1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741041 inlägg · 7967 ämnen
« · 2587456 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Lindström: Skulle inte förvåna om Djurgården tar in Montén om någon månad och gör Garpen till sportchef.

J-S: Ja, det är väl folkhyfs att hålla god ton och önska andra lycka till. Som supporter önskar man ju egentligen inte andra lag lycka till på riktigt, det enda laget som man lyckönskar på riktigt är det egna laget som man alltid vill ska vinna.

Å där åkte Baby Face

Kepsen: "Det behöver väl inte alls vara självklart. Skärp dig själv."

Så vilket beteende har du genomskådat?? när det gäller elitfoso.
Så varför behöver jag skärpa mig?
Är det något fel på att hålla god ton?
Tyvärr så har många herrar (hen) här på forumet problem med att sköta sig och att hålla en god ton.
Med tanke på avslutningen av förra säsongen där hat hot framfördes mot spelare och ledare i Brynäs vilket kulminerade i hembesök av spelare ledare och barn som for illa
vilket gör mig illamående,
Så därför var snäll att hålla god ton.

J-S: Det behöver väl inte alls vara självklart. Skärp dig själv.

Svensson_62: Mats Näslund sa en gång när han var "expert". Då var snacket om att det började bli viktigt att åka skridskor snabbt.

"Jag har ännu inte sett någon som åker snabbare än pucken"

Kepsen: "Ja, det där beteendet som han har har jag genomskådat. Ofta inlägg om att 1:an på Brynäs hemma är stensäker, det här vinner ni lätt, osv.."

Självklart vill elitfoso oss illa trots att han håller god ton på vårat forum.
Men hen är genomskådad hen är en Färjestads supporter, My god.
Skärpning tack så länger man håller god ton är alla fans välkomna.

Stefan R 63: Ja, det där beteendet som han har har jag genomskådat. Ofta inlägg om att 1:an på Brynäs hemma är stensäker, det här vinner ni lätt, osv..
Har flera vänner som håller på andra lag än Brynäs och det är exakt samma snack på dom, fastän jag vet att det sista dom vill är att det ska gå bra för Brynäs.

munkas: Fasen kan vi inte bara gå tillbaka till klapp-klapphockeyn. Rörlighet med snabba one touch direktpassningar gång på gång tills motståndaren gått bort sig fullständigt. Låt pucken göra jobbet. Där snackar vi Brynäs verkliga identitet.

OBS skämtade först i ovan men kanske inte vore sä dumt ändå 🙂

Brynäs J18 slog toppkonkurrenten Örebro på bortaplan idag med 5-3. De är fullständigt överlägsna i sin region (Leksand, Färjestad och Örebro spelar också där) och öser in mål.

Jag har jämfört lite med tidigare årgångar för J18 och kan konstatera att vi i årets trupp har 5 forwards med poängproduktion som saknar motstycke sen Jesper Boqvist. Faktum är att de här spelarna har högre produktion än Boqvist.

Svrcek (har också snittat en poäng/match i J20
Sundqvist (mål i sin debut i J20, bara spelar en match)
Tvillingarna Östberg (kommer bli rejält spännande att följa)
Gustav Hillström (poängkung i J18)

Otroligt spännande kull.

Davey85: så här skrev en viss herre som brukar vara här inne o chatta på fbk forum

eltifoso: Verkar som Montén hänger löst, synd… hoppades han skulle vara kvar längre
Precis som man varje år hoppades Brynäs skulle behålla sina misslyckade försök till tränare såsom Melin, PA eller nu senaste Manner

Så när han önskar oss lycka till osv...så menar han INTE det...

Peja: men de gjorde en riktigt bra avslutning och pressade Luleå rejält fram till sista sekunden. Ett fall framåt för damerna.

munkas:
Måste ha missat tavlan, men saknar inte sportdirektören.

munkas: Det citatet visar vilken jävla lång väg från verkligheten man var.
Helt otroligt.

Brynäs tappade nog 10 år på det citatet.

Damlaget torskar uppe i Luleå inför 1617 åskådare. Brynäs har haft totalt 1083 åskådare på sina 5 hemmamatcher.

Auchinleck: Sportdirektören reviderade väl Brynäs sätt att spela för några år sedan?

”Brynäs ska spela en teknisk fartfylld hockey. Man ska kunna dra en gubbe”

Dessa bevingade ord är numera inristade i en guldtavla och hänger ovanför entrén på ERP:en.

mk:

Kopiera Växjö, är det så långt våra ambitioner sträcker sig. Tråkhockey, om det nu är det de spelar?

mk: vill minnas att vi tappade ett gäng 3-1 ledningar under senaste guldåret. Där var det lite öppna spjäll bakåt 😅.

Men jag känner att vi inte behöver copy&pasta Växjö, vi måste hitta en balans givetvis. Vi måst ha ett bättre "kontringsskydd".

parks: Håller med.
Tråkhockey= chans på att vinna nått. Eller det som Brynäs hållit på med. "Gladhockey" och öppna spjäll bakåt.

Jag vet absolut vad jag föredrar.

Nu svär jag säkert i kyrkan. Men så som Växjö spelar.
Tight, vinnande, gör oftast 3 mål varje match.

Jag såg på finalerna. Tråkigt, nä i min bok är det vinnande. Det är det som räknas.

Annars så är det som att säga som PA.
"Ok, vi förlorade med 6-1 men enligt statistiken så kulle vi vunnit"

Stefan R 63: De skrev att Rydahl "sålt sig som en h***a"".

Metalman: ???

Malken: Håller inte med dig, tycker vi spelade merparten av matcherna med bulan som tränare bra hockey och underhållande. Skriva att dom spelade tråkig hockey under hans ledning stämmer ju knappast.. Manner var en defensiv ställd tränare så dina ord stämmer bättre in på hans hockeyfilosofi..

Stefan R 63: Man ser en bild i aftonbladet vad dom skrev

Davey85: Vad skrev de?

Peja:
"Bulan var klockren både som ledare och taktiker."

Håller såklart med om vikten av att träffa rätt i rekryteringarna.
Det händer bevisligen inte ofta i Gävle, av olika skäl.

Men Bulan och Buleås tråkhockey, Peja...?
Det är inte Brynäs framtid?

Guldhjälten Svedberg i målvaktsfajt!

Davey85: svårt att sjunka djupare än vad de redan ligger i min bok, men ok pressar ner dem lite till. Visst var det förresten länge sedan Laban var här inne och kommenterade?

Davey85: håller helt med! Man kan vara upprörd, men uttryck dig isåfall på ett annat sätt…

Måste säga att Färjestadfansens banderoll mot Rydahl idag var jävligt klasslös och låg. Känns inte som ishockey för mig. Där sjönk dem en del i min bok.

Undrar hur länge garpen kommer hänga kvar?

{10299}: Risk att det blir oss om vi inte tar oss tillbaka direkt.

Missa inte att Anaheim spelar nu, för dem som vill se Silfverberg eller Leo Carlsson

Peja: "För Brynäs del var det verkligen synd att Bulan flyttade tillbaka norrut av sociala skäl. Det var den överlägset bästa tränarrekryteringen som man gjort de senaste åren och han hade definitivt varit kvar nu om han hade velat, precis som han har blivit i Luleå sedan han flyttade hem."

...Men j*vlar vad tråkig hockey! Den sämsta matchen jag någonsin sett på plats i Gavlerinken var premiären förra året, Brynäs-Luleå. Två lag som spelade i slow motion. Jag hade lika väl kunnat kolla på torkande färg. Lika spännande. Såg Växjö-Timrå på hemresan med Brynäs Stockholm och det var som en annan sport. Skrev någon rad om det på forumet.

Visst är det lite öppna dörrar bakåt i år - men fantastiskt roligt att titta på. Inte så konstigt att publiken kommer. Pengar in till nya spelarköp. Urladdningen i sista perioden mot Djurgården senast var magnifik. Den förmågan att vända matcher kan jag inte minnas att jag sett sedan typ 1977. Njuter!

{10381}: Är det PRAO-veckor i Gävle också för er yngre just nu också? Mina barn kämpar på med det nu.

gwl: vad är shl och vad är HA 😂

Bössa 68: Nybro och MoDo kommer sjunka i takt!

Berge: den kommentaren ska jag minnas!

{10381}: Rasat uppåt i tabellen eller hur menar du?

22.00 blir det Ducks på TV. Silfver förstås men även nyfiken på att se Leo Carlsson (sp?) i NHL.

Peja: Skulle vilja kopiera dina två senaste inlägg Peja o skicka till Brynäs.
Vi har bra chans att kliva upp till SHL igen, men där kommer min oro in.
Känns som alla med Brynäshjärta kommer att få spela vidare.
Efter att Bengtzen lämnade BIF har det varit alldeles för mycket kompisvärvningar.
Allt ifrån Gävlepojkar, till finnar mm.

Berge: Brynäs har redan rasat 😵‍💫

Berge: Undrar om modomille kommer in och svingar här snart

Nu börjar Modos ras med…

{10299}: Är så jävla glad att jag gick från mitt X2 i den matchen till 12. 😅

Djurgården förlorar igen! 12 poängs skillnad just nu!

gwl: Brynäs truppkostade mer åren innan degraderingen än båda nämnda lagens trupper.

Lemp: Man får intrycket av att Nubben bara hugger på allt och alla utan en tydlig bakomliggande lagbyggarstrategi. Ur ett hockeyallsvenskt perspektiv är köpgalna SHL-sportchefer ganska intressanta i och med att de gör att SHL-spelare som inte längre får plats där dyker upp på marknaden så småningon.

Hugo Fransson som HV har lånat ut till Nybro är en intressant spelare, men naturligtvis ingenting för Brynäs just nu. Stakkestad är någon som skulle kunna göra nytta i Brynäs om han vill tillbaka till HA, en bra karaktärsspelare.

Peja: Amen i kyrkan,
100% rätt.
;-)

mk: Jag tror att mycket handlar om att sätta de sportsliga nyckelrekryteringarna. Dvs sportchef och tränare. Om du får ett sportsligt momentum kan den övriga organisationen haka på.

Kontinuitet är önskvärt, men bara om du sätter rekryteringarna. Det är ju inte önskvärt för HV71 att köra vidare på Nubben och Montén i 10 år till bara för att skapa kontinuitet. Det tror jag alla är överens om.

För Brynäs del var det verkligen synd att Bulan flyttade tillbaka norrut av sociala skäl. Det var den överlägset bästa tränarrekryteringen som man gjort de senaste åren och han hade definitivt varit kvar nu om han hade velat, precis som han har blivit i Luleå sedan han flyttade hem.

Bulan var klockren både som ledare och taktiker.

{10381}: Och ett ex antal miljoner mindre värde i spelare.

« · 2587456 · »