1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581402 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28

« · 2246769 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
En sak till lite konfunderad vad er nr 81 gör vid 2-2.? Han ser lite väl ivrig ut att sticka iväg offensivt och glömmer helt bort hemjobbet? Hade ju lätt kunnat plocka bort Abols om han inte varit så kåt på att vända spelet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
snushane: Okej, så han håller inte på SHL-nivå för att han är karaktärslös. Bra argument, verkligen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
söder över: men lugn nu, tycker du det var så dåligt i Timrå 00-12/13, då har du krav som aldrig kommer uppfyllas..kvart & semifinaler..🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
UbbeNils: är du Freddan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
NDR: jag vet inte hur många matcher du sett. Men vilken novis som helst ser väl att defensiven är en hönsgård. Nu skyller jag inte bara på backarna. Sen har Nubben värvat ihop ett för dåligt lag. Det stinker skit om Timrå just nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
snushane: För min del är är jag oerhört nöjd med hur utvecklingen har varit till dags datum, jag är helt övertygad om att det här kommer att lösa sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Det är till våren vi ska vara bäst, problemet är att till våren är de andra kanske bättre, innan dess har föreningen tappat många sköna kronor då supportrarna inte nöjer sig att ligga absolut sist i serien.. Ingen vill ligga under med 30 poäng när definitivt kval börjar.

Nä nu är det dags att göra något.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Tycker det är lite dåligt av er tränare att vara nöjd med spelet. Han borde vara skitförbannad när ni dominerade så och ändå tappade det på slutet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Känslan just nu efter ännu en förlust om än med en poäng i behåll, är nog ändå:

Tåget gick ganska hårt när varken Wedin eller Lander valde spel i Timrå.

Jag tror dynamiken hade varit väldigt annorlunda med dem i truppen.

Nu blev det som det blev och med den sena uppgången i SHL och den ekonomi som finns så blev det så här.

Jag hade en ganska god känsla inför säsongen som sedan kantrade hårt under försäsongsmatcherna där HA lagen såg bättre ut…

Och på det spåret är det…

Det är bara att acceptera…

Sedan 2000 har Timrå varit ett strykgäng sedan kom Dahlen och Pettersson in i bilden och ändrade på den saken i en lägre division.

Med dem ur bilden kom verkligheten ikapp.

Jag måste försöka varva ner och lägga mer energi på annat i livet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
snushane: Du kan ha rätt Snabeln, kan vara så att det var så att Ante hittade sin licens att vara tränare i ett CornFlakes-paket. Vad tror du? Tycker hur som helst att det är antiproduktivt att bara rent generellt skylla på tränarna. Vad skulle Ante tex ha gjort som backcoach när Handl vart rundad idag i OT?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
KniveN: du tycker inte att resultaten talar för sig själv?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
KniveN: 4 säsonger på ett självspelande piano. Det hade nästan jag fixat oxå. Han håller inte. Men låt karln få bossa..han kommer inte vara den chef som Timrå behöver om vi har som mål att vara i SHL, för det första är ju karln helt karaktärslös. Knapp han har en skugga efter sig. Jag blir trött och less bara jag ser karln. Kan bara tänka mig som spelare va less man skulle bli.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
mikenomad: mm det är klart.
Man får tagga om och återkomma till höst i HA.

Med en samspelt uppställning…

Mm

Skit samma, är det tränaren, spelarna ens egna förväntningar? Spela roll?

Så länge alla gör allt dom kan, som Lööke, Hanzl, Bohm och Zajac så är det bra nog!

Helt rätt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Sputnik: Förstår er verkligen. Gillar inte alls sådana där kompiskontrakt där en organisation internt håller ihop tills dess att allt är slut...vi tillsammans.. och sen hej då! Man ser ju att dessa kontrakt inte innefattar riktiga fans och sponsorer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
snushane: Han gjorde 4 säsonger i Färjestad, men du har insynen och kunskapen att bedöma honom? Dunning–Kruger-effekten... Men du är absolut inte ensam här inne.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
mikenomad: du har helt rätt, det här försvarsspelet är en process och det kommer att sitta i omgång 92.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
mikenomad: Det är väl till våren laget skall vara som bäst har de väl sagt ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Sputnik: En rätt skitnödig krönika kan jag tycka efter 15 omgångar! "Nu måste Timråledningen bevisa att man kan lösa det här!" Nykomlingar, spelet hackar, man blandar och ger. Offensiven är stundtals på topp, allra helst när det kommer till PP. Defensivt finns det ju mycket att jobba på deluxe, spelare blir väldigt små och när samma spelare kan vara STORA och vinna puck i oz borde man kunna göra det oftare i försvarsspelet också. Kvällens match bra överlag kan jag tycka, vi förtjänade mer men vidhåller att den krönikan inte var passande idag. Någon match tidigare absolut, men att ta fram sågen efter denna matchen? Nja..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Våra backar har lite att lära från den här mannen:
Uppladdat:

450x300-svensson.pngsvensson.png

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
söder över: Det här blir bra det, Freddan och Ante börjar mer och mer få grabbarna dit de vill. Vi ska komma ihåg att vi har med oss många killar från HA och en trupp som måste spelas ihop. Det tar sin tid. Men det ser ju fantastiskt bra ut nu jämfört med för nån vecka sedan! Grabbarna jobbar på, vi som inte vet hur det är kan nog inte fatta hur mycket de jobbar och blöder för det här! Tycker alla förståsigpåare härinne bara ska vara tysta!! Eller har ni spelat i SHL kanske???
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
söder över: då sitter vi fast med fredant till fan avlöser. Då blir det publikrusning. Jag har i.a.f. lagt min sista tusenlapp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
PK efter matchen, Freddan är nöjd med spelet men inte med förlust.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Ursäkta, men nr 11 och nr 3 i erat lag är svinkassa. Nr 3 verkar gärna gå på kropp i slottet men vid 2-2 glömmer han helt bort puck och klubba. Såg inte ut att vara med i matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Octagon: vänta och se själv den dagen han tar över laget. Tids nog inser du oxå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
söder över: Vad tror ni om att spela en hel match med 6 utespelare, och spela runt pucken för att trötta ut motståndarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
söder över: Kollade inte på den, visste redan innan vad som skulle sägas.. 🙃

Strutsarna fortsätter stoppa huvudet i sanden..

Vill inte egentligen sitta och spy galla på allt och alla, men nått radikalt måste verkligen göras då folket börjar droppa av en efter en på läktarn. Utan supoortrar på plats så kommer man aldrig kunna förstärka med budgeterat underskott. Gör nånting NU!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Så kom konferensen..

Freddan nöjd med matchen.

Ser ingen anledning till förändringar.

Spelar man så här vinner man snart matcher.

Lite minus på effektiviteten och duellerna vi mål i rumpan…

Ja…

Men dåså…

Bra…

Ingen fara allt är bra…

Sitt ner…

Det är ju inget problem att problemet man haft sedan första försäsongsmatcher kostar en seger ikväll…

Nästa gång så…

Jösses…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
snushane: Kan du förklara hur du kommit fram till det?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
NDR: Ja Ante har i allafall meritmässigt visat han håller på SHL nivå innan. Freddan däremot har väl en del att bevisa..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
NDR: Ante är ingen SHL tränare!!! Sen får han stå hur jävla stark han vill i dina ögon. Det skiter jag högaktningsfullt i.!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Vete fan, blir inte riktigt klok på vårt lag. Vi har bra tendenser offensivt, men vi är som ett div 1 lag bakåt. Det handlar inte bara om backarna, utan i alla led. Lite besviken på tredje, var som att vi åkte ut och var rädda tappa allt(trots spelövertag) istället för att steppa upp ett steg och mala ned dem.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Det finns två scenario ikväll, Freddan meddelar sin avgång och alla acceptera det eller att Freddan meddelar sin avgång och alla säger nej och säger, vi står upp för dig och alla tittar sig i spegeln och säger, nu fixar vi det här och gör det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
snushane: Det är inte så att Du tänker att den diskussionen hurvida man är nöjda med defensiven tar man inom fyra väggar, tror Du att det skulle gynnat någon att stå i media spy galla? Man kan gnälla på mycket , Ante står stark hos mig!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Andersson: Förbannat dåligt av en toppspelare. Brukar ju hylla galna Tjeckoslovaker, men det finns ju de där som vill åka runt i Europa med 350,000 i månaden och inte göra ett jävla skit i försvaret !!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
sargad: Ja man kan se det på olika sätt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Tungt tapp för er ikväll även att ni löser en poäng till slut. En klen tröst kankse, men Linköping var helt vansinnigt dåliga idag. Om vi ska prata räddningsplankor!
Händer nog något nytt på spelarfronten snart för er del!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
söder över: Som jag sagt innan, Freddan kommer själv kasta in handuken snart.

Jag vet jag är för hård mot Freddan ibland och egentligen så är han rätt prestigelös och ödmjuk. Kommer ihåg han nästan var gråtfärdig förra SHL sejouren när han sa att han har ingen prestige och vill ledningen flytta ner han som assisterande tränare så hade han tagit det.
Men tyvärr pekar allt för mycket på att han inte har det som krävs för att vara huvudtränare på SHL nivå.
Vad Nubben skall ta istället för Freddan är väl en lika komplex fråga det..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
roger_sundsvall: Man har bara haft ca 20 matcher på sig att sätta försvarsspelet inkl ett antal träningar.. Tålamod...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Andersson: Man vinner inte för att man inte gör riktiga mål tidigare, normalt vore 5 - 1 efter två perioder men de kan inte göra mål för att självförtroende sviker
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
🌑 Vi måste sätta försvarsspelet
...hackande grammofonskiva
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
söder över: ja du ser..dom kan inte ens skriva dit rätt uppgifter om spelarna, nån var 1.35 cm hög..jaja..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Nisse på Mon or: det är ju underhållande! Som när DIF’s förra tränare våndades över Timrås usla försvarspel och tog micken av Freddan för att informera åhörarna att Timrå inte vinner duellerna…

Hahaha!

Den var riktigt kul jaaa och en smula pinsam såklart men efter den sportsliga våldtäkten inför presskonferensen så kan man ta den…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
kulltorp: Tja, så kan man se på det om vi vill trycka ner oss ännu längre. "Hur hade det slutat idag om vi inte hade haft sån flax kan man då fråga sig?"

Själv tycker jag att vi hade oflax idag ackompanjerat av oförmåga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Nisse på Mon or:
alla timrås presskonf.ser likadan ut
💩
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
kulltorp: Kanske har Knylan rätt i en del, in med en matchvinnarmålvakt som skäller ut backarna efter noter om de kliver in i knät sådär. De skall lita på att målisen tar förstapuckarna. Sen måste Nubben in med spelare både back och forwards och skeppa vissa som inte håller måttet.

Vi kan inte vara den enda föreningen i SHL som inte skickar spelare som inte räcker till.

Ord och inga visor från Jennifer på ST

"Men nu måste Timråledningen bevisa att de kan lösa det här.

Det är dags att på allvar visa att man slåss för sin SHL-existens, för nu går tåget.

Och än så länge ser det ut som Timrå bara står kvar på perrongen, med ledsna hundögon och låter det glida förbi.

Det måste ske en förändring. Nu."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
söder över: vem tittar på presskonferenser i dessa tider?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Villervalla: Hahaha, nä det lustiga är att vårat 1-0 mål tar på 2 spelare innan pucken går i mål.
2-0 målet kastar deras målis in själv.
Tur de lux
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
kulltorp: är fullständigt benägen att hålla med…

Det upplevs närmast amatörmässigt att vara så utomordentligt dåliga i de avgörande lägena…

För övrigt står det på SHL’s sida att LaLeggia är 88 cm…

Det kan vara en faktor med…

😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Andersson: hanzl för LAT bakåt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
roger_sundsvall: spelare som räcker till i SHL..Rajaniemi, Skägget, Westerlund, Laleggia, Hanzl, Rattie, Hartman, Lodin men sen blir det grått...när får D. Strömberg nog av detta, utan en match än. Han måste känna sig grundlurad.
Låst ämne

« · 2246769 · »