Brynäs IF

714508 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 2080793 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A propósito de nada
Mattson: Enligt spelbolagen (som ska vara så objektiva som möjligt) är det störst sannolikhet att Brynäs blir 9:a i serien. Lika stor chans på guld som exempelvis Skellefteå.

Även om vi hade kunnat ha ett betydligt bättre lag mot bakgrund av den spelarbudget vi spenderar, så kanske det är runt plats 9 som vi ligger rent spelstyrkemässigt? Om nu Scott och Rödin kommer tillbaka inom 6-7 omgångar och sen spelar merparten av säsongen så har vi ändå en spets av toppklass i ligan. Men det stör mig som fan att vi lägger ner kopiösa mängder pengar på skräpspelare. Vi hade kunnat haft ett så mycket bättre material om sportchefsjobbet bara hade skötts på en godkänd nivå.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: ... Men om man ska värva varje gång man får en skada, oavsett hur allvarlig den är, blir det inte bara en värvning. Det blir många värvningar över en säsong. Det finns goda anledningar till att ingen klubb gör på det sättet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
”bedömer innebär några veckors frånvaro”

Fast de utesluter inte längre heller tydligen.

Ska man vara proaktiv och ta möjligheter, eller chansa och det kan gå bra men också som förr då då man tvingats letat förstärkning?

Varför skulle det gå åt skogen med den strategi jag påvisar. Du får det att låta som hela ekonomin hänger på en värvning.
Vilket inte är sant!
De har dessutom lång tid på sig att arbeta med sponsorer, de man vill få in till nästa år kan kanske gå in i år tex.
Eller tror du att hela brynäs ekonomi sitter ENBART i sålda stolar och en extra spelare?
DU vet ej heller hur mycket just sålda tomma stolar inbringar redan nu!

Lånet kan vara en SISTA NÖDLÖSNING om inget annat finns - och en BETYDLIGT bättre väg ekonomisk att gå för att vara ett etablerat shl-lag om två år!
Så eftersom det finns en strategi från campese för 50 sittplatser så är detta en lösning på nödlösningen.
Men du läser som du alltid gjort när du argumenterar. Överdriver och medvetet feltolkar vad andra skriver.

Så du spekulerar om begränsningar du inte vet ett ett skit mer om än jag om möjligheter. Ekonomin har börjat vänt även om det är lång bit kvar!
Inte ens campese vet vilka intäkter man kan få!

Att Scott kliver på is betyder vidare som sagt INTE att han kan leverera då han KAN hämmas av skadan, länge. typ sallinen gjorde när han kom till oss, eller rödin i fjol (även om han gjorde det extremt bra skadad)
Berglund, Molin, sallinen, rödin har de senaste säsongerna haft ”problem” i olika omfattningar! Danielsson har också nyss haft känningar. Nu scott!
Ersson skadad, tänk om båda MVs skadas? Berra osv osv.

Problemet är att linorna nu har roterats och kommer att tvingas roteras efter start. Även detta påverkar nivån hur vi kommer leverera på.

Det vi sett historiskt är att det INTE GÅTT BRA att chansa och vänta då man bedömt situationen fel - även om det finns motsatta exempel!
Det man riskerar är ekonomin där man går utanför budget, men som det finns räddning och livlinor för att arbeta på, vilket man också gör om man åker ur shl.
Det man kan vinna är mer intäkter i ett slutspel, mer sponsorpengar då sponsorer vill förknippas med vinnare osv osv

Frågan handlar om att vara proaktiv som tippat bottenlag eller inte.

Jag säger inte att det är på något sätt är kört pga en skada på scott. Absolut inte! Har jag aldrig sagt, vill vara tydlig med det då du och någon till har en överdriven tendens att förvränga vad som sagts.
Med kört menar jag att riskera åka ur inget annat. Men mål sätts för att nås, men det ligger utan för min argumentation nu!
Jag förespråkar att vara proaktiv.
Framförallt med campares antal-besökare-i-genomsnitt-prognoser tror jag det är möjligt om än mycket mycket tufft. Men vi riskera att förskjuta problemet och göra det svårare om Sundlöv bedömer situationen fel - för det har ju aldrig hänt!

Ändra taktik - var PROaktiv, allt jag säger!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: När man läser vad Andersson och Expressens "experter" tycker, framförallt Magnus Nyström, får man faktiskt lite hopp. Allt kanske inte är så jäkla nattsvart som vi lyckas förmedla här inne?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Vad är kollaterlligamenten.
Du är alltså hyvsad positiv vad gäller prognosen på Scott.
Är det korrekt
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: Ja, det har blivit en otrolig hets på sina håll och kanter. Personer som triggar varandra är ett problem på internet. Någon säger att skadan säkert är allvarligare än Brynäs kommunicerat ut, nästa säger att han säkert kommer missa några månaders spel, nästa säger resten av säsongen, nästa säger att Scott kanske kommer ha problem med skadan resten av karriären, nästa säger men för livet och så vidare. Nu är inte fantasierna kring Scotts skada ett särskilt stort problem men det är samma internet-fenomen som skapar stora problem i andra sammanhang.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jonas Andersson tror på Brynäs som Årets överraskning och Peter Andersson som Årets tränare
Kommentera

Sv: A propósito de nada
varulf: " Varför håll tyst? I väntan på ersättare eller ej, skirsamma säg som de är. Gillar inte detta smyger som ger mer skada än vad skadan egentligen är."

Ok....
Så att ansvariga inte går ut och berättar för otåliga och nyfikna supportrar vilken skada Scott har, gör alltså mer skada för laget än att Scott ev är borta på obestämd tid?
Haha...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: Med största sannolikhet är det en skada på kollateralligamenten, höger eller vänster, som Scott ådragit sig. Korsbandsskada kan i princip uteslutas då det handlar om betydligt längre läkningstid. Praxis vid denna typ av skada är en knäortos som hindrar knät från att röra sig i sidled. I scotts fall skulle jag gissa på ett individuellt anpassat knäskydd vilket säkert tar nån vecka att få hem efter avgjutning. Jag gissar på att han kan testa knäskyddet ungefär samtidigt som Brynäs har premiär. Efter det testet kommer det nog komma en mer exakt prognos om läget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Folk verkar bara vara extremt otåliga, man behandlar 4:a dagar som att det tog 2 veckor att få något svar. Och med en så viktig spelare blir folk extra oroliga och därmed ännu mer otålig.
Men man kanske behöver ta några djupa andetag och tänkta en sväng till att det är viktigare att inte säga för mycket om man inte är helt säker på statusen.

Bara för att man använder magnetkamera så säger ju inte en dator "benet är skadat och personen hade varit hockeyspelare så måste han vila i 3 veckor innan han får börja träna och 5 veckor innan han får spela match, 90% garanti"
Kommentera

Sv: A propósito de nada
varulf: Har jag missuppfattat något här eller var det inte denna tidslinje beträffande Scott?

Måndagen 14e september - Scott skadas på träning. Brynäs kommunicerar ut att han ska på magnetröntgen.

Fredagen 18e september - Brynäs kommunicerar ut en statusuppdatering där man uppger att Scott missar säsongsinledningen på grund av en underkroppsskada.

Förstår ärligt talat inte vad ni menar med att "Brynäs håller tyst och smyger" eller att det tar otroligt lång tid. Att hänvisa till en underkroppsskada är inte specifikt, men det är å andra sidan mer eller mindre standard i SHL att inte ge mer detaljerad information än så. Folk som fortsätter att spekulera efter den standardinformationen kan ju göra det, men jag kan komma på många bättre tidsfördriv än att fantisera om Scotts underkroppsskada.

Tycker inte det tog särskilt lång tid heller. Vi pratar om ett fåtal dagar mellan skadetillfället och Brynäs statuskommunikation.

Jag tror att en del av er har blivit lite traumatiserade av de få tillfällen som Brynäs har kommunicerat ut felaktiga prognoser vid skador som visar sig vara allvarligare än den initiala prognosen. I den emotionella smeten kan det vara lätt att glömma bort att de flesta kortvariga skador som kommuniceras ut visar sig vara just kortvariga skador. Brynäs och alla andra lagen har trots allt många fler kortvariga än långvariga skador, därför är det inte särskilt logiskt att befara att Scotts skada är mycket allvarligare än Brynäs kommunicerar ut. Rent statistiskt är det ett ologiskt resonemang. Nu kanske någon kommer rabbla upp de långtidsskador som Brynäs initialt inte trodde var allvarliga - men för att sätta det i ett perspektiv tror jag inte att någon här inne överhuvudtaget har möjlighet eller tid att kolla upp alla korttidsskador som Brynäs eller något annat SHL-lag har haft de senaste 5-10 åren, de är helt enkelt alldeles för många.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Är ditt förslag att om Brynäs får skador som man bedömer innebär några veckors frånvaro - att man då ska värva ersättare - och sen i slutet av säsongen belåna rinken på 20 år om ekonomin har gått åt skogen (vilket låter sannolikt med den strategin)?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
MrCarla:
” pettisbif2.0: Men sen är det VAD DU känner. Vilket är helt okej. Men sen har ju inte du någon insyn. Jag köper allt du säger, men du är ju knappast någon insatt människa. Ska vi alla lita på dig? Du dödar allt som har i Sundlövs historia att döda? Sen, Vem fan är du och alla andra att sätta en diagnos på Scott? En diagnos är en diagnos, vem fan har sagt till dig att det är året ut? SÅÅÅ, låt oss nu andas, sen så skriver vi.”

Men detta är väll ett forum, så vem som skriver och håller andan eller vem som gör det omvända är väll ointressant.
Det intressanta måste ju vara att det skrivs.
Det är ju inte direkt journalistik eller dess etik och moral som gäller här inne, för då blev väll inget skrivet.

Har du en skada är det området extremt ofta mer skadebenäget.
Så om prognosen officiellt är ”några” matcher så är det normalt längre tid än en lårkaka borde behövas på sig för att läka,
så det går att spekulera utifrån det också.
Visst, scott (och/eller Rödin) kan komma på is snart, men med färsk skada kan bakslag ändå komma,
en spelare på is behöver kanske inte rehab men han kan tvingas spela resten av säsongen med känningar som hämmar, han kan slå upp skadan, osv osv.

Så att komma på is är en sak, men därmed är problemet säkert inte över.
Utan det kan faktiskt hämma scott längre än året ut, kontraktet ut - ja tom med längre än karriären ut. Och detta fast han är på is varje match.
Kan ju därför vara läge att jaga in en extra spets på rea nu än dyrt skit senare (vilket vi har testa sååå mååånga gånger utan positiv effekt.)

Det är summan av delpoängen som har betydelse så varje matchpoöng kan bli avgörande, och med direktnedflytt för minst en klubb och utifrån vart vi hamnade i fjol borde vi ta det säkra före det osäkra.
Är man Färjestad, HV, Frölunda så kan man ha råd att chansa och förlora bästa spelaren eller spelarna som lirar hämmad eller bara periodvis. Men dessa lag håller sig ganska säkert från bottentvå iaf - men den lyxen att chansa har verkligen inte Brynäs.

Det går att argumentera efteråt att ”vi kunde inte veta”, ”innan situationen blev allvarlig letade vi alternativ men marknaden var död” osv osv
men det är ingen ursäkt då, för problemet ser tillräckligt allvarligt ut NU för att vidta åtgärder.

Är sedan ekonomin så extremt dålig vid slutet av säsongen får väll Campese belåna rinken på 20år. Inget bra alternativ - men bättre och billigare än att lira i HA och önska ettablera sig som ett shl-lag på nytt.
Så även om sundlöv kontraktera en spets på tre år nu, så är det bara lönekostnaden nu år 1 som behöver lösas med lån om inget annat finns till hands.
Campese tror ju också att regeringen kommer att gå in med mera kulor, vilket inte är osannolikt.
Sedan finns kommunen - ska de låta ett av deras (kanske största) flaggskepp i nöd sjunka pga ca 3-4mille.
Nä troligen inte då, kommunen tidigare kunde låte Bif använda barns öronmärkta utvecklingspengar till tröjor på 700papp en gång i tiden.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Känns som damerna kommer vara betydligt mer intressant än herrarna om man vill se mål och individuell skicklighet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
MrCarla: han krockade med mannberg på träning. Det tog illa uppenbarligen. Nu vet man vad det är så meddela ut det så spekulationerna dör. Varför håll tyst? I väntan på ersättare eller ej, skirsamma säg som de är. Gillar inte detta smyger som ger mer skada än vad skadan egentligen är.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pettisbif2.0: Men sen är det VAD DU känner. Vilket är helt okej. Men sen har ju inte du någon insyn. Jag köper allt du säger, men du är ju knappast någon insatt människa. Ska vi alla lita på dig? Du dödar allt som har i Sundlövs historia att döda? Sen, Vem fan är du och alla andra att sätta en diagnos på Scott? En diagnos är en diagnos, vem fan har sagt till dig att det är året ut? SÅÅÅ, låt oss nu andas, sen så skriver vi.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben:
Exakt så jag också känner..
Dom är nog inte så nöjda själva kan jag tänka mig.
Brynäs färgerna är ju klockrena som dom är. Varför hålla på att ändra på det. Och klassiskt är ju ren och skär magi. Den var ju redan snyggast i shl. Nääe 2 år bara. Skönt! Sen hoppas jag dom lär sej en läxa.

Inte första gången Brynäs går ut med löften om att "åååh den här gången har vi skapat något unikt." För att sedan falla platt..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pettisbif2.0: Håller med. Känns som dom gick ett steg för långt med att stället skulle vara stilrent.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx:
Bortaställen är helt klart snyggare än hemmaställen.
Dock saknar jag något kreativt och fint på damaskerna.
Sen kommer jag sakna det gula siffrorna på dom svarta ställen. Kommer ta tid att vänja ögonen med det vita. Känns inte helt hundra liksom..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gunderson:
Jag sågade kanske hemmastället då damerna lirade sist,
Men bortastället var faktiskt snyggare än förra årets.
Ändå något positivt i skadeeländet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Fan! Tjejerna går bra! Kul match mot ett ganska bra AIK. Kan det bli final i år? Får nog också krypa till korset angående damerna. Välspelad match och bra kvalitet! Finns några guldkorn i detta lag det syns, Stalder = Rödin. Go BIF!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Slutade 4-1 till BIF. Har inte sett damhockey tidigare säsonger men har fastnat för detta lag... Kommer att fortsätta att följa matcherna 🙂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vuollerim: Ledning 3-1 efter 2 perioder 👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gunderson:
Där har du fel tycker jag.
Ingen i laget är viktigare än Rödin! Kanske Peter Andersson
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gunderson: Damerna spelar mot AIK nu, sänds på Sportkanalen. 1-0 till Brynäs efter 10 minuter.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Håller helt med, sitt lugnt i båten! Dock ska man nog ta Sundlövs ”bommar någon match” med en rejäl skopa salt. Har ju tyvärr varit fler missar i dialogen kring skador tidigare som gör åtminstone mig lite tveksam. Vi får hålla alla tummar och tår. Scott är i min mening Brynäs viktigaste spelare, t.o.m viktigare än Rödin!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ständig: Brynäs har gått över budget och har för många spelare under kontrakt. Ingen vet när klubbarna kommer att få ha publikantal som genererar relevanta intäkter. Om man inte får iväg spelare eller någonting ändras drastiskt kring publikreglerna förefaller det synnerligen orimligt att värva fler spelare. Det vore ofantligt oansvarigt av Campese, Sundlöv & co att ösa på med dyra spelare nu. Deras omdöme är naturligtvis bättre än så.

Det skulle vara om Hockeyligan accepterar att Brynäs tar in någon NHL-kille på korttidskontrakt och denne mer eller mindre är gratis, men det verkar inte heller troligt i dagsläget. Jag kan dock tycka att den nuvarande överenskommelsen är väldigt märklig. Vissa spelare får spela i SHL bara därför att de råkade ha kontrakt när de åkte över pölen. Det är en idiotisk ordning men samtidigt är Hockeyligan och SHL-klubbarna inte två separata enheter, utan Hockeyligan är klubbarnas kollektiv, och de får helt enkelt stå sitt kast.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pettisbif2.0: Tror att den uppställningen inte är så tokig, utifrån förutsättningarna. Man har ju hunnit slipa en hel del på de ändringar i spelsystem som PA kom med. Får hoppas de kommer att synas i premiären.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ser vad ni skriver. Kanske är jag som överreagerar på Gregs skada. Men med tanke på Brynäs historik med skador på nyckelspelare så är jag inte förväntansfull ...

Minns inte vem som skrev in Rödin i kedjorna. Han kommer ej vara spelklar dom första 3-5 matcherna. Så han kan vi räkna bort i premiären iaf. Att sen falla tillbaka på Kvist-Birgersson-Ljungkratz känns sådär. Dom har ju inte ens fått lira tillsammans under försäsongen. Dom var bra ifjol. Helt klart. Men det ska då sägas att vi då spelade mot motstånd som inte hade ett skit att spela för.

Sen förstår jag på riktigt inte att Peter parat ihop Bertilsson-Andersén... för mig en gåta.

Sen lyssnade jag precis på Brynäs podden och där säger dom att Jonas Johansson (som jag tidigt var inne på) är kontraktslös..? Borde väl isf vara given som ersättare för Ersson om det nu visar sej att hemma-skadan visar sig vara mer mystisk än den nu är..

Såhär vill jag se laget i premiären:
Andrén (Mattsson)

Bertilsson - Hedberg / Danielsson - Molin - Berglund
Sigalet - Nyberg / Descheneau - Sallinen - Pettersson
Berglund - Björk / Persson - Ölund - Mannberg
Andersén / Kvist - Birgersson - Ljungkratz
(Alcén)

Ej med:
Ingman, Lindelöf, Solem, Asklöf, Scott, Rödin, Ersson

PP1:
Danielsson
Descheneau
Berglund
Molin
Sallinen

PP2:
Hedberg
Björk
Persson
Ölund
Pettersson
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Håller med. Men samtidigt måste man förstå det ekonomiska läget. Vi får hålla tummarna att Greg håller och att han snart kan spela. Han behövs på isen, det förstår ju alla.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Klart att vi inte har någon i truppen som kan fylla ut tomrummet efter Scott, så det är bara att hoppas att han är tillbaka snart. Men bakifrån skulle jag vilja se att man provade juniorlinan från sista Leksandsmatchen förra året. Kvist Birgersson Ljungkrantz. De hann bara spela en SHL match ihop och var då riktigt bra. I J20 när de fick spela ihop efter jul var de grymma!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ständig:
”Då blir det ev. jakt på ersättare.”

Det är just det där sena ”då”:et som sällan brukar bli bra!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken:
” Jag förstår mig verkligen inte på paniken här.”

Fast en skada är en skada är en skada.

Har två fötter som jävlas på rödin just nu och som även har lång skadehistorik, vi har gamla skador i ”närtid” (Något år) på Berglunds, Molin, Sallinen. Och scott nu. Även Danielsson hade känning nyligen
Och det är bara spetsen.

”Panik” är att ta i i överkant just nu, men oron består i att vi kom 12 i fjol, bara har en ny spets (riskerar att inleda utan två) och direkt nedflytt om 52 matcher som beror på summan av ALLA matcher.

Att sundlöv är nöjd, som nyss inte trott det fanns några ursäkter, det väger jag sådär ärligt talat!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pettisbif2.0: Man tänker inte göra nåt på kort sikt enligt Micke S. Jag tolkar detta som att Greg har en skada som är svår, man tänker försöka med specialskydd efter några veckor. Om inte detta lyckas blir det operation och större delen av säsongen är körd. Då blir det ev. jakt på ersättare. Suck.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pettisbif2.0: Helt rätt att inte börja panikvärva. Jag hade befarat värre. Om inte hela säsongen så åtminstone till jul...

Dags för Sallinen att kliva fram ur skuggorna:

Rödin Sallinen Danielsson
Berglund Molin Descheneu
Birgersson Ölund Persson
Mannberg Pettersson Alcen

Två relativt svaga kedjor men två... eller en o en halv klasskedja... Får duga tills Greg är tillbaka. Utan även Rödin kan vi lämna WO så det är onödigt att skissa på...🤪
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken:
För att hänga med i dagens Shl så lär man nog gambla en del. Egentligen bara Djurgården och Luleå som inte lastst på. Men dom är ju bättre än oss ändå...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag förstår mig verkligen inte på paniken här. Sundlöv säger att han kommer missa inledningen och "Vi får ta det här nu och leva med att han bommar någon match i inledningen". Låter ju helt ärligt inte så farligt, var rädd att det skulle vara mycket värre. Om både Anton och Greg bara missar ett fåtal matcher vore det väl rätt konstigt att värva en till spelare om vi redan nu är över budgeten?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: I bästa fall är han ju tillbaka inom någon elller några matcher. Dock är det vanskligt med uttöjda ledband - kan ta tid speciellt om man är 30+. Vi får hoppas på gott läkkött. Appropå att någon annan ska stiga fram- det var länge sedan det hände i BIF tyvärr.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KalleTeodor:
” pettisbif2.0: Öh, hur tycker du att Sundlöv skulle ha gjort. Haft ett par centrar till av Greg Sotts kaliber nedfrysta i en kryptofrys och tina upp dem nu.
Sluta gnäll!”

Fast då rödin blev skadad förra jouren i BIF och scott försvann helt i spelet så sa bengtzen att BIF inte kunde vara så spetsiga. Något man då borde ha kvar att ta lärdom av hos BIF idag.
På det identifierade Dacke, på nytt?, att BIF behöver en andralina som avlastar första och måste värva så vi inte blir lidande av skador på kritiska spelare!
Eftersom Dacke nu värvat några på kontrakt idag och är med i värvningsgruppen så kanske man med de mål man har ändå tagit lagbygget ett varv till!
Vi värvade en, och då menar jag en, toppforward från en säsong då vi kom 12a. EN!!!
Lite mer än så här borde även den störste optimisten kräva av lagbygget utifrån uttalanden osv från BIF genom tiderna - eller?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sundlöv citerar :
Utifrån dom uppgifter jag får från vårt medicinska team känner jag mig lugn.

Skrämmande!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skagge:
Anton är ju inte alls så skadekänslig.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken: På gott och ont skulle jag nog säga. Sundlöv kommer bittert få erfara hur beroende vi är av Scott och Rödin. Det kommer garanterat synas i tabellen efter några matcher. Efter det kanske han lugnar sig med 3-års kontrakt till spelare av Mannbergs kaliber och annan mellanmjölk som glider runt i SHL fast de egentligen ska spela i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker: Inte oväntat, men jävligt surt. Skulle nog våga påstå att så länge vi går utan både Rödin och Scott så tar vi inga poäng över huvudtaget.....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Självklart. Vikten av att sponsra sponsorerna kan man aldrig underskatta.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pettisbif2.0: ” Solem...? Birgersson?? Kvist... ja du hör ju.”
Självklart kommer vår förstacenter att ersättas av någon längst ner i hierarkin...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pettisbif2.0: ta det lite lugnt, bara om Anton är klar till premiären så är det ändå lugnt
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KalleTeodor:
När vår 1a center missar minst 5 omgångar (förmodligen fler. Vi snackar om Brynäs nu liksom....) så borde väl han vara så pass rutinerad och iaf ta en en halvbra finne typ. På korttidskontrakt..
Växjö hade några backar borta på försässen. Tog in Teemu Eronen. Säger bara att det är lätt att vara efterklok. Precis dom orden Sundlöv själv kommer säga när säsongen är över och vi missar slutspel för 3e året i rad.
Och som jag sagt förr. Behöver dom pengar och vill starta en swish kampanj så är jag den första att bidra.
Säger bara att det lag vi har är shls mest känsliga lag för skador när det drabbar våra nyckelspelare. Iaf med dom målen vi satt upp...
Vilka ska ta över Greg dom första omgångarna som är viktigaste matcherna över säsongen (det är sen gammalt).

Solem...? Birgersson?? Kvist... ja du hör ju.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pettisbif2.0: Öh, hur tycker du att Sundlöv skulle ha gjort. Haft ett par centrar till av Greg Sotts kaliber nedfrysta i en kryptofrys och tina upp dem nu.
Sluta gnäll!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Greg Scott missar inledande matcherna.
Ingen skräll. Ingen skräll heller att mormor sitter handlingsförlamad..
Citat:Vi låter andra kliva fram (vilka då...!? 😂) om det visar sig vara värre får vi se då... bra där Sundlöv!!!??? Då finns det säkert skit många vassa kvar på marknaden.

Säsongen kommer sluta med att vi kommer 11. En plats upp... BRA Brynäs
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hong Kong: Det verkliga mervärdet kommer förstås om Gävle Energi börjar tjäna pengar på att sponsra Brynäs. Några hundra nya kunder tack varje den här dealen lär motivera deras fortsatta sponsring. För att inte tala om nya sponsorer som kommer att stå i kö för att dra nytta av den här typen av pay-back.
Kommentera

« · 2080793 · »