Brynäs IF

713781 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 1843142 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Charles:
Om BZ är kall och har flyt med skador och resultat kan Sjödda/Jan-E funka.
Som jag ser det med hygglig koll på vad herrarna går för/står för så finns det två "Bulor" i föreningen. Tomas Thelin och "Honken" (J18).
Lång coachingerfarenhet, dock inte i närtid och på seniorelit, på Thelin. Kort seniorcoacherfarenhet på "Honken", men i närtid.
Tomas skulle kunna gå in och stötta upp Sjödda och Jan-E åtminstone. Tomas är strikt och jobbar mycket med detaljer och att man håller sig till planen. Inte så olikt Tommy Jonsson för den delen. "Honken" kan stå på tillväxt. Vi behöver fler på tillväxt.
Bäcklin? Mer Melin-profil på honom och väldigt nyttig på J20.
Detaljledarskapet (micromanagement) är intressant. Egentligen mer kopplat till instruktörs- och istränarrollen än coachrollen.
Men är det det som truppen verkligen behöver får väl BZ ge dem det. Låter för mig otroligt i och för sig.
Hur många coacher har detaljstyrt sitt lag till Mästerskap i modern tid? Inte många vad jag vet. Det brukar däremot vara ett bra sätt att se till att lag inte åker ur en serie. Alltså anledningen till att Bulan plockades in till att börja med. Eller Boorkens arbete i Brynäs osv.
Finlir, BZ, finlir...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: Det viktigaste just nu är att Melin får ett annat jobb. Bra för vår ekonomi.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Charles:
Finns det verkligen någon kanonkandidat ledig som dessutom kan komma in under säsongen?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: jag hoppas Sjödin ger Bengtzén lite arbetsro i tränarfrågan. att Sjödin ger han möjlighet att vänta ur rätt person och inte bara chansa på någon Perra, eller Leffe carlsson etc utan kan börja diskutera med någon som han ser kan ha en framtid som huvudtränare i brynäs flera år framöver.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bifhjärta: Jo tror nog dom kan förhandla om sin lön i.o.m att tex Sjödda blir huvudtränare men jag är skeptisk och vill nog ha in någon utifrån.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: OM nu Melin blir klar för lillebror..och OM Sjödda+Larsson ska fortsätta hos oss som nu, visst kommer en lönepost att kunna sparas in men kan Sjödda o Larsson förhandla om sina kontrakt?? Större ansvarstagande osv...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Pajen: ja, sicken pajas.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Perfekt om Melin drar till Leksand då det är en lönepost mindre!!!
Kommentera


Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huss: Stämmer!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Melin är från Enköping så det är gubbe 1 gissar jag. Anders Forsberg nr 2?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skrubben: Du får berätta mer. Det enda jag ser är två rakade skallar. Vilka handlar artikeln om?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk:
Jag tror vi skall stryka all diskussion om informella ledares betydelse (positivt eller negativt) för en grupps prestationer.

Det är ju så enkelt att det är chefens ansvar.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Det finns ju många aspekter på sättet att leda lag.
Om nu hockeyn har utvecklats mycket de senaste 10åren. Så bör man väl som tränare hänga med på tåget i utvecklingen?
Säg att du har en chef som anammar ny teknik, sen byts han ut, in kommer en som bara använde papper och penna, med devisen:jag är inte så intresserad av ny teknik.

Samma sak har nog hänt i Brynäs. Jag är tämligen säker på att Rönnberg och Bulan är samma typ av tränare.
Man gapar nog inte mer än man behöver.
Men fan ta den som fuskar.
Hur skulle det se ut om Blomman, Alcén och Granis åkte runt och sa till alla som ”fuskade” ?
Tillslut hatar man personen.
FÖR DET ÄR CHEFENS JOBB!!
Går du runt på ditt jobb och säger till oersoner som inte sköter sig?
Om jag inte har helt fel så har Blomman fått ett antal utbrott med Melin som tränare.
Men det hjälper inte när man inte vet HUR man ska spela pga av inte tränaren kan förklara frågorna som ställs.

Jag tror helt på det Sanny skriver i detta fallet.
Och han sågar Melin rejält.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
HitTheLights:
Själva sparkningen, ja.
Ansvarsfrågan? Där finns det en del att jobba med.
Jag funderar på en biljettkategori som jag tror skulle sälja: en plats på övre etage med ett tangentbord kopplat till en tensapparat på varje spelare. När en majoritet av de som köpt biljetter trycker på samma spelarnummer blir det action på spelaren. Företrädesvis på isen.
Fostrande.
Valfritt om man vill skrika.
Kan bli en högljudd sektion det där... lägg den nära en bar och det blir riktigt sköj att gå på hockey en vardagkväll mot Rögle...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
HitTheLights: Ja, Melins bäst före datum var passerat. Klart man blir lite nostalgisk men att drömma sig tillbaka till -99 igen är lika dödfött som att dra igång gratistidningen Metro i dagens digitaliserade samhälle. Allt har sin tid.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Pajen: Hahah, vilket jävla svin.

”Så här är det, jag växte upp i Enköping och under mina tonår på 70-talet så var Leksand det lag jag höll på, det gjorde nästan alla i Enköping. De spelade väldigt bra då tillsammans med Brynäs. Jag föll för Leksand, så jag har alltid tidigare under min karriär haft en längtan att få träna Leksand. Det har funnits tillfällen tidigare när det varit nära att det blivit så.”
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Auchinleck: Jag vet inte om någon spelargrupp någonsin tagit något större ansvar för en sparkad tränare? tycker nog det som hände med Melin följer formulär 1:A i hur det går till när en tränare blir sparkad.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Två snabba.
Brynäs är/var inte en stark grupp. Det är det som ett bra ledarskap ska fixa. Jag skulle vilja säga att du kan få en bra grupp dysfunktionell på ett par dagar om man är målmedveten. En bra/stark grupp är m a o en färskvara.
Jag menar inte att det var Melins halvdana engelska som gjorde att han tappade transatlanterna. Min gissning är att Melins ledarskap framstod som otydligt och luddigt i jämförelse med vad man är van vid. Du kommer till ett lag som du har valt för att det är en vinnarkandidat (bra för CVn), inleder med att ligga i botten, du förstår inte ledarstilen och kommunikationen funkar sådär. Inte bra för förtroendet!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
HitTheLights:
Det har väl inte någon sagt nåt om?
Jaget före laget, däremot... och det är inte mitt ansvar om det skiter sig, det är nån annans...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Roger Melin kommer ut som leksing. Lättare att smälta hans avsked nu.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Auchinleck: Det är väl snarare en fullt logisk utveckling? Allt utvecklas och inget står still. träningsmetoder, taktik och spelares krav på individuell utveckling ändras med tiden Det som sågs som "top of the line" för 10 år sedan är passé idag. Inget konstigt eller chockerande med det.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inkazar: Missade den biten, tack. Tråkigt... Lite fjantigt kan jag tycka. Bulan är en större man i det avseendet.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
HitTheLights:
Det samma gäller för spelare i den nya generationen också då?
Mycket skrik annars ingen ull?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Anders Berg: Jag läste att Hermodsson i Mora var chockad över skillnaden på arbetsviljan hos tränare i den nya generationen kontra den gamla. När han förde diskussioner med tränare inför tränarbytet i våras så fick han känslan att de gamla rutinerade tränarna helst ville spela golf på sommaren och att de inte vill ta på sig den arbetsbörda som dagens hockey kräver.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
honken21: Tycker framförallt det är BZ fel. Han visste vad han fick i Melin, men han missbedömde spelartruppen. Han överskattade truppens vinnarmentalitet och pådrivare. Det blev en sk mismatch och det var på BZ bord att anställa rätt ledartyp. Sedan tycker jag att det är förbannat svagt av laget att inte klara av att leverera under lite friare tyglar, nu vet vi att de behöver en detaljstyrande gaphals i båset, men det borde BZ ha förutspått innan. BZ spenderar mycket tid runt laget just för att kunna göra såna här bedömningar. Det var rätt att sparka Melin men det är egentligen inte hans fel när han kommer in och leder på samma sätt som han alltid gör, tyvärr en bra tränare men på fel plats vid fel tidpunkt.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Anders Berg:
Det du ville att han skulle säga:
Ja, jag har tjänstepiskan framme och kommer att flå fystränaren varje dag i förebyggande syfte så att han inte tränar bandy med spelarna. Ser jag en spelare som ens tänker på att ta en genväg så viner piskan där med. De får ett par piskrapp om dagen just in case.
Fysträning modell Galärskepp Brynäs IF.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
En reflektion kring Roger Melin: Det var ett klipp på brynas.se inför säsongen där man pratade om säsongsupplägget. Det kom upp lite kring fysträningen och Roger svarade något i stil med: "Nej, det där lägger inte jag mig i direkt, jag kommer in senare". Det reagerade jag på då, jag minns att jag fick känslan av ett visst "oengagemang".
And the rest is history...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Pajen: visst är det så. Har tänkt i dom banorna också, men är frågande till om det är möjligt iom att Dackell sitter som sportsligt ansvarig i styrelsen.

Och Ove skrev ett 3års kontrakt med KHK inför den här säsongen.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Har lösningen på våran tränarkarusell!

Head Coach: Tommy Sjödin

Assisterande: Andreas Dackell

Videocoach: Janne Larsson.

En mycket ekonomisk sund lösning. Tror dessutom att Dacke har mycket att bidra med. Tommy har varit med och lärt under det framgångsrika ledarskapet som Bulan stod för under några års tid. Detta blir succe. Nästa år kan vi försöka få in Ove i den trean med.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bänknötarn: Kontrasten är ju stor mot Bulan, i sättet att vara, det går inte att komma ifrån. Men som Peja säger, han har fått ihop lag tidigare (möjligt att då kontrasten mot förra tränaren inte varit lika stor). Vi är bara oense om varför. Peja tycker det är spelarnas fel. En tränare som kommer ny till ett lag och har lyckats tidigare ska lyckas igen - annars är det spelarna som inte tagit sitt ansvar och har dålig karaktär. Det är vad han menar.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
honken21: Vad sägs om den här teorin då:

Alla/många känner inte till Roger och hans personlighet (många gick väl i småskolan 99, för att inte tala om utlänningarna).

Tänk om man kom från en högljudd, intensiv, detaljfokuserad tränare till en som pratade i övergripande termer. (Roger kan ju vara lite "seg" i sitt upppträdande emellanåt) och kanske i helt andra tonlägen. Nån som är ointresserad av videoanalys,statistik och andra moderna påfund.

Man kanske började fundera - Vet han vad han pratar om egentligen? Har han blivit gammal? Började tvivel uppstå om hans kompetens? Betänk att många alltså troligen inte haft särskilt mycket kontakt med honom som tränare utöver det man ser på TV.

Bristande engelskakunskaper tillsammans med tveksam framtoning kan göra att de egentliga hockeykunskaperna kommer i skymundan.

Börjar man tvivla på en tränare ("gamla kunskaper", "hänger inte med") samtidigt som det går dåligt kan man tänka sig att det börjar grymtas i truppen. En del kanske försöker köra som man gjorde förr, andra försöker lite lamt följa direktiven. Om man då inte törs prata om det i gruppen.... ja då blir resultatet en katastrof.

En teori iallafall.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: om du ska fortsätta ta Blomqvists citat från en tidningsartikel som hela sanningen så förstår jag ju ditt smala synsätt. Men man kan inte göra det så enkelt - och komma med sådana anklagelser på ditt och mitt lag - baserat på det.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: formeln kan inte vara så enkel som gapig/lågmäld tränare + trupp med/utan karaktär = framgång/icke framgång.

Det är heller aldrig copy paste när en tränare går från ett lag till ett annat. Att vad som funkade på ett ställe måste funka på nästa. Eller att han gör exakt samma saker. Han får en helt ny grupp att jobba med, ny ledarstab, nya förutsättningar runtomkring - men det är HANS ansvar att han får ihop det.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Mittzon: Öbergs enda merit som tränare innan han blev A-lagstränare var assisterande tränare i Skellefteå J18, kan lika gärna vara så att han inte håller måttet på SHL-nivå. Går ej att jämföra med Melin som uppenbarligen håller hög klass.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
honken21: Det är andra gången på 30 år som Roger Melin får sparken. Förra gången var i Färjestad eftersom han inte ingick i den sk familjen, typ.
Som sagt, som blomman är inne på, var kontrasten mellan Bulan och Melin för stor. Brynäs behöver en detaljstyrande gaphals, har svårt att tolka Blomqvists ord på annat sätt. Därför var Melin en mismatch.
Det jag menar är att Brynäs borde likt de i stort sett alla övriga lagen som Melin har tränat de senaste 30 åren klara av att spela utan en detaljstyrande gaphals.
Med en mindre pådrivande coach ställs högre krav på pådrivarna inom spelartruppen. Det är där som Brynäs brister, till skillnad från de framgångsrika lagen som Melin har tränat.
Som sagt, BZ är nog väldigt besviken på sitt lagbygge. Han har säkerligen ändrat uppfattning om vissa av spelarna.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Tycker du ska bemöta mitt huvudfokus (förtroende för tränaren) nu och inte bara fastna vid hårt arbete/fusk - som kan vara en konsekvens av just bristande förtroende för tränaren. Ett gäng konfunderade spelare på planen kan som sagt se ut att inte arbeta tillräckligt hårt, när det i själva verket är så att det stora arbetet pågår inne i deras huvuden (pga Brist På Förtroende För Tränaren).

Det är tränarens uppgift att få ihop en grupp. Inte så att man bara stoppar in en tränare som ställer sig och coachar på sitt sätt - det ingår betydligt mer än så i tränarens roll. Han ska med sitt ledarskap se till att alla tror på honom och laget, ge laget en identitet som alla står bakom.

Det var Tommys ansvar att få ihop den nya gruppen efter 2012. Mycket från framförallt 2014/15 går ju att känna igen i den här säsongsinledningen. Spelarna trodde inte på vad de gjorde. De yrade runt som individer och ifrågasatte medspelarna.

Tycker det blir ett väldigt smalt synsätt att bara se till coachtyp (lågmäld/gapig). Finns ju en mängd tänkbara anledningar till att man tappar förtroendet för tränaren. Som en sådan som Blomqvist inte heller kan ta upp i en intervju.

Så NEJ, det är inget fel på karaktären i truppen. Nej, nej och åter nej.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Lag som dumpar sin tränare är alltså karaktärslösa? Många karaktärslösa lag blir det. Dumpade inte Skellefteå sin tränare efter förra säsongen?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
honken21: I en fungerande grupp finns inte en inre acceptans för 'fusket' och pådrivarna kommer genast att tillrättavisa de som inte gör som gruppen kommit överens om. Som sagt, jämför arbetsinsatsen 2012 med efterföljande år med Tommy. Det var inte Tommys coaching som var skillnaden, det var gruppen.
Att Melins sätt att leda lag inte skulle hålla är ju osanning i och med hans gedigna meritlista. Men det håller inte i en karaktärslös spelargrupp som dagens Brynäs, tyvärr.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Kopparjimmie: Jag märker att du inte vet någonting om vad som hände i våras/somras.

Bengtzen var ansvarig för damernas lagbygge fram till att Liljebjörn tog över. Bengtzen skulle egentligen göra klart hela lagbygget till denna säsong med \"glömde bort det eller hann inte med\". Slutate med att Brynäs ett tag bara hade 1 spelare under kontrakt och resterande klubbar plockade många av Brynäs bästa spelare pga detta. Därför damlaget knappt har fullt lag fortfarande och många spelare är nödlösningar. (Ett episkt misstag av Bengtzen och Stark) Kan dröja flera år innan skadan är reparerad och Brynäs lär bli passerade av ännu fler damlag i utvecklingen.

Läs artiklarna nedan så förstår du bättre:

www.gd.se/ishockey/sdhl/bara-en-spelare-med-kontrakt-i-damlaget-brynas-klubbdirektor-sjalvkritisk-vi-ar-tva-manader-forsenade

www.gd.se/ishockey/sdhl/har-ar-nasta-brynasstjarna-som-lamnar-damlaget-klar-for-svenska-mastarna
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: sen är det ju ändå huvudtränarens ansvar att det blir konsekvenser av "fusk", då det är han som bestämmer. Oerhört märkligt att höra att han inte tagit tag i sådana saker. Stämmer iofs överens med den bild man fick av honom efter Skellefteå hemma, när han var så nöjd med det spelmässiga. Han kanske helt enkelt inte ser allt fusk som görs.

Att då, som du menar, spelarna ska tänka "okej, tränaren skiter i det, då tar jag tag i det" och börjar polisa efter varandra - det tror jag alla som någon gång ingått i ett lag förstår inte fungerar. Då släpper du inte bara förtroendet för din tränare, utan för dina medspelare också. Spelarna ska fokusera på sitt eget. När ett lag är som bäst spelar spelarna med ryggmärgen. Alla dessa funderingar som spelarna måste bära på, för att tränaren inte gör sitt jobb, håller inte.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
"Tjänsten som damansvarig innebär att Lilljebjörn kommer vara damlagets huvudtränare, sportchef och ansvarig för verksamhetens utveckling."

Det är inte Bengtzén som är ansvarig för damerna, men jag håller med om att det är tråkigt att vi förlorar en jättetalang!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jag vet att många här struntar i damhockeyn, men skriver detta ändå :-)

Nåväl: Nu har Wilma Carlsson bestämt sig för att lägga av med hockeyn helt pga att hon börjat gymnasiet och känner att hockey går utöver skolarbetet. Wilma anses som en av sveriges mest lovande backtalanger och har varit med i alla landslag.

Eftersom brynäs damer tack vare att Bengtzen inte kunde göra två saker under slutspelet ifjol nu endast har 5 backar, kanske det är läge för Bengtzen att göra en instats här?

Varför inte prata med Wilma och Liljebjörn om att Wilma kanske skulle kunna få slippa en del träningar här och där när hon behöver plugga?

Bengtzen har satt damlaget i en knipa och då är det väl inte mer än rätt att han försöker reda upp det här?

Dessutom är det ju inte bra för Brynäs att tappa en sveriges största talanger bara 16 år gammal? Om man kan få henne att hålla ut under gymnasiet kanske man sen kan betala henne lön och ordna jobb åt henne och förhoppningsvis ha en landslagsback i Brynäs i många år.

I och med spelarbristen också, så kanske det kan vara motiverat att specialbehandla Wilma?

OBS: Jag vet också att Bengtzen ska rekrytera ny tränare, men kanske vore det bra för honom att träna på att kunna göra två saker samtidigt efter hans enorma klantighet med damtruppen? (Behövs ju inte mycket tid att prata med Wilma och Liljebjörn heller)

FOTNOT: Det är till och med så jag önskar att jag var kvinna i detta fall så att jag kunde hjälpa till och spela back för Brynäs :-) Spelarbristen är ju enorm och förstör för laget väldigt mycket.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Blomqvist spekulerar ju bara utifrån hans egen känsla. Klart spelarna inte har hela svaret själva på varför allt blivit som det blivit. Bara att det har känts fel med Melin. Och den bristen på förtroende för en huvudtränare går liksom inte att bara bortse ifrån och komma runt genom spelarledarskap.

Återigen - laget har inte trott på det de gör. Hur ska de då kunna prestera. Förtroende går före hårt jobb-biten.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
KalleTeodor: Det går att ifrågasätta om Brynäs verkligen är en stark grupp. Att man inte verkar kunna ligga på varandra utan att det blir, som Blomqvist uttrycker det, att man "hackar på varandra" antyder att lagandan inte alls är så stark som det pratas om.

Det här med att Melins halvdana engelska skulle påverka nordamerikanernas prestationer känns som en dålig ursäkt för deras usla prestationer. Det hade självklart varit bättre för Capo mfl om Melins engelska hade varit perfekt, men många nordamerikaner har ju spelat bra hockey i Melins lag. Inte minst Tom Bissett.

Men Capo är ingen Bissett. Han är en hockeynomad som tydligen briljerade med sin skridskoåkning i den tyska ligan. I SHL sticker den inte ut ett dugg, tyvärr.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
honken21: "måste truppen ha en "gaphals" för att leverera?"

Ja, baserat på vad Blomqvist säger i Aftonbladet så måste du vara en detaljstyrande gaphals för att träna Brynäs A-lag.

Det är uppenbart att Blomqvist anser att laget måste ha en tränare som ofta tillrättavisar spelare under matcherna. Det som jag efterlyser, dvs pådrivare och ledartyper inom laget, nämns ju också i intervjun med Blomqvist "som spelare är det svårt att hacka på varandra."

Då vet vi. Om en Brynässpelare fuskar i backcheckingen kommer ingen medspelare att ligga på honom. Det är helt upp till tränarna.

Som sagt, detta är ett stort svaghetstecken på spelarledarskapet. Sedan kan jag förstås köpa att vissa typer av grupper (t.ex Brynäs) måste ha en detaljstyrande gaphals för att lyckas, men det i sig är ett underbetyg för spelartruppen.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: sista biten i den här artikeln. Trodde alla hade läst den, sorry.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk: Några kommentarer ang det här med tränarfrågan.

För det första så hade förmodligen en vinst i första matchen mot Växjö inneburit att ledarskapet stärkts och fokus hade hamnat på rätt saker. I en sport som hockey så kan man ha stolpe ut som tränare också.

Jag gissar att inte minst våra transatlanter varit mycket konfunderande över Melins ledarskap. Skulle tro att man är mycket ovan med den typ av ledarskap som Melin representerar. Inte blir det bättre av att han verkar ha lite begränsningar i engelska och verkade hålla mycket genomgångar på svenska.

I princip samtliga nordamerikaner har också underpresterat och dessutom spelat sämre för varje match. Förutom att det i sig är allvarligt så har de förstås en mycket hög status i laget och det nog inte helt lätt för en sådan som Blomman att vända det. När en stark grupp börjar tvivla på ledarskapet så kan det snabbt leda till att ledaren måste avsättas. Jag kan förresten rekommendera att se filmen "Myteriet på Caine" med Bogart ang ledarskap och vad som kan hända om det ifrågasätts.

Vad gäller inställning och moral så tycker jag att den lina som lett laget har varit Alcén, Blommman och Granström. Jag tycker inte att någon skugga ska falla på deras prestation. Man ska också komma ihåg att om laget inte fungerar så är det nästan omöjligt för enskilda spelare att kompensera detta med hårt arbete och vilja. Det blir ofta precis tvärtom, man åker ihop, hamnar i fel lägen,drar på sig utvisningar och blir trött utan att uppnå något. Ungefär som spelet sett ut...

Slutligen så tror jag inte att det var Bulans humör som gjorde att det fungerade bra med honom. Jag tror det var hans klara spelidé kombinerat med engagemang och passion och omedelbar feedback. Man måste inte vara skrikig och gapig (vilket jag inte tyckte Bulan var) för att vara en sådan tränare.

Vilken typ av ledarskap som Brynäs behöver kan få bli nästa veckas ämne. Men så mycket kan jag säga att jag tycker att precis som vi utvecklar spelare så tycker jag att vi ska utveckla ledare. Kontinuitet , hjärta och konstant förbättring tror jag är bättre än tur med rekrytering.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: måste truppen ha en "gaphals" för att leverera? Är det det enda du såg hos Bulan? Tror snarare truppen måste ha en tränare de har förtroende för, för att leverera. Det kan säkert även en lågmäld tränare, med rätt attityd och förmåga att övertyga spelarna, lyckas med. Melin gjorde det bara inte.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inkazar: Vad sägs om en länk.

Men ja, det var ju det jag trodde.
Kommentera

« · 1843142 · »