Jensen_12: Ja asså, man förlorar ju faktiskt hellre mot vinnarna, även fast de kändes surt med tanke på att vi inte alls var långt ifrån att slå ut dom.
Snoop: Ja, att förlora mot vinnarna, med 3-4 i matcher, och där dom flesta puckarna studsar emot en, det är inte dåligt. Sen minns jag inte hur många matcher som gick till förlängning.
weiler: Hatkärleken är iaf i mina ögon med betoningen på kärleken. Inte så att man häcklar modosupportrar så fort man får chansen. Men det är kul att mobbas med nån då och då :) jag har en del modo-vänner som jag inte tycker illa om bara för att de håller på fel lag. Men visst har du rätt finns ju de som tar det ett steg längre har väl med mognaden att göra skulle jag tro. Synd att man måste läsa skiten
Snoop: Jag är ledsen, men Modo kommer nog aldrig att få min röst. Kanske om det slår slint och man hamnar på hispan, men det känns föga troligt. Att det finns 2 lag från Västernorrland känns det som att jag inte bryr mig i. Det enda positiva med det är att det är nära att åka på bortamatch dom gångerna.
jonmannen: En sak är säker. Hela Västernorrland känner vemod över att detta var kanske sista drabbningen lagen i mellan på ett långt tag. I kvarten ifjol bjöds vi på en hockey underhållnig som var av Världsklass. Innerst inne vill vi uppleva detta igen alla vi som älskar sporten. Det är vad jag hoppas, Men tror att kvalserien i dalarna kan bli nåt helt otroligt i år. Om tabellen ser ut som den gör nu när serien är slut. Och Mora och Leksand kommer i kraft av detta vara dom som vinner, och spelar i finrummet nästa år
Tvåtallar: Vad fan yrar du om för någonting? Vad har Mora och Leksand med "Slaget om Västernorrland" att göra egentligen? Menade du att fokusen och mediabevakningen skulle koncentrera sig till Dalarna och längs Siljans vackra strand om det blir ett Daladerby i Kvalserien och att en eventuell slutspelsdrabbning mellan Timrå-Modo skulle komma i skymundan? Eller vad är det du vill försöka antyda?
Uno Gordon: Att en ny episod av "Slaget om västernorrland" skulle överskuggas av ett daladerby i en lägre serie har jag svårt att tro, då dom flesta vet hur tuffa fjolårets matcher blev. Man vet vad man får helt enkelt.
Uno Gordon: Rent kavelitets mässigt kan man ju inte gemföra kvalserie spel med kvartsfinal. Och att det skulle ta fokus från en ev slutspelsdrabbning mellan Timrå-Modo är ju det heller inte tal om. Men i sammanhanget heta derbymatcher med mycket heta känslor och fyllda läktare tror jag dom går en spännade vår tillmötes.
Freddes: "Jag förstår inte varför du blir så sur för att jag har en åsikt. Är det inte bara att ta den? Ni verkar ju vara preccis lika enögd som modo är kända för. ;P"
När blev jag sur? Gjorde helt enkelt en reflektion av att en bild kan tolkas subjektivt. Tolka det igen du.
weiler: Väl talat, jag vill hålla med varenda stavelse! Att det SKA finnas nerv o derby-känsla är ju bara kul o kryddar anrättningen, men sen ser man ju tyvärr en hel del 'lågvattenmärken' här i HS, i båda lägren. Några av svaren här inne på detta inlägg talar väl också för sig själv...
Två Tallar: HELT omöjligt är väl ändå inte ett möte? Om än dock inte så troligt, just nu? Men jag hoppas på en eller flera FINAL-möten de kommande åren! Mvh, Z.
bisterfinnen: Problemet heter inte Sanny Lindström, problemet heter att man inte längre får tacklas i svensk ishockey. Det där är ett praktexempel på hur en perfekt tackling ska genomföras.
Patrick Polly: Så var året surströmming avsmakad. Kompletterade med Gammal Norrlands Akvavit och Sarek starköl så var Norrlands temat fulländat. Mjuka klämmor med Oskars strömming, tomat, gul lök och Västerbotten ost. Bara att njuta.. 😋.