1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581162 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12

1937486 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Nisse1: Vart får du 10 miljoner ifrån? Den siffran har jag aldrig hört. Vet att nästa år kommer det att krävas 5 miljoner i eget kapital, i år hade vi 4. Vi ligger 645 pers över budgeterat snitt, vad det innebär i kronor och ören har jag ingen aning om. Har du kännedom om andra siffror än vi vanliga dödliga får du gärna dela med dig.

Själv gick jag till torget med en hel drös andra för några år sedan, det slipper jag gärna göra om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
En dagens dubbel tack.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Spunk: Och tvåa bland backarna!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Nisse1: Vad är kravet för att behålla elitliscensen nästa år i SHL? 4-5 miljoner i eget kapital? Vad har klubben idag? Vad kostar det att värva spets för resten av säsongen? Hur kombinera att överleva I SHL o inte äventyra ekonomin? Mera pengar in! Det är så jag har resonerat vad gäller aktieköpet. Lanseringen har varit bristfällig det håller jag med om men många vet ju faktiskt om att den existerar.
Första priset på 1928kr blev ju ingen hit och inte blev det mycket bättre när priset sänktes heller. Men om vi inte lyckas göra vad Tingsryd gjort då är det lika pinsamt som lanseringen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Gorkyman: Alla dagar i veckan.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
mikenomad: Styrelsen tycker tydligen att det är viktigare att ha 10-milj, i eget kapital än att satsa 2-milj och överleva i SHL. Satsa 2 och få 45- millar nästa år....Ganska bra avkastning!
Men dagens styrelse håller definitivt inte måttet, det visar inte minst denna otroligt misslyckade Aktie lansering. Pinsamt rent ut sagt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Ullf: ser att länken tar dug t startsidan...
Filtrera att bara visa Timrå, sedan klickar du på +/-så sorterar du på det. Salmonson i topp m +5
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Ullf: Han har -2, 8 i laget på det
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
cloon: Skulle vara intressant att se Drugges +/- statistik!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Sputnik: Att backsidan inte höll SHL-klass stod klart redan innan säsongen, värvningen av Jalle förändrade inte det. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att inse och åtgärda. Jag måste vara ett geni som tidigt ser det ingen ansvarig tydligen ser. Minns frustrationen de sista säsongerna innan uttåget när vi så desperat saknade målskyttar. Vi var habila bakåt men ack så trubbiga framåt. A l l a såg det. Utom de med inflytande....eller så valde de att blunda. Nu är det åt andra hållet. Tydligt och klart som den renaste fjällbäck. Det är väl för fan bara att fixa!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Tikkare: Just det som är grejen, med kanske 2 hyffsade backar till och bytt ut mot vissa i nuvarande lag så hade vi kanske tom legat på "play in" plats. Vi har i de flesta matcher denna säsong varit med spelmässigt men då det handlat om individuella misstag oftast samma spelare(nämner inga namn) men med lite stabilare backspel hade vi kunnat utmana på ett annat sätt. Lägg till att vid mer framgång kommer publiken, så det är en skör balansgång mellan att hålla i plånboken och kanske satsa lite.

Menar inte att man skall äventyra ekonomin totalt, men gå ut med en insamling eller ändra om att man avsätter lite pengar från aktien redan för denna säsong om så behövs. Kan lova att folk hade köpt nån extra, tom jag som inte är den tätaste hade kunnat fundera på det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Nisse1: jag tror inte det kommer bli några nyförvärv. det här laget som är nu ska kunna ta AIK el Oskar, Eller vad det nu blir. Tycker laget spelar bra. Fattas bara lite flyt och tur så hade vi haft 10 p mer. Laget är bra mycket bättre än HA lagen. Jag är lugn i båten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Nisse1: Han har levererat riktigt bra med Salmonsson, han har varit riktigt jävla bra för oss, Jalle är en annan femma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
TIK-Lund: Drugge har haft problem att anpassa sig till shl och varit aktuell för utlåning HA. Pga av skadeläget har han fått prova lite nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Affe_TIK: Det är även hög tid att Nubben börjar leverera också, dags att steppa upp och leverera.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Bittra sanningen är ju att med en duglig backlinje så hade vi inte varit där vi är för offensiv kvalité saknas inte. Om vi överlever detta ser jag utlåning av hardegård och falk, hade gärna vilja se mer av drugge men är hans plats på läktaren kan han få gå vidare också. Behåll hampus larsson och kinnvall om möjligt, bort med resten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
TIK-Lund: ja där satte du spiken i kistan! Haha skämt och sido.
Vi får väl se hur detta slutar.
Men vad gäller hardegård står jag fast om att han behöver minst en säsong till i HA för att utveckla sitt spel
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
TIK-Lund: Tänkte att det var jag själv som mindes fel. Men det är ju bra, ett par veckor till att hitta något skadar ju inte!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
EllaDa: Haha Freddan är avundsjuk på kalufsen... att jag inte kommit på det tidigare!!! Det är det absolut mest rimliga jag någonsin kommit på i fallet Druggels.

Hittills har Druggels lyckats väldigt bra med att få igenom sina skott, framförallt i rätt lägen, sedan ska jag väl vara helt ärlig med att säga att jag sett för lite av honom för att kunna jämföra honom och kinnvall.

Jag kan tycka att största problemet i kedjan Ohårdegård / Molinder är att de spelar tillsammans. Kinnvall gör ganska många liknande halvkassa avvägningar vilket i sig är helt normalt för en back i den åldern/ spelstil som Ohårde gör men Molinder kan inte väga upp för dem på alls samma sätt. Tycker Frölunda matchen hade supermånga bra exempel på just detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
jå1: Varför låter försvaret en ensam Skelleftå-spelare vara ensam i vår försvarzon med målvakten våran. Det hände 2 ggr o det blev följaktligen 2 onödiga baklänges-pytsar. Förut har jag talat om att man måste börja vinna tekningar o nu har den viktiga detaljen förbättrats med mer än 70% . Hoppas det här med backspelet också kan förbättras.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
jå1: Börjar få svårt att hålla isär siffror märker jag, du har helt rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
TIK-Lund: Stänger inte fönstret 15 feb?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
TIK-Lund: drugge måste ju då vara nå grönjävulskt usel på träning, eftersom att jag tycker att han, hampe & kinnvall tillhört de bättre under match på senaste och ändå blir man satt i frysen. Vad jag sett av just honom då har han de offensiva kvaliteter vi behöver. Tycker t.ex att han är smartare än kinnvall i PP om än kinnvall har ett vassare skott. Tycker även han utvecklat sin defensiv betydligt sen Frölunda matchen där jag tycker att t.ex hardegård och Molinder faller igenom betydligt mer. Sen i dags läget tycker jag inte hardegård kan bidra i de offensiva så är bortom mitt förstånd de eviga förtroendet i bl.a PP. Känns som att min faster Gerda (nu visserligen död) hade bidragit med mer där. Svårt läge för dom inblandade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
EllaDa: Till skillnad från Södraberget så stod Doktor Druggels utanför laget även då vi var ”korta”, och fick inte ”visa upp sig” förns man inte hade något annat alternativ vilket är det mest prekära.

Nog har du rätt i att det lönerna förmodligen spökar i detta fallet men nog trodde väl jag att Nubben och styrelsen var tillräckligt proffesionella för att värdera sportslig framgång över att inte erkänna misstag i löneförhandlingarna eller värvningar. Truppen är ju lika dyr oavsett vem som sitter och gosar till sig på läktarn? Laget skall väl inte lida för att Nubben köpt årets dyraste säsongskort.

Nu tror jag inte Druggels är någon tungan på vågen när det kommer till kval eller ej, men gillar ändå inte att han isåfall tjänar för lite för att få spela.

Vidare tycker jag det går emot vad man kommunicerat tidigare, ”de bästa skall spela”, ”laget före jaget”, ”tränarna tar ut laget” etc etc.

Upplever det som Nubben har för stort inflytande på matchningen, nog tror jag Freddan skiter högaktningsfullt vad spelarna har i kuvären den 25e eller vem som är vems svärson om de ej levererar. Inte kan jag för mitt liv tro att det är Freddans idé att ha Hardegård cementerad i PP om denne ej presterar?
Alternativet är väl att Freddan har för stort inflytande på kontraktsförhandlingarna/värvningar och har isåfall egenintresse av att matcha spelare därefter.
Men jag gissar på det första.

Tycker man skall värdera kontraktslängden högre också, om man nu vill bygga långsiktigt.

Nu är det lite drygt 2 veckor kvar av fönstret, hur i hela friden skall man lösa detta?
Man kanske skulle kunna vara lite okonventionella och exempelvis erbjuda Molinder en tjänst inom organisationen trots att det fortfarande är säsong? Man gjorde väl så med en forward nån gång som blev ass. i j18 för att få ner antalet spelare i truppen (kan ha missminnt mig)?
Tror säkerligen det finns lag i HA som skulle tänka sig att ta emot exempelvis Söderberg, framförallt de som ligger lite pyrt till, typ Vita hästen.
Då är vi nere på 8 vilket känns bra mycket bättre.
(Tycker det var idiotiskt att inte kapitalisera på Malmö när de var tvungna att värva spelare från div.1 pga backbrist, nog hade vi kunnat erbjuda bättre alternativ).

Grattis till mig f.ö, i födelsedagspresent önskar jag fler bostäder åt ungdomarna som skall in i vuxenlivet så jag slipper höra om alla syltryggar som inte har råd att flytta hemifrån, då kan de börja betala licenspengar så SVT kan åter få rättigheterna till OS. och att Timrå blir av med minst två backar, dock inga med 2 årskontrakt utöver Falk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
jå1: Vilken skada har egentligen EK, tycker att det vore en helt okej värvning!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Tikkare: Ja marknaden känns skral på spets på alla positioner, det är drygt 1 månad kvar tills fönstret stänger, bara hoppas att det dyker upp något!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Jag tycker det är lite väl mycket klagande på Svedberg faktiskt. Visst, jag tycker han kunde tagit Lindströms skott då det inte är en jättebra vinkel och han har fri sikt, men annars är det försvaret som ger bort målen.

Det känns lite som att försvaret litar för mycket på honom och vågar lämna lite mer till honom, jämfört med Brattström, där laget känns tajtare framför.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Sputnik: vem te x..marknaden är ju rätt skral på backar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Sputnik: Ja, kvalité kontra lön så är det så.
Att sedan Hardegård gång på gång spelar fast sig själv i försvaret är en stor jobbspost för laget. Han är bättre offensivt. Men så fort motståndarna sätter press så tappar han puck.
Men han är ung och utvecklingsbar. Ett år i allsvenskan skulle göra han gott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
EllaDa: Det ligger mycket i det du säger. Kan tänka mig att Falk är ett typexempel på en spelare som är "svår" att bänka pga det.
Håller med om att det är känns konstigt att man valt att ha så många seniorbaclar med kontrakt. Falk, Printz och Söderberg hade man klarat sig utan på planen.
Janne J såg bedrövlig ut i början men har spelat upp sig rejält, tycker jag. Finns helt klart mycket hockey i den något orörliga kroppen, men om han är värd pengen är dock oklart. Men kan bli viktig i längden.
Idag fanns det fog för kritik mot Hardegård men jag tycker generellt att folk är för tuff i kraven på vissa spelare, bl.a. honom. Själv tycker jag Hardegård är ett av flera framtidnsamn och nog anser jag att han varit så pass bra så han gör rätt för sig om man jämför med flera andra backar i laget som har mycket mer rutin och som lyfter klart högre löner.
I min bok är Larsson, Kinnvall, Hardegård och Jalasvaara dugliga backar i SHL. Offensivt håller Drugge hög klass och förhoppningsvis får han chansen att växa in i kostymen även defensivt.
Molinder är på gränsen nu och gör nog sin sista säsong känns det som. Falk har jag redan sagt vad jag tycker om, måste blir mer modern i sitt spel och jag just nu ser jag inte den utvecklingen komma och hans tvåårskontrakt känns sådär. Printz är passé och Söderberg på fel nivå.
Förhoppningsvis blir målvakterna jämnare i sina prestationer. Det, i kombination med lite smartare värderingar i egen zon och rejälare tag framför kassen, skulle räcka långt så länge offensiven är så pass bra som den varit senaste matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
kulltorp: Den största besvikelsen i defensiven är ändå Jalle. Skapligt bortkastade artistpengar. Skulle kunnat fått bra mycket bättre för den pengen om man varit lite kyliga istället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
TimraStockholm: Jag har en gång besökt staden Oskarshamn ,trevligt ställe . Ifall det blir kval så kanske det inte blir lika trevligt , mest nervöst
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
TIK-Lund: mina tankar är att man säkerligen hade kunnat ge drugge speltid, men nu när alla backar är friska så kan man väl skäligen inte sätta någon med 200 000/månad på läktaren. Då får nog nubben ligga och svettas. Nu antar jag att drugge inte tjänar en spänn över 50 000/månad och denna säsongen kommer han inte (även Söderberg) kunna spela sig till en plats. De skulle kosta för mycket. Knepig analys. Men ser inget annat i detta
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
kulltorp: Kval känns väldigt nära, ska det stå..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
TIK-Lund: Är inte övertygad om Drugge. Hans defensiv är fortfarande inte bra, och det är där vi behöver mer.
Ett Timrå med 5 backar som är av SHL klass istället för Molle, Harde, Printz, Falk och Finne, skulle innebära en mittenplacering tror jag.
Forwards har verkligen lyft sig och utvecklats i år.
Man kan ju också lugnt konstatera att Boyce, Berglund och Gallo tex inte platsar, men på forwardssidan syns det mindre. De han säkert uppsidor i laget men ska man uppgradera forwardssidan ligger de lite pytt till anser jag. (Och modano...)
Tycker fortfarande målvaktssidan är bra. Idag får Niklas sjukt svåra/hårda/välriktade skott mot sig. Även om ngt såg nåbart ut
Bratten kommer in och gör en tavla på målet.
På det stora hela har växt in bra i SHL kostymen men räcker inte riktigt till. I mitt tycke då pga backsidan.
Lär känna väldigt nära men det var förväntat. När man ser dagens match känner man sig ju trygg med att det kommer gå på bra, för jag har inte sett en allsvensk match i år som varit i närheten av SHL.
Men ett kval är alltid ett kval.

Giv oss frid, vinn!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Kerstin_k: Äsch, jag tycker druggels blivit bra mycket stabilare bakåt och löser situationerna lite som man hade hoppats den erkänt ”spelsmarte” Molinder skulle löst defensiva situationer, typ som Kinnvall. Sedan är han ju en halvhand hög och man ska väl inte förvänta sig några mord framför eget mål men bara det faktum att han lyckas slå en pass på blad i uppspelsfasen och lyckats få skott på mål borde väl kvalificera honom någonstans på 3 backpar, med tanke på övriga materielet.

Jag trodde inte Drugge skulle klara av tempot i SHL men det gör han bevisligen, kul att ha fel, trodde väl att hans utveckling från den katastrofala starten till nu skulle premieras bättre av lagledningen, det har ju varit lite av melodin tidigare, den som lever får se.

VARFÖR HAR MAN 10st SENIORBACKAR PÅ KONTRAKT!?!? Snälla någon, svara mig!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
kulltorp: Tror nog Laxen stannar om Nubben erbjuder kontrakt. Verkar som han är tacksam till att fått chansen, plus att han verkar trivas. 🙂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
stoff: håller fullständigt med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Sputnik: Håller med, Prio på han nu. Oerhört smart spelare. Alltid bra. En av de bästa värvningarna på länge av Nubben.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Nisse1: app app app...i detta forum får man inte nämna nåt om nubben och pengarna...vår trupp har shllöner...därför är de slut?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Jag går inte på en match till så länge hardegård får spela.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Kerstin_k: Klockren analys! Sen tycker jag att Drugge har lyft sin defensiv. Finns dom som gör större misstag i försvarsspelet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Yoda Marklund: Vi bjöd på fina mål med. Tycker det var en rolig match och vi är verkligen inte ljusår efter denna match!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Backhandflipp: Hur faan ska det här sluta? Målvaktssidan med Svedberg i spetsen blir sämre o sämre. Likaså backsidan. Värvas det inte är det good bye SHL, Var är alla pengar Nubben?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Yoda Marklund: varför har du en KHK-spelare på din profilbild om du är SAIKare?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
Målvaktstabbar? Inga dåliga avslut från skellhell. Utom 4-6. Positionsspel på backarna är ju som vanligt dåligt på de flesta. 4 mål hemma ska räcka för poäng men mönstret upprepar sig. De verkar inte lära sig av misstagen. Det håller inte att ge bort så mycket som de gör. Skellhell har bättre kvalitet på alla positioner ändå är vi ganska nära men ändå inte.... Vi är lite för tunna framåt även om anfallsspelet blivit bättre.
Att vid sedan saknar Wedda o Collberg plus en riktigt bra back, en riktigt bra center och en målfarlig tung forward som komplement har vi ju önskat länge nu. Vi får väl se om det händer nåt..... men är tveksam.... tyvärr....
Man får bryta ihop o komma igen, igen.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2019-01-12
The great one: 6 insläppta på hemmaplan - vad gör Kapanen nu?!

Rolig match, grym stämning och bra spel. För det mesta. Ett par individuella misstag och kollektiva härdsmältor och vi fick en ny förlust.

Målvaktsspelet grämer en. Det är för dålig nivå. I alla fall på en tilltänkt första keeper. Och det kan visa sig vara vår stora akilleshäl när kvalet knackar på dörren.

Och så detta då; denna följetong - Drugge. Vad i helvete gör karln på bänken under så stor del av matchen?! Ja, han är svag i närkampsspelet och kanske ingen klippa att bygga defensiven runt. Men han försöker alltid leverera smarta, bra och öppnande förstapass. Visst; ibland blir det tok. Men när det blir bra då blir det mycket bättre än övriga backars pass. Dessutom är skotten/skottpassen (3 st tror jag) i pp ikväll farligare än alla skott Hardegård och Molinder skjutit tillsammans. Han har ju en tanke med vad han gör med pucken. Blev ju farligt varje gång Drugge hade pucken i pp.
Kommentera

1937486 · »