1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580527 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28

2247024 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Jalapeno: med 8000 medlemmar ska det va fullt på en lördag allt är bäddat för fest
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Hockeyleksing: souvenirer, Med vänlig hälsning, språkpolisen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
kulltorp: sovinirer och kiosker timrå 950k+2.1m 2019 Leksand 16.9m svårt och gämföra med covid osv därför fick det bli 2019 men skillnaderna är enorma och någon stans borde det vara mer sportsligt som avgör inte hur mycket stålar man har.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
JanneH: Visst är det så. Men samtidigt måste man väl respektera arbetsgivaren Timrå IK. Som arbetsgivare pratar man ju inte om anställda som man vill sparka, framför allt inte i massmedia. Man håller ju på sekretess, gdpr och allmänt gott hyffs utåt.

Så med det sagt: vad annars kan dom säga än "vi är inte främmande för förändring av truppen" eller vad dom nu sa?

Vi hade aldrig fått höra "vi ger Freddan två matcher till", "Ante har inte satt försvaret så vi jobbar med att avsluta avtalet. Bör vara klart senast måndag" eller "Liljegren håller inte måttet, vi skeppar honom"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Hockeyleksing: Leksand har bakat in sina SHLpengar i den posten, till skillnad mot Timrå som särredovisar ligabidrag. Så du får dra bort cirka 45 miljoner. Dock fortfarande en markant skillnad mellan 17 och 6,5
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Hockeyleksing: Ja, sen ska man addera att leksandsfansen är tokiga och köper nya halsdukar för att sponsra föreningen, även om de har 10st redan i garderoben..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Nån som vet något om Olofssons bortavaro mot Örebro? Sjuk, petad eller på väg bort?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Hockeyleksing: svarar mig själv Leksands if hade förra året 62miljoner i sponsor intäkter
www.leksandsif.se/om-lif/arsredovisningar
Timrå 6.5miljoner
www.timraik.se/artikel/m6f1akg81-43ei1/resultat-for-sasongen-2019-2020

lite skillnad är det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Nisse på Mon or: tror det finns pengar men inte specielt mycket man kan säkert skaffa mer från sponsorer osv om man behöver men det måste va på rätt spelare i så fall.

sedan måste man förstå att förutsättningarna är väldigt olika kollar man sponsor sidan så för och gämföra lite så alla förstår. vi gämför Leksands if och Timrå ik

Timrå
tex www.timraik.se/foretag/partners/silverpartners bidrar med 100000 eller mer för att komma med där 20 företag.
www.timraik.se/foretag/partners/guldpartners dom som bidrar med 250000 eller mer 9 företag

Leksands if
www.leksandsif.se/partners/natverket-lif är våran motsvarighet krävs med över 100000 i olika produkter över 100 företag.
www.leksandsif.se/partners/guldlaget dom som bidrar med 400000 eller mer 13 företag

Leksands if omsatte förra året 133miljoner timrå 68 sist ni var i shl. vi har mer intäkter än timrå. vi omsatte 77miljoner i hockeyallsvenskan det året vi gick upp. sist ni var i shl betalade ni 27miljoner i löner det är vad vi hade det året vi gick upp vi hade samma resurser fast vi spelade i hockeyallsvenskan. förra året hade vi 46miljoner.
lägg där till det helt enorma intresset som finns för Leksands if 4000 i publik har vi en dålig dag i hockeyallsvenskan.

det är enorma skillnader och inte ett dugg sportsligt igenkligen någon form av löne tak hade jag velat se både i shl och hockeyallsvenskan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Kerstin_k: Ja jag var kanske onödigt hård. De ska ha beröm för att de anstränger sig att briefa oss men nog verkar det mest som att de försöker förhala en förhandling? De vill få publiken att fortsätta komma till matcherna men de tänker inte värva eller sparka tränare så vad är det för magisk spak de har kvar att dra i?
Om jag ska prata travtermer så behöver denna häst testas med både rycktussar, barfota balans och jänkarvagn.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
roger_sundsvall: tycker det är ett utmärkt mail svar att någon faktist tar sig tid och skriva till en bekymrad supporter tycker jag är rätt fint gjort.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
roger_sundsvall: Känns som många ord men lite sagt. Faktiskt.

Gillar dock - borde alla här inne göra - att man som förening går ut och informerar om läget även om det mest är plattityder, klyschor och sånt man redan vet om.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
kulltorp: ja man vet aldrig för varje förlust kommer ni närmare 3p. Tror vi vinner men är långt ifrån säker man kommer jävligt långt i hockey med hårt arbete var det någon spelare som sa någon gång för länge sedan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
RasmusVS: Som lagen på isen kanske xD
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
roger_sundsvall: Som jag skrev innan förra matchen mot er. Måste vi förlora så ser jag gärna att vi förlorar mot er.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Zäta75: Vi är färre men värre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
några bussar ner
+ bilar enl rykten
ej troligt..men vore niice
o vända förlust trend till vinst..mot knätofsarna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Zäta75: Även om Leksand alltid har haft ett fantastisk publik stöd så är det tydligt att fler vill gå nu när laget är bra för första gången på 20 år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Bragd-Birger: På tal om Målvakter och betydelsen dom har för laget, så skulle det varit intressant att se Corsi och annan statistik när Viktor Fasth stod i AIK. Även om Timrå var svaga då så minns man ändå nån match Fasth var helt omutlig. Känns som dom släppte till rätt mycket bakåt men Fasth stod pall sen var man giftiga när man fick chanserna.

Ny center, målvakt och back in på det här och JJ till Allsvenskt lag kanske eller så kanske han hittar nått äventyr utomlands..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Zäta75: Känns som tre lätta poäng för oss. Gudis va besvikna 7200 leksingar ska bli...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Jalapeno: Leksand är storfavoriter. Allt annat än en Leksandseger vore en skräll. Men vi ger aldrig upp! Tycker det är synd att vi inte kan ha lika stor publik som Leksand. Borde vara möjligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Zäta75: Leksand gick ut för någon dag sen med att 7200 biljetter var sålda till lördag. Hoppas det är många timråiter då det alltid är roligare med två klackar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
kulltorp: Kan bara instämma i detta som BB skrev:

Klacken var fantastisk igår. Skitisamma att det bara var 3000 i hallen, jag satt hemma i min TV-soffa och kände enbart stolthet. Grym respect till er som bara körde på, stöttade och lyfte. Där har vi en av nycklarna som faktiskt kan dyrka upp den här jävla säsongen.

Fuck'em all! Nu kör vi!

Ber alla som var där igår och fler att komma på varje hemmamatch och sjunga hela matchen som igår, Det var magiskt och hjälper våra spelare mycket. Det maximerar våra vinstchanser. Jag älskade det jag hörde igår och det brann till lite extra i mitt Timråhjärta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Nisse på Mon or: Saker händer nog i bakgrunden tror jag, det får vi ju ändå förstå. Det kanske inte gynnar ngn att de sitter och kommuniserar ut det just nu.
Det kanske är lugnet före stormen vi upplever nu...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Nisse på Mon or: Oj, så viktigt rätt extern kommunikation är, det har vi MoDofans fått erfara mer än en säsong. Kan förstå SnabelElvis. Satt ju och pumpade ut skällsord här (typ MEN GÖÖÖÖR NÅT FÖR FAAAAN!) på forumet förut när det bara var en spiral rakt ner i skiten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Vad jag sett fortfarande inga kommentarer från Fredant, Nubben eller Torines. Bedövande tystnad. Hur ska det tolkas? 10e raka förlusten och inga kommentarer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Hockeyleksing: då är det nog dags för Nubben och Torines att erkänna att det finns inga pengar, vi har det lag vi har, i stället för att mörka. Så länge det inte sker så måste man ju tro på förändringar, både i trupp och på coatchnivå. Att detta är amatörmässigt skött är nog ingen överdrift. Frågan är varför man sasdade på att gå upp förra säsongen? Ställdes det krav från ledande spelare för att stanna?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
kulltorp: tror mer tex björn talar om för spelaren att i deta läge vill jag att du agerar så här. Det tror jag nog dom flesta tränare gör. I shl är det noga med detaljer. Åt viket håll du har klubban kan vara skillnaden på mål eller inte.

Många tror ochså att det bara är och värva nya spelare det funkar inte så det har väldigt många lag provat och åkt ut ändå.
Sedan har inte timrå ekonomi att värva 3-4 spelare dom pengarna finns inte det finns nog inte i något lag. Kolla brynäs förra året tok värva hit och dit dom gick 20 miljoner back och är panka nu i år i stället.

Vist kan man göra sig av med spelare men det är inte heller så enkelt hockeyallsvenska klubbarna har inte råd med kontrakten då lär spelaren själv vilja lämna typ. Få någon annan shl klubb och ta över kontrakten är nog få intresserade av. Och ska man frigöra spelarbudget lär man alla fall skicka dom dyra spelarna om det är en sån man ska värva.

Det bästa man kan göra är och få fart på laget så att man faktist spelar bra några matcher 60min förlorar man ändå ja då får man förstärka truppen. Det är en jäkligt taskig sits man har som nykomlingar.

Sedan till dom som håller på björklöven som kommenterar att halva laget är allsvensk klass vist är det så men ni hade inte gjort det ett dugg bättre och skulle ha presis lika svag trupp. Det hade vi med Oskarshamn ochså. Man bygger inte ett stabilt shl lag på 1 säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Laken: nej absolut! Det tyder på engagemang när man kan hålla igång trots att laget spelar uselt under så här lång tid. Det är en uthållighet som vida överstiger min egen, jag har ledsnat för länge sedan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Bragd-Birger: Är du i själva veket Lill-Kenta? Träffsäkra synpunkterna. Du borde få ha "kvartssamtal" med FreddAnt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Villervalla: Förutom att det är direkt svagt framför mål på alla fyra mål så var det ett klart steg framåt i backspelet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
LÄS ST.nu
joakim fagerwall om malmö ifjol
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Villervalla: Helt rätt!
Som jag skrev igår: Det kommer att vända!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
snushane: Oj, det är inte bara vi tomtar som är snarstuckna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Smokey: tar till mig vad du skriver..👍 hädanefter ska jag hålla käften och bara läsa och gilla så är alla nöjda och glada, det finns trots allt skribenter här som jag gillar..ingen nämnd, ingen glömd.! Timrå IK ♥️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Nu när värsta besvikelsen lagt sig och jag har sovit på saken.

Timrå gjorde en bra match igår i det stora hela, onödigt dock att släppa in 2-1 målet. Största skillnaden mellan lagen igår stavas Enroth, han tog allt utom två tursamma studsar och det kunde han inte göra något åt.

Tyvärr är det troligen lite stukat självförtroende som gör att man inte får in puckarna, jag trodde det skulle släppa med turmålen. Backspelet igår är faktiskt inte mycket att gnälla på, en stark förbättring där även forwards hjälper och när Didde kommer in i laget så blir det troligen stabilare.

Sedan är det snart uppehåll där man kan fika till det lite ytterligare. Jag tror detta kan vända och att vi får bra matcher framöver.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Olle: Att/om några omogna skrek detta förtar inte klackens prestation på det stora hela. Inte lätt att stå och sjunga 60 min i den situation laget befinner sig i.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Olle: så kanske det var, på tv såg det mest ut som de var ute från isen innan visslan tystnat. Men jag kan ha missat det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Soulless: jag ska inte hänga ut klacken, jag vet inte om det var där man skanderade orden, det var ett gäng unga herrar i grupp som hördes lite väl mycket i en sekvens då det annars var tyst i arenan.

Jag såg då iallafall ett antal timråspelare som tackade klacken efter match, däremot kanske det hade varit mer passande om spelarna bugade istället för att klappa med händerna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Olle: det hörde jag inte, om det stämmer borde det bli någon åtgärd emot det.

Men klacken höll igång hela matchen, därför det var så jävla patetiskt när laget flydde ut i omklädningsrummet efter avblåsningen…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Laken: ja visst hördes klacken, inte minst när man skanderade ”hor*nge hor*nge h*runge” vid örebroutvisning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
snushane: vad Freddan och ante kan eller inte kan, vet eller inte vet, det är svårt att avgöra som läktarcoach. Jag tycker bara att man kan stanna vid att resultaten talar för sig själv. Det är väl ingen som vrålar på freddans avgång för att vara taskig med honom, det är ju resultaten som uteblir. Sen kan jag tycka att det är annorlunda om klubben går ut och kommenterar läget. Är vi där vi ska vara just nu och går det som planerat så kan man säga det. Det är bara så tragisk när man radar upp förluster och publiken uteblir. Vad var det mot Örebro? 3000 pers?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
kulltorp: Klacken är det enda som håller SHL-klass nu! Hördes konstant hela matchen igår. Otroligt starkt! Klubben borde gå ut med sin tacksamhet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
snushane: Bra där. Time out med eftertanke. Jag tror faktiskt att du är en jäkligt passionerad TIK-supporter. Men ibland är det knepigt att få igenom tankarna runt passionen via ett tangentbord bakom en skärm till andra pixlar och signaturer på olika sociala forum...
Det blir lätt krockar med den ”fysiska” världens tolkningsföreträden och människors olika bilder och värderingar...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
tjobba: Jag vet ju inte hur det går till i Timrås coachning och feedback. Men jag vet att tex Björn H, i LIF, är extremt noggrann med detaljer.

Jag kan ju gissa att man sitter ner efter matcher och går igenom detaljer. Att tex Lööke får se hur han missar på 2-1 målet.
Frågan är ju hur man kommuniserar det för att få bort misstagen.
Antingen säger man(man kan säga mycket iofs):
-Här blev det fel, försök att inte göra om det.
Eller så kan man säga:
-Detta är inte ok, nu rättar du till detta eller så sitter du på bänken nästa match.

Jag tror(obs! tror) inte Freddan kör den andra varianten, men jag tror att den ofta kan vara den rätta.

Jag tror mig veta att Björn H kör just den...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Bragd-Birger: Ja jädrar...inte utan att man längtar efter en "let's- empty-the-tanks-boys-Sonnerberg-värvning" ... en snubbe som verkligen både presterar i omklädningsrummet och på rinken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Bragd-Birger: Svårt det där med våra målvakter. De kan verkligen inte spika igen. Det går att skylla på dåligt försvar och Löökes dåliga insats vid 2-1-målet. Men: Om man jämför Hanzls jätteläge som Enroth fick ut benet på så hade förmodligen Rajjan släppt in det. Alla lag får alltid några klara målchanser, misstag eller snygga prestationer kvittar. Men Enroth höll tätt. Vi hade förmodligen vunnit med kanske 3-1 i går med en matchvinnarmålvakt i kassen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Bragd-Birger: Tack för ännu ett bra inlägg!
Och ja, jag vill också säga att klacken är fantastisk. De bara kör på!
Jag hoppas vi får en vändning, att publiken kmr tillbaka, och att klacken kan få jobba tillsammans med en full hall.
Man får gåshud bara av att tänka på det!
Låst ämne

2247024 · »