1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581756 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Modo 2009-01-05

1108447 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
lincoln: Även om man toppar 1-2 kedjor kan man splitta på Lander och Pääjärvi iofs :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
jokklas: Normal sett skulle jag säga emot, men just nu känns det helt rätt. Jag tycker att man skall kosta på sig att ha två blytunga kedjor som sätter press på motståndaren, såsom finnlinen i fjol. Just nu är jag dock enig att vi har så få toppas att det är bättre att, som du säger, "blanda ut" linorna.

Man fick ut mer av Lander och Samuelsson som kedjorna var komponerade mot MoDo. Sedan tycker inte jag att Bogg är bra nog att leda en offensiv 2:a lina. Med en ny center och Hynning tillbaka är det dags att toppa upp två femmor igen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Vet inte om någon annan reagerade på att spelare som Samuelsson och Lander, som normalt huserar i en ren 4:e "ungdomsline", höjde sig med omgivningen.

Kanske är så att man bör blanda upp lite för att få ut mer av totalen. Dvs, att spela Lander - Samuellson - MPS i samma kedja kanske inte är särskilt klokt.
Hoppas på att se framförallt Lander och Pääjärvi i olika kedjor nästa match.

Sedan var även jag imponerade av #34 måste jag säga :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
TobiasThyr: Jasså, de missa jag. Såg matchen på Tv. Men de låter kanon för den är jäkligt snygg!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Blizzard: vi hade den ju emot linköping med så antar att vi kommer använda den varje match =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Per HApps: Kommer vi köra med den på varje hemma match nu, som FHC gör. Eller var det bara mot MoDo....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Tikinmyheart:
I vilket fall som helst var den ljuvlig att beskåda :))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Tikinmyheart: Det märkte du väl i går att den var. Läktaren var ju glödhet. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Per HApps: Dumt formulerat. Den har inte används på jättelänge pga att den inte varit flamsäker vilket jag hoppas den är nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Fler än våra sportchefer som har svårt att hitta förstärkningar:

På frågan om Modo ska värva en back nu svarade "Ecke" Holmberg.

– Vi tittar på marknaden hela tiden men har inte funnit någonting ännu.

Men det finns i alla fall pengar för att värva?

– Eftersom vi tittar på det finns det pengar, ja.


Med risk att bli lynchad kan man ju i alla fall hoppas att avsaknaden av värvning beror på att man letat kvalitet, men inte hittat den. Tyvärr tyder ju ryktena om ekonomin på andra orsaker, liksom att andra lag lyckats.

I så fall återstår avsaknaden av kontaktnät som troligaste huvudorsak till uteblivna förstärkningar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
73Sjöbba: Det är precis därför flaggan har varit på "semester" ett tag. För att den har behandlats med just flamsäkert medel. Ett arbete som inte är speciellt billigt att genomföra p.g.a flaggans storlek, därav dröjsmålet.

Hockeyförbundet bestämde av någon underlig anledning att alla läktarflaggor skulle vara flamsäkra för att "någon kunde få för sig att leka med pyroteknik eller annan öppen låga".. under flaggorna ??. Vilket jag starkt betvivlar att någon på våra läktare skulle göra.
Men men.. nu är den tillbaka, till våra ögon och hjärtans stora förtjusning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Friman SR: Det finns väl medel för att göra dom flamsäker har jag hört.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Per HApps: 5 år, flamsäker och laglig, hmmm...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Tikinmyheart:
Äntligen? Den måste ju åtminstone vara 5 år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Jag blev naturligtvis jätteglad åt segern, men fan vet om inte den ursnygga tifoflaggan tog priset.

ÄNTLIGEN har vi en flagga som vi kan vara stolta över!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Foyn: blir ju sm guld iår, vi vann ju idag =) men nu blir det nattinatti för mig fy bubblan god natt påre så " syns " vi på V. stå =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
TobiasThyr: Ja det var en jävla tur vi läxa upp nolaskogsarna idag... Hoppas MSP kan komma hem å va överjävligt bra sista omgångarna så kanske man får se slutspel i E.ON.
F...king canadians ! Go natt....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Foyn: fan inte ens värt att bli uppspelt då mps kommer i friläge för man vet att han missar endå "/ han måste förbättra sitt skytte branog men skridskoåkningen är ju desto bättre =) , ja verkar som det är omöjligt, hörde ju även att dom tydligen styr och ställer en massa så just kanada ska få så bra som möjligt "/ sen att domarna i en jvm-final inte pallar trycket är ju skandal, aja trots allt är det ju timrå som är det viktiga och vi spela ju en fruktansvärt bra match idag =D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
andyo: reagerade också på det, hur i HELVETE kan man ställa en sådan fråga i det läget? FYFAN.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
TobiasThyr: Fan va man hatar kanadicker under sånna här turneringar. Kräk ! Som jag ser det så ere helt omöjligt att vinna i Kanada.
Sebbe gör en jävligt bra match ! MSP likaså men har ju förtvivlat svårt att sätta puckarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
-Gurra-: haha vist gör jag =) mamma som lärt mig :P haha gör det, btw så va sveriges dommare inatt totalt jävla värdelös hur många ggr ska man få åka på en målis innan det blir match straff ? patetiskt !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Snoop: Fel tråd:P ...dom äcklar mig nå djävulskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
erathoo: jag kommer aldrig mer att tycka person och anderson ar dåliga domare igen ... fotpuckspelet i ängleholm är ju rena barn grejorna
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Kanada äcklar mig !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
John K: Nä har aldrig sett på maken på enögd publik, och att domarna inte pallar är ju helt otroligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
erathoo: Ja, verkligen osportslig publik. Även om Canadas lag är bra så är inte deras publik värdiga att vinna ett VM.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
superfalle: Nä, han måste ha en riktigt dålig skottprocent.
Hade han varit en riktig målskytt skulle han varit uppe på 10 mål i detta VM.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
superfalle: precis, in med pucken Magnus......sen bara måste man ju kommentera vicka jädra byfånar som sitter i publiken i Ottawa, MoDo klacken är ju för sjutton som högutbildade advokater i jämförelse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
TobiasThyr: pääjärvi kan nog vara hockeyns svar på johan elmander . kämpar sliter driver på mål och skapar chanser . men sätter dom sällan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
TobiasThyr: Men huga vilka mörka ord du använder... ;-)
Nästan så man får lust att gräva fram silverkorset från smyckeskrinet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Vill ge oss som var på matchen i kväll en stor applåd... Vilket drag det var i Eon i kväll!!

Tack o Gonatt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
TobiasThyr: Ja verkligen en kanonmatch. Trycket på läktarna var verkligen på topp, nästan slutspelsstämning, härligt att vara där i kväll och se lagets inställning att kämpa i alla lägen. Nu gäller det att spinna vidare på det här och fortsätta att plocka trepoängare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
TD: men dra åt övik vilken match det va idag, och vilket drag i hallen, nu känner man igen både publik och spelare, det är ju såhär vi ska spela :O
och skola om lotvonen till materialare och ta in 34an ist, det borde iaf linkan klara av =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
RocknRolf2: Domarna har aldrig fel det är doms uppfattning fast jag tycker nog det var spark om man tittar några gånger på reprisbilder så det kanske är rätt? Rögle spelade hemma va.. Claesson var klockren gjorde nog sin bästa match för säsomgen. skönt med en trepoängare mot Modo som såg lite trötta ut fast Timrå hade 8 man borta det kan bara bli bättre. snart börjar småkronorna.. Vilken gör första målet Pääjärvi eller Hedman satsar på Pääjärvi..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
jens_88: jasså, Bajen...hm ok då. Han är förlåten :) Hoppas han får spela snart igen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Blizzard: Jag vet inte, jag sov på mina svenska lektioner.. Men lite förståelse med tanke vart han är ifrån (Bajen........) Men spelar han så här bra får han lixom säga så lixom hur mycket han vill lixon hela tiden TYP
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Cartman:Otroligt duktigt med klubba och handleder,bra storlek och inte minst bra att uppfatta öppningar!In med han i laget direkt,inget att tveka på!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
jens_88: haha, han sa lixom 9gånger och använde det i väldigt konstiga situationer ibland. Har dom tagit bort Svenskan i skolan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Långben: Han heter Sean M. Sunnqvist
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Långben: Sean-Michel Sunnqvist.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Härlig seger!Styf gör ett otroligt jobb där bak!

Men vem var nr:34!?här åker Timrå omkring med backar som inte är bra i måga matcher!Osså kommer det in nån kille som är hur bra som helst!Vart kommer han ifrån..Bara kliver in och tar en Modospelare med proppstopp!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Skarin: Om vi ska fortsätta vinna kan de ju va bra om han står mer denna säsong oxå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Rögletränaren Peter Johansson erkände mer eller mindre att det var en spark i tränarintervjun på Canal +. Abbott själv sa att hans ben lyftes av HV-backen. Kenta pustade och stönade och hummade som vanligt men verkade missnöjd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
RocknRolf2: mmm får hoppas det och sen så är det jävligt surt OM vi skulle missa slutspel och Rögle kniper den sista platsen med typ 1 poäng så är det detta vi kommer att komma ihåg bortsett från övrigt skit så klart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Loma: Det hemska är att han förmodligen menar allvar! Vilken idi**.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
RocknRolf2: Givetvis kommer han att kickas (men det kommer att ske lika tyst och obemärkt som förrut när måldomare har kickats) lika självklart är att resultatet står fast. Hemskt men sant.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Loma: :) Inavel
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Har nu sett Rögles omdiskuterade mål o jag måste säga att en mer solklar spark var det längesen man såg. Att det sen godkänns är ju helst fantastiskt. Sånt borde inte få hända eftersom det kan avgöra en hel del i slutstriden nu.
Skandal faktiskt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Skarin: Jag tror han är första målvakt nästa år
Kommentera

1108447 · »