« Föregående · 1788940 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
EXPLORERSMÅLAND: Ja man får hoppas på en seger whisky istället för gravöl!
Men det kommer att krävas uppryckning vad gäller hemmaspelet som inte alls varit mycket att hurra för på sistone. Mot Mora var det ändå lite fart och fläkt och aggressivt spel och man måste nog komma upp i den nivån för Södertälje har sett ganska vassa ut på slutet med ett riktigt bra PP.
Hoppas man sprider ut JVM spelarna vilket jag tycker var bättre. Då var det verkligen "The Big Red Machine"! Spelade ingen roll viken kedja som var inne man malde på hela tiden med alla formationer! Och gärna Hardegård istället för Dahlrot.
Sen hoppas vi på mycket folk och bra stämning så vi hjälper spelarna till en trea vilket är ett måste nu för att inte tappa i toppen!
Men det kommer att krävas uppryckning vad gäller hemmaspelet som inte alls varit mycket att hurra för på sistone. Mot Mora var det ändå lite fart och fläkt och aggressivt spel och man måste nog komma upp i den nivån för Södertälje har sett ganska vassa ut på slutet med ett riktigt bra PP.
Hoppas man sprider ut JVM spelarna vilket jag tycker var bättre. Då var det verkligen "The Big Red Machine"! Spelade ingen roll viken kedja som var inne man malde på hela tiden med alla formationer! Och gärna Hardegård istället för Dahlrot.
Sen hoppas vi på mycket folk och bra stämning så vi hjälper spelarna till en trea vilket är ett måste nu för att inte tappa i toppen!
Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Jag drar igång snacket...
Är hemmaförbannelsen bruten efter kvällens match mot Kringlorna?...
Får vi se det gamla spelet som vi hade innan den 3:e december...
Håller Mattsson nollan ikväll...
Får vi skjuta av korken utav buteljen efter matchen?...
Får vi tända Segergarren igen?...
Blir det lite gladare toner här?...
Ja om ett par timmar har vi svaret!
Timrå IK i vått och torrt ALLTID!!!
Är hemmaförbannelsen bruten efter kvällens match mot Kringlorna?...
Får vi se det gamla spelet som vi hade innan den 3:e december...
Håller Mattsson nollan ikväll...
Får vi skjuta av korken utav buteljen efter matchen?...
Får vi tända Segergarren igen?...
Blir det lite gladare toner här?...
Ja om ett par timmar har vi svaret!
Timrå IK i vått och torrt ALLTID!!!
+ 3
Sv: U20
{8179}: Jo tanken var nog det. Värvar man in en sistaårsjunior utifrån är det väl en förutsättning att han kan vara med och aspirera om en A-lagsplats.
Vet inte riktigt hur nära Simon Sandström kan tänkas vara en plats i A-laget? Han har väl åtminstone fått träna en del med A-laget samt suttit på bänken i 2 matcher. Det verkar som att Algot Landin går före Sandström dock. Inte mig emot. Landin är 2 år yngre och har nog större potential. Egen produkt dessutom.
Vet inte riktigt hur nära Simon Sandström kan tänkas vara en plats i A-laget? Han har väl åtminstone fått träna en del med A-laget samt suttit på bänken i 2 matcher. Det verkar som att Algot Landin går före Sandström dock. Inte mig emot. Landin är 2 år yngre och har nog större potential. Egen produkt dessutom.
+ 1
Sv: U20
El Maco: Hm, nu när du säger det. Kan nog vara så att det har varit problem med just den biten.
Men Hirsch om någon borde kunna ge referenser eftersom de har jobbat tillsammans tidigare. Oavsett om nu hans bild av Lindskoug är bra eller åt helvete.
Jag vet att det är alldeles för tidigt att redan nu spekulera i sådant här men jag gillar silly season. Att sitta och spekulera om förstärkningar, vilka som bör stanna respektive söka sig om efter ny klubb etc.
Men Hirsch om någon borde kunna ge referenser eftersom de har jobbat tillsammans tidigare. Oavsett om nu hans bild av Lindskoug är bra eller åt helvete.
Jag vet att det är alldeles för tidigt att redan nu spekulera i sådant här men jag gillar silly season. Att sitta och spekulera om förstärkningar, vilka som bör stanna respektive söka sig om efter ny klubb etc.
Sv: U20
Räknar med att Brattström kommer vara andrekeeper i A-laget nästa säsong. Det ultimata vore förstås att han är bra nog för att vara en förstamålvakt av hög klass redan till hösten, men det är lite väl optimistiskt kanske.
Jag tycker definitivt inte att Ohre bör bli kvar och gå in på sin fjärde säsong som andremålvakt. Han skulle må bra av att ta en förstaspade i något Division 1 lag. Och Brattström är inte sämre nu än Ohre var i samma ålder, snarare tvärtom.
Tror att Mattsson spelar i SHL nästa säsong och jag tycker faktiskt han förtjänar den chansen.
Vad tror ni om Kevin Lindskoug och Victor Brattström som målvaktspar nästa säsong? Lindskoug spelar i Vitryssland just nu. Det funkade väldigt bra när Lindskoug och Peter Hirsh jobbade tillsammans i Björklöven för två säsongen. Det gick väl sedan sämre för Lindskoug ifjol, men det var väl ganska turbulent i Löven till och från ifjol. Inget ovanligt iofs.
Jag tycker definitivt inte att Ohre bör bli kvar och gå in på sin fjärde säsong som andremålvakt. Han skulle må bra av att ta en förstaspade i något Division 1 lag. Och Brattström är inte sämre nu än Ohre var i samma ålder, snarare tvärtom.
Tror att Mattsson spelar i SHL nästa säsong och jag tycker faktiskt han förtjänar den chansen.
Vad tror ni om Kevin Lindskoug och Victor Brattström som målvaktspar nästa säsong? Lindskoug spelar i Vitryssland just nu. Det funkade väldigt bra när Lindskoug och Peter Hirsh jobbade tillsammans i Björklöven för två säsongen. Det gick väl sedan sämre för Lindskoug ifjol, men det var väl ganska turbulent i Löven till och från ifjol. Inget ovanligt iofs.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
RunarUp: Det där... Det var ett brandtal det.
Jag är belåten att få zätta 30'e tummen.
Jag är belåten att få zätta 30'e tummen.
+ 1
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Enough: Undrar vad Bobbsens supporters säger?
0-2 mot Aspen hemma 2 min. in i 3e.
0-2 mot Aspen hemma 2 min. in i 3e.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
The great one: Va kul, vi behöver alla vitamininjektioner vi kan få. Keep it up 12!
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Var på Hovet igår. Nr 12 är ett sjukt bra tillskott. En av dom bästa man sett på länge.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Någonting jag funderat en del på den senaste tiden är när hade vi egentligen senast en riktigt bra avslutare/målskytt i laget? Mika Pyörälä?
Jonathan Dahlén tycker jag visserligen är en hyfsad avslutare. Möjligtvis Pettersson också. Men det är inga snipers av högsta allsvenska klass, och bakom dessa två är det rätt tunt.
Jag kollade upp lite statistik och under de 4 senaste säsongerna har vi varit 12a, sämst, 11a samt näst sämst när det kommer till skotteffektiviteten.
Alla vet ju att vårat PP-spel har varit uruselt i många säsonger. Tack och lov så har det faktiskt blivit en klar förbättring denna säsong. Men PP-spelet är ju något som diskuterats flitigt här på HS.
Men utöver PP så är verkligen det här med vår inieffektivitet något som jag stört mig mycket på i många år nu. Jag tycker ändå att vi oftast faktiskt skjuter mycket och skapar hyfsat många och bra målchanser. Men som sagt, det här med bra avslutare är något vi verkligen saknat i många säsonger nu.
Jonathan Dahlén tycker jag visserligen är en hyfsad avslutare. Möjligtvis Pettersson också. Men det är inga snipers av högsta allsvenska klass, och bakom dessa två är det rätt tunt.
Jag kollade upp lite statistik och under de 4 senaste säsongerna har vi varit 12a, sämst, 11a samt näst sämst när det kommer till skotteffektiviteten.
Alla vet ju att vårat PP-spel har varit uruselt i många säsonger. Tack och lov så har det faktiskt blivit en klar förbättring denna säsong. Men PP-spelet är ju något som diskuterats flitigt här på HS.
Men utöver PP så är verkligen det här med vår inieffektivitet något som jag stört mig mycket på i många år nu. Jag tycker ändå att vi oftast faktiskt skjuter mycket och skapar hyfsat många och bra målchanser. Men som sagt, det här med bra avslutare är något vi verkligen saknat i många säsonger nu.
+ 1
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
RunarUp: precis Runar...tänkte inför matchen att man får vara jävligt glad för poäng ö.h.t. Efter sista tidens poängtorka gäller poäng utan krav på skönspel. Hoppas att E.P, J.D och J.L. kan komma igång snarast och skadade tillbaka. Sen behövs det nog förstärkning i tränarstaben.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Återigen måste jag erkänna att jag blir konfunderad när läser inläggen på den här sidan.
Hade jag inte vetat vilken lagsida jag var på hade man kunnat tro det rörde sig om säg Barcelona, Bayern München, PSG, Real Madrid eller valfritt ängagäng i den storleksordningen.
Men detta är fuckin Timrå IK om jag inte missuppfattat detta helt. Jag kan för mitt liv inte förstå vilka förväntningar och krav en del ställer på det här laget.
Pratade precis med sonen som var på Hovet idag. Enligt honom var vi bättre än AIK och förtjänade att vinna. Kan vi begära så mycket mer?
Ska vi, utan en handfull av våra allra bästa spelare, spela ut AIK på bortaplan? Förväntar man sig det ska man nog överväga att byta favoritlag.
Ta nåt av ovanstående gäng så kan man leva sitt supporterliv i ett sött sockervaddsmoln där känslosvängningarna stannar vid någon enstaka poängförlust per säsong. Så jävla könlöst om ni frågar mig.
Var tacksamma att hjärtat slår för något som fortfarande har fler likheter med ett idrottslag än ett storföretag. Där varje seger, varje poäng skänker glädje och en stolthet för att hålla på detta vackra lag. Inte ett lag där segrar är självklarheter och bara en poängförlust kan ställa till någon form av känsloyttring. Hur kul kan det vara?
Gläds åt segrarna, sörj förlusterna. Men gör det senare med lite värdighet. Spelarna förlorar inte för att förolämpa vare sig mig eller dig. Ibland går saker åt helvete även om man vill bestiga berg eller spränga murar. Det vet alla som idrottat själva. Det som varit så enkelt och självklart blir det svåraste i världen. Men lika plötsligt som varannan femmeterspassning sitter på skridskon kan allt falla på plats igen. Är det inte det som är en stor del av charmen med idrott? Hur intressant hade detta varit om allt varit logiskt, förutsägbart och möjligt att vetenskapligt kunna räkna ut vad som ska hända?
Jag tror inte många av oss hade engagerat oss i denna känslomässiga bergodalbana år efter år då.
Två poäng borta mot AIK!?
Hmm, could have been worse, could have been raining.
Alltid rött, alltid rätt!
Hade jag inte vetat vilken lagsida jag var på hade man kunnat tro det rörde sig om säg Barcelona, Bayern München, PSG, Real Madrid eller valfritt ängagäng i den storleksordningen.
Men detta är fuckin Timrå IK om jag inte missuppfattat detta helt. Jag kan för mitt liv inte förstå vilka förväntningar och krav en del ställer på det här laget.
Pratade precis med sonen som var på Hovet idag. Enligt honom var vi bättre än AIK och förtjänade att vinna. Kan vi begära så mycket mer?
Ska vi, utan en handfull av våra allra bästa spelare, spela ut AIK på bortaplan? Förväntar man sig det ska man nog överväga att byta favoritlag.
Ta nåt av ovanstående gäng så kan man leva sitt supporterliv i ett sött sockervaddsmoln där känslosvängningarna stannar vid någon enstaka poängförlust per säsong. Så jävla könlöst om ni frågar mig.
Var tacksamma att hjärtat slår för något som fortfarande har fler likheter med ett idrottslag än ett storföretag. Där varje seger, varje poäng skänker glädje och en stolthet för att hålla på detta vackra lag. Inte ett lag där segrar är självklarheter och bara en poängförlust kan ställa till någon form av känsloyttring. Hur kul kan det vara?
Gläds åt segrarna, sörj förlusterna. Men gör det senare med lite värdighet. Spelarna förlorar inte för att förolämpa vare sig mig eller dig. Ibland går saker åt helvete även om man vill bestiga berg eller spränga murar. Det vet alla som idrottat själva. Det som varit så enkelt och självklart blir det svåraste i världen. Men lika plötsligt som varannan femmeterspassning sitter på skridskon kan allt falla på plats igen. Är det inte det som är en stor del av charmen med idrott? Hur intressant hade detta varit om allt varit logiskt, förutsägbart och möjligt att vetenskapligt kunna räkna ut vad som ska hända?
Jag tror inte många av oss hade engagerat oss i denna känslomässiga bergodalbana år efter år då.
Två poäng borta mot AIK!?
Hmm, could have been worse, could have been raining.
Alltid rött, alltid rätt!
+ 40
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
{7412}: Beredd att hålla med. Perra som också anses som en av de mer misslyckade tränarna sista 20 åren, hade i alla fall en skön stajl vid sidan av rinken.
Monten... Ja, han var väl snäll i alla fall.
Monten... Ja, han var väl snäll i alla fall.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Nisse på Mon: Monten måste va en av Timrås sämsta coacher någonsin.. Sicken looser!!
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Tik1966: glaslirarna i Timrå är för rädda, för jävla mesiga. Och Roger Forsberg står som en jävla fågelholk i båset och väntar på bättre tider. Skämmes tamefan..
+ 2
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
EXPLORERSMÅLAND: Forsberg, Tommy A, Montén, Perra, Challe, Kenta...har jag glömt nån mer med pondus? not..
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Modano: Exakt va jag tänkte och när båset ej är i bild blir man än mer förbannad har inte aning vad som sker i båset?Ingenting tydligen suck....Nä nu måste det till någon som väcker ungdomarna! Såg första perren Lif-Malmö vilken skillnad oj oj oj....Malmö hade åkt 8 or och vunnit med 7-0 Lätt!
+ 1
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Modano: VI behöver en röst i båset...
En ledare utav rang...
En med PONDUS!!!
En Peter Antonione...
En Christer Abrahamsson..
En Jim Brithen...
En jävel i båset helt enkelt...
Hade en tysk gympalärare på 70-talet...
Manfred... Med järnkoll...
Vi körde idioten på gympalektionerna..
Inomhus och utomhus i regn och rusk och i snö och 20 grader kallt...
Skötte vi inte oss blev vi straffade satan...
Vi behöver bli straffade när vi inte sköter oss.
.
Det var bättre förr...för jävla mesigt nu helt enkelt!!!!
En ledare utav rang...
En med PONDUS!!!
En Peter Antonione...
En Christer Abrahamsson..
En Jim Brithen...
En jävel i båset helt enkelt...
Hade en tysk gympalärare på 70-talet...
Manfred... Med järnkoll...
Vi körde idioten på gympalektionerna..
Inomhus och utomhus i regn och rusk och i snö och 20 grader kallt...
Skötte vi inte oss blev vi straffade satan...
Vi behöver bli straffade när vi inte sköter oss.
.
Det var bättre förr...för jävla mesigt nu helt enkelt!!!!
+ 2
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
fermo: med tanke på att de tog typ 5p? på de sex matcherna innan jvm så känns 8 under denna tid oväntat bra.dock har spelet varit rätt bedrövligt under en längre tid bara att hoppas att junisarna fått en nytändning av vm spelet.Mattsson ligger fortfarande ganska nära 93% i räddningsprocent mkt bra enligt mig, särskilt med tanke på hur spelet varit!
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
erathoo: Ja alltså Timrå spelar så dålig hockey nu så man vill bara gråta..
Orkar inte ta det dåliga utan det positiva:
-AIK är tom sämre än Timrå.
-2 poäng
-Snart är vi fullt lag igen
-Spelet kan inte bli sämre,det är omöjligt. När man inte kan slå 2 meterspassningar så är man i bott....
Orkar inte ta det dåliga utan det positiva:
-AIK är tom sämre än Timrå.
-2 poäng
-Snart är vi fullt lag igen
-Spelet kan inte bli sämre,det är omöjligt. När man inte kan slå 2 meterspassningar så är man i bott....
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
{8181}: glöm inte att vi brukar ha svårt borta mot aik. Denna seger var skön även om det bara blev 2 poäng men vi måste börja göra MÅL!
+ 2
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
fermo: Med tanke på att vi snittat strax över 1 mål per match framåt och spelat allt annat än bra är 8 poäng skapligt.
Ska man inte tappa på resten av serien är 8 poäng mindre bra. Har även visat rejäla brister i laget och tränare, men vi tar med oss dessa 2 poäng o ser framåt.
Ska man inte tappa på resten av serien är 8 poäng mindre bra. Har även visat rejäla brister i laget och tränare, men vi tar med oss dessa 2 poäng o ser framåt.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Men det blir svårt att nå upp till plats 1 och 2. Just nu 9 poäng upp till tvåan kan bli 12 poäng på måndag. Huga huga.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
På de 6 matcherna utan JVM-spelarna har vi tagit 8 poäng av 18 möjliga. Jag tycker ändå det är hyfsat efter omständigheterna.
+ 4
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
erathoo: Wedin skulle få ett specialskydd, verkar inte vara långt ifrån spel där!
+ 1
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Är det fullt lag äntligen på måndag mot ssk tro?
Hur står det till med wedin?
Hur står det till med wedin?
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Puh! Ojojoj vilken skitmatch, men två fina poäng tar vi med oss....
+ 1
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
erathoo: mycket misstänkt hög klubba på det målet. Är han på pucken får vi det nog bortdömt.
Mål! Viktigt!
Mål! Viktigt!
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Det ska va smågrabbar som ska göra't ...Eller var det offside i målgården?
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Modano: junisen Liljegren spelar ta mig sjutton mest fysiskt av alla..... Skandal!!1
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
TD: Emil bäst igen endast denne som behöver duscha och viss mån Mattsson
+ 3
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Hälge: helt sjukt hur man viker ner sig. Hur länge ska Forsberg få lalla på med det här laget? AIK lägger sig på rygg från första nedsläpp och har en usel dag på jobbet, ändå är vi en hårsmån från att ge dom alla poängen i den här matchen.
+ 1
« Föregående · 1788940 · Nästa »
Johan Mattsson (Adam Ohre).
Förstafemman:
Jens Westin, Andreas Molinder – Jonathan Dahlén, Sebastian Lauritzen, Jeremy Boyce.
Andrafemman:
Timothy Liljegren, Robin Persson – Jens Lööke, Elias Pettersson, Jesper Boqvist.
Tredjefemman:
Mattias Nilsson, Didrik Strömberg – Ludvig Nilsson, Emil Berglund, John Westin.
Fjärdekedjan:
Andreas Stene, Johan Johnsson, Johan Persson.
Sjundeback: Jesper Dahlroth.
Extraforward: Jacob Olofsson.
EP osäkert pga förkylning.