1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581758 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16

1633767 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16

El Maco: Ja just ja, hade glömt VIKs svanesång i kvalserien 2000.

DJ Hemp: Modern tid...tja subjektiv uppfattning 25-30 år

Annars minns man på 80talet att lag som då trillade ur elitserien var hiskeligt överlägsna i de då uppdelade ettorna. Dels var skillnaden betydligt större förr mellan nivå ett och nivå två samtidigt som det var lättare på dem tiden att behålla väldigt många i stommen. Klubbkänslan var större och antal gloryhunters färre och betydligt mindre summor pengar i omlopp.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16

El Maco:

Västerås glömde jag visst i hastigheten. Ja, det var väl mer eller mindre vi, Timrå IK, som spelade ner både VIK (2000) och AIK (2002) från Elitserien via Kvalserien till deras respektive konkurser.

På senare år kom sedan Leksand och spelade ner oss till vårt konkurshot, för mot Örebro vill jag minnas att vi gjorde bra resultat i jämförelse.

Nu är det dock Leksand själva som simmar omkring därnere i SHL:s bajsvatten...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
fermo: Bör kunna hålla B-löven och Oskars bakom oss kan jag tycka. V-ås och AIK tror jag så sakteliga börjar röra sig uppåt.
Om vi kan hålla oss någorlunda jämngråa o att Löv och Oskars inte får någon lidersk knäpp så ska vi missa ångestkval.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
157620: Västerås konkade också. Rögle var på väg rakt igenom ettan i mityen av 90-talet men kvalade sig kvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16

157620:

Jag är skeptisk. Ja, AIK fick väl starta om på nytt efter någon slags konkurs efter Kvalserien 2002? Hur lång tid tillbaka kan man förresten kalla tiden för modern...? : )

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16

DJ Hemp: Finns det något lag i modern tid som åkt hiss två nivåer ner till div 1 efter att ha åkt ur elitserien en par tre år tidigare? AIK hamnade ju i ettan men dom gick väl i konkurs. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16

hubbenorlen:

Visst, så är det säkert. Som roligast att se fram emot i vår är väl ett nervdallrande kval mot Sundsvall & Co, fast det kanske är bäst att vi undviker detta. Däremot ser jag gärna att Sundsvall går upp utan att vi behöver kvala, så att vi får mötas i Allsvenskan nästa säsong. DET om något kan möjligen skapa lite hockeyfeber i distriktet igen.

En bra liknelse för övrigt!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
DJ Hemp: Och det är väl just den inställningen, som jag för övrigt delar, som gör att intresset för laget är relativt lågt för tillfället. Både här inne och ute på stan.
Vi befinner oss alla i en sorts limbo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16

fermo:

Jag gräver inte ner mig så lätt, men jag kalkylerar inte med något positivt kvalspel heller. Det är lika bra att låta sig nöjas med ett eventuellt förnyat kontrakt ännu en gång.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16

DJ Hemp: Låt oss inte gräva ner oss än. Förra året efter 15 matcher så hade Timrå 18 poäng. Idag efter 14 matcher så ståtar man med 17. Man slutade på en 8:e plats förra året. Om vi får samma placering i år så blir det slutspel.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
Frella: Är det så? Jag har ju inte sett så många matcher på grund av teknikstrulet, men jag har fått intrycket att det är ganska statiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
Frella: Som en lallande fåne minns jag att andra halvan förra säsongen var väsentligt bättre än första halvan. I och för sig trodde jag att det på ett tydligare sätt skulle brygga över till i år men istället hoppas jag att vi får ordning på grejorna inom kort och börjar hitta lite kontinuitet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
hubbenorlen: Timrå har väl inte haft en så pass aktiv coach sen Challes dagar i båset? Timrås problem är snarare att de yngre är ojämna i sina insatser, som många yngre spelare är, medan de äldre inte kuggar i alls. Förvisso är de jämna, men istället fullständigt otillräckliga match efter match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16

DJ Hemp: Det blir lätt så när man har orutinerade spelare och en orutinerad coach.
Tänker på vad Jonte sa om Montén, att spelarna önskade mer aktiv coachning, men att han inte förmådde det på grund av sin orutin.
Känns lite likadant nu. Hur annars ska man förklara att laget spelar som serieledare ena matchen och som bottenlag den andra?
I slutändan är det ju ändå coachen som ingjuter mod, motiverar och lägger upp strategier.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
Har varit borta hela kvällen. Ingen rolig läsning att se siffrorna 0-4. Ska det bli vi och Björklöven i en negativ kvalserie? Det finns en del som talar för det...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
hubbenorlen: Öhumm.. är de nedsläpp snart? Grabbarna sätter sig verkligen i en situation där de verkligen får träna på det moraliska och mentala gång efter annan. Begrepp som "vinststreak" och få "vind i seglen" bör vara tämligen okända för våra gossar. Så, kom igen och kämpa för en poäng i nästa drabbning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
Johan J: Det gör jag inte heller. Jag köpte EN match, när dom påstod att tidigare problem var åtgärdade. Så fan heller. Sen dess har jag inte köpt en match, men av kommentarer hör inne att döma har det absolut inte blivit bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
hubbenorlen: Vad fan liksom, det distar till och med i micken när Jimmy pratar. Hur svårt är det att fixa det? Det tar två sekunder att dra ner inputvolymen.
Det är 2014 för fan, men det känns som om dom använder utrustning, teknik och it-intellekt från 2004.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
hubbenorlen: Köp dem inte när du vet att kvaliteten är bristfället får väl rådet lyda. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
Tvåtallar: Jag mejlade och klagade efter Björklövenmatchen för en veckan sedan. Krävde pengar tillbaka. Har inte fått svar än. Sjukt dåligt.
Jag har sagt det förut, men säger det igen: Det är så jävla enkelt att få sånt här att fungera. Den enda anledningen till att det inte gör det, är att dom försöker spara pengar genom att använda sig av skitprylar och anställa inkompetenta idioter.
Och då kan man fan inte sätta en prislapp på produkten som vore den top notch.
19 spänn per match är dessa skitsändningar värda.
Inte mer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16

Tvåtallar:Bedrövlig kvalite. Både ljud o bild under all kritit. Måste ju få pengarna tillbaka eller en gratis match sen.

Matchen verkar ju körd nu. Märkligt att Ohre aldrig får stå. Verkligen gjort sig förtjänt av det. Börjar lika lite Perra o Monten över Forsberg. Alldeles för mesig. Måste agera mer. Timeout kan han ta lite oftare.

Returmannen Norja lär nog stå hela säsongen...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
Tvåtallar: Bedrövligt... Även fast dom la ner sändningarna ett tag för att fixa utrustningen verkar det strula konstant ändå...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16

Alltså tänker dom göra nåt dessa bedrövliga sändningar på 99 spänn för ingenting gång efter gång.

Dom måste ju ha nåt problem dom vet om Highlightsen funkar ju inte heller efter matcherna

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
Bigthelin/Bergius: Tackar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
JD: Hjärnskakning enligt Timrå IK Twitter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
JD: Olycklig situation där han i anfallszon åker i sidled och ser inte att Lilja ramlar. Därmed slår Lilja undan benen och han landar på huvudet och ligger länge orörlig på isen. Absolut ingen utvisning utan bara väldigt olyckligt. Han bars tillslut ut på bår.
Hoppas verkligen han mår bra. Såg inte alls kul ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
Vad hände med Öhrn?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
hubbenorlen: Då följer vi matchen via örat
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
Diddeli: Allsvenskt hockeyextra på webbradion finns ju annars.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
Bigthelin: okej. Då får jag följa matchen via siffror helt enkelt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
Diddeli: sen står klockan stilla så för att svara på din fråga: jag skulle knappt stå ut om jag FICK 99kr för detta...

Edit: bara för att jag skrev det fick dom igång klockan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
Diddeli: bildmässigt okej men något hände nyss med ljudet så kommentatorn och Jimmy låter som att dom sitter i en plåt-tunna..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
Hur är kvalitén på streamen? Är det värt 99 kr?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
hubbenorlen: Tanken är väl att Andersson/ny back ska ta en plats för resten av säsongen pga stenqvists långtidsskada.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
stoff: Andersson har ju try out. Och den här lägenheten vill dom ha fram till april. Varför hyra så länge om den är till honom?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
stoff: troja
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
hubbenorlen: andersson
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-10-16
Herminator: Ännu en lägenhet som klubben önskar hyra. Undrar vem som ska ha den här då...
Kommentera


1633767 · »