1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740784 inlägg · 7967 ämnen

« · 1998523 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Satt du, Huge och spolaisen och bubblade varandra under avstängningen

Det känns som att denna diskussionen har pågått ett tag.

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Om Clark nu var så enormt omtyckt av alla och ansågs vara värd att försöka behålla till varje pris pga sin enorma spets, varför tror isf att BZ inte ens försökte ge honom ett skambud?
Ställ dig den frågan istf att bara gå på vad som står i massmedia och lita på att dom alltid försöker ge en total och nyanserad bild.
Ex agentens uttalanden i såna här lägen ingår sannolikt som en taktisk del i spelet mellan parterna när det gäller ev förhandlingar om bl.a kontraktslängd, lön osv.

Sv: A proposito de nada
varulf: Det känns ändå ganska bra.. Vi har spelat bättre än både Växjö och Rögle de senaste matcherna och utan oflyt så borde det ha blivit 6 pinnar i stället för 3. Håller vi samma nivå i afton då ska det bara bli 3 pinnar.
Å andra sidan.. Fullsatt arena och lag som har en trend att bryta är ju illavarslande omen.
Jag har i alla fall påbörjat resan norrut mot Gavlerinken..

Sv: A proposito de nada
Chanzone: Ja, BZ och tränarna/spelarna ansåg väl gemensamt att Clark förstörde mer än vad han tillförde. Att man sen skulle bli tvingade att höja hans lön avsevärt vid en förlängning när man visste att ett KHL-lag ville ha honom är väl inte så svårt att räkna ut. Sammantaget var det mao snarare tjänstefel att behålla honom än att till varje pris försöka behålla nån som ingen i laget egentligen ville ha.

Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
GAAAAAAAMEEEEEE DAAAAAAAY!!!!

Sv: A proposito de nada
Chanzone: Så kan det förstås vara och detsamma snackas det ju om när det gäller Palushaj. Båda är spelare som verkar ha svårt att stanna på ett ställe och även inte staplar pokaler på hög trots enorm spetskompetens. Svårt att sia om men sevärda spelare båda två.

Sv: A proposito de nada
Chanzone: om jag får lägga mig i lite. IDAG SKA VI SLÅ LEKSANDS IF. snälla.

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Om jag får lägga mig i diskussionen lite. Har väl framkommit att Clark inte var direkt omtyckt i omklädningsrummet, kanske ansåg att han inte passade inte riktigt.

Sv: A proposito de nada
Huge:
Men det där ör ju redan förklarat i massmedia.

Clark sa han inget hört från Bif - även agenten sa att de inte hört något från Bif/fanns inget att ta ställning till.
Bengtzen, som du försvarat med näbbar o klor, sa att han inte erbjöd kontraktförlägning åt Clark
Så ja det var tjänstefel, stort sådant, ffa att inte ens ge ett skambud att ta ställning till åtminstone.
Det har du fått överbevisat från flertalet förr med länkar - ändå detta försvarsdravel.

Sedan då Clark fick kicken i khl ville Bif ge kontraktsförslag - men då är resan lika lång tillbaka till Bif som framåt mot pengar någon annanstans.
Dessutom, har någon fått kicken fast denne gjort det bra, så självklart ville denne ha lite att stoppa in på upprättelsekontot.

Grunden var hsh lagd iom ett stort tjänstefel från kunnigt yrkesfolk, fast dit räknar jag inte bengtzen

Brynäsgubbe: Dackell presenterade ju jeadon och jämnförde honom med Clark - kanske inte Clark behövs i ett framtida Bif.. .,iaf inte i teorin!

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Så om KHL lockade med en lön som Brynäs inte kunde matcha, så var det tjänstefel av ansvariga att inte bjuda över eller tvinga honom att stanna (hur det nu skulle gå till?)
Riktigt riktigt illa när du sitter och snackar om ”tjänstefel” när Brynäs högst sannolikt var chanslösa i dragkampen när ett KHL-lag ville ha Clark.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Simon Karlsson: Har du ätit rosa piller?

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Jepp, en riktigt härlig spelare. En av mina favoriter av de utländska spelare vi haft. Målskytt och retsticka.

Sv: A proposito de nada
Sitter och kollar tillbaka lite på 16/17, asså... Kevin Clark. Helt briljant. Tror inte vi haft en så bra sniper på väldigt länge. Att vi släppte honom var grovt tjänstefel. Riktigt, riktigt illa.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Dallemas: Har du en tidsstämpel?


Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
ellis: "Och vilka ögon är det då menar du? Jag lyfter lagets arbetsinsats och inställning igår och det är tydligen "fel ögon"? Sen spelmässigt kommer du aldrig få mig impad ens av det vi såg igår. Bättre upp med det i så fall."

Håller med Ellis. Spelet är fortfarande utan tydliga linjer. Tycker att MS har implementerat ett ganska slätstruket och tråkigt spel tyvärr.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Jan Grismöbel: Gratulerar storligen till segern mot serieledarna Rögle!!!

Från det ena till det andra:
Roger Melin nämnde i presskonferensen under gårdagen, efter den Åttonde Raka nollpoängaren hemma mot Örebro, att £yxfällan 'ämnar' ha 100-årsfest i Tegera den 26/10 kl 20.00
M.a.o EFTER mötet med ER kl 15.15 samma dag, d.v.s i morgon.

Dessa 8 raka nollpoängare är ett nytt Klubbrekord i antal raka nollpoängare för £IF, sen Elitserien startade säsongen 75/76
Deras nu längsta INTAKTA nollpoängssvit på mäktiga 44 år !!!!!!!

Man hoppas verkligen att erat Lag är rejält på tårna från första nedsläpp i morgon, så att det INTE finns någon anledning alls för £yxfällan att ÖVERHUVUDTAGET ha en fest i Tegera den kvällen.

För Brynäs vill väl ändå INTE! bli det lag som Bryter £yxfällans, de värsta myglarna Hockeysverige någonsin skådat, pågående historiska förlustsvit, så att £IF får någon som helst anledning att överhuvudtaget dansa Daldans under Lördagskvällen.
Möjligen till ljudet av nån manodepressiv tryckare som går i MOLL, besjungen av Plura Jonsson med sin sluddriga pipa...
(se länk nedan)

Det finns nämligen i nuläget en hyfsat "bra" chans för £yxfällan att 'lyckas' med konststycket att åstadkomma en förlustsvit som kan bli SÅ lång att den eventuellt i det närmaste blir oslagbar!!!
Detta sällsynta "privilegium" vill väl ändå INGEN av £IF:s motståndare missunna dem!?!.....

£IF har ju nu efter 8 raka förluster, till att börja med 4 raka BORTAMATCHER mot Lag som visserligen ligger långt ner i Tabellen, men som alla i nuläget har ENORMT Mycket att spela för! Brynäs inkluderad !!
Inte minst för att se till att £yxfällans OBRUTNA förlustsvit FÖRBLIR INTAKT!!

Det vore ju för Brynäs vidkommande MYCKET NESLIGT om det blir mot just er som £IF återigen får "anledning att fira" , precis som för en månad sedan då £IF vann sin senaste match...

Kom igen nu Brynäs!. Visa musklerna och se till att VINNA matchen!, och förläng Dalarnas 'stolta' Trottoarkantsförsäljares förlustsvit ytterligare.

Vad det lider kanske förlustsviten kan bli så lång som 17 raka matcher...
Därefter möter £IF den 5/12 Oskarshamn på hemmais...

Först då kanske man 'eventuellt' kan unna £yxfällan att få vinna igen... Om, och då, torde deras extremt 'avundsvärda' förlustsvit om isåfall 17 RAKA nederlag, vara UNIKT, och "För evigt" bli mer eller mindre OSLAGBART !!!!!
Förutsatt att nu inte något 'annat' Lag Verkligen 'anstränger sig' för att slå det...

Plura, på Lördagskvällen äntrar '"eventuellt'" £IF med följe,Tegera Arena, rejält "Festsugna", och då kanske med Ytterligare en Torsk, d.v.s 9 Raka Torskar med sig i 'Bagagebagen'.....

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Dallemas: Tolkar det som att i händelse av ett skadefritt NJD i en månad till så kommer han hem (föga troligt). Om de får skador på forwards blir han kvar...

Hade hoppats på lite mera fokus på individens utveckling här men okej...

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
KulaShaker: Och vilka ögon är det då menar du? Jag lyfter lagets arbetsinsats och inställning igår och det är tydligen "fel ögon"? Sen spelmässigt kommer du aldrig få mig impad ens av det vi såg igår. Bättre upp med det i så fall.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Skrubben: Ja tänk... aldrig är du nöjd med mig. Nu är det fel att hedra laget också. Oboy...

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Ni som undrar över Boquist

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Skrubben: Ellis ser på Brynäs genom lite andra ögon än många andra...

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
ellis: ” I övrigt, i sanningens namn, var det återigen svårt att finna linjer i spelet.”

Haha jo tjena. Tack Ellis, där fick vi oss ett gott skratt så här på fredagskvällen.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
ellis: Förövrigt är Brynäs skyttekung Daniel Mannberg fyra mål på tolv matcher ifrån honom är VG.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Får hoppas det blir en härlig match i morgon å att det är Ersson som skyddar buren . Ser fram emot lite mer nu än känslan varit tidigare . Ses i hallen i morgon Brynäsvänner . Forsa Brynäs

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Angående igår så uppoffringen och engagemanget fanns det inte mycket att klanka på mot Rögle. En av dem som mest personifierade det i den här matchen tycker jag var Daniel Mannberg. Angenämt att se.
I övrigt, i sanningens namn, var det återigen svårt att finna linjer i spelet. Mycket går på en höft. Men viljan hos Brynäs var i alla fall poänggivande denna gång.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Brynäsgubbe: Jo men det finns ju de lag som har bättre siffror så det är ju en indikation om inte annat.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
{8399}: Finns inget som antyder att Rögle kommer rasa. De har bra underliggande statistik och förtjänar att ligga där de gör.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
RBK: Fel. Hade domarna efter matchen sett att det var en regelvidrig tackling/händelse hade de anmält den direkt.

Sen är det så här att oavsett hur partisk/opartisk man är så är detta en bra tackling.
Scott har absolut en uppåtgående rörelse (vilket inte är förbjudet), han träffar Curran rakt i bröstet, varpå Currans huvud går i en rörelse bakåt likt en whiplash-rörelse.
Möjligtvis så träffar Scott, Curran med sin hjälm, arm etc MEN det är absolut ingen ful tackling någonstans.
Sen är klart att det är olyckligt om Curran skulle skada sig, blöda etc. Men att säga att det ska vara en avstängning på just denna tackling är att vilja ha fram en hockey utan tacklingar.

Ta tex Bouchers tackling på Ölund, Ta Höglanders tackling på Styrman. Ta även med Anderséns tackling ifjol på Pathrik Westerholm.
Dessa är tacklingar som är regelvidriga.
Bouchers är sen, riktigt ful, uppåtgående rörelse DÄR han träffar huvud först.
Höglander sänker ju Styrman med en armbåge rakt i ansiktet vid en offensiv tackling. Den är också riktigt ful.
Anderséns tackling vet jag att många här inne tycker är en bra tackling och jag vet att jag flera gånger haft många emot mig - men det är ingen bra tackling.
Sen är just själva tacklingen svår att bedöma i första läget då man ej ser helt hundra vart den tar.
Men vid långsammare titt så syns det klart och tydligt att det är en tackling som ska anmälas och ja han blev avstängd för den.

Scotts tackling på Curran är helt enligt regelboken och ska absolut inte bestraffas.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Mattson: De kommer nog att rasa

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
RBK: Kan man dra nån slutsats av dina kommentarer så är det att Rögles tid på toppen blir kortvarig.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Peja: nej till och med Sanny Lindström har försökt lugna ner någon coach med Rögle sympatier på Twitter, och Sanny även om man ibland inte håller med han är inte jäv åt något håll, ibland när jag är arg över en situation efter en match brukar jag lyssna på vad experterna säger och om alla säger samma sak så brukar man få acceptera att det kanske är så och ens enögdhet tar över lite för mycket.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
RBK: Finns det någon förutom ni som sympatiserar med Rögle som tycker det borde vara avstängning?

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
RBK: Lägg ned, det krävs ingen anmälan ju.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
RBK: Det händer ju hela tiden att DN kollar på situationer som domarna missat. Sluta nu.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Mattson: rätt eller fel e subjektivt o påverkas säkert av hur man vill se situationen.
Men du har rätt i att domarna väljer att fria på isen. DN har inte kollat på situationen eftersom domarna inte anmält situationen, det krävs en anmälan för att de ska göra det. Här anser jag att det finns ett fel i hela systemet. Domarna vill så klart inte att en situation går vidare där deras tolkning kan komma att sågas. Hade situationen gått vidare och DN då tittat på den så kollar de alltid på. Är det en uppåtgående rörelse? Är armbåge, axel, klubba i kontakt med huvudet på tacklingsmottagaren. Bilderna i detta fall visar att så är fallet. Avstängning 2-3 matcher troligt utfall. Men domarna gör inte den bedömningen och vägrar ju även prata med Abbott direkt efteråt så de hade bestämt sig för att deras beslut var rätt.
Lagen kan själva välja att anmäla men tror aldrig det hänt, finns en sorts överenskommelse om att man inte ska det.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
RBK: Du har fel. Varken domare eller DN ser nåt fel med tacklingen.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Brynäsgubbe: Inget skruvande på korken och vattendrickande efter vinst, skönt att se.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Ingen presskonf? Varför är de alltid så svåra att hitta? Alla andra lag lägger upp dem på SHL Play.

Edit: Hittade...

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
RBK: Alltså det är inget fel på tacklingen och det trodde jag var utrett redan efter de reprisbilder som vevats. Du är lack efter en förlust men att gnälla på domaren och anklaga motståndarna för huvudtacklingar är inte klädsamt.
Det är bara att inse att Brynäs var det bästa laget igår och att Rögle var det sämsta.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
RBK: Kommenterade främst utifrån hur du vinklade alla situationer till er fördel.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
RBK: Lägg ner. curry får ta sitt egna ansvar där inne i slottet.

Hela jäkla sekvensen är en ren hockeyorgasm!

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
RBK: klurigt med bortdömda målet. Han försöker styra ner den med klubban men träffar handsken så aktivt använder han handen för att styra in den men inte medvetet att just den ska träffa handen

Sv: A proposito de nada
Läste att man flyttar bortastå till ovanför restaurangen imorgon. Någon som vet vilka sektioner som det gäller?

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Peja: Jag har också sätt den flera ggr. Han träffar bröstet först och till scotts försvar är curran lite låg med huvudet. Men han fullföljer med armen upp i huvudansikte på Curran som blöder efteråt, det gör man inte av en ren bröstvärmare. Men den viktigaste punkten är att det är en uppåtgående rörelse från Scott och det ska då vara utvisning och sedan upp till DN att avgöra påföljd. Att Scott inte mena att träffa huvudet är inte en ursäkt. Höglander fick 5 matcher för en armbåge på en spelare som var mycket lägre med huvudet än vad Curran var i denna situationen.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
RBK: Scott satte in en riktig bröstvärmare på Curran, absolut ingen huvudtackling. Har sett den 10 gånger i repris och fattar fortfarande inte varför ni inbillar er att det var en huvudtackling. Ibland får jag nästan känslan att efterfrågan att hitta huvudtacklingar är större än antalet faktiska huvudtacklingar.

Danielssons tackling på Curran var mer tveksam, det var i grund och botten ingen huvudtackling utan en schysst tackling där Danielssons hjälm dock hamnade i ansiktet på Curran. förmodligen på grund av längdskillnaden. En märklig situation som kunde ha varit en tvåa, men å andra sidan åkte Scott ut för kneeing utan att nudda er spelare tidigare i matchen.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Lemp: Kommenterade bara att det är ganska illa att hylla en tackling mot huvudet, bara för domarna missade det är det inte mer ok eller mindre risk för huvudskador. Gällande det bortdömda målet skrev jag tveksamt då det för mig såg ut som hög klubba. Tvivlar på att någon e så skicklig att de medvetet styr in pucken med handen liksom...

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
RBK: Du verkar inte alls partisk i dina bedömningar.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Ove Myling:
Snålvarianten, alltså...

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Sama: Märkligt att kalla en tackling mot huvudet för underbar. Curran fick 2 st igår. Stor risk för hjärnskakning, det ska man inte hylla.. Mycket svagt av domarna att inte ta utvisning där. Förmodligen rapporterar de inte ens det heller eftersom det då kommer bli avstängning och deras tavla än mer uppenbar.
Sen säger jag inte att resultatet i sig var orättvist. BIF var bra o RBK ovanligt bleka igår men trots det så borde Rödins mål inte godkänts. Dessutom mycket tveksamt bortdömt mål för RBK där man hänvisar till avsiktlig hands. Hög klubba möjligen men avsiktlig hands e ju rena påhittet.

« · 1998523 · »