1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18

« · 2228502 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Villervalla: haha å här fick man svar på dina hockeykunskaper ännu en gång..😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Nooky: Håller med dig där Lodin Lundin Rattie i 1a . Sen blir inte Hanzl kvar länge som ska vara en ledande dyr spelare seg han brinner inte för Timrå ger fan och jobba hem fysiska spelet är fiasko.Samma med Olofsson låna ut han och Bojan ingen har i SHL och göra AGERA i tid nu NUBBS vänta inte visa krav inte kompis med spelarna som varet ett jävla dadda i flera år med många spelare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
roger_sundsvall: skulle bli förvånad om Hanzl spelar ut sitt kontrakt, faktiskt. Ska vara om Nubben lyckas hitta nån tjeck för honom att umgås med då. I övrigt tycker jag att han ser slö, slarvig och omotiverad ut. Inte alls vad vi behöver.

Växjö gjorde mos av Timrå, inget snack. Alla allsvenska brunkare har lite tufft att färga in på den här nivån, so far. Madsen gör nog sin absolut sämsta match i Timrås tröja. Och när den tilltänkta spetsen dräller med puck på offensiva blå och ligger bakom mål i arslet är det tufft.

Lodin är bra ikväll. Övriga not so much - domaren inkluderad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Sputnik: Om vi ändå hade fått hem Lander, på tal om härförare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Det är väl en del i det jag kan sakna med laget nu. Desperation, att man går in i närkamper bättre, fullföljer med en tackling i anfallszonen.
I försvaret att man går på kropp, offrar sig täcker skott mm.
Freddan sa tidigt att man inte kmr att vinna matcher på att man är bättre spelmässigt, men om man jobbar hårdare än motståndaren i matcherna så ger man sig själv chansen. Jag tycker inte riktigt att det mantrat gäller med spelarna hittills.
Idag tyckte jag tidigt att man såg avvaktande ut, tog distans, både på offensiva blå men även i tillbakajobbet.
Nonchalansen i backcheckingen är ju den som dödar oss i första perioden, sen är matchen död. Titta gärna på reprisen av målen.
Jag tror att kompetensen finns för att hålla oss kvar i SHL. Frågan är om Freddan får laget att göra jobbet som krävs.
Jag blir lite orolig när han säger efter matchen att han borde ha tagit timeout.
Jag blir orolig när jag ser att han inte coachar mer under matchen.
Varför sätter han inte kalla spelare (JO, Lööke mfl) på bänken?
Vi ligger under med 5-1, jag såg inte att han vaskade om ngt.
Kom igen nu TIK!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
som i idol juryn
hanzl du hänger LÖST
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
jå1: Man hoppas ju vi slipper en ny "Vampola" som inte trivs bara. 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
jå1: Mjo visst vet inte hur mycket han har spelat på stor rink men med dom meriterna tycker man ändå att han ska ha visat något dessa matcher men känns som ett tomt blad och man kan nästan se hur Rattie blir väldigt frustrerad av pucktappen ifrån hans kedjekamrat
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Nooky: Det är ju lite underligt att en spelare med sådana meriter ser ut som han gör. Vi får hoppas att det finns mer att hämta där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Villervalla: Skulle nog funka med tror jag , sen köra Alvarez - Hanzl - Lodin kanske?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Nooky: Eller varför inte Hartman - Lundin - Rattie?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
jå1: Tycker jag med , från matchen idag t.ex han tappar väldigt mycket puck i den offensiva zonen, och känns som han inte vet vart han ska vara i försvarszonen heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Nooky: Tycker Hanzl ser rätt klen ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Jag gillar Rattie, tycker han borde prova att slänga i
Lodin + Lundin + Rattie
Hartman + Hanzl + Lööke

det jag såg ifrån matcherna på försäsongen så känns det som hanzl drar ner eran första lina, känns väldigt loj
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Laken: Hur många skott har Hanzl avlossat på mål? Jag får känslan av att han är en ganska utpräglad playmaker mer än avlutare? Som du säger hade vi nog i dagsläget behövt en härflrare som förstecenter och Hanzl som en andrecenter sen Lundin som 3:e center typ.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Behövs ingen ytterligare analys. Försvarsspelet havererar i första perioden. Bäst i Timrå tycker jag Hartmann och Lodin är!

Sämst efter förväntningarna är Hanzl och Erixon. När det gäller Hanzl ställer jag mig väldigt frågande till om han är rätt typ av förstecenter att ha i en nykomling som kommer kriga i botten? Jag skulle vilja ha en gedigen tvåvägscenter som inte hänger med huvudet här. En Kent Manderville-typ!

Erixon ser lite oengagerad ut, tappar markering, drar på sig utvisningar etc. I Timrå är det hårt jobb som gäller!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Ja Hanzl finns väl fog i att vara lite orolig över. Rattie har gett bra intryck hos mig och känns inte som att han gräver ner huvudet ifall det går lite tungt för laget utan är beredd att lägga ner ett hårt jobb. Hanzls kroppspråk ger mig halvrisiga vibbar, slutar åka skridskor vid hemjobb efter pucktapp och halvloj i spelet i övrigt.
Vill han vidare och inte trivs av olika anledningar så hoppas jag man bryter snabbt så vi kan lägga de viktiga pengarna på annat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Sputnik: Hanzl får gärna steppa upp, hans lönepost skulle man just nu vilja lägga på en spelare som vi får ut mer av. Är inte avundsjuk på nubben, han måste köpa ihop ett lag som sen förhoppningsvis ska hitta kemi och kämpa för varandra. Ser fortfarande inte röken av blodsmak hos en enda timråspelare ännu. Jag skulle välkomna ett psykbryt där en timråspelare börjar puckla på en motståndare framför kassen. Just nu känns det som timråspelarna är tjuren Ferdinand och motståndarna är matadorerna.

I övrigt tror jag det här laget kan klara av det utan förändringar i laget. Man måste bara få ut en hundraprocentig arbetsinsats i matcherna från samtliga. Mer känslor, mer tacklingar, mer näsblod. Då tror jag man vinner fler matcher. Det där handikappet vi har just nu där 30% av laget går på 70% kapacitet håller inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Sputnik: fortsätter leksand kräftgång så lär det kunna ske förändringar rätt snabbt där kan jag tänka mig, då kanske man kan hugga på nån spetsforward som får gå, bara för att det inte funkar i Leksand behöver det ju inte betyda att man inte kan producera i annat lag i SHL.

För jag tror nog att marknaden är rätt tunn så här års annars. Skall väl vara när det sållas ur i NHL vid camperna och om man kan hitta guldkorn i AHL möjligtvis.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Hur bra försvar vi än lär få ihop så är jag rädd att vi kommer få fortsätta slita hårt för våra mål framöver. Jag ser gärna att Nubben letar spetsforwards redan nu så man hinner komma in i gruppen ordentligt.
Just nu är det bara Lodin som i min bok som har den där självklarheten i offensiv zon, plus Rattie då men han är mer en gubben i lådan som är mer beroende av medspelare.

Jag tror fortfarande att 2 spetsforwards in i denna trupp skulle göra stor skillnad. Defensiven kommer bli bättre med tiden och med en mer fruktsam offensiv där vi inte behöver slita 3 ggr så hårt för våra mål som moståndarna så tror jag självsäkerheten och tron på det hela lär växa med tiden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Tack för en god "match". Ni kommer in i det var det lider och kommer få revansch. I dag var ett olycksfall i arbetet. Lycka till framöver.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Dr.Krykov: Det ärobegripligt att detta får fortsätta att vi spelar bohm istället för westerlund
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Luleå hemma med fulla läktare blir en enkel seger.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
thorwald: Jag tycker nog Lundin är bland de bästa i Timrå, en genuin tvåvägscenter, fortsätter han utvecklas så här under året så spelar han i Tre Kronor till våren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Tar det alla dagar i veckan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Hahl Bundy 2.0: ska vi säga 2 poäng mot SAIK på straffar och sen tar vi 3 mot Frölunda och nöjer oss så?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Välkommen till SHL kallas det...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
thorwald: slog mig just men vi har alltså Växjö (idag), Luleå, Skellefteå och sen Frölunda som kommande matcher? Det känns…tungt. När förväntas Strömberg vara spelklar egentligen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
kattan: Erik Andersson tycker jag ändå är bra och får mycket uträttat. Märks att han spelat på den här nivån och är kylig med pucken och skapar endel. Dock ingen utpräglad målskytt.

Lööke åker runt full kareta ungefär som han gjorde i HA, med skillnaden nu att han blir fastmosad var han än befinner sig. Han skulle behöva vara lite mer avig i offensiv zon och stanna upp lite mer kring blå istället för att åka fast sig längs kanterna. Tempoväxlingar

Lundin gör ungefär det man kan förvänta sig, men vet inte riktigt om hans spel räcker till på den här nivån, dock smart spelare som håller sig framme när man minst anar det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Villervalla: Leksand ser klappkassa ut, däremot lär dom väl lufta plånboken om det fortsätter så här.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Rallarn: Tufft att vara Timråit men värre att vara Leksing i dagsläget, 0 poäng och ligger under med 2-0, tufft.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Såg nån kommentar om rosa på tröjorna??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Håller med dig, fyfan nu vänder vi blad och fyller arenan mot Luleå, hoppas den håller ihop men det är bra jävligt virke i den, det har vi märkt förr som även Didde påpekade.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Heisenberg: Har svårt att tänka mig att en världsspelare som Robin Hanzl skulle gå till Ramselesonen och be om råd🤣😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Tycker att Walli försöker. Kompetensen kanske inte räcker till annat än att gnugga men han är bra på rören och vågar kampa.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Ytterligare en match där vi bara får skylla oss själva. Vi möter svenska mästarna, det kommer bli svårt även om vi spelar disciplinerat men istället så har Timrå 3e ass på alla Växjös mål.
Man spelar fast sig, alldeles för obeslutsamma då man kommer till lägen, klarar inte av att göra de enkla sakerna ordentligt, där förloras matchen.

Är det för tidigt att riva Oliver Bohms kontrakt? Han är ju konstant fel i positionen, blir enkelt rundad och har lika svårt som LaLeggia att få ut pucken ur egen zon. Kort och gott, han har varit bedrövlig så här långt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
kulltorp: Ja det är Bagdad Bob-nivå att hävda att vi var det bättre laget idag. Nya tag mot Luleå istället, det kan bara bli bättre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
kattan: tror det blir en synbar förbättring på isen när våra allsvenska spelare har fattat vilken nivå på arbetskraften som behövs, alternativt blir bänkade. Tyvärr ser man för många som torskar en närkamp och glider iväg med hängande huvud istället för att bita ihop och jobba tillbaka pucken. För många slår ut med armarna och kollar efter domarna. Hartmann fattade från sekund ett. Lodin har gjort stora förbättringar, även Svensson. Lööke och Olofsson måste få en hel del mer stryk innan dom förstår tror jag, dom är alldeles för bekväma i sitt spel för att få något uträttat på SHL-nivå. Klockan tickar för dom här två, endera snappar dom upp sig rejält eller så måste dom få nöta bänk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
vonDöbeln: Vi blir avklädda, rejält. Men det innebär inte att det kunnat se annorlunda ut med ett bättre försvarsspel.
Men att påstå att det var annat än utklassning idag, vore att ignorera sanningen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Heisenberg: frågan är väl om vi får en hyfsad defensiv tränare på SHL-nivå för priset av en Molinder och en ante Karlsson? Truppen är det nog inget större fel på för ett lag som ska slåss om dom fyra sista platserna men dom här bergochdalbanorna i defensiven kan ju inte fortsätta utan att det sker förändringar på ledarsidan. Förhoppningsvis blir det bättre utan att man behöver göra någon sån förändring.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Några bra grejer kan vi ändå ta med oss. Skägget och Fille Filur tyckte jag var helt okej. Även Lodin och Hartman. Zajac och Laleggia spelar som man kan förvänta sig. Lööke syntes faktiskt att han var med idag. Annars var det ganska grått!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Hahl Bundy 2.0: Inte sett någon som nämt det innan men jag tycker närkampsspelet är för dåligt idag, Växjö går vinnande ur sarghörnen alldeles för ofta och spelar sedan enkelt ur sig ur egen zon. Sen har vi svårt att komma in i slottet och ta riktigt farliga avslut också. Överlag mycket kladd och slarv med pucken som gör att vi sumpar bort målchanser och även släpper till målchanser.

Men sen möter vi ju också äckligt disciplinerade Växjö som förmodligen är topp 3 i ligan, tydligt att man straffas extra hårt när gör misstag osv.

Sen, Lööke? Fan vad det ser blekt ut där just nu, hur ska vi få igång honom? Erik A ser inte ut att vara någon vidare komplement till den kedjan, det lär säkert stuvas om i kedjorna om det fortsätter gå trögt i 5-5 spelet, då även Hanzl och Rattie lämnar en del att önska i den spelformen.

Förstår att vi är inne i den här processen att ”sätta spelet” osv men det får inte ta för lång tid innan vi får bukt på det hela, annars kan det bli en rejäl uppförsbacke.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
snushane: Jag håller faktiskt med om Molinders roll i det hela. Det känns överflödigt, och han verkar helt ärligt inte riktigt själv veta vad syftet med sin roll är. Är det verkligen en nödvändig kostnad? Jag ifrågasätter inte hans ledaregenskaper, utan kompetensen. Gör han skillnad på riktigt för laget och spelarna, eller är hans närvaro mestadels symbolisk?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Hahl Bundy 2.0: Hs jävla dåliga skitgrejer!!!!!!! Fan va dålig tajming!! Farbrorn e riktigt grinig på dom som sköter om de här!!!!!!!! Skärpning för h-e!!😈😈😈😈😈😈😈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
She: Han vill väl bara stå där och se viktig och snygg ut. Helt värdelöst..som spelare minns jag knappt att han var på plan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Hahl Bundy 2.0: Ja vad har hänt med HS?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Vad var sämst idag?
1. Timrås försvarsspel
2. Domarnas horribla nivå för rättvisa
3. HS servrar som kraschar varenda match
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Skrämmande nivå även i SHL. Det är inte domaren som avgör den här matchen, långt ifrån, fast bara det att Växjöspelaren får runda egen målbur med pucken och sedan starta uppspel när De har en avvaktande utvisning på sig. Då strax efter att isen smält och vintern rasat ut, ja då blåser någon av de fyra domarna på isen av…. Spelkänsla som att bygga korthus med 2 promille
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Idag var det beklämmande att se vårt kära lag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Kul med hemmapremiär inför lite publik, hoppas verkligen att det är lapp på luckan mot Luleå - allt annat vore skandal!

Trist som attan att förlora matchen med så stora siffror, men idag så speglar inte resultattavlan matchen särskilt väl. Vi gör en bra match på det stora hela taget, med en del felberäkningar i första perioden som i slutändan är det som kostar oss matchen.

Över 60 minuter så är vi det bättre laget idag och det tycker jag inte att man ska förringa eller skämmas över att säga heller. De som hävdar att vi blir avklädda har förmodligen bara suttit och kollat målservice på texttv. Första perioden är jämn, andra perioden äger vi och den tredje är ett ställningskrig där vi ändå upplevs tyngre än Växjö i många stunder.

Vi kommer inte att spela för SM-guld i år, så att vi håller jämnt skägg med ett tilltänkt topplag i 2/3 av matchen borde ändå ses som godkänt. Många läropengar att med med sig härifrån, och viktigast av allt självförtroendet att veta att man kan utmana alla lag om vi är påkopplade från start.

Slicka såren och häll upp en kall öl. Alla till ladan nästa match!
Låst ämne

« · 2228502 · »