1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581723 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04

« · 1069969 Till forumet


Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Nu laddar vi för nästa match!

Nån som vet vad BK i Rögle står för? Kanske det är BollKlubb eller BollKallar?
Ingen tror väl att dom skall komma hit och hämta några poäng så länge vi spelar med puck. 3 säkra i morgon!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
John K: Rögles första målis. Christopher Nihlstorp missar matchen imrron. Så det talar väl lite för er iallfall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Vinst emot HV71
Vinst emot Frölunda, dock suden
Förlust emot Brynäs
Vinst emot Linköping
Vinst emot Luleå
Förlust emot Modo.

Ja 4 vinster och 2 förluster är inte fy skam. Dock visar sig Timrå oförmåga att vinna flera matcher i rad, det är allt för ofta somTimrå vinner två och sedan torskar, detta fenomen är något som jag som Timrå supporter fått lära mig att leva med.

Men skulle vi vinna dubbelt så många matcher som vi förlorar så är jag mer än nöjd, det skulle sluta med 37 segrar och 18 förluster, vilket skulle ge i poäng ca 111 poäng, dock har vi redan ett poäng tapp emot frölunda och visst kommer det bli fler sudden matcher, men så länge vi ligger på ca 18 förluster totalt som inbringar noll poäng så kommer vi att gå till slutspel garanterat!

Detta är iofs aningen optimistiskt, men skulle man kunna ladda ur för att vinna två raka och sedan spara kraft var tredje match ja då kommer någ timrå hamna ganska så bra i tabellen.

Kan detta fenomen som visat sig vara en tanke och målsättning för timrå denna säsong att gå för att vinna 2 för att sedan spela halvhjärtat vilket kan leda tillförlust men ibland även en seger.

Jag hoppas innerligt att vi vinner på lördag emot Rögle, vi ligger med i toppen och för att stanna kvar krävs en seger på lördag, dock är jag orolig över att Rögle kommer bli ett spöke för Timrå denna säsong. Har haft den känslan enda sedan Rögle gått upp, vi vet redan hur svårt Timrå brukar ha emot nykommlingar se bara på Mora och Skellefteå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Måste säga att jag blev grymt besviken på Timrå igår. Lagkaptenen var tillbaka men var fanns lagets vilja egentligen? Glömdes den kvar i bussen?
Robin Jonssons 10-minutare fick mig att nästan hoppa sönder soffan i ilska.
Jag kan gott och väl förstå frustrationen som uppstår utav en dålig period. Men varför låta käften glappa när matchen står och väger som den då gjorde.
Kan det vara dags mån tro för Challe att träna med grabbsen på lite s.k. Anger Management vid utvisningssituationer?.

Men det är bara att bita i det sura äpplet och ta nya tag inför nästa match.
Nu ser vi till istället att visa "MiniJönssons" Rögle att RÖTT är RÄTT !!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
John K:

Rögle BK = Rögle Bandyklubb

Tyvärr finns inga säkra poäng att hämta, men visst lär man bli besviken om vi inte fixar en trea här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Får vi Sjöberg som domare en gång till då smäller jag av... Varför får vi Sjöberg hela tiden för???

FORZA TIK.........alltid, alltid.......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Friman SR:

Ja, den där Gävle-Sjöberg har jag betraktat som en amatör ända sedan jag för första gången såg honom i Globen på 90-talet. Men något måste han ju ha eftersom han får döma elithockey i år efter år. Dessutom är jag nog inte rätt man att uttala mig, då jag är för dåligt insatt i hur man dömer i denna sport...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
ante08: Dagens domare Thomas Forsström.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
ante08: And who the fuck is Thomas Forsström?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Uno Gordon: tror att han har dömt Allsvenskan tidigare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
ante08: Slipper vi dom andra lallarna:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Cartman: ja nu får ni då en riktig domare iallfall hehe.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Uno Gordon: Är Forsström lika mycket "hemmadomare" som som dömde i torsdags så kan vi inte förlora.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Inte helt otippat, ingen Lehtonen i laget i dagens match.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Frisco: O herregud är det den idioten!! Har jag sett massor av gånger i Gärde. Han kommer aldrig att palla för hemmatrycket. Tycker han är väldigt nonchalant mot spelarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Tikinmyheart: Dessa står dock på hockeyligan:
Domare: Mikael Lindqvist
Fredrik Carlman, Robert Larsson
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Mathias: Och på Swehockey.se så dömer dessa herrar:

FORSSTRÖM, Thomas
KÄLLIN, Tomas
LARSSON, Robert
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Tikinmyheart: Hockeyligan brukar ofta vara den som stämmer.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Mathias: I artikeln som Frisco länkar till så står det att han dömer kvällens match, så jag tycker att den borde stämma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Mathias: Swehockey brukar vara den som stämmer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Skarin: Jaja, vi får väl se senare då
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Mathias:

Så står det i programmet också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Mathias: Ja, det lär ju vara Linkan efter närmare åtanke. So what egentligen. Huvudsaken vi slipper P Sjöberg :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
jaha alla goda tikare,då var det dags för match igen då,en svår sådan man tycker att det ska bli 3pinnar men ingen match i es är given på förhand.
stenhårt jobb i 60min alltså 60min krävs.

nån här som har provat att köpa o se matchen på weben? har det funkat bra
kan ni rekomendera mig att göra det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
fighter Jag har köpt nån match och det funkar jättebra. Inget att oroa sig för, sen sker en kontroll om du har duglig uppkoppling och rätt program installerade för att se matchen innan betalning sker.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
fighter: har använt tjänsten i några år nu, den har knappast varit felfri men har man några problem så brukar man få en gratismatch i kompensation.

Tjänsten är värd att prova, kolla in beta-varianten på matcherna. Dom är 30spänn billigare och förutom några små grafiska fel lite då och då så är det typ samma kvalitet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
dr-nix: den har knappast varit felfri skulle det vara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Snart dags att samla ihop lite tjugor i fickan och gå och göra sin plikt med att fylla en stol i arenan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
dr-nix: oki jag har köpt matchen nu,hoppas det fungerar bra jag vet att det kanske blir lite störningar det är ju internet.99spänn är det helt klart värt när man bor 85mil från eonarena.


Men nu får man inte tro att det bara är o ställa ut skridskorna på isen
för då blir det mål i röven på en gång,nej det här blir en jävligt tuff match
gäller att vara på tårna från minut 1 till minut 60 minst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Förra veckan nämde någon att dom skulle testa "pippi-ramsan" i klacken mot Rögle, vet någon om det blir av?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
fighter: det brukar vara störningar på beta varianten (som kostar 69) inte 99krs varianten. Däremot så anser jag att frameraten dom använder är för låg (så känns det iaf för mig).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
dr-nix: oki förlåt mig men en data expert som jag vet inte vad du menar
med frameraten?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Game on ^^
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Åsså la webbtv av...som vanligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
fighter: fps. Hur många bilder man visar per sekund. Har man den för lågt inställd blir resultatet en video som ser "hackig" ut. Detta är speciellt viktigt när det gäller sporter som hockey som går rätt så snabbt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Katastrof Skogs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Olle:

Varför lirar TIK i rött?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Skogs är en totalflopp än så länge. Att Persson inte skulle hålla måttet visste man, men Skogs? skärp dig för bövelen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Bissett19: Gor dem? Ar det gamla trojor eller de nya fast dem ar roda?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Bissett19: Ingen aning. Förmodar att det beror på att tröjorna är för lika. Vet inte ens på vilket sätt rögles hemma och bortatröjor skiljer sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Men Pyrret visar att han är en riktig klass-spelare! Fantastiskt bra
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Man måste ju bara säga att Pyörälä börjar växa fram som en smärre gigant! Han har verkligen stor del i att den femman allt som oftast leker i offensiv zon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Forsell?! Vad är det för pajas? Vi behöver väl ingen allsvensk domare bara för att vi spelar mot ett allsvenskt lag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Och oj vad man saknar Lehtonens bössa
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
RocknRolf2: En annan sak. När vi väl får tillbaka Lehtonen så är det ju teoretiskt försvarbart att sätta Skogs på bänken. Inte ett godkänt byte i första perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Ge ungdomskedjen mer istid. Då händer det ju någonting på isen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Men vilket djävulskt skit! Var det elithockey man bevittnade i första? Fy fan...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Forward: Dom spelade riktigt bra i första. Är det bara jag som tycker att dom borde haft med sig minst en utvisning sista bytet dom snurrande i rögles zon?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Första perioden slut. Vad ska man säga om första målet för RBK? Skogs går bort sig en aning, och hoppas på att det räcker med att vifta lite med klubban. Han har väl rätt att sätta axeln i bröstet på Röglespelaren där, med tanke på att han är puckförare? Ska han ändå chansa för att sedan gå bort sig, så kan han göra det rejält och köra över Röglespelaren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Olle: Näe han är varken bra offensivt, defensivt, i passningarna, i markeringen... vettifan vad han håller på med egentligen. Och backsidan känns exakt så tunn som man befarade innan säsongen. Vem gav Dennis Persson ett bj för att få sånt här förtroende? Killen håller skaplig allsvensk klass. Inte mer. En sån som Koskinen är ljusår bättre.

Pyörälä-kedjan får dock godkänt
Kommentera

« · 1069969