1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580571 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20

« · 1907829 Till forumet


Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Ser att det bl.a lovas köpa biljetter till folk till denna match, så då är det väl dags att starta matchtråden.

Lite klassisk inför får det också bli.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Hälge: så är det bara att gå och lägga sig för att vakna upp imorgon till den dag man längtat till sen slutsignalen gick i Karlskrona.
Nu är vi där...SHL...det ska bli så underbart roligt,nervöst och spännande.
Jag känner på mig att det blir poäng i morgon och nu hoppas jag att det börjar laddas i supporter stugorna för nu ska vi bära fram våra grabbar till stordåd.
Alla till ladan i morgon.....liten som stor...ung som gammal för vi är Timrå och vi ger aldrig upp !!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Veteranolle: "Hela hallen är ni klara" var ju gångbar senast vi var uppe i finrummet. Men kanske inte lika effektiv om vi bara blir drygt 3000 pers i morgon... :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
tjobba: vi ger järnet.....vi ska låta som 6000....minst

Väl mött i morgon
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
tjobba: Idag ska vi bara njuta av att det är Shl premiär i Timrå. Visst är det fantastiskt att vi har ett lag i högsta serien i ishockey. Vi ska med små medel kämpa mot penningstarka lag.
Men när det gäller oss på läktaren ska vi visa att vi håller hög shl klass och det visade vi redan i kvalet i våras.
Och vem vet det kanske är långa köer till biljettkassan i kväll som sträcker sig ända till sibylla kiosken i sörberge.
Nu laddar vi för matchen....och kom ihåg att motivation slår klass i alla lägen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Bra tråd för att diskutera kvällens begivenhet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Prickräknare: Kan man få en uppdatering?! :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Laken: Alla sektioner öppna utom balkongen ser det ut som iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Balkongen används väl till annat nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Laken: Det kommer jag aldrig lära mig verkar det som😂
Kommentera


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Sundsvall Business Awards tar nog lite publik från matchen ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Laken: Det folket får banne mig se till att komma nästa torsdag när TIK spelar mot Färjestad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Hälge: Printz som 7e back alltså..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Hälge: Varför är Palmberg extraforward? Mpste väl fortfarande va ljumskarna som spökar va? Har ju varit en av de bästa forwardsen sen försäsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Sputnik: Enligt honom själv är han hel iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
jå1: Mycket lustigt, besitter sniperegenskaper vi annars saknar. Tycker Guter visat mindre än så länge om man säger så...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Sputnik: Uppriktigt...är det nån av nyförvärven som visat någon typ av klass så här långt? Och Hållander och Olofsson?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Nisse på Mon: Allt är relativt, vissa har väl visat att de har potential att nå upp till SHL-klass i sina bästa stunder.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Laken: Balkongen är konverterad till matplatser så det är tur att inte den är öppen för platsbokning.. =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Sanny tycker vi har en ruskigt klena backar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
stoff: Ja vi har väl ingen Daniel Rahimi om man säger så
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Nisse på Mon: tycker Madsen levt upp till förväntningarna, han gnetar och sliter. Ingen målskytt direkt men vinner många puckar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Timrå IK - Växjö Lakers HC 0-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Webmaster:

Är Sebbe och Söderberg utanför laget eller är de skadade?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Och knähunden av alla... 🔴⚪🔴⚪🔴
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Yoda Marklund: Sebbe skadad Söderberg utanför
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Vafan Berglund missade målvakten! Nu har man nog sett allt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Timrå IK - Växjö Lakers HC 1-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Första 15 är kanske den bästa period vi gjort på flera år, vi är bättre än svenska mästarna och spelar enkelt utan misstag. Sista 5 är katastrof, precis som vi föll ihop mot LHC. Tack och lov håller vi ut.

Guter, spelar han? Vad fan får vi för pengarna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Bra första period! Vi har lärt oss sedan första matchen att värdera situationerna bättre, när vi ska spela enkelt och inte. Kul!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
mikenomad: han kompenserade på slutet och blev sig själv igen ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Webmaster: Å den där värdelös Molinder räddar ett givet mål i arslet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
The great one: Ser mycket bättre ut än mot LHC.
Respektlöst men ändå med ödmjuk inställning till jobbet man måste ta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Olle: Skönt med paus så de får snacka ihop sig. Jag har inte sett en enda minut, men jag lyssnade på sista 5 i första. Låter betryggande med din beskrivning dock. Högt tempo och klokt försvarsspel som på den gamla goda tiden, dvs. i mars i år.
Kämpa Timrå!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Woody: Bra första period. Framför allt såg det betydligt bättre ut försvarsmässigt. Man känner sig stolt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Ni kommer lira slutspel till våren, tro mig, jag hade väldigt låga tankar om denna matchen för eran del, men jäklar vad ni kör på, ett typiskt Timrå-spel, hög fart, köttar på, fan vad roligt att ni är hemma igen!

NI kommer inte bli ett bottengäng, jag har inte alls den känslan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Sjukt mäktig klack. Låt media skriva vad fan de vill, låt dem stå i "buren" så de inte förstör detta!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Grym förstaperre! Precis det här spelet man vill se. Många snabba och bra spelvändningar. Lär bli tufft att hålla i, men klart positivt att man kan köra på så här. Lär ge råg i ryggen. Viktigt att vara jobbiga as fuck hemma också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Bra första 15 min i period1!! Se upp för en period två-dipp nu!!

Samtidigt, flera av tikarna har mer att visa upp :)

Kom loss!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Man måste sätta dessa fyra spelade perioder i nån sorts perspektiv. Vi har ett väldigt ungt lag där många aldrig spelat en minut SHL-hockey. Att klaga efter 80 spelade minuter är meningslöst. Matcher svänger fram och tillbaka. Momentum, som Leif Boork uttrycker sig.
Jag ser tillräckligt med positiva tendenser för att känna mig hoppfull. Inte minst när det gäller Hållander och Olofsson. Sjukt coolt att se dem snurra i anfallszon mot svenska mästarna. Och Berglund och Boyce får mig att tänka på Axelsson och Sundh.
Två perioder till med samma attityd och vi tar tre poäng i kväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Kör hårt Timrå, nu hejar jag på er !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
hubbenorlen: Publik 4224 är för dåligt med tanke på vad grabbarna presterar på isen.. 😕
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
hubbenorlen: Spelet de visar upp förtjänar betydligt mer än 4350 åskådare! Hade jag inte haft 180 mil till arenan hade jag varit på plats och skrikit mig hes!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Woody: ja låg siffra men jävlar vilket drag det är här på plats! Klacken har verkligen nått en ny dimension då hela sektionen utnyttjas, riktigt roligt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Woody:

Nu får ni fan steppa upp i tredje. Har pengar på en etta just pga att ni har en match i benen och går på rus i första hemmamatchen för säsongen och att Växjö har premiär och all press på sig, dom ska ju bara vinna enligt alla.

Men i andra verkar rosten ha släppt för dem, skönt att svedberg står emot än iaf. Upp en nivå i tredje nu så ettan håller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Jockz: Inte lika stabilt i andra men ändå tillräckligt stabilt för att vi ska hålla undan. Gud vad jag önskar det här laget en vinst ikväll. Blir en nagelbitare i tredje.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Jockz: Härligt! Jag räknar med att klämma in en hemmamatch i december. Då räknar jag med att vi ligger i mitten tabellen och de stora drakarna har Timrås sensationella inledning av säsongen på alla löpsedlar! Håll grytan kokande!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Woody: Skellefteå-, Mora- och Röglesiffror. Jag tror att det är vad vi rimligtvis kan förvänta oss.
Jag tycker iofs att det är skitsamma. Heller kvalitet än kvantitet. Stämningen som de på plats förmedlar ikväll är toppklass i SHL.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
hubbenorlen: Vi behöver kanske inte välja mellan kvalitet och kvantitet! Vi vill ha allt och vi vill ha det nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
FH - avdammad: tycker ändå på något sätt att laget gör precis ALLT man kan förvänta sig mot ett så kompetent motstånd. Visst man slarvar lite, visst vi har ingen vidare press i anfallszon men ingen hade ryckt på ett ögonbryn om vi legat under med 0-4 just nu, istället har vi chans på poäng och det är över förväntan i min bok iaf.
Kommentera

« · 1907829