1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596614 inlägg · 6213 ämnen

Whoooohooooo! Let's empty the tank!

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Gusten: Så där, Nu knoppar vi in o det här har aldrig hänt! :)

Gusten Hahl bundy: haha, ni är ju roliga ;-) först kysser ni varran i Bif's Gb och så ska ni hålla på här också, Tänk på att det inte finns någon åldersgräns på sidan :)

......M, jag blir avundsjuk......!

Blizzard: Det var Gusten som började. :)

Blizzard: Det var bundy som började. :)

Hahl Bundy: Gusten hette våran förra katt...han var snäll :) Får jag vara med i ert gäng nu (A)

Blizzard: Jag trodde inte en brynäsare kunde (A) ha humor (B) var trevlig (C) gilla.........Idol. :)

Hahl Bundy: Du glömde (D) Är hemligt kär i Di-Leva

jens_88: Kan man vara det?

Hahl Bundy: Jag trodde aldrig att jag kort efter en förnedrande utklassningsförlust mot Timrå skulle fråga chans på en just en timråit ... och få ett JA! Känns helt barockt.

Hahl Bundy: (E) ...håller på rätt fotbollslag MAN-UNITED :)

Hahl Bundy: Jag är varken från Gävle eller brynäsare... Så... Gusten? Är du hemligt kär i Di-Leva?

Gusten: Ge dig! :)

jens_88: Inte hemligt!

jens_88: Dom har "baaaara varrandra" ;-) då kan dom ju inte hålla dte hemligt, hela konceptet rasar ju då :)

Gusten: Jag är en Man! Jag är Timråit!
Vet inte vad du får för vibbar men jag håller på att gå under just nu :)

Keg är öl fat/ tunna på amerikansk engelska. Hört talas om "keg stand"? Dom var ut i lördags så det var nog ölfat han syftade på.

Brukar det inte bli ett jävla liv här inne nä spelarna festar? Nu hyllar ni uttalandet...

JAPP!! CHalle sa Tank... Jag har fel... Ni har rätt

Blizzard: Allt bara för att jag sa att Gusten var trevlig. För att vara Brynäsare.
Det är ju helt ootroligt! Han vill bara hämnas. Jag har min manlighet att tänka på! :)

jens_88: Oooooooooooooh Såååååååå Underbart!

KniveN: Nu hörde jag challe, låter som att han säger tank.

KniveN: äsch lite sprit har aldrig skadat, bara dom inte hamnar i Kvällspressen får dom supa best fan dom vill, spec om dom krossar alla lag på detta sätt :) (så var det faktist uppehåll lördag-Torsdag)

Hahl Bundy: Man ... timråit ... vibbar. Hmm ... känns smutsigt, men ändå så där härligt spännande, nästan lite förbjudet :)

Blizzard: Men varje jävla gång man läser om det här inne efte dom varit ute så är det alltid efter en lördags match och att dom är lediga på söndag

KniveN: Jag tror det är sportdryck i tanken.

Hahl Bundy: ...ang tidigare bubbelteori så tror jag rubriken är felande då "beslutsfattarna" kanske menade något i stil med, - Whooohoooo! Let's empty the bank"... ...men å andra sidan har jag ju haft fel förr... ;-)

El Maco: Eller en ovanligt liten blåsa!

"Brynäs är bara Micke Lind!"

Gusten & Hahl Bundy: Get a room already! :)

pratarn: Inte när Sundlöv är sportchef :)

Olle: Nä, nu orkar jag inget mer. Det här är ju pinsamt.

jens_88: Dom kanske håller på provar nya metoder...supa bort förkylningen :) funka på mig en gång iaf ;-)

Hahl Bundy: Du har rätt, du har alltid varit den kloka av oss :)

Nej nu tycker jag att du ska gå och fira segern, jag ska gå och drömma KS-drömmar.

Faaan, totalt utspelade!

jens_88: "Det där är verkligen SHERIFFEN!!!! Innebär det här att Sonnenberg är "The Deputy"?"

Det verkar inte bättre. Men han kan väl ta över snart?

Gusten: Men med Markström är inget omöjligt!

Hahl Bundy: Nej, vårt hopp står till honom.

Hahl Bundy: Man vet aldrig.. 2 Matcher och han har haft en liknande debut och följande tid som Sheriffen hade... Men det är mycket kvar tills Mandervilles nivå ;D

Hej, finns det nån intellegent timråit här som kan förklara vad som menas med "Whoooohooooo! Lets empty the tank! "
Vill han ha hjälp att tömma tanken? Vilken tank? Eller menar han stridsvagn? Isf. vilken stridsvagn?

Hjälp!

HAHAHA Nyström är ju för rolig...Kolla rubriken "Gör som timrå om ni vill gå till Slutspel" Skulle inte vi kvala?!?!

arnio: Skulle tro att det är ett Amerikanskt uttryck som betyder typ "kom igen nu, nu kör vi järnet!"

Tank som i "gas tank". Nu ger vi järnet, plattan i mattan tills bränslet tar slut. Och Sonnenberg verkar ha stor tank.

Blizzard: Nyström har väl i stort sett rätt i varje ord han skriver i den artikeln. I det läget vi har befunnit oss i, och fortfarande är, hade han väl all rätt att tippa oss i kvalserien. Men nu är det ju som så att allt, precis allt har blivit bättre på slutet. Vi är bäst i serien sedan den 5 januari men ändå är vi inte på någon säker mark någonstans. Det säger väl allt.

mikenomad: Det var väl Gurra T som hade luskat fram siffrorna kring lönen.

Är det någon som vet om intervjun med Challe efter matchen kommer komma upp på youtube eller något? Detta måste förevigas!

Skarin: Möjligt att det var Gurra som luskat, Nyström ägnade dock en krönika åt att beskriva vansinnet med lönerna i ES och hade bl.a. (framförallt) TIK:s satsning på Sonnenberg som negativt fokus.

mikenomad: Annars ska jag väl säga om Nyström som jag sagt tidigare; tror inte ett ögonblick på att han hatar TIK mer än något annat lag, däremot är han en kappvändare av stora mått.

Känns kunnigare och seriösare än kollegan Ros hos konkurrenten dock.

mikenomad: Om du inte visste det så söker Nyström med ljus o lyckta efter allt som är negativt för Timrå. Sedan så försökar han konsekvent flytta över det dåliga så att det överglänser det eventuellt positiva, om det nu finns något? Den kalrn är så djupt in i själen negativ till allt vad Timrå heter så för mig är han fullkomligt opålitlig.
Det han skrev den här gången har han säkert fått påbackning av ledningen att göra. Läser man artikeln med lite tanke bakom så kommer man underfund om att den var riktigt jobbig att skriva.
Förhoppningsvis så har han mer jobbiga artiklar framför sig!

Dunc: Konspiratoriskt skitsnack det du skriver.

mikenomad: Ja, är det inte Nyström så är der Ros, är det inte Ros så är det Virus, är det inte Virus så är det N Persson, är det inte N Persson så är det S Persson, är det inte S persson så är det T Andersson, är det inte T Andersson så är det Vinnerborg, är det inte Vinnerborg så är det etc etc. Tycker personligen att det blir lite långtråkigt att läsa om såna konspirationsteorier. Men ska man försvara dessa konspirationsteoretiker så får man väl hänvisa till deras engagemang för Timrå IK. Men jag är glad att spelarna inte lägger detta onödiga fokus på alla dessa människor som påstås hata Timrå IK. Då hade det settt riktigt illa ut. Då hade vi kanske till och med legat efter SSK i tabellen.

glenninski: Ska man följa teorin att alla som skriver negativt om Timrå när de bevisligen presterat dåligt, ja då finns de flesta och största Timrå-hatarna på det här forumet.

mikenomad: Hell yeah! ;)

Det här med journalistiska timråhatare är nästan lite gulligt. Söker man på ordet 'kvalserien!!1' i den här gästboken kraschar datorn av överhettning. Men när en journalist skriver samma sak är det ett uttryck för personligt hat mot klubben. Haha, eller nåt.

Ros, Nyström och allt vad dom heter skriver vad dom tycker. Oftast utan någon större tankemöda eller ansträngning som grund. Å andra sidan: det är hyfsat stor skillnad på att sitta på en lokaltidning och fokusera på ett lag och att ha som uppdrag att täcka hockeysverige och ständigt leverera allmänintressanta texter.
Dessutom, det är inte för den initierade supportern dom skriver. Nu för tiden behöver man inte sitta och ringa en telefonsvarare för att höra ställningen i halvtid. Man kan se alla matcher, läsa statistik, analyser på sisådär femton olika ställen, kommentarer från hemma-/bortasupportrar...osv. Hur fan skulle en journalist på riksmedia kunna lägga ner samma tid och engagemang på varje enskilt lag?

Slappna av en smula. Jisses.

« · 1115644 · »