Målvakt borde vara prio ett, en dominant back och framför allt en ersättare till Pärssinen och det måste vara en målskytt.
Synd att Sami Salo är skadad och ledig typ...
Kolans uppträdande talar för sig självt Jokela verkar upp o ned - viker ned sig? Murley är för mig ingen självklar att förlänga med men.....
Rörliga backar krävs idag och det har vi för få av o då menar jag rörliga och spelskickliga backar. Tycker inte det finns nåt egentligt hot från blålinjen i PP typ vilket inte är nåt nytt i o f s.
Men vad Timrå behöver nu är kontinuitet på spelarfronten. Bygg 3 bra kedjor, 3 centrar i samma lina låter väl sådär, Pärssinen måste ersättas omgående och det finns inte tid att vänta till fönstret dammar igen den 31:a. och låt juniorerna avlasta i en 4:e.
Johnny Hazard: Amen på det. Det värsta är att man börjar få slut på ord för att beskriva hur man mår o känner det när dom sätter världsrekord i att vara sämst gång på gång på gång på...
nä fy fan . de här är för mycket . . så fort jag sluter ögonen så ser jag backar som knappt kan åka skriskor gå bort sej på ett sätt som man inte tror kan hända i högsta serien . jag ser folk som står framför mål och stirrar puck och skiter fullständigt i vad som händer bakanför .jag ser hängande huvuden . trötta spelare , början till slutet . mardrömmen har börjat . hoppas jag vaknar upp i morgon och upptäcker att de bara var en dröm
" Det här är så nytt, men som det ser ut i dag så förändrar det inte speciellt mycket. Vi kan inte ersätta så fort det blir en sjukdom eller skada, säger sportchefen Stefan Lindqvist"
Tellus: Jokela är naturligtvis en av årets STORA besvikelser. En annan är Hirscho. Men vad gäller Hirscho så är i alla fall formen på uppåtgående tycker jag. Kan inte förstå ST:s betyg på Hirscho igår, nämligen en 1:a. Tycker han var kanske TIK:s farligaste vapen framåt igår och var nog värd en 3:a i mina ögon. Nu hoppas jag den desperation man sett mot Dif o framförallt FBK men som tyvärr saknades igår kommer tillbaka mot "Tjurarna" på lördag. För en seger då är ett absolut måste. För uppträder man som mot FBK så tror jag på seger. Om inte är det nog morschning o goodbye och bara att linda in sig i träfracken...
The Palm: Undra om Thomas vet om att timrå har 7-8 spelare borta hahaha! man värvar 1 spelare då, vad är det som är rimligt i det! kika på modo, dom var i samma sits som Timrå. är det svårt att se att man måste in med fler spelare!?????? kan inte Z:a skänka lite stålar.
Och alla ni supporters som är så positiva, jag är rädd att det redan är för sent, Timrås j-20 som inte är så där jättebra skulle nog spöa A-laget just nu. juniorerna är ju rappast på isen
Timråit H-sand: Matt Murley: vad har hänt ,kommer ingen vart ? tycker att inte skall vara kvar ,kan knappt ta en tackling,filmare, mycket överskattad ! Mattias Karlsson : tror knappt att vi har haft sämre back,titta på hans ansiktes-uttryck rädd ,vilsen behöver mental-hjälp. Pikkarainen :vad är hans vilja, han tror att med en del tacklingar så är man kung ,ser ut att skita i allt
Målvakt borde vara prio ett, en dominant back och framför allt en ersättare till Pärssinen och det måste vara en målskytt.
Synd att Sami Salo är skadad och ledig typ...
Kolans uppträdande talar för sig självt
Jokela verkar upp o ned - viker ned sig?
Murley är för mig ingen självklar att förlänga med men.....
Rörliga backar krävs idag och det har vi för få av o då menar jag rörliga och spelskickliga backar. Tycker inte det finns nåt egentligt hot från blålinjen i PP typ vilket inte är nåt nytt i o f s.
Men vad Timrå behöver nu är kontinuitet på spelarfronten. Bygg 3 bra kedjor, 3 centrar i samma lina låter väl sådär, Pärssinen måste ersättas omgående och det finns inte tid att vänta till fönstret dammar igen den 31:a. och låt juniorerna avlasta i en 4:e.