1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20

2016514 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Men rabbar håll ni på fortfarande Dan före Dan??
Lägg ner nu å gå vidare...
Dä bättr vi gå mot torrare tider..2020!( Nyårslöfte ).🤔
Jag tänk vi bygg in Västra Stå med ljudisolerade väggar å ingen insyn!
Hejaklacken kunn gå till Lönnås studio å spela in hejaramsor. Sen kunn man spela upp dom i en högtalare under matcherna!
Nä nu glöm vi elännet! Ja ladd inför morgondan!
I år vänt dä att vara tomteskrälle igen! Rolant var förra åre...
Nu ska ja ta hand om att..
5 ställen blir dä i år..
Ja bruk säg dä att ja vill int ha betalt...
Men lite gott å dricka vill ja ha efter gjort att...inn ja ranglar vidare till nästa ställe!
Då bli ja varm å gla...å gooo!
Dä värsta ä att ställe 4-5 då minns ja knappt att ja vatt dä!!
En gång rulla ja ner för en trapp..men man är ju som en gummiboll när man ä tomte...
Ja fasa för att vara tomte...en gång vakna ja upp i garaget dan efter å en gång vakna upp i en lekstuga hos grannen...
Nä njut nu alla Timrårabbar å huliganer...
Ho Ho Ho Ho....
God Jul å ta hann om er och gör inget som int ja skull gjort! ; )
Nu byt vi trå!😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
puffe: De samma till dig och alla riktiga Timrå Fans!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Marx: Nämen vad gör jag? Fortsätter svara? Jaja.....ett sista får det bli ändå. Du kör med oschysst retorik, du vrider diskussionen till något den aldrig handlat om. Antagligen för att ta fokus från och förminska det jag, Sputnik och några till lyfter som själva problemet. Har inte någonstans skrivit eller sett någon av de andra skriva att "hoppande fyllon" skulle vara det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
mikenomad: Ja så avslutar vi kvällen med att lägga sig platt.. Lås in dig och skydda dina barn från sådana hemskheter som ett hoppande fyllo. Ja jag har själv barn.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Marx:

Jag lägger ner nu. Jag orkar inte bemöta fler imbecilla inlägg, de som fattar fattar. Heder åt er och God jävla jul till samtliga tikare. Även blöjhuliganerna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: därav att jag inte har Twitter mm. Men så oerhört fegt o lågt. Jag har i alla fall förstått att du är en tvättäkta Timråit, men trevlig ändå, haha. Du respekterar andra vettiga människor, synd att det finns rötägg som bara vill förstöra
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: Inte bara klackledare givetvis. Jag syftar på alla som för sig i det offentliga rummet. vilket i det här fallet är bortaklacken då det är där jag stött på hur folk betett sig pga att de varit onyktra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
mikenomad: Men snälla nån... Jag är absolut inte för våld, hot och allt vad de heter. Men tar man sig till en offentlig plats, där det förtärs alkohol, så bör man väl förfan kunna ta att det utdelas ett och annat svärord.
Känner man sig hotad ska man väl ta det med rättsväsendet, vad ska ni göra härifrån forumet, prata med personen i fråga? "Hej, tyckte du känndes hotfull förra matchen, kan du sluta med det?"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
puffe: Det mest tragiska är att jag får skit på Twitter från flertalet som tycker J A G är en pajas med mina åsikter om det hela...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Marx: Och kan man INTE förtära alkohol och hantera offentlig plats, så bör man inte söka sig till platsen.
Är snarare vinkligen vi dryftar här
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: honhund måste väl vara nån från annan klubb som vill misskreditera Tirmå. Så jävla dum kan man väl inte vara annars? Har ni nån moderator så bör det sållas lite.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Marx: Snälla läs om. Kan man inte
H A N T E R A alkohol utan att kunna bete sig som klackledare tex bör man avstå. Lamaste ursäkten nånsin att man får snetändning och provocerar och söker bråk pga av att man är berusad. Då avstår man helt enkelt...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: Och kan man INTE hantera att det kan förtäras alkohol på offentlig plats, så bör man sig inte söka sig till platsen. "Jag är vegetarian men åker till en köttbar"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: Haha, har också hört det olämpliga i att man respekterar vettiga människor som håller på 'fienden' .Men skriver med trevliga oavsett klubbfärg. Ha det bra
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
puffe: Nej men skämt å sido så verkar du vara en hyvens karl. Väl mött så hoppas vi på en rolig fajt härnäst. 🙂👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
puffe: Du! God Jul kan du ha själv! 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
puffe: God jul! Njut på nu innan ni få smisk härnäst
( förlåt, men det ser ju inte bra ut om vi gullar för mycket oss "ärkebröder" emellan) 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: God Jul alla mogna och trevliga Timråiter(oavsett ålder). Vi ses i mellandagarna!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: Sen att folk hädar med att jag skall till sittplats för att de skall få fortsätta härja fritt? Nej gud bevare mig. Kör den gamle klassikern, att sitta på hockey är som att stå upp och skita, det liksom händer ingenting. 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
nectis: här är flera år emellan incidenterna, samt åtminstone 2 av de 4 du nämner inträffar ju UTANFÖR arenan, vilket ju inte kan skyllas på varken föreningen eller supporterklubben. Nu verkar det ju vara incidenter var och varannan match.

Inne i arenan skall ordningen hållas och det är vara att rätta sig efter det. Föreningen säljer biljetter utan åldersgräns och då ska barn kunna vistas där utan att det blir slagsmål mellan supporter och vakter.

Jag tycker att man bör svartlista de som upprepade gånger missköter sig. Till slut är dom borta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
mikenomad: Nej där är jag beredd att hålla med. Klart att oroligheter hänt genom åren, men nu är det kärnan som som verkar drivande som man har sett och det som gör att jag tycker det måste stadgas upp och att de som är i fronten förstår att man representerar Timrå som klubb och agera därefter med lite klass.

Kan man inte intaga alkohol utan att tända till på offentlig plats så bör man nog kolla över sina alkoholvanor inför match tex. Jag är inte den som är den som är den utan ger alltid folk chansen att bättra sig, men att jag skall behöva flytta på mig i förmån för att fulla unga grabbar skall få utlopp för sina agretioner godtar jag jag ärligt inte.

Mina grabbar tjatar titt som tätt om att få åka på hockey live , men just nu känner jag mig inte helt säker på det när det anordnas supporterresor i allafall som jag nämnt innan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
nectis: Nä förlåt då, jag vet inte vad alla heter, vilka som själv kallar sig ultras bla bla, du menar att AIK har ett coolare gäng än black army? Men att RVHD tycket att klacken inte är ett ställe för lite äldre barn bevisar ju bara vilken väg dom vill gå och vad doms syn på det hela är.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
nectis: Håller med om att oroligheter och liknande på läktarna inte är nytt. Men jag skulle ändå påstå att det gror en tråkig anda i vår klack som skiljer sig mot för tidigare. Men jag kanske har fel och det är ändå inte det viktigaste. Jag vill väcka en medvetenhet om att leder man en klack med hyggligt god uppslutning så har man ett ansvar för hur man uppträder. Det är eg allt, det enda jag sen diskussionens början framhärdat. Men tack för ett nyanserat svar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
mikenomad: Det här är inga nya ”problem”. Ska nämna några händelser som jag sett live.

1. 2010 möte hemma mot Modo. Baren låg i nuvarande Anton Lander café. Timråsupportrar och Modosupportrar delade pub, ett stort gäng på kanske 10-15 Timråsupportrar och ett ungefär lika stort gäng Modosupportrar ryker ihop. Inga vakter närvarande, det small i någon minut sen var det över och tredjeperioden började.

2. 1998 SCA-cupen. Timrå-Sundsvall. Efter matchen är det fullt vev på parkeringen. Inga poliser eller vakter syns till.

3. 2009~ Minns inte exakt år men vi möter Brynäs och Brynäs har en buss med supportrar med sig. Efter matchen när jag går till hockeybussen som går in till stan så ryker flertalet Timråsupportrar ihop med Brynäs dito. Heller inga vakter eller poliser närvarande.

4. Minns inte heller år men många år sen men vi möter Djurgården och helt plötsligt dyker två stycken med DFG-tatuering upp i klacken. Dom puttas ner för läktaren och tumult uppstår.

Sen har jag sett flera andra gånger när det har vevats i barer osv.

Det här är inget nytt, hetsandet är inget nytt. Möjligtvis att kärnan med dessa personer syns och hörs mer nu. Men ingenting är nytt. Det har varit likadant, med ännu värre fylla så länge jag kan minnas. Största skillnaden är att det är större säkerhet nu, mer poliser och mer ordningsvakter. Vilket också skapar dålig stämning mellan dessa.

Finns säkert andra som varit med längre än mig som kan nämna flera tillfällen där det varit bråk, fylla och annat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Marx: Jaja, jag säger inte emot det där. Men jag har alltså invändningar mot hur klacken leds, där borde det väl rimligen vara möjligt att någonstans föra upp en diskussion och få till stånd en förändring? Eller tycker du att det är bättre att rycka på axlarna och acceptera misären bara? Jag vill ha en stor, enad klack som håller en nivå över underlivet. Nykter som onykter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Synct: Black Army? AIK:s officiella supporterklubb 😂 vill man bli medlem kan man klicka in på länken nedanför.

Det märks att ni har bra koll när ni tror att Black Army är huliganer/ultras.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
mikenomad: Men även du har väl nån gång varit för full och upplevts som hotfull? Tänk på att grabbarna är i 20års åldern.
Det spelar väl ingen roll om du sitter i arenan eller är ute på stan, det ser likadant ut överallt år 2019...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Marx: Men vi ska inte dra iväg. Jag målar inte upp nån krigszon, jag har initialt åsikter kring ledande person/er i klacken som beter sig pä ett sätt som enligt mig inte är förenligt med god läktarkultur. Ett beteende som säkerligen sanktionerar och inspirerar småglin som de i fredags
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Synct: Förlåt till mina barn. Jag är århundradets sämsta far som tog med barnen på hockey. Jag lovar det kommer aldrig hända igen...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Marx: Det har väl sålts alkohol även tidigare utan de här problemen?
PRO? Menade du kanske IOGT?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
mikenomad: Ja men varför inte fråga klubben om dem kan sluta sälja alkohol så har vi ju löst problemet? Så kan vi ju döpa om arenan till PRO-hallen..
Självklart ska man ju inte känna sig hotad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Marx: Vi var på Västra stå ovanför ismaskinen och rörde oss mellan Landers café och där. Stämningen i och runt puben och ut till ståplats var till och från tillräckligt hotfull för att det skulle kännas olustigt och väcka obehag. Aya Napa? Ja det var ju en rimlig jämförelse. Det finns grader i helvetet och jag säger inte och har aldrig sagt att vår läktarkultur tillhör den värsta bland Sveriges arenor. Inte på långa vägar. Men jag säger att det skett en tråkig förändring och att utvecklingen oroar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: Dom verkar jämföra sig med Black Army, det vore en olämplig plats för barn att vara i. Dom bevisade just att dom är riktiga idioter. Jävla Ultra-wannabes, dra åt helvete säger jag bara.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
mikenomad: Jag satt på sektion D, till höger från västra stå. Hotfull stämning? Du får det att låta som att du varit på Aya napa vid studentider en vecka med ungarna??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: Självklart vet jag att det kan röjas,hoppas bli vilt vid mål och andra händelser. Sen är det inga spädbarn jag har med mig precis. Det jag tycker är tragiskt är försvarandet av att det är så okej med hetsande med intention att provocera fram bråk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
luffaren: Jag blir mörkrädd snart. Får se på Twitter med mitt inlägg härifrån där man klipper ut att jag va osäker på att ta med barnen till Västervik. Då får jag läsa att det spårat ur på HS och citerar alltså ju det jag nämnt.

Bortastå är ingen plats att ta med barnen då det druckits på vägen innan och det kan hetsas och ståhejas. Vi med barn skall hålla till på sittplats helt enkelt.
Men detta tar nog priset och kan va ett av de sämsta jämförelser jag läst. Lycka till med att förändra den nya läktarkulturen...

Jag har gått på bortamatcher sen Linköping spelade i Stångebro ishall. Jag har aldrig ens tänkt tanken att det skall innebära en risk att gå På hockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
mikenomad: Och för att inte tala om banderollen dom hade på matchen om Hanses. Tycker dom kan ge sig nu om honom, han har tafsat och tagit sitt straff.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
nectis: "" Hanses är en våldtäktsman".....och nåt i stil med att våldta 14-åringar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
mikenomad: Vad är det för våldtäktsramsa du syftar på?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Tycker att diskussionen har stått och stampat sedan i fredags, och att vi nu kollektivt kan släppa allt.

God jul till alla så hörs vi den 27:e igen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Marx: Så fredagsmatcher är testeronstinna, berusade mäns frizon, då göre sig barnfamiljer och andra som inte vill uppleva fylla, hotfull stämning, våldtäktsramsor etc när man vill se favoritlaget spela inget besvär? Är det så du menar?

Ok, då vet jag
#rörinteminfredagsfylla
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: Nä jag riktar inte enbart mitt inlägg mot dig, var en slump att jag kommenterade just ditt inlägg.
Det jag menar är att om man tar med sig barnen/farmor till en fredagsmatch så får man nog tåla att det framkommer ett och annat fult ord ur vissa munnar, att många visar sina känslor på ett aggresivare sätt. Det är som SMÅLAND säger, är man så lättinfluerad ska man nog låsa in sig hemma och se matchen. Sen om våld förekommer så finns det personal på plats som löser den biten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: Vill önska Go Jul och gott nytt år till alla Timrå fans :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Marx: Där är det en stor feltolkning om du får det till att jag menar så? Jag menar att beteendet från vissa av våra fans där man hetsar för att söka anledning att slåss inte hör hemma i en hockeyhall!
Hoppa, jomenvisst, vifta flaggan, hallelujah det skapar stämning! Gå bananas när det blir mål, du är välkommen!
Skrika tillbaks till motståndarklack som hånar ens spelare som ligger ner har man ju själv gjort.

Men det är inte där mitt fokus ligger i allafall. Det är att en kultur bland de yngre kommer fram som glorifierar hetsande till en ny nivå där det kan tas till våld om så behövs.

Jag kan älska sköna gliringar mot bortafans, men håll det på en nivå och man måste kunna behärska sig något...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: Nä men det är väl dags att alla som står i klacken gör som de äldre generationerna, pustar och stönar när man kommer för nära deras utsatta platser på västra stå, som alltid vet bäst och alla andra yngre förmågor har inget här att göra. Stå med en ljusslinga och krama varandra. Det är fredag och derby, låt folket göra det till en fest........ Snälla nån
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
SMÅLAND: Haha ibland vet man inte om du skojar eller är seriös. En mästare på Ironi. 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
kulltorp: Jamän då slipp vi all skit med fylla å våld och folk känn sig som hemma. Kanske pensionären och barnfamiljen vågar sig tillbaka till Arenan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
SMÅLAND: ..låter som ett recept på att få folk att börja se innebandy istället..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Ja har länge förespråkat att vi kunn göra sittplatser i hela EO:N å dela in i sektioner( Nationnella,barnfamiljer,vuxna,kvinnor,män å ungdomar). De kunde låna ut Ipads till barn/ungdomar/vuxna. Delat ut en liten gottepåse till alla som kommer. En festis å chockladbit å clementin å korsord å soduko om ingick i entrébiljetten. Plocka bort alkoholen helt..Alkotesta alla innan man släpp in dom. De som är fulla eller drogpåverkade får inte komma in. Man ska känna sig som hemma. Lite mysigt..kanske en liten kudde å filt med. Man kunde sitta å leka med Ipaden så som samhället ser ut nu för tiden. De kunde ha gratis Internetuppkoppling så man kan se film eller Youtube med under matchen. Och den som vill kan ta med sig fikakorgen. Varför inte bygga in Västra stå med som en bur? Fast då blir det Västra sitt..Kanske göra så man bygg med ljudisolering med så de inte hörs? Det finns mycket som man göra..om vill ha det lugnt å skönt å hemtrevligt på ett ironiskt sätt på svensk hockey i Sverige å varför inte köra matcherna kl 13 på söndagarna efter högmässan i kyrkan?
Låter dä bra Clayan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: håller med dig till punkt och pricka. Att det ens är en diskussion säger en del om situationen.

Jag minns själv första matchen mot Karlskrona och första lot Oskarshamn i kvalen senaste åren. Det är ett gäng yngre killar som mest verkar vara där för att få ut aggression eller något. Gapar otrevliga saker mot publiken och även oss som kanske inte skriker lika högt som dom i ramsorna. Höll även sånär på att bli stucken i ögat av en flaggpinne sol någon viftade på med lite för mycket engagemang.

Gick väl även rykten om att supporterbussarna till Oskarshamn stannar vid systemet (!!!) på väg ner. Varför i helvete då kan man fråga sig?

Nej, supporterklubben behöver se över vilka som uppenbarligen inte kan sköta sig och ta avstånd från dessa. Exempelvis inte låta dom leda klacken.
Låst ämne

2016514 · »