1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596715 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Woody Jokinen: Ja Jansson har synts mer på denna period än sammanlagt i alla föregående matcher ihop. Syns att han har spelet i sig.

Woody Jokinen: HAHA dom flesta tippade ju torsk!

bar mofftak: Sant. Även fjärde känns intressant. Bra tryck i anfallszon. Jag tror att det finns mycket mer att hämta på många håll och kanter. Många inne i Modoboken som tippade 4-0 och liknande till Modo. Skönt att de tipsen redan kommit på skam. Klassisk överskattning.

Woody Jokinen: Tycker andra och fjärde har gjort bra jobb!
Seniorfemman borde lyckas lämna över i offensiv zon någon gång...

Woody Jokinen: Å andra sidan har andrafemman varit klart bäst så långt. Hartmann är suverän. Men är inte skridskoåkningen lite seg överlag?

Spännande match i alla fall

EXPLORERSMÅLAND: Varsch rinn'e e kväll dag?
Obs! Fortsätt med NORRLÄNDSKAN sMålann..

JonteD: Vi har en femma vi verkligen kan lita på!! Yess!!

Synct: Alla var lika förvånande att passet gick fram.
Men vad gör Berglund kvar i PP2.

Nisse på Mon or: Yeeeessszzzz!!!!!!!

Nisse på Mon or: Inte ofta Dahlen gör en Berglund..

Tonymontana: error på ref.sidan...

bar mofftak: Nu jävlar pp!!!!!

Nisse på Mon or: Någon får gärna ge en liten rapport om hur matchen ser ut. Jobbar natt tyvärr. Såg att Modo leder iallafall...

bar mofftak: kommer inte in på ST's ref. heller

Så bra gick det. Passivt.

Kul att matchen går på cmore hockey med riktiga kommentatorer....nåja Harald är väl oftast ok iallafall...

Puckat: Och William Nilsson Ignberg in istället för Kaijser. Sätter en femma på att han gör ett mål.

5.000 sålda, går vi mot fullsatt?

Nucky: Ja, den gick verkligen över mitt huvud, var det ett skämt?

Vet någon om det blir något tifo i kväll?

Hassan: Du behöver inte hoppas särskilt mycket tror jag. Blir nog så! :)

Synct: Jag som trodde Fucking Åmål var spiken i kistan för din form av humor. Men inte i Timrå! ;)
(Vet att den där gick över ditt huvud, men du är förlåten)

Nucky: Själv hoppas jag att domaren dömer i Timrås favör hela matchen. 11x2 för övik 0x2 för Timrå.

Nucky: Oj, du vet vad sarkasm är! ~applåder~ snart kanske du lär dig vad en gliring är också! lycka till ikväll.

Synct: Ja, snälla gör det👍

Nucky: Det är JAG som ska behöva förtydliga för DIG om att det var en till pik på erat domargnäll, eftersom du inte verkar ha förstått det två gånger nu utan tar det på så stort allvar så ska jag förtydliga nästa gång bara för din skull, så du förstår att jag inte är dödsallvarlig. Jag har inte missuppfattat någonting.

P.S: Det är klart jag också hoppas på en rättvis och bra domarinsats.

Synct: Ska försöka uttrycka mig så du förstår istället:
Tror ni kan kan gynnas av mycket special teams ikväll.
5 mot 5 tror jag vi har ett övertag.

Nucky: Herregud vad jag fick på käften, jag slängde in en retsam pik för att det brukas snacka om i våran bok att det gnälls på domarna i Modoboken, då blir det ju bara komiskt när det glider in en modoit i våran bok innan derbyt och det första som nämns är domare.

Synct: Klart det ska surras domare. Förlorar vi är domarn sämst. Det är sen gammalt.

Synct: Asch då, nu missuppfattar du med vilje, mest för att du själv fick på käften just i denna fråga i Modoboken för ett par dagar sedan;)

KB: Nej, Timrå och domarna vs Modo

Synct: Klassiskt möte, Timrå vs Modo vs DOMARN. ;)

Nog tusan ser vi ut att få en fin publiksiffra i kväll? Ser inte ut att vara många lediga platser kvar. 5500 är ingen omöjlighet. Då blir det magiskt tryck!

Synct: Det gäller att ha rätt fokus från början.

Nucky: Matchen har inte ens börjat och ni börjar redan babbla om domare.

Sputnik: Vi hoppas på en domarnivå ikväll som lutar mot slutspelskaraktär, annars kommer vi få det jobbigt med erat PP/samt vårat BP.
Blir det mycket 5 mot 5 tror jag vi vinner, mycket special teams går det däremot åt helvete.
Släpp pucken nu!!

OlliJanne: Sheriffen Lerebäck fixar biffen! 😎

EXPLORERSMÅLAND: sluta supa så förbannat! Inte en jävel förstår vad du skriver

Smokey: Haha, bäst ever!

Hassan: Tiden inför kvällens nedsläpp går fan långsammare än väntan på jultomten... Halva Västernorrland går i ångest och hockeyfeber. Då ryktas det om att någon mäktig klubb uppvaktar förbundet med förslag om nya regler;)
Uppladdat:

500x0-72ff018d-f1de-4fc5-b03c-48e439eea5ce.jpeg

Hassan: högriskmatch på isen också. Jävligt trist att Kaijser verkar missa just den matchen pga sjukdom, vi behöver hans fysiska spel ikväll.

Veteranolle: Modo har väl haft sin värdemätare i Björklöven. Men får väl se om vi är en större värdemätare så att säga.
För oss är Modo defenivt den största värdemätaren än så länge som sagt. 🙂

Perreman: Precis min poäng också. Men du uttryckte det lite snärtigare. Jojo-effekten förstärks.

Högriskmatch ikväll, samtliga ska visiteras före så kom i tid gott folk.

Veteranolle: Hade blivit mäktiga matcher i en HA-final, men satan vilken ångest inför varje match.

roger_sundsvall: Derby dax....underbart,kul och spännande . Båda lagen får nu en första värdemätare på vart man står just nu . Jag tror och hoppas att vi kan vinna men lite orolig är jag för Modo har ett bra spel framåt . Men spelet i deras försvar har hittills inte varit bra där det har varit rena hönsgården ibland så där kan Timrå sätta press. Nu har väl Timrås försvar inte heller övertygat hittills så nu får vi se i kväll vilka som krigar bäst där nere på isen. Att vi på läktaren vinner kampen mellan klackarna tar jag som självklart.

Alla till arenan i kväll för nu blir det hockeyfest.
Eftersom jag vill se Timrå och Modo i den allsvenska finalen så säjer jag Heja Timrå och Modo utom när ni möter Timrå.

TIK-Lund: Min vinkel kring direkt upp-/nedflyttning är att det i grunden är bra. Problemet som finns är att förutsättningarna för lag underifrån att hänga kvar inte finns i och med den stora ekonomiska differensen. Det hade varit bra om förslaget hade fått haft med någon form av ekonomisk utjämning. Som det blev nu känns det mer som om det blir någon form av "gästlag" varje lag som sedan dyker ner i seriesystemet igen. Jojo-effekten kan mycket väl ha förstärkts med det här.

EXPLORERSMÅLAND: Tänk vad skönt för Timrå att slå ur undeläge , för är inte MoDo tippad att vinna som vanligt och sedan vinna hela serien som vanligt .
Tänk vad tiden förändras .

Ja giss på 12100 i Timrå Isstadion imojjon!!!!
Vi spräng grindarna....
Ja har bett om att de ska släcka ner hela nätet i Västernorrland under matchen imorgon och att bara TV1 o TV2 funkar på tvn......
Och fri dricka under matchen!!!
ALLA TILL ISSTADION IMORGON!!!
Dä rinn lätt ikväll i strupusligen...!!

« · 1990857 · »