förhållande till övriga lag som Solna var under den coronainställda säsongen i HA.
Curb your meltdowns.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Andersson: ja absolut. ..blir det samma härdsmälta och usla insats då så gör jag säsongsavslut där .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
erathoo: Lite skillnad i att släppa in 6 mål i sista mot Jumbon i en total härdsmälta kan jag känna ändå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Nisse på Mon or: låt juniorerna få speltid förslagsvis ....blir ju knappast så mycket sämre än vad de är nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: Ambitioner är väl inte fel såvida de iaf är lite realistiska .att tro man ska vinna sm-guld andra året i Shl vet jag inte om det är speciellt realistiskt .
Kan ju bara vara Malmö i början på 90talet som så vitt jag har för mig, med hjälp av en jättehög med pengar lyckats med den bedriften .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Leksand på tisdag är väl sista chansen till topp6 ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Karlsson74: vilka konsekvenser då med 12 forwards och noll konkurrens?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Karlsson74:

Var en av dem som basunerade ut att vi skulle gå för guldet. Inget fel i att ha ambitioner med sitt supporterskap. Men nu är läget ett annat. Knappast bara på grund av Wedins skada. Nöjd om det blir ett play in den här gången.
Låst ämne

« · 2480865 · »