Skarin:
kamrater: vi hade 13 år dom hade 5 år typ
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/skelleftea/article16555151.ab
små samhällen, vi har ju gjort fel ändå från början!.
mikenomad: Jag köper inte Wifsta/Östrand.
Finns inte Timrå IK i någon form med så har jag ingen relation till det nybildade. Så enkelt är det.
Måste hitta en ny kärlek... inte lätt i den här åldern.
mikenomad: Wifsta/Östrand blir klockrent. Nästan så jag hoppas man byter namn oavsett hur det går.
Kanske det går att göra en ganska frän ryggsäck av den där armen med loggan bak lixom...? Eller ett vapenfodral.....
Hahl Bundy: Men kom igen, Timrå IK är ju sprungna ur W/Ö, Lillstrimma, Bert-Ola, Inge, vår stolta tradition, våra älskade myter från förr, vårt fundament...Skulle vi tvingas i KK och måste starta om under nytt namn så må det vara hänt. Ibland måste det till en kursändring vilket vår historia är full av. Från början 3 klubbar, Wifsta, Fagervik, Östrand, sedan 2 klubbar, sedan en, sedan namnbyte till Timrå IK. Det kanske är dags igen för en liten kursändring. Tänk om dåtidens fans av Fagervik och Wifsta tjurat på sin kammare för att sammanslagningen blev ett faktum och därför givit upp...Tror inte det va?
Är ju som ens syrra skulle gifta sig och byta efternamn, hon är ju fortfarande densamma som du älskar....
keni: Apropå 5 år..För fem år sedan hade vi 10 miljoner i eget kapital. Aftonbladet skrev denna profetia då....Man avslutar dock med "Men Lindqvist har ett trumkort. Pengar. Timrå Ik har stabil ekonomi och runt 10 miljoner i eget kapital"
mmmm, dom spenderade han kvickt.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
jå1: om det där är ordet som timrå ik går under med så...
ja då blir det en klassiker...
hubbenorlen: Känns som det är sudden nu i Timrå IK-BANKEN, snart straffar. Tommy Andersson lägger första, sedan Nollan..SHB och Swedbank skickar fram respektive kontorschef
Och ingen rapportering på swehockey.....
Redigerad kommentar
mikenomad: jag måste kolla med en expert på modernt internet språk...
åker till närmsta gymnasium...
återkommer...
Har ni kollat med dessa? De brukar låna ut till hockeyklubbar med tveksamma säkerheter som grund.
Jag skulle naturligtvis skrivit : "Rykten gör gällande" istället för "verkar det som".
Jag beklagar villfarelsen för många vilsna själar just nu.
" Två av tre möjliga banker har nu hoppat av uppger Timrå IK:s supporterklubb."
Hmm..
Alltså den där Lunneborg...Jag har retat mig på hans Mittnyttsreportage en längre tid nu. Han är en UG-wannabe som försöker att överdramatisera allt och då menar jag inte hockeyn.
Var fan hittar han Supporterklubben i det här? Och Greven blir officiell talesperson...