1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582205 inlägg · 6215 ämnen

Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28

« · 2432560 · » Till forumet


Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Alla 3 matcher mot Växjö har väl avgjorts med att Växjö fått 5mot3 av domarna? Rätta mig om jag har fel
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
kattan: Hur fan kan man skriva två år med nån jävel som gjort 6 matcher med Toronto Marlies?! Och för alla som säger ”ja men vi måste ge honom några matcher” vafan killen har spelat hockey hela säsongen och typ hela livet i Finland. TVÅ ÅR! Ett try out-kontrakt hade känts givmilt i det här läget.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Rico01: Äsch Rindell får en fripass för det är hans andra match.


Svensson däremot..
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
RunarUp: Håller helt med dig här.
Nästan alla lag i ligan har ju dessutom en solklar härförare på backsidan.
Stora förändringar krävs på backsidan till nästa säsong.
En riktigt bra 2vägsback på SHL nivå som lyfter många minuter.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
roger_sundsvall: Ska vi ha något i slutspel att göra måste en riktigt stor stark och skottsäker back in nu efter nyår. Jag tror att det finns pengar annars får vi göra en insamling det fixar vi lätt. Hoppas det sker och att det finns någon bra tillgänglig

Fortsätt att fylla hallen på hemmamatcherna så har vi chansen att ta in en till bacl
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
kattan: tror så jag med. .. Förlängningen med svensson kan faktiskt visa sig vara det dummaste kapanen gjort... Tacklar mycket jo visst. Men hänger inte med i shl tempo..tyvärr
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Jisses vad snabbt det går för vissa att ändra sig. För två dygn sedan var Kapanen geniförklarad och finnarna var det bästa sedan skivat bröd. Idag är det "alla finnar ut!" och domedagsstämning. Själv tycker jag trots förlusten att det ser bättre ut, om än inte som det gjorde i november. Bara att bryta ihop och komma igen. Jag lastar domarna för förlusten mest, utan 3 mot 5 i början av 3e hade det kunnat gå annorlunda. Nu blev det istället kollektiv kollaps. Men spelet 5-5 tyckte jag höll bra mot ett topplag i SHL.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Vilken jävla kuktredjeperre! Utvisningen i slutet av 2a toppat med EA:s klanteri i början på 3e dödade den minimala chansen till poäng som fanns.
Ska vi ta poäng mot det här boogey-teamet måste det vara prickfritt vad gäller den typen av situationer.

Men Växjö är äckligt bra. Dom spelar bort vår press hur lätt som helst om dom får en extra meter till godo. Därför, som jag tjatar om varenda gång vi möter dom, måste man värdera checkingsituationerna bättre. Ligger man inte med näsan i en puckförande växjöits butt-crack - vänd om och täta mittzonen i stället. Annars är dom i vår zon tre passningar och två sekunder senare.

Gillar Lytet, men helvete så uselt passningsspel han hade idag. Vilket han iofs inte var ensam om.

Jaja. Vi gjorde 3 mål på Växjö!!!1
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
kattan: hahah gud.. som jag sa innan Svensson vet inte vad puck btyder. Han har inga fart ingenting överhuvudtaget. Enkel hockeyettan spelare.. inte äns det. Och Rindell hur man tänker man som första backpar? Helt katastrof.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Svider så förbannat att Växjö åtnjuter domarfördel i sina hemmamatcher mot oss.

Helt jävla bedrövligt att det får se ut så här i Sveriges högsta serie.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Långben: Ja om man tar fram förstoringsglaset så kanske man ser honom nånstans..

Nej men ärligt talat så glädjer jag mig enormt när kontraktet är säkrat för nästa säsong. Slutspelr en stor fet bonus!

Däremot till nästa säsong så har Kapanen en del att arbeta med vad gäller truppbygget! Backsidan måste göras rätt stpra förändringar och hitta rätt karaktärer på forwardssidan.

Förhoppningsvis har det inte lagts för mycket kulor på Pääjärvis och Svenssons kontrakt bara. Även Rindells om han nu inte höjer sig. Det gäller verkligen att träffa rätt på nyförvärven som skall in och att förlänga med rätt spelare.
Stenqvist och Eronen bör det vara tack och hej med.

Sen saknar vi Didde just nu, speciellt det fysiska spelet framför egen kasse.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
svenssons är minst 2min
klubban i fejjan på J.J
där har vi matchens utvisningar
Resterande kan zebran stoppa upp i Röve* 💩
sen att de är mot plastlag nr.1 lejkers
skiti ja fullstndigt i
lika dåligt oavsett lag
tror knappast dom gjort 5 mål i 5 mot 5
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Labban: Tänker mest på PP-varianten av den passningen. Hela tanken med pp går ju ut på att Dahlén, Pettersson, Wedin eller vem som jävla helst ska pucka vid tekningscirkeln för att sedan söka en diagonalpassning genom slottet. Funkar ungefär en gång på tjugo.

Samma sak nu i jakten på kvittering. Pettersson drar ner tempot vid cirkeln och puckar i väntan på att söka en diagonalpassning.

Helt jävla otroligt att man inte har bestämt att lasta skott mot mål från blå eller direktskott från cirklarna. Om och om igen. Alla spelare ska jobba upp pucken mot blå och sedan crash the net för styrning eller retur.

Men nej då, i Timrå lirar man pp stillastående vid cirklarna. Lite skönt så där.

Usel jävla tredjeperiod. Hoppas verkligen att Kapanen inte förlänger med fler backar till nästa år. Det måste in fler snabba backar som kan hantera pucken. Förlängningen av Svensson är i dagsläget ett jävla stort frågetecken.

"Det här var riktigt jävla dåligt" jag håller med dig Anton. Helt rätt.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
SMÅLAND: Surt dom fan.

Klasskillnad på backsidan, möjligtvis Lyytinen hade gått in på sex backar.

En uppgradering där behövs om vi ska hota elefanterna.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Labban: Total menlös spelare. Fullständigt obegripligt att skriva 2 år där. Samma med Rindell.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Dubbeld: Självförtroendet är inte där nu. Så fort något går emot blir det stressat i laget.

Märks skittydligt. När det studsar med så får man ett helt annat lugn i spelet - kolla i första perren före och efter bedömningen på Hallorans mål då man får vila lite och samla sig. Helt plötsligt så har man fått lite medvind och fått andas lite, och så spelar man helt annorlunda.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
roger_sundsvall: 2 lätta mål som är kopior i 3e. De slänger in pucken bara och Johansson är skymd på båda ser det ut som de har 2-3 framför mål. Där avgörs matchen tillsammans med 5 mot 3 och någon feldömd utvisning.

Vi är värda 1p iaf tycker jag om vi inte,spelat så dåligt i 3e. Anton Lander tycker också det är bedrövligt nu i direktsändning. Att de får screena bort oss framför mål i 3e två såna mål ska inte få hända
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
SMÅLAND: Heja pårä, du dominerade bakom mål i alla fall..
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Växjöspöket lev vidare!
Mä dä spele pissa Malmoe på oss på freda i Sydkraft Arena!!
Så jävlas besviken att vi int kan hålla i 3-1 å släpp in 3 mål på 3 min i tredje…
Dä håll int i Lakedom!
Nä de kann lifta hem..
Växjö,Färjesta…Skellefte!
Vi ha int en chans!
Hatten av för Brünäs ikväll å Blomman gör mål i andra matchen i rad..
Gonatt!!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Labban: Jag undrar också det. Samtidigt så tycker jag inte han har fått någon chans att visa något. Vi fortsätter att ge t.ex. Hartmann oändligt med chanser medans vissa aldrig får spela i en bättre omgivning.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Labban: Det är ju heller inget julmirakel att så många, till synes enkla, puckar dalar in från blå när vi möter Växjö. Vi har klena backar framför egen kasse som inte kan hjälpa JJ att se puckarna. Ställer mig frågande till hur kapanen agerat på backsidan. Svensson skulle bara fått kontrakt på 1 år (hög ålder), han har redan svårt att hänga med. Rindell skrev han 1+1? Känns redan som en katastrof. I min värld är Lyytinen breddback och Svensson 7:e back. Så här hade backsidan behövt se ut i min värld:

1:a X - 2:a X
3:e X - Erixon
5:e Didde 6:e Lyytinen

7:e Svensson

Eronen ut. Rindell ut. Stenqvist ut. Tre värvningar på backsidan som alla är bättre tvåvägs än vad vi redan har.

Idag har vi forwards för topp 4 men backar för kval så landar vi någonstans där i mitten så är det väl ändå ok. Och kapanen släpp nu för i helvete det här ”finska spåret”, värva etablerade SHL-spelare istället för jokrar från Liiga.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Labban: Pääjärvi finns nånstans där ute på isen!!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Jag vettefan vad som hände med spelet.

Första och andra perren; Slutat med de komplicerade spelet

Tredje perren; Börjat med det igen för att??
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Sputnik: vi har inga backar som kan få ett skott igenom täck
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Förresten spelar Pääjärvi eller är han skadad? Ser inte röken av honom och undrar vad han fyller för funktion egentligen
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Sputnik: Är det föbjudet att söka backskott i 6 mot 5 spel? Måste vi välja de allra svåraste och trånga ytorna att passa till?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
läjkers äter upp oss i 3.e
Domarn som avgör
med horribla utvisningar
5 mot 3
Där Rööök matchen
* de finns 2 solklara utvisn.i matchen
den ena är svensson,minst 2min
den andra är klubban i ansilktet på J.J
Resten är patetiska
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Blomman gör mål i brynäs
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
kattan: Svårt att se att någon i backbesättningen får godkännt idag faktiskt, möjligen Erixon.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Kerstin_k: spela av det här nu bara! Det kommer fler matcher!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Det är så jävla frustrerande att förlora mot hockeylag som inte har någon hockeykultur eller historia.

Undrar hur det är möjligt att ha fans som är äldre än 20 år när laget är så nystartat?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Kerstin_k: 23 insläppta på de senaste 6...kan bli 24... Nånting säger mig att det är hönsgård försvarsmässigt..
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
vonDöbeln: Hata Växjö!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Bee: Oroande utveckling på Stenqvist senaste 10 matcherna. Tempot börjar komma ikapp Svensson. Rindell ser riktigt valpig ut. Den här backsidan kommer nog göras om mer än vad vi tror inför nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
roger_sundsvall: Timrå är inte superdesperata att hämta igen det här.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Kerstin_k: Ja den har jag stört mig på länge, diagonalpassningen alltså. Det gäller inte bara i PP.
Allt för många ggr som vi kommer in i off zon och bara slänger puckar diagonalt i måfå. Därav tappar vi ofta chansen att kunna bygga spel i offensiv zon och ger istället bort omställningar till bortalagen.

Rätt stor skillnad på hur Växjö bygger sitt spel med långa anfall i Timrås zon och lastar backskott om det är trångt.

Nu är ju dock våra backar rätt duktiga på att skjuta i täxk tyvärr.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Kerstin_k: Våra backar vågar inget annat än lägga diagonalpassningar adress: random spelare. Hade hoppats se mer av Lyytinen driva upp i mittzon men inte så mycket av den varan heller. Rindell har gjort en omvänd Lyytinen och mycket att bevisa för den grabben.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
anfall? eeeh not
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
En svag insats av våra backar och en riktig genomklapning från domarna. Utvisningen på EA för 5 mot 3 är helt oförsvarbar.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
vonDöbeln: Instämmer, tyvärr är det sällsynt :(
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Man hade ju gärna sett att matcherna avgörs på spelet på isen och inte yttre faktorer.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
She: Hahaha straff

Och plastpubliken får jubla
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Tyvärr vi kan nog glömma top 6 i långa loppet. Känns mer som vi är ett mittenlag. Vi har ett antal pjäser som inte håller måttet, det blev allt för tydligt idag. Vi har också väldigt svårt att skapa något i 5vs5 och lever i stort sett på PP vilket inte är så smart med tanke på att domarna suger i stort sett varje match.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
då avslutar vi dagen med Straff
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
empa11: Hela laget har ju förlorat all självförtroende och Ante gör inte något för att ens försöka fixa det.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Bee: Man skulle ju också kunna pröva att inte söka diagonalpassningen. Det hade ju varit en grej att prova, åtminstone en gång.

Nu har ju Timrå redan gett upp.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Varför är det så här så ofta? När vi får PP där domarna har hela matchen på sig att bjuda in motståndarna då kan vi spela bra, men PP i viktiga skeden där vi kan verkligen påverka utgången i matchen då spelar vi som ett gäng skåp.

Och har Lyytinen råkat missta klubban mot en piassavakvast i tredje? Är fan inte mycket kontroll på något han gör med pucken hittills.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
PLAST LAG läjk
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Andersson: 1 gång har vi vunnit mot Växjö borta 2013 nästan 10 år sedan. Idag var det nära innan genomklappningen i 3e
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
roger_sundsvall: spel dumma backar
Låst ämne

« · 2432560 · »