1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740309 inlägg · 7967 ämnen
« · 2344359 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{7981}: Enligt GD ska ytterligare två kedjespelare in. Totalt obegripligt för mig att Brynäs för samtal med Sallinen och Adam Pettersson, och inte har officiellt dumpat Molin. Det behövs power och målskytte på de sista platserna, inte halvfigurer.

Vino: alcen pajen och Manner har daglig kontakt och att Anthon Hansson analyserar vad som måste förbättras.

Dallemas: Fan man saknar ju den spelartyper rejält

{8399}: Palushaj, Clark kanske?

Vino: ”Däremot kan Mikko berätta varför målvaktstränaren Henning Sohlberg, som var omtyckt bland supportrarna, inte blir kvar.
– Vi måste ta sådana beslut ibland, att välja en annan väg. Henning är en härlig människa med bra kunskaper. Men vi väljer att ha en annan taktik och bygga en tränarstab som kommer bli bra för målvakterna, så tyvärr för Henning måste vi göra den här ändringen, säger Mikko Manner.”

Någon som kan dela med sig av vad som står i artikeln? Fick Henning sparken pga den anledning som vi alla tror, Lindbäck?

Tgl: Jag ser inte alls att Brynäs ligger bättre till än en tiondeplats faktisk så nog behövs det spets allt. Vem skall göra målen??? När hade vi en riktig sniper sist?

Tigerhjärta: Ett långskott helt klart. Är dock stabil NHL-spelare känns för bra. Men får han inget vettigt kontrakt så... Är väl jämförbar med en del Brynässpelare som envist biter sig kvar i NHL.

Zappaholic:

Nashville utslaget, får vi se Ekholm i VM?

Forsberg har ju inte löst sitt eventuella nya kontrakt än, hade jag varit honom hade jag åkt på Vm ändå och löst kontraktet efter Vm.

Här kommer ett intressant namn, dock ett litet långskott!
Juho Lammikko!
Lammikko har denna säsongen varit cementerad i Vancouvers Canucks 4:e kedja och gjort 15 (7+8) poäng på 75 matcher i laget. Hans kontrakt går nu ut.
Han förstärkte nyss Manners mannar till VM och som grädde på moset så spelade Lammikko i just Kärpät med Manner som huvudtränare 19/20 innan han stack över till NHL.
Är det så att Lammikko skulle vara sugen på att "börja om" och få en framträdande roll med mycket speltid så vore Brynäs med Manner ett klockrent alternativ!
Som sagt, ett långskott. Men ett utgående kontrakt i en undanskymd roll + tydliga kopplingar till Manner, visst kan man få drömma?

Tgl: Ja, alla kommer värva bättre spelare den här sillyn. Det som sticker ut lite ur positiv bemärkelse för Brynäs del är att man har många utåtgående kontrakt och att man inte tappar nyckelspelare till Nordamerika/Schweiz som en del av konkurrenterna gör. Jag tänker inte på Björk som en nyckelspelare och Timashov är ju kvar tills nåt annat meddelats.

VV, Bertilsson, Palve, Rödin, Scott och Timashov var trots allt lagets bästa spelare 21/22.

Tgl: Kinnvall spelar väl AHL slutspel ??

Jugge: Problemet är ju att också konkurrenterna förstärker. Jag kan väl hittills inte tycka att det är Brynäs som varit klar Etta i värvningsracet. Björninen och Sklenicka klart bra, Johannesson - ja kanske. Att målvaktsduon, VV och Lindbäck, inte presenteras kan man fundera kring även om det sannolikt blir så och då är det bra. Kinnvall, ja hans klubb spelar ju så inte så konstigt att det dröjer. Förlängningar med Hedberg, kanske, och Kvist, ytterst tveksamt tycker jag. Att besked saknas kring Molin/Pettersson förstår jag inte, de blir ju inte bättre om de blir billigare, byt!

Så där väldigt mycket spets kan inte jag tycka hittills presenterats

Detta skulle komplettera vår backbesättning på ett utmärkt sätt.

LKV: Dom kör den varje match men i en kortare version sista åren
Bara de två senaste matcherna de kör hela
Skrevs för att hedra avlidne glennert som betytt mycket för föreningen.
Så buande under hymnen känns ju sådär

Skön seger oavsett och skoj med match 7

Jugge: Vet ej riktigt. Men när jag bodde i Karlstad 2011-2013 har jag för mig dom körde den i serien också. Iofs var det ju två serier i slutspelet mot dom under de åren så kan missminna mig.

SnowKing: Jag håller med, tycker nog att det var bästa domarinsatsen hittills i finalserien. Man släppte ett par saker åt båda hållen men det kändes jämt.

Jugge:
I årets final så är det hemmaplan som gäller. Efter allt gnäll som vart i vinter så tittade jag noggrannare än vanligt...
Rättvis seger i kväll... få eller inga tydliga filmningar... domarnas nivå var jämn och ganska bra, endast några få utvisningar man "missade" att blåsa för.
Hoppas hemmaplan fortsätter att avgöra... inget guld te Värmläningarna!

BIF Kungen: 6:an i årets tabell tog 13p mer än oss. Faller de värvningar som det ryktats om (Lindbäck/VV, Saku, Kinnvall) samt en till klassback och en sniper så tycker jag inte det ska vara en omöjlighet att landa topp 6.

BIF Kungen: Laget just nu är en bit från toppen i min bok. Det saknas målgörare tycker jag. Men silly är inte slut på långa vägar.

Ett grymt målvaktspar och bättre centrar på gång, en backsida som ser spelskickligare ut. Krydda detta med någon etablerad sniper så kan det landa bra.

Jugge: till dig och alla: två bra lag, bra spel, tajt otrolig stämning i båda hallarna, allt på plats….MEN va fan är Brynäs???

Fan vad jag längtar till en finalserie med Brynäs.

Om vi ska spekulera grovt: var kan vi hamna i serien kommande säsong? Är topp 6 troligt/möjligt?

Som sagt: ge mig/oss en finalserie med Brynäs u närtid…

mk: du menar finalerna 87, sant. Tyvärr förlorade bästa laget då….

Lemieux avgjorde på pass från Gretzky, 2 otroliga spelare

Shinnimin, vilket stolpskott....

LKV: Har aldrig tänkt på att dom kört den när vi mötts i Karlstad. Kör dom den bara i slutspelet eller?

Jan Grismöbel: Jag tror även det finns en del djurgårdare och Frölunda supportrar runt i landet. Men sen är det nog bara lokalt intresse.

Tigerhjärta: Haha ja han nämnde Gävle och Brynäs också😀

Per Carlén, jösses vilken eldsjäl. Inte bara för FBK utan hela hockeyn. Står där med en FBK tröja men verkar verkligen unna och följa flertalet anrika klubbar. Häftigt!

{9684}: Är nog det samma för Växjö oskars lhc hv Örebro eller för göra det enkelt .Endast Brynäs å Leksand som inte är ett lokalt intresse endast .

Zappaholic: lennström vilken rikstönt

Axelsson: Lätt att man håller på Luleå när FBK står på andra sidan.

{9684}: Jo jag hoppas verkligen inte att vare sig Luleå eller Bulan får något jävla guld.

{9684}: kasta ut fanskapet

Jan Grismöbel: Utanför den där arenan är det inte många som unnar FBK något....Tror det är en kille i Gävle som håller på FBK, fler är det nog inte....

Bulan måste få kraftiga flashbacks från vår match 6 i finalen 2017

Jugge: Håller med, men FBK har väl kört "på den sköld du klär" under större delen av 2000-talet, börjar bli en klassiker. Mäktig när det är så bra tryck.

nittontolv: Alla tummar på Luleå. Önskar inte Fbk någon framgång alls . Det är sen gammalt .

nittontolv: Både Bulan och Luleå som lag har gjort sig förtjänt av ett guld.

Heja Bulan!

Davey85: Hellre att Luleå kammar hem det idag än att ge Färjestad chansen på ett guld.

Hoppas på en game 7.

Honken72: Hoppas Luleå kniper guldet ikväll. Även om man som neutral åskådare kan lockas av en game 7 så hoppas jag det avgörs idag.

Vad är det för tramsig nymodighet att det ska vara allsång innan matcherna nu? Känns så tillgjort, allsång hör hemma på Skansen..

Usch! Gröna monster 😬

LKV: Det tror fan att de var tvungna att visa Hv:s guldmål mot oss! 😡
Nu ska det gullas med Hv igen…

Verkar som C-more räknat in Luleseger. Vilket jäkla dunder-jinxreportage!

mk: Ja finalerna -87 är nu godis, även om man redan på den tiden med rätta hade anledning att klaga på de kanadensiska domarna

mk: -87 var det nog. Mario och Gretzky i samma kedja (med ? - om de nu behövde någon tredje länk). Mario överlägsen i turneringens målliga och Gretzky överlägsen i assistligan. Mario gjorde väl avgörande mål i de flesta av de viktigaste matcherna (samt ett hattrick). Alltid bäst när det gällde.

mk: -87.... håller med galen matchserie... bara Modo - Brynäs -99 är i närheten 😉 och möjligen några StanleyCup-serier.

BIF Kungen: Canada cup finalen -81 finns ju på tuben. Jag såg lite highlights i våras.
Herregud va bra hela femman var.
Inte bara KLM, hur gammal va Larionov? 19?
Som dom spela röven av Canada..
Så som kedja över tid va dom bäst.
Annars så är finalerna -86? den bästa hockeyn som spelats.

Treklövern1912: kanon, absolut. En smaksak men jag tycker KLM var bättre 👍😁

BIF Kungen: Gretsky Kurri Tikkanen bäst genom tiderna

« · 2344359 · »