1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580477 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - modos hk 20/11

« · 942490 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
JimmyH: Skulle vara kul och veta sanningshalten i vad Jonte sagt. Att sedan en reporter från Ö-viks veckomagasin (Tidningen7) bygger en historia av en sådan löjlig händelse är endast till för att få utlopp för sin egen besvikelse...
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
JimmyH: Återigen alla ska veta, att står dom i Timrå klacken, så representerar dom indirekt Timrå IK och dess supporterklubb.
Alla vet ju att tidningar är nyhets- och skandal jägare, är ju bara att se vilka proportioner det blev när Nubben pinkade på fel ställe. (Sen att det var andra kända namn med, det sas det inte så mycket om).
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
JimmyH: Det är alltid hårt att dra alla över en kam då alla ej är inblandade. Men det är ju som det är.

Akustiken är ypperlig. Jajemus.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Skarin: Det var inte ens 10 personer det handlade om. Jag uppskattade det till typ 4 som dessutom tystnade ganska fort. Hann de säga Fredrik Warg två gånger ens? Men det visar väl vilken akustik det är i hallen.

Hur som helst så när hela hallen sedan apploderar så känns det lite hårt att dra alla över en kam.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Skarin: Nej, det har uppenbarligen ingen betydelse för AB i alla fall. Där drar man gladeligen alla över en kam och skapar ett lokalt löp om "Timråklacken".
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
T T: Vad har det för betydelse när det är alldeles tyst i hallen? En klack på låt oss säga, 10 pers, låter väldigt bra och tydligt då det är knäpptyst i hallen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
T T: Men det är ju det folk måste förstå!
Det du gör i klacken, bra eller dåligt, kommer per automatik refereras till hela klacken. Och personer som står runt dessa rötägg måste våga säga ifrån när dumheter sker, typ ramsan som kom igår.

Tycker heller inte att det finns någon anledning att stå och visa finger åt andra klacken, speciellt inte när matchen inte ens hade börjat.
Det visar bara vilken mental mognad man befinner sig på och dessa pojkar vid sargen kan väl ha varit ca 14-16 år. Synd att dom stod för långt bort, annars hade jag definitivt sagt ifrån.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
T T: Det hördes då ganska bra för att vara 10 personer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Skarin: Men herregud, var det tio personer som skrek? Däremot applåderade hela hallen när han tog sig av banan. Men Jimmie Näslund på AB är nog belåten i dag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
actionleif: Det är bara att instämma i Jontes kritik. Riktigt dåligt av dem som skrek på det viset.
Det är ju skillnad om Warg ramlar eller åker på en regelrätt tackling, eller missar öppet mål, etc etc. Men att ligga plågsam skadad på isen. Nja.
Kommentera


Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Shadar Logoth: Komiskt nog så upptäckte nog några tusen att Sjöberg är blind... Pucken låg på målets baksida och likt en blind höna så trevade han i mörkret till allas förvåning:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Shadar Logoth: Självklart vet vi alla att Harald är väldigt speciell.
Jag bara garderar upp eventuella försvarstal från "di andre"
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Bragd-Birger: Bästa fyran... :-D

Spelas den fortfarande...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
actionleif: :-)

Då var väl båda tränarna rörande överens om att dommaren var dålig...?
Vi kansk tom vann den matchen....?

Gnäll-Harald är på en helt annan nivå...
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Shadar Logoth: Förmodligen. Poängen med Haralds gråteri är inte så mycket i hans - visserligen enkelspåriga - domarkritik, utan mer hans obetalbara uppsyn och ton han har efter en torsk. Han ger verkligen begreppet 'loser' ett ansikte. Ett smärtfyllt, klentroget sådant. Ungefär som man kan hitta på en unge som just åkt ur 'Bästa Fyran' i pingis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Maggan: Men då man lånar så kan man ju försöka att modo:fiera den lite mer än att bara byta ut lagnamnet :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
actionleif: Sant så sant.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Shadar Logoth: Glöm inte att våran " lipsill" höll på att bötfällas ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Maggan: Att man knycker eller lånar ramsor är väl rätt så vanligt dock då utbudet på ramsor är rätt så begränsat och det uppenbarligen inte kommer fram så många nya, vilket är tråkigt..
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Bragd-Birger: ja, var är det för fel på Harald.....?

Han är en djävligt pinsam lipsill....skulle skämmas om han stod i vårat bås.

Men det var väl en sådan de sökte när de tog fram en tränarprofil.... :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Captain Crash: Ja visst var det märkligt.... att man tar över en ramsa från "lillebror" som man tidigare hånar och tycker är det värsta som finns.
Men tydligen har vi ju gjort nått bra, för efter x antal år som vi kört ramsan, har Modofansen äntligen lyckats få in en "ny" ramsa i reportoaren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
TIKbiff: Tag betäckning Foppa, för säkerhets skull!
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
actionleif: Skulle tro det när dagisklacken är ute på upptåg så. Det gick väl hand-i-hand + 2-och-2 som vanligt till bussen efteråt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Wayne Gresky:

Hur gjorde foppa illa foten igentligen?

det var väl aldrig?..nä det kan jag inte tro....
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
"vi är modo och vi ger aldrig upp" kändes bekant på ngt sätt....
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Maggan: Tyckte faktiskt att den där var rätt lam också. Tanken var rätt god men jag tycker inte melodin var tillräckligt catchy. Det blev inte något riktigt tryck i den om man säger som så. Men budskapet verkar ju glädjande nog gått fram iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Bragd-Birger: Men så har han haft en lång sömnlös natt också.. mycket att tänka på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Bragd-Birger: Man har sina stunder. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Wayne Gresky: Sen finns det ju vissa ramsor som Modoklacken kör som jag bara stod å garvade åt. Typ: "SM-Guld", "Timrå IK har inget SM-guld" osv.

Oooh, Får jag ta på er? *asg*
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Fet-Ecke: Aldrig kul att förlora, men skönt att se grabbarna göra en riktigt bra match. Efter matchen var dock Wargs skada ett mycket bekymmer än den hedersamma förlusten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Herminator: Några sugrör såg jag nog där, men visst var det väl rätt så mycket babyhull på några där också?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Wayne Gresky: Djupt tänkt, snärtigt skrivet. Den där tar vi med oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Wayne Gresky: Pack kan du vara själv ditt sugrör...
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Wayne Gresky: Sved förlusten?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Maxvell: Jävligt barnslig ramsa och knappast innovativ, kan bara hålla med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
actionleif: Typ lika låg som modokidsens ramsa om att "jonte borde äta nu".. Känns också lite grundvattennivå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Bragd-Birger: Det har väl sina naturliga orsaker att du och resten av timråpacket har lättare att känna igen en vinare än en vinnare?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Maggan: Det är riktigt lågt, lägre än gloc.. Nä den känns uttjatad.. Det var väl ganska lågt iallafall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
actionleif: Att håna någon som är skadad det är lågt, framförallt när man ser att han verkligen har jätte ont.
Tyckte att det var riktigt dålig stil....
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
JonasD: Läste nyss en löpsedel, tror det var aftonbladets.

Där kunde man läsa "Hedströms attak på Timråfansen"
Kan det möjligtvis ha att göra med hånandet av Warg när han låg skadad?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Olle: HAHA!! Classic!
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Lumber Jack: Vackert utdrag ur modolidrapporten. Men vad har det med Haralds utstrålning att göra? Menar du att jag ska känna något helt annat nästa gång jag ser Haralds underbara loser-face i tv-rutan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Bragd-Birger: Fantastisk analys. Eller för att citera "Jan Banan" i Torsk på Tallin: "Du har inte fattat nånting."

"MODO-coachen Harald Lückner var dock inte alls speciellt nedstämnd efter mathen:

- Jag är nöjd med allt, utom resultatet. Vi gör en mycket bra bortamatch mot ett mycket bra Timrå. Vi följde matchplanen och det är synd att vi går bort oss vid 1-0 och 2-1. Jag vill också ge en eloge till de unga spelarna som fick istid idag samt till Per Hållberg som jag tyckte var outstanding i kväll. Vi blir lite omständiga i slutet när vi skall spela powerplay men på det hela taget så gör vi en heroisk insats med tanke på förutsättningarna.

Lückner hade ett långt snack med Patrik Sjöberg efter att Andreas Molinder blivit hakad i friläge i slutet av matchen.

- Det skall vara straff. Regeln som säger att om man får avsluta så är det ingen straff är ju borttagen. Det upplyste jag Sjöberg om men då sa han "Det visste jag inte".

Även Charles Berglund höll med Lückner i det här fallet:

- Hade det hänt oss hade jag också blivit vansinnig, sade han på presskonferensen."
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Underbar match igår, och lika underbar seger. Tillsammans med Frölunda-matchen dom enda helgjutna insatserna över 60 minuter - med reservation för att jag missat en knapp handfull matcher. Fantastiskt vackert att se när man verkligen jobbar genom varje situation och inte tvekar/släpper dom sista procenten.

Och som vanligt härligt att se Harald efter en match. Han har verkligen seriösa problem med att hantera smärta. Hela karln utstrålar: 'Det kan inte vara meningen att jag ska känna så här'. Underbart att skåda.
Av någon anledning känns det som att Harald måste vara den ultimata modolid-coachen. Nu väntar vi bara på att han ska flytta förlustfokus från domaren till andra detaljer. Vore det inte vackert och passande med ett 'Tja, i det här fuskbygget kan man ju ändå inte lira', eller ett 'vi tyckte att det var för många finnar i Timrå så vi la ner i protest' efter nästa nederlag? Känns som att det skulle knytas många YES!-nävar i sugrörscity efter ett sånt uttalande.

Ah, sicken härlig dag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
JimmyH: Haha. Jadu, det sitter väl i sedan första filmen jag gjorde ifjol. Då stavade jag fel och sedan dess sitter det väl :) Jag reflekterade inte ens över det den här gången. Brukar ju alltid vara noga med att läsa igenom texten innan jag postar. Jag lovar att bättra mig. Kejsaren förtjänar att alltid bli rättstavad :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Nån som uppfattade att Backlund faktiskt försökte göra mål där i slutet? :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
JimmyH: Nu i efterhand så kan jag väl tycka att det kanske inte ens var utvisning. Även om jag vill se att han tar skridskorna lika mycket som puck och eventuellt dem före... Jag hade hursomhelst inte protesterat vid straff;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Ambroo: Jag tycker att Hedmans brytning på Pärssinen var klockren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Kerstin_k: Vad är det med dig och att stava Hahl, Halh? Det är ju bara elitseriens bästa spelare vi pratar om. ;)
Kommentera

« · 942490 · »