Brynäs IF

713153 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 2028246 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Lindström:
Plus för försöket att jobba med truppen. Hoppas händerna och spelsinnet är bättre så att lägstanivån höjs där.
Minus om det är en ny spelare till 3e eller 4e och om lönen är internationell.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
På plats.

Jävligt snygg arena. Men opersonlig och tråkig. Exakt samma kiosker och restauranger återkommer hela tiden... Å insläpp en timme innan..??? Inte mycket tid att ladda på...😃 Hoppas hockeyn kan bjuda upp...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
I mina ögon en bra värvning, nedmonteringen av speedkulor i smurf storlek har startat 👍🏻
Vi får in en hårt arbetande oöm spelare med bra storlek, som kan spela halvfult.
Vi förlorar en speedkula utan någon större styrning.

Det som känns surt är att efter Mannbergs kontrakt förlängning har han vart helt osynlig.
Så varför mormor hade så bråttom att signa han är ett mysterium.
Nästan lika stort som Alcens kontrakt....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ta nu och vinn mot Mif ikväll. Gärna med flera mål.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Willelöken: glöm inte bort den okända lukas Zetterberg
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85:
Jag har följt John i både FBK och Mora. Har alltid diggat hans spelstil. Oöm, stark runt målet och framför kassen. Bra skott. Lite halv elak. En mkt bättre version av Drew Miller! Lite skoj att John kommer till Brynäs. Då jag velat haft honom i vår dress sedan han spelade i AHL. En bra stomme för 3-4 kedjan dom närmsta åren. Perfekt enligt mig!

Tänker såhär just nu:
Rödin - Scott - Danielsson
Molin - Sallinen - Descheneau
Brodecki - Ölund - Persson
Mannberg - Blomqvist - Rohdin
Alcén

Sen hoppas jag Sotji missar sitt playoff så kanske vi kan drömma om den här backsidan:
Sigalet - Söderström
Bertilsson - Ingman
Andersén - Ersson
Norin (Kilas?)

Plus ev en ny spetsforward innan den 15e februari.

Sen tycker jag Molin/Honken bör satsa fullt ut på Ersson i kassen. Kör honom så länge han orkar.

Hoppas på 3pinnar ikväll!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Är som en del andra försiktigt positiv till denna värvning, han fyller en funktion vi saknar med sin tyngd, hoppas han använder den bara.

Hellre detta än en svindyr legoknekt som försvinner efter säsongen och som ändå bara höjer oss litegrann. Nä, bra med långsiktigt tänk. Kan bli en bra pusselbit på sikt detta, typ som Molin och Brodecki.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Saxat ur en artikel på AB. John har alltså 4 syskon, Johan, Johnas, Jonathan och Johanna! Kära barn har ungefär samma namn? 😁

"Och hur var det då med den där Gävlekopplingen runt Brynäs nyförvärv. Jo, John Persson är bror till innebandyspelaren Johanna Persson, numera i IK Sätra, och dessutom bor föräldrarna i Gävle.

– Det känns jättebra att komma till Brynäs. Jag har min familj i Gävle och ser fram emot att komma på plats, säger Persson.

John Persson har även ett helt gäng bröder som alla spelar hockey. I Mora öser två år äldre brodern Johan Persson, tidigare även Timrå, in poäng. Och de ännu äldre bröderna Johnas och Jonathan Persson spelar bägge i Tierp, numera i division 3."
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Dallemas: Forslund spelar inte ikväll
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Persson är inte spelklar till dagens match va? Å i så fall spelar Forslund?
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Peja: Håller med! Men det hänger ju ihop det där. Åk rätt, var på rätt ställe och passa pucken på bladet. Hur svårt ska det vara eg!?;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling:

Det är nog så jag skulle gjort.

Typ så här...

Danielsson, Scott, Rödin
Brodecki, Sallinen, Persson
Mannberg, Ölund, Molin
Rohdin, Blomqvist, Alcén

om Descheneau ska få chansen i en eller två matcher till,
då skulle det kanske kunna bli så här...

Danielsson, Scott, Rödin
Descheneau, Sallinen, Persson
Brodecki, Ölund, Molin
Rohdin, Blomqvist, Mannberg
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: gissar att jaedon petas nu när John kommer. Tror inte man spelar John i fjärdekedjan
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enligt Brynäs hemsida så verkar det som att Persson får
Zaborskys "gamla tröja" (i alla fall samma nummer).
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Du läste mina tankar...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chanzone: Åka rätt. Få rätt puckar. Iscensättandet är svårare än själva åkandet. De flesta lägger sarg ut om de får puck felvänd på egen blålinje. Silfverberg, Larsson och Järnkrok hittade spelare i fart då och iscensatte därmed spelvändningar i situationer där många i dagens lag lägger sarg ut.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Brynäs är ju ändå skridskoskickliga överlag. Men det gäller ju att åka rätt oxå.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chanzone: Brynäs omtalade "snabba spelvändningar" kan vi väl bunta ihop med Loch Ness-odjuret, typ?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Guldet är BIF : Kul att få se John på närmre håll igen, spännande med alla positiva omdömen om honom här inne. Minns det inte riktigt så om honom här inne när han spelade i FBK, kanske utvecklats iofs sen sist

Kan nog lyfta laget något.. kör hårt
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Petrov:
Du menar, vill han ha nr 28 och spelar med galler?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Petrov: För dålig koll faktiskt. Hoppas han tar för sig rejält. Frågan är ju om han kan hänga med i Brynäs skridskostarka och snabba(nåväl) spel!?

Håller tummarna att det inte blir en ny Liljewall - hualigen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chanzone: Muskler och tyngd är bra. Men är han ELAK också...?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag har saknat Daniel Brodins spelstil sen han lämnade Brynäs. (en personlig favorit)
Skulle vara fantastiskt om John Persson är Brynäs nya powerforward.
Tror Brynäs och Sundlöv tänker helt rätt angående spelartypen som behövs.

Hur som helst, varmt välkommen till Brynäs John Persson. Tror detta blir bra 🙂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ska jag vara ärlig så gav denna värvning en längta till nästa match på ett sätt som jag inte känt på väldigt länge.
Bara att få se lite ny energi komma in då 1sta har börjat hittat rätt osv osv.
Jag är fan glad att Sundlöf hittat något på marknaden.
Jag är fan glad!

Hade önskat sett honom spela denna säsong ut innan jag kontrakterade upp honom för nästa dock, för detta påverkar lagbygget inför nästa.

Men fan va skönt med en värvning!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
micke63:
Jag håller med,
som jag sa så tyngden impar, har en förkärlek för smackspelare (men måste ha annan kvalitet 2go med tyngden oxå)
Ett byte jag gjort alla dar i veckan.
Jag tvivlar dock starkt att han är spets, men att han tillför något tror jag absolut.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
micke63: Va! Är man inte nöjd nu när Brynäs äntligen värvar efter månader av tjat? Det ska fan va sportchef!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chris11: Precis och låt Persson lira ett par matcher innan han lynchas totalt av att supporters här inne.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Spajderman: Tror du dom släpper honom när det är osäkert kring Kihlström då? Skulle ju dock kunna vara en förklaring till varför han suttit bredvid senaste matcherna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Magkänslan säger att nästa som sker är att Lundgren försvinner.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Finns ju fler sätt att förstärka ett lag än att ta in spets. Nu ska jag villigt erkänna att jag har lite för dålig koll på Perssons senaste säsonger. Spontant känns det som en uppgradering av en tredje - och fjärdekedja. Som nån var inne på, mer muskler och tyngd. En spelare vi behöver.

Kan bli bra, kan bli skit. Som vanligt :P
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jan Grismöbel: Framtiden får utvisa men ett bra byte känns det som i alla fall. Nu väntar vi bara på Boqvists ersättare och en stabil back..
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Axle San: Visst är det saknat .. Men kommer detta ärligt göra någon skillnad ? Är inte mindre livrädd för kvalspel .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jan Grismöbel: Härligt med tyngt i laget måste jag säga, denna spelartyp har varit saknad!! Jag vill se John stångas framför mål
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Undrar hur det låter i SaiPa's forum gällande värvningen av Forslund. Muuunkkaaas skriver ironiska inlägg som triggar Huuugee som skriver försvarsepos i Kalevala-format.

Terve!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Äntligen!!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: vad är härligt med denna rokad?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: HÄRLIGT SUNDLÖV!!!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
lapad:
"Vi måste avvakta tills vi hittar rätt spelare"
Han har det inte så lätt våran Sundlöv... Jag tror att han i första hand hade avvaktat ytterligare, men sen ffa Oskarshamn o Linköping vaknat till liv så vågade han inte göra annat än försöka åstadkomma en förändring... finns ju inget viktigare än att undvika kval denna säsong.
Hoppas o tror att John kan komma in med ny energi och visa att han vill va med!

Det är ju inte så att Sundlöv kan ringa den han HELST vill ha och be honom skriva på innan helgen... innerst inne fattar de flesta det... väl?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
luckyluke: Väldigt oväntat med Ahl, men han och Karlskoga verkar ha varit väldigt oense om saker och ting. Lär ju hamna i SHL med tanke på sin fina säsong, HV känns ju hetast. Men känns absolut som en spelare som skulle förstärka Brynäs i nuläget, lär gå före ett gäng spelare i vår nuvarande uppställning.

Angående Persson så är jag försiktigt positiv. Känns åtminstone som en uppgradering jämfört med Forslund.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: detta kan bli bra. John Persson har en jävla krigarinstinkt. Stark framför kassen och längs sargerna. Slår ofta in returer. Lite det vi saknat faktiskt
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sportnisse: Sundlöv har varit tydlig, "Vi mäste avvakta tills vi hittar rätt spelare"!
Man anser att han är "mycket" bättre än Forslund men om jag inte minns fel så ska vi värva kompetens och gubbar som kan hjälpa Brynäs till att nå kvarten eller det aom är ännu viktigare, att bli kvar o SHL. Nu ska vi inte vara negativa utan vi får hoppas att killen får en ny tändning i Brynäs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Man kan prata om spelare hit och dit. Men glöm inte bort tränarens roll. Det är ingen tillfällighet att de lag som ligger i topp i en serie (vilken sport det än gäller) är de lag som har de bästa tränarna. De bästa tränarna får ut max av spelartruppen och organisationen, och sprider en framtidstro inom hela föreningen. Därför är det av yttersta vikt att till nästa säsong få in en huvudtränare som maximerar ingångsvärdena. Den här säsongen handlar enbart om överlevnad. Men samtidigt måste ledningen jobba stenhårt med det längre perspektivet. Framtiden byggs inte i framtiden, den byggs nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Håller med dig , det här är en intressant värvning.
Nu har väl Danielsson funkat bredvid Scott & Rödin men här är han intressant annars, stark kring sargerna, otroligt lik typ Jari Tolsa i spelstilen. Lite av en Lindblom kopia.
Persson kommer vinna många närkamper kring sargerna , och kanske göra yta till Scott & Rödin. Jag är positiv!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: Men återigen... vi ska väl bli bättre? Denna värvning/rockad osar Brynäs lång väg. Inga kioskvältare kan väntas. Nu går vi för slutspel... Suck!!!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Filip Ahl som har gjort 40p på 40 matcher i Karlskoga i år släpps från klubben enligt elite prospect. Ung kille född 97. Det hade vart en intressant förstärkning i detta skede

Kan det vara något för brynäs? I shl lär han hamna iaf
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Den som sett John spela i dels Färjestad och även i Mora vet om att det är en rejäl uppgradering från Forslund.
Jag tycker det här är en bra värvning. John är stark med puck, använder sin tyngd helt rätt och är bra på att gå rakt på mål. Håller John högre än Blomman, Rohdin, Forslund, Alcén med flera och ser honom som en spelare för vår tredjekedja MEN som även höjer vår tredjekedja.

Sen helt annan sak så såg jag att Filip Ahl lämnar Karlskoga.
Nu tror jag många säger emot mig när det är ytterligare en spelare från Allsvenskan. MEN det är exakt den här typen av värvning vi ska göra från Allsvenskan om vi ska göra någon.
Är helt övertygad om att hans spelstil skulle passa tex Rödin & Scott som handen i handsken.
Väldigt fin och bra spelare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jan Grismöbel:
Felet låg väll i kontraktets längd
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sportnisse: Persson har ju spelat 4 säsonger i SHL och snittat på cirka 10 mål/säsong. Helt okänd är han inte för någon som följer ligan.

Tycker den här värvningen påminner lite om när man tog in Mats Lavander, även om Persson väl är yngre nu än Mats var när han kom till Gävle. Och nej, Lavander var ingen superstjärna, men det är en spelartyp som saknas i laget.

Att bli av med Forslunds lönekostnad och få in en powerforward är två flugor i en smäll av Sundlöv.
Kommentera

« · 2028246 · »