1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598445 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2009-11-17

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2009-11-17
lincoln: hur kan det komma sig att precis samtliga lag vänder sin trend emot timrå?

jo svaret är att vi kan inte föra en match, det måste vara ett bra motstånd för att timrå skall vakna. dom klarar inte av att vara lite av en favorit i´en enda match...

att förlora alla dessa sjukt viktiga matcher är ju helt oacceptabelt, och challe har visst inte fattat heller att det finns 6poängs matcher, han säger ödmjukt i ST idag att en match kan bara ge 3poäng, är det det som saknas att han inte kan peppa seplarna att ge sitt yttersta i en 6poängs match.

Hans rersonemang låter väl så här inför matchen, ja grabbar då går vi in och gnuggar på som vanligt -det lossnar ikväll skall ni se, vi tar en match i taget. och kyss mig i arslet.

lincoln: Vadå provecera?Vi är seriens sämsta bortalag.Då visste vi väl på förhand att det skulle bli en svår match.Visst vi fick en drömstart,men glöm inte att det bara står 3-2.Vi har alla möjligheter i världen att ta poäng i den här matchen.Viker ner oss?.Tycker att det verkar som att vi gör en av våra bättre matcher på bortaplan.SSK är inget dåligt lag.

Realist: Lägg ner. Ska man tycka att detta är ok eftersom vi är seriens sämsta bortalag - vilket i sig är ok, om man tar nån jävla pinne, men vi har inte vunnit en enda jävla match. Det är nästan omöjligt att inte åtminstone snubbla in en trea. Nä, kryp tillbaka till Modos, Brunäss eller nån annan bokj där du egentligen hör hemma. Sluta njuta i den här

Olle:Om inte Åkerlund stått på knä vid alla målen, hade han tagit iaf,2 av dom...Men som alla målisar så gör han bra räddningar oxå, men alldeles för flackig i sin spelstil!
Vinner vi inte i dag så blir det svårt på torsd, oxå....

250kg kärlek: Det enda som Åke har skulöd i är tredje målet där returen går rakt ut. Problemet med hans spelstil långt ut från mål är att den ställer höga krav på att backarna tar undan spelare på returer/bortre stolpen. Det gör inte våra backar tyvärr.

2546, imponerande publiksiffra förresten.

Pär: det är inte åke som bränner alla målchanser, men visst syns det att det blir ängsligt över hela banan, när timrå inte har någon "riktig" förste målis. sedan om den andre förste målisen är bättre än den här förste målisen i dagens timrå, det är ytterst tveksamt. bara inse att timrå har värvat ett riktigt kalkon lag iår. målvakterna duger inte alls som första målisar, dom är helt kalrt en duglig andre målis i elitserien inget mer.

dom övriga på planen skall vi inte prata om, men nr:10 skulle nog inte platsa i kovland heller, starkov -ja vad hände där?

Raggaren Putte: Man kan ju alltid hoppas, men jag tvivlar.

Pär: Håller inte med dig.Mot Rögle hemma har vi hygglig chans tror jag oavsett hur det går ikväll.Om vi fortsätter att ta poäng hemma,framförallt mot "rätt" lag,tror jag att vi kan undvika en oviss kvalserie

Hur många lägen ska vi bjuda Klasen på? Btw, hade inte Åke stått på knä där så hade Klasen just gjort sitt tredje.

Vi behöver många nya backar

Ska vi fortfarande byta ut Åke??? Utan honom skulle det varit 6-2 nu

Kattgubben: Det verkar så. Vilket jävla katastrofspel. Släppt till 2 frilägen i uppspelsfas i egen zon på 3 byten.

Kattgubben: Man ser här hur jävla kass Timrå är iår. Södertälje leker med oss. Kvalserien är ju redan klar. Vi och Rögle..

Raggaren Putte: Måhända går vi på kort med folk men att Challe inte bänkar Meunier då han vägrar byta vad det verkar. Sista bytet nu var han så trött att han inte orkade hålla koll på sin omgivning. Han kämpar, visst, men han är en livsfara när han inte inser att det går att byta.

hur är det möjligt, vilket säck gäng

lincoln: Exakt, men han ska ju stå upp istället för att ta isen har jag hört. Lite mer Corey Hirsch-stil typ.

Challe, just nu transporterar SSK den här matchen. Se och lär!

250kg kärlek: det är precis det jag har sagt hela tiden, byten på uppemot 2minuter är inget ovanligt för honom.

RED DEVILS: Slarv, slarv, slarv! Skärpning!!!!

Men att de ska gå så här, vi ska ju spela SM-final denna säsong enligt ledningens planer.

Nu är det väl dags för ett PP tycker jag.. dom hänger ju som fjällräven kånkens på oss

250kg kärlek: Ambroo fick med det mesta när han beskrev Meunier :Utomjordiskt DÅLIG.

250kg kärlek: Jag har också tyckt att Meunier ska väck. All skitutvisningar är skäl nr 1, bortsett från att han knappast gör skäl för vad han kostar i övrigt.

Återigen, det är Åke som kostar oss matchen... ;;))

RTS: varför toppar vi inte laget, 9 minuter kvar och måns och starkov på isen. fy jag mår illa.

RTS: Lite åskådare i Axa Arena. Dom som inte löste biljett i kväll visste vad dom gjorde.

Raggaren Putte: byt måns mot toni dahlman

RED DEVILS: Vi är så djävulskt ängsliga att det är tragiskt.

Uno Gordon: Challes uppgift att ingjuta mod och komma med lösningar. Han är en skit-coach!

Grattis Sören!

RED DEVILS: Därför att Challe rekomenderade Måns och skulle Aldrig bänka honom.

Fy fan vad värdelösa vi är. Totalt sämst när det gäller. Domare Persson ska ju verkligen ha en känga i den här matchen också. Den första utvisningen för ssk kommer vid 15.13 och det är inte ens en utvisning...

Raggaren Putte: Tyckte faktiskt Åke såg fladdrig ut redan mot Färjestad, trots att han bara släppte 1 mål och fick höga betyg av supporterskaran.
Han kommer alldeles för långt ut ur målet, och när han kommer ner på benskydden i isen har han jävligt svårt med förflyttningarna, samt att snabbt ta sej upp i stående igen.
Lindbäck känns tryggare faktiskt. Men inte heller han har ro0sat marknaden i år. Trodde faktiskt att han skulle vara bättre än vad han visat.
Trodde inte han skulle varar långt efter Markströms klass - men då Markström tycks ha tagit ytterligare ett kliv uppåt, så har Limpan stagnerat eller, ännu värre, gått tillbaks lite...

Önskas: En ny Kapanen!

Uno Gordon: Pinsamt...nu får vi visa upp ES sämsta powerplay också....bara för att vrida om kniven

Tack för den Gabbe

Kevin O Shea: Vi har för dåliga backar för en målis med Åkes spelstil. I NHL finns det flera målvakter som spelar så långt ut från buren men där tar backarna bort forwards till varje pris om nån är i närheten av en retur.

men grattis, det var ni värda. lol

STOP! inga mer skitmål nu.

Lugn nu, det kan fortfarande bli ett i baken.

Herregud vilken katastrofperiod Timrå gör. Sanslöst!

Oj, 3-3! Ja, jag ropar inte hej än. Minns Modomatchen

HALLELUJA. Men inga Modomatch-misstag nu. In med dom bästa och mest rutinerade grabbarna och håll tätt.

JJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!

Viktigt viktigt mål....

RTS:

Vi är så jävla dåliga, så jävla dåliga, så jävla dåliga, så jävla dåliga!

Vi är så jävla dåliga, så jävla dåliga, så jävla dåliga, så jävla dåliga...

...Och ändå så verkar vi ta en poäng, otroligt!

T T:Precis, man glömmer inte MoDo matchen direkt.

lincoln: Meunier är inte ens en hockeyspelare. Det intressanta är ju att vi öppnar matchen som ett lag som kommer att äga den rakt igenom men sedan klarar man inte av att anpassa sig när tälje ställer om...alltså SÖDERTÄLJE!! Det här är den mest pinsamma matchen jag sett sedan modo borta.

Nä återigen, Challe bör nog lämna nu medan vi fortfarande har en chans att klättra i tabellen, vi måste ha en rutinerad taktiker, inte en skrikhals vars enda goda egenskap är vinnarskalle.

Där är det kvitterat och jag är precis lika jävla äckligt besviken på kvällens insats ändå.

lincoln: Måååål! Men varför har vi absolut noll spel Cahlle?

hur tänker dom, 30sek kvar och faran själv på isen.

Alla klagar på Måns men jag måste säga att Pärssinen och Anger är två spelare som är på tok mycket sämre.

Ambroo: Visst är det komiskt att när Linkan får frågan om han har koll på backarna så svarar han nej.

Komiskt är väl fel ord, tragiskt är bättre.

GurraG: hur mår du?

Mål....ehhhh. knappt glad. Nått är fel....

Bra match av Sunnqvist tycker jag.

« · 1201993 · »