1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580156 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - modos hk 20/11

« · 942490 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
JimmyH: Skulle vara kul och veta sanningshalten i vad Jonte sagt. Att sedan en reporter från Ö-viks veckomagasin (Tidningen7) bygger en historia av en sådan löjlig händelse är endast till för att få utlopp för sin egen besvikelse...
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Skarin: Det slog mig just att allt är ditt fel. Den lilla klicken hade inte behövt höras alls. Kräma på! ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Maxvell: Läser du artikeln så säger ju Jonte bara det som 5990 andra i hallen skulle ha sagt på samma fråga igår. Det var aldrig någon attack.

Skarin och Maggan: Ja precis. Skandaljägare. Att selektivt återberätta en händelse som skadar supporterklubben. Det finns mycket fog att vara grinig på reportern.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
actionleif: Håller med Leif här. För att bara vart 10 pers så hördes då alldeles otroligt bra..
Vi är för bra för att hålla på med sånt. Ja, vi. För som det sagts. Alla representerar Timrås klack som står där i.
Detta är väl ungefär som Hata ramsor. Trams, usch, bort !
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
George: Det tar väl ändå ifrån ansvaret från reportern/tidningen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
En annan reflektion från gårdagen; så upphetsat som en del skrek så kunde man tro att det låg en bomb bakom Backe i stället för en bortglömd puck.

Själv är jag så osportslig så att jag tyckte att den låg bra där och kunde med fördel ha knackats loss när det börjat att osa hett runt kassen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
George: jag misstänker att det är samma personer som tycker det är "ballt" med hata-ramsor som hånade Warg.

Oavsett vad så är det svagt att hålla på så när en kille ligger skadad på isen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
JimmyH: Det är väl inget större fel på artikeln? Författaren till den har knappast satt rubriken, det har de speciella jönsar till på den tidningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Wayne Gresky: Om en artikel inte ger en sanningsenlig bild av vad som hände så är den väl inte bra?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
JimmyH: Och vad i den hävdar du misstämmer med verkligheten?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Wayne Gresky: Kommer du inte ihåg vad du skrev..
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Wayne Gresky: En hånande ramsa startades av några få. Den tystas ner av majoriteten i klacken och hela hallen applåderar när Warg åker av banan.

Framkommer denna verklighet från Jimmie Näslunds artikel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
JimmyH: Du har en poäng där. Man kan ju tycka att det faktum att timråsupportrar kan bete sig som folk är en större nyhet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Wayne Gresky: Man skulle lika gärna kunnat skriva. Timråklacken hedrade sin gamla stjärna med varma applåder. När åkte av isen skadad.
Och de skulle va lika rätt som den andra.
Håller med Jimmy H Aftonbladet hånar Timrå Klacken
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Kerstin_k: Det här blir väl första gången du får ta med en miss i "best of"?

Pärra, Pärra, Pärra... Jeez!
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Tvåtallar: Det är sällan ett förväntat och anständigt agerande skapar rubriker. När läste man t ex rubriken "9 miljoner svenskar mördade inte idag" senast?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
pratarn: Någon på Allehanda har en fråga till dig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Wayne Gresky: Vart kan man läsa att 40-50 modosupportrar häcklade Jonte för hans problem då... det är väl inte ett anständigt agerande?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Maxvell: Jag kommenterade den här 10.46. Läs det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Wayne Gresky: Det är nog så...
Många reportrar vill nog trigga upp debystämningen lite till. För att få mera rubriker och få mera läsare. Det är så löjligt bara. ´Men Hockey Sverige
känner väl hotet från Västernorrland just nu.
Därav alla dumma rubriker och komentarer. Kanske vi skulle köra ett gemensamt jätte tifo.
Mot Hockeykväll och Skrikegård plus Aftonbladet på tisdag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Wayne Gresky: Du har en poäng där. Man kan tycka att det faktum att modosupportrar inte kan bete sig inte är någon nyhet..
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Tvåtallar: Tisdag? Ah du menar att du ska läsa om matchen på tisdag eftersom den spelas på måndagkväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Maggan: Du har rätt såklart ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Tragiskt att läsa om att några av våra supportrar gläds åt att en spelare skadar sig.
Inte ska väll vi behöva sjunka ner till en nivå med skellefteå, Modo på våra supportrar.
Skärpning......
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Wayne Gresky: Jag orkade inte diskutera med dig längre så jag ringde upp artikelförfattaren: www.st.nu/blogg/tikare/index.php?id=1654
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Nog för att det var dåligt gjort av de inblandade..
Men detta känns på något sätt lika uppförstorat som när spelarna buades ut häromåret.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
JimmyH: Känns bara som en bekräftelse av det jag sa. En eloge för att du kollade direkt med källan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Det är ju fan otroligt att så många orkar låta sig uppröras över att några på ståplats skanderar "Fredrik Warg, ha ha ha!". Här snackar vi trots allt hockey, heta känslor och ett genuint derbyhat. Snubben i fråga har till på köpet lämnat oss för vår värsta antagonist inför denna säsong. Jag tror knappast att det gör ondare i den där fotleden för att några skriker lite i affekt. Det är väl ingen jävla pingströrelse vi verkar inom??? Nej, en del skit får de allt tåla dessa överbetalda glidare där nere på isen. De har förmånen att kunna leva på det de älskar mest av allt här i livet och detta är inte många förunnat. Själv satt jag framför TV:n och såg matchen, så jag har absolut inget med ramsorna att göra. Men jag har full förståelse för vissa supportrars agerande och hade kanske skrikit samma saker om jag varit på plats...

Forza Timrå - Krossa MoDo!
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
T T: Kanske inte så snyggt och vettigt att kräma på musik då en spelare ligger svårt skadad på isen ;) Inte ens när en spelare blir skadad lite lätt är det ju läge för någon musik alls ;)

Ja, det där med pucken bakom mål eller vad det var. Man kunde tro att det var andra världskriget som det skreks om. Haha =) Det såg rätt roligt ut. Upphetsning.se.
Bättre att lägga den där ilskna energin på matchsituationer istället tycker jag. Sätta press på domare, spelare ur våra motståndare, etc etc.

Men å andra sidan var det ju bra att det skreks. Pucken kom ju fram till slut :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
DJ Hemp: Men nu får du väl ändå ge dig. För det första lämnade han Timrå för att kunna träffa sin dotter mer, familjen går väl ändå alltid först. Annars hade han spelat kvar i Timrå. För det andra buar man inte åt en skadad spelare över huvud taget. Någon j-la respekt får man visa. Även om vissa spelare tjänar bra med pengar kan man inte resonera som du, "-Du tjänar så bra så dig tycker vi inte synd om bara för att du gör illa dig lite grann, res dig upp." Idiot....

Vidare stod jag bredvid dessa "supportrar" som skanderade detta, tyvärr sa jag inte åt dem, de stod i princip hela matchen och skrek åt domare, spelare (Modos naturligtvis) och bortaklack att åka hem, far åt ....... etc.... Det de skrek åt Warg var bl.a. "res dig upp din j-la svikare".... Dessa juniorer var nog inte äldre än 15 år max. efter match stod de och skrek åt bortaklacken "Ska ni redan gå hem", Tycker jag bara visar hur omogna de var, alla gick ju hem för matchen var ju redan slut.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
DJ Hemp: Kort och koncist. Jag håller med dig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Till så storsinta vinnare måste man ju bara få säga grattis till en välförtjänt seger. Hoppas vi vinner välförtjänt nästa gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Tvåtallar:
Jag röstar på dig jag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Per HApps:
Om man anser att det var skandal med timråpubliken (10 pers?) som tyckte det var kul att Warg gjorde illa sig, varför är det ok med en modo klack som börjar sjunga
"Jonte Hedström kan inte äta mat,inte äta mat,inte äta mat"
Är det ok med andra ord?

När Warg klev upp och åkte av isen så applåderade merparten av 6000 åskådare, jag kan ge flera förslag där åskådarna INTE skulle göra så..
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Förstafemman i J20 i kväll
1st Line 4. GRAHN, Niklas 41. SJÖDIN, Joakim
21. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus 51. LANDER, Anton 12. CARLSSON, Robert!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Wesse1:
Hm varför börjar det kännas som sista säsongen för Robban?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Wesse1 och fighter: Inget konstigt i det egentligen. Karln behöver ju matcha och förhoppningsvis så kommer TIK att börja gå på fyra kedjor igen nu när Hynning ser ut att vara tillbaka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
TIKbiff: För att åldern nu börjar ta ut sin rätt. Aldrig tidigare har väl Robban matchat med J-20. Ett bultande rödvitt hjärta är på ut i perferin!

Känns ödesmättande och grymt tungt! Låt gudarna vara med oss och låt oss få gå hela vägen fram till SM-guld!

Ett värdigare avsked kan man i sådana fall knappast få. Jag får associationer till Bengt Andersson, keepern i IFK Göteborg som äntligen efter 20års mödosamt slit fick lyfta bucklan upp i skyn.

Låt även världens Carlsson få uppleva detta scenario!
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Ambroo: Carlsson som center i fjärde? När E.Andersson kommer tillbaka, om han nu inte ska opereras, lär han åter få nöta bänk till förmån för yngre förmågor. Tråkigt när en legend får avsluta på det sättet, men han har ju blivit lite mindre jobbig efter diskbråcket och då tillför han inte heller på samma sätt ute på isen som tidigare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Frella: Njae, hellre Hynning då. E. Andersson ser ju att bli borta ett tag till så det är nog inte alls omöjligt att vi får se Carlsson-Hynning-Svensson framöver. Hur som helst så måste man börja gå på fyra linor snart, då det sliter något kopiöst med tre och matcher varannan dag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Ambroo: jag tycker ochså att det bara är bra,han behöver matcher,det är en spelare som ligger mig varmt om hjärtat,med sin inställning och hjärta,han behövs verkligen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
hoppas dom skäms dom nötter i klacken som visade hur tidigt deras hjärna slutade utvecklas. Och hoppas inte hela klacken får skit för detta
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Danfj: Inte en chans.....de är nog glada för uppmärksamheten de aldrig fick som barn...
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
TIKbiff: Blir oerhört nyttig i boxplay. det visade han framför allt i slutspelet i fjol
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Varför inte Åkerlund i målet? kanske blidde det poäng då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
TD: Jäkla trist att både se och höra den där ramsan.

Och att visa på allvar försvarar klacken med att dom apploderade när han åkte ut? Det är ju bara så jävla dåligt, skitsamma i att dom apploderade då, ramsan framfördes fortfarande av samma klack? Samhall varning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Bettman: Samhall varning? Vad menas med det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Bettman: Detta kanske kommer som en stor chock, men en klack består sällan av en samling totalt likriktade personer med exakt samma värderingar, åsikter och synsätt. Olika viljor existerar. Mentalitet likaså.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Haha... satt och funderade på något roligt... Modos klack höll upp en flagga där det stor MT02... vi satt och skojade att det stod för MoDo-Timrå 0-2 och det höll ju på att bli sanning hehe... någon som vet va de står för?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
TRL: Deras fantastiska tifogrupp "ModoTifo" bildades 2002.
Kommentera

« · 942490 · »