1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753978 inlägg · 7967 ämnen
« · 2470620 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Huge: "Du verkar ha lika dålig läsförståelse som många andra."

Och där kom inlägget om läsförståelse. Äkta Huge-bingo i eftermiddag: jag kryssar av "kunniga yrkesmän", "förutsättningar", "soffcoacher" och nu "läsförståelse".

"Har aldrig påstått eller trott att Alcen/Manner alltid gör rätt"

Hur kan du veta att dom INTE ALLTID gör rätt? Känner Du till deras förutsättningar eller beslutsunderlag eftersom du kan uttala dig så självsäkert?

Huge: ”Ett råd till DIG: dra ner på din övertro på dig själv som oinsatt och okunnig sofftyckare och inse att dom som jobbar med hockey som yrke i föreningen både kan och vet mkt bättre än vad du gör.”

Ja, jo. Det är väl vi den stora majoriteten som återigen har dålig läsförståelse, och har mage nog att tolka detta citat utifrån vad du de facto skriver.

Ingen pallar väl inleda med en avhandling om att Alcén/Manner på det stora hela är mycket mer kunniga taktiskt och organisatoriskt att sköta ett elitlag, INNAN man kommer med sin synpunkt. Någonstans måste väl även du dra gränsen.

Ni är högst inblandade i kvalstriden. Ett lag som bör ligga på övre halvan gällande största spelarbudgetarna i ligan. Inga större ekonomiska kriser har påverkat det finansiella. Precis samma marknad att tillgå som alla andra sportchefer. Om det inte finns fog för kritik just nu vet jag inte vad. Detta kanske såklart räddas upp, men utifrån hur er säsong sett ut måste väl organisationen utredas rätt gravt inför nästa säsong? Oavsett serietillhörighet? Det måste väl även du tycka?

Huge: Überstrutsen har vaknat ser jag. Suck!

SuneMangs: Att det blir blankt nej är ju inte konstigt alls. Alcén är en stor del i haveriet därmed en anl till varför Brynäs i dag å även dom senaste åren är i botten bland attraktiva klubbar HA inräknat ..Vilken spelare som är rädd om sitt renommé vill gå till en djävla looser klubb .

Ove Myling: Har inte sett att någon skrivit något om detta än, men Alcén försökte enligt Expressen få in Richard Gynge från AIK igår men fick blankt nej. Hade nog inte hatat den värvningen om jag ska vara ärlig då han säkert hade kunnat bidra med sin rutin och stänkt in några baljor då han har gjort duktigt med poäng i HA i år. Men det är väl ett icke-ämne för forumet, eftersom det inte gick i lås.

{9908}: Du verkar ha lika dålig läsförståelse som många andra.
Har aldrig påstått eller trott att Alcen/Manner alltid gör rätt.
Jag slår bara bort tvärsäker kritik/synpunkter/förslag från oinsatta sofftyckare som bestämmer sig för att ex kritisera/såga beslut utan att man
haft en aning om hur beslutsunderlaget sett ut.
Sån kritik måste ju även du inse hur dum och oseriös den är?

Huge: "Alla som fått sparken har väl tagit sina beslut utifrån sina förutsättningar och som vi utomstående inte känt till.
Att vissa beslut sen och med facit i hand inte alltid ger det resultat man förväntat sig, ändrar ändå inte på det faktum att dom är bättre lämpade att ta så korrekta beslut som möjligt än vad vi och i jämförelse okunniga, oinsatta och oerfarna sofftyckare är."

Eftersom dom fått sparken så är det verkligen inget faktum att dom är bättre lämpade. Många ggr visar det väl snarare motsatsen. Att dom inte alls varit lämpade att ta korrekta beslut.

Och kom inte dragandes med förutsättningar. Dom personer som gett dessa yrkesmän sparken har känt till förutsättningarna och med dom i beaktande sparkat diverse bös som varit anställda.

JawKee: Med tanke på det ekonomiska läget är det nog inte så sannolikt att nästa säsongstrupp kommer innefatta någon satsning oavsett om man klarar sig kvar. Det kommer bli otroligt viktigt att fynda och att nyförvärven levererar. Vi kommer ha stora kostnader som läggs på bland annat Rödin och Bertilsson, och med tanke på att de bara blir sämre samtidigt som dom tjänar som dom vore toppspelare i SHL så försvagas spetsen.

Och med tanke på alla andra anledningar nämnd i mitt tidigare inlägg kommer det bli tufft för oss oavsett.

Lemp: Skulle tro att man hoppas lite oroligt på att man håller sig kvar i SHL och att man ser på det långsiktigt. Kan ändå tycka att det är ett gott tecken att man inte panikvärvar bara för att att, utan att man faktiskt kan hålla huvudet kallt. Men otroligt oroväckande att det verkar närma sig kval. Får se om vi lyckas hålla oss kvar. Då kanske vi har lite mer krut till nästa säsongs trupp.
Hade varit mycket mer orolig om vi hade panikvärvat.

LKV: Lindbäck har ju inte alltid sett så snabb ut i sina sidledsförflyttningar. IKO spelar ganska mycket över centrallinjen och de har duktiga skyttar som träffar mål på sina direktskott från båda cirklarna. Kommer troligen krävas en del snabba förflyttningar.
Att stoppa deras förstakedja att komma till i bra lagen eller PP kommer vara vägen till poäng ikväll. De tjuvar mycket och ofta en forward som ligger och fiskar efter snabba omställningar så det kommer krävas att våra backar inte är för offensiva och öppnar sig bakåt ikväll.

Lemp: Lägg till ett beräknat underskott på 8 miljoner att hantera.

Kan inte säga att man är särskilt avundsjuk på Johan Alcén i det här läget. Han måste dels förbereda för ett läge där man kan åka ur samtidigt som han ska försöka värva spelare som säkerligen har en del andra erbjudanden.

Vår attraktivitetsnivå lär vara riktigt låg efter alla år av misär i botten med stor personalomsättning. Nu har vi en tränare som dels är ifrågasatt och som sitter på ett kortsiktig lösning. Utöver det så sitter även den övriga ledarstaben på utgående.

Tror det kan bli bra att spela Lindbäck ikväll. Säkert sugen att bevisa sig nu när han fått hård konkurrens. Om det räcker till vinst? Nja

Olesen på glid tillbaka till SSK nästa säsong

Peja: Håller med! Kom igen nu Huge så får vi höra analysen vad sportchefen , tränarna samt ledningen för Brynäs gjort bra detta år. Då avses herrlaget. Ska bli spännande att läsa.

JawKee: som bulan brukade säga åt grabbarna "drar ni på er mycket utvisningar så ligger ni fel i banan"

pjåtor: ”Skaffade livstids medlemskap igår! 👊🖤💛❤️ Kom igen dumförklara mig bara 😂”

SÅ ska en slipsten dras! Ta dom djävlarna rätt upp å ner bara!

Huge: Att du inte greppar liknelsen är ännu mer skrattretande. Eller snarare logiskt kanske förresten. Det utgår från hur du uttrycker dig. Att man inte kan ifrågasätta personer utifrån deras yrkesexpertis. Att alla som inte har befattningen som Alcén/Manner har är oinsatta tyckare, vars åsikt ska diskvalificeras direkt.

Med den logiken kan man inte ifrågasätta någon. Och liknelsen är väl en grav parodisering av detta synsätt.
Lugn, Huge. Ingen tror att du de facto försvarar Putin.
Man kan ju alltid argumentera VARFÖR man tycker det Alcén/Manner gör är rätt. Men att slå bort kritik/synpunkter/förslag enbart utifrån att man inte har samma tjänst som dem måste ju även du inse hur dumt det är.

JawKee: Det skulle vara intressant att fördjupa den skottstatistiken. Vore intressant att bryta ner varifrån skotten har kommit. Skulle t.ex kunna vara så att Brynässpelarna är lika effektiva i slottet men att en betydligt större andel av Oskarshamnsspelarnas chanser har kommit i slottet.

Det kan se bra ut i en del statistik att skjuta ofarliga skott från utsidan på en oskymd målvakt, men i verkligheten är det extremt osannolikt att en SHL-målvakt släpper in de puckarna.

Ett av Brynäs stora problem i det offensiva spelet är att man hamnar för mycket utsida. Misstänker att det kan vara en förklaring till den dåliga skottprocenten.

JawKee: Oskarshamn vinner ganska enkelt ikväll och de vinner även guld senare i vår.

{7981}: Nej det är effektiv utvisningstid. Jag skulle kanske ha förtydligat det.

Mål för vår förstakedja: 19

Effektivitet:
Timashov: 7.07% på 99 skott = 7 mål -
Larsson: 10,94% på 64 skott = 7 mål
Rödin: 9,43% på 53 skott = 5 mål

Oskarshamn, mål för deras förstakedja: 65

Effektivitet:
Suomela: 17,18% på 163 skott = 28 mål
Oksanen: 13,79% på 116 skott = 16 mål
Karlkvist 21,00% på 100 skott = 21 mål

Huge: Vad gör Alcén till en bra sportchef? Vilka kvalitéer? Jag har fortfarande inte sett någon motivera varför han är en bra sportchef för Brynäs.

Ove Myling: Alla som fått sparken har väl tagit sina beslut utifrån sina förutsättningar och som vi utomstående inte känt till.
Att vissa beslut sen och med facit i hand inte alltid ger det resultat man förväntat sig, ändrar ändå inte på det faktum att dom är bättre lämpade att ta så korrekta beslut som möjligt än vad vi och i jämförelse okunniga, oinsatta och oerfarna sofftyckare är.
Svårare är det inte.

{8399}: Att hela vår förstakedja tar mest utvisningar i hela Brynäs? Vilket är vårt största problem i laget. Antal utvisningar.

Huge: Tycker du truppen var tillräckligt bred när den spikades inför sessen?
Tycker du att det var rätt att inte förlänga med Roy?

Lite nyfiken vad du tycker om dessa två frågor.
Själv tycker jag att övertron på Kvist mfl är ett problem som verkligen syns nu.
Finns inget i deras spel som tillför laget alls nu, Kvist tacklas knappt efter Dansken krökte näsan på han.

JawKee: Utveckla, vad är problemet du syftar på?

JawKee: är det effektiviteten mål/skott du syftar på? Hur det det ut för andra lags 1a kedja.
IKO har 1a kedja har gjort ganska precis hälften av lagets mål

{9908}: Ett av de mer korkade och skrattretande
jämförelser jag läst.
Är det nån naturlag som säger att jag måste ställa mig bakom en diktators och tyranns politik bara för att jag hellre ställer mig bakom Alcen/Manner än bakom nån random okunnig, oinsatt och gapande sofftyckare på HS?
Haha…

Här har vi en av problemen med Brynäs förstakedja :)
Uppladdat:

500x0-forstakedja.jpg

Huge: ”Ja, om jag får välja mellan att ställa mig bakom de beslut som yrkespolitiker som Putin och Erdogan tar och de beslut och förslag på åtgärder som du och andra random soffpolitiker med noll insyn och kunskap kommer med när det gäller att driva en stormakt i världen, så väljer jag tveklöst förstås att ställa mig bakom yrkespolitikerna alla dar i veckan.
Ett råd till DIG: dra ner på din övertro på dig själv som oinsatt och okunnig tyckare och inse att dom som jobbar med beslutsfattande som yrke i stormaktsnationer både kan och vet mkt bättre än vad du gör.
Lite ödmjukhet skulle inte göra dig nån skada alls...”

Huge: "Ja, om jag får välja mellan att ställa mig bakom de beslut som yrkespersoner som Alcen och Manner tar och de beslut och förslag på åtgärder som du och andra random sofftyckare med noll insyn och kunskap kommer med när det gäller att driva ett elitlag i hockey, så väljer jag tveklöst förstås att ställa mig bakom yrkespersonerna alla dar i veckan."

Problemet är ju att du ställer dig bakom varenda beslut som fattas hela tiden. Massor av yrkespersoner har ju fått sparken av andra yrkespersoner inom organisationen. Men då vänder du ju alltid kappan efter vinden. Du har ingen trovärdighet.

Om det är något som dom senast åren lärt oss så är det ju motsatsen till det du skriver. Yrkespersoner gör massor av misstag i sitt sätt att driva ett elitlag och har följaktligen fått sparken pga av detta.

Nu försvarar du Alcén och Manner med hull och hår. Sen vänds kappan snabbt efter vinden om Bosse Bank och company får för sig att sparka dessa herrar.

Samma visa som med Campese, Dackell, Bengtzén, Sundlöf, Roger Melin, Peter andersson, ja alla som fått sparken helt enkelt.

Känns nästan alltid bättre att jaga än att bli jagad...Tror pressen på HV (och Malmö) inte alls har varit lika stor som för Brynäs. Nu ser dom villebrådet alldeles framför nosen...

Har en känsla av att de kommer ruskas om ordentligt i kedjorna ikväll. Riktigt surt att Scott är borta, han har varit våran överlägset bästa forward.

Huge: Haft 42 omgångar på mig att bedöma hela lagets inställning.

lapad: Ja, om jag får välja mellan att ställa mig bakom de beslut som yrkespersoner som Alcen och Manner tar och de beslut och förslag på åtgärder som du och andra random sofftyckare med noll insyn och kunskap kommer med när det gäller att driva ett elitlag i hockey, så väljer jag tveklöst förstås att ställa mig bakom yrkespersonerna alla dar i veckan.
Ett råd till DIG: dra ner på din övertro på dig själv som oinsatt och okunnig sofftyckare och inse att dom som jobbar med hockey som yrke i föreningen både kan och vet mkt bättre än vad du gör.
Lite ödmjukhet skulle inte göra dig nån skada alls...

Huge: Så du tror att alla tillgängliga spelare når Alcéns radar?

Skaffade livstids medlemskap igår! 👊🖤💛❤️ Kom igen dumförklara mig bara 😂

Huge: Haha men alltså Huge på riktigt, har du svar på allting eller? Kanske är dags för dig att sätta dig i heta stolen och ta dig an miljonfrågan. Vi måste väl få diskutera och lätta på trycket utan att du hugger i varenda inlägg?

Björnen:

Huge verkar på bra humör, som den djurgårdare han är..

Huge: Det innebär att oavsett vem eller vilka Brynäs anställer oavsett kompetens eller ett CV skulle du lägga dig bakom. Varför tror du att Brynäs fått sparka så många tränare som du naturligtvis i sin vanliga ordning försvarat. Misslyckandet kallas det Huge.
Ett råd till dig, dra ner på din självgodhet. Lite ödmjukhet skadar inte.

Brynäsgubbe: "Jag får intrycket att Brynäs gett upp och accepterar att det blir kvalspel igen."

Och jag får intrycket att du helt felaktigt bedömer spelarnas och tränarnas inställning utifrån din egen och tror att dom har gett upp bara för att du själv redan har gjort det...

Ove Myling: Bortsett från att jag inte är eller blir lika bitter som du när vi förlorar eller tvingas kriga för att undvika kvalspel och att jag väljer att titta på andra SHL-matcher pga nerverna istf snooker, så verkar vi vara väldigt likadana som supportrar.

Håll dig i skinnet ikväll så att sonen slipper skämmas inför sina kompisar, sånt där är känsligt i tonåren(?).

Till sist: jag tycker mig ana en tendens till viss positivitet och vinnarmentalitet hos dig ändå, så det verkar finnas hopp även för dig när det gäller din utveckling till att bli en fullfjädrad optimistisk, nyanserad och stöttande supporter... ;-))

Brynäsgubbe: Skaplig slutsats att dra... Det må se illa ut men Brynäs har trots allt det i egna händer. 1 poäng upp och en match mindre spelad så det vore ju extremt korkat att ge upp nu? Även om HV går förbi ikväll så är allt i Brynäs händer.

Bulten: "Det skulle han kommit på tidigare och inte väntat in sista dagen. Är väl sällan någon fyndar på deadline day"

Väntar fortfarande på en lista från dig där du redogör för vilka spelare som Alcen varit intresserad av, vilka som tackat nej och av vilken anledning, vilka som vi haft råd med att värva, osv osv och som han tidigare isf borde ha kunnat värva.
Nu sitter du ju som vanligt och bara svamlar/gissar om saker du inte har en aning om, så fram med listan nu så att vi får bedöma ifall Alcen har missat nån godbit pga inkompetens eller om han gjort helt rätt som tackat nej till en massa skräp som bara skulle ha gjort laget sämre....

Jan Grismöbel: "Samma här . Blir snooker på eurosport mer spännande å bättre för nerverna"

Själv ska jag, i vanlig ordning, upp till rinken och beskåda eländet. Jag och sonen har säsongsbiljetter, så jag försöker hålla masken så inte grabben blir lika bitter som farsan.

Samtidigt blir man ju så jäkla glad när det väl blir vinst. Ett av förra årets höjdpunkter var ju vändningen i mellandagarna mot Luleå. Vilken match.

Det behövs inte så jäkla mycket för att göra mig nöjd. Plats 9 eller 10 och ingen risk för kval. Men inte ens det lyckas man med.

Samsung: Lööke själv var ju mkt kryptisk igår när han antydde att Brynäs också varit intresserade men förstås inte ville säga rakt ut varför vi fick nej.
Att det blev Björklöven på lån berodde tydligen på bl.a:

Närmare till Vasa där han fortfarande har kontrakt nästa säsong.
Att Björklövens spel och säkert även spelet i HA i allmänhet passar honom själv bra.

Att det kan ligga pengar bakom beslutet är väl heller ingen osannolik gissning...

xxx BIF xxx: är Scott borta ikväll?

Groggfinken: Jag får intrycket att Brynäs gett upp och accepterar att det blir kvalspel igen.

Vad tror vi om kvällens matcher? Och då syftar jag mest på de som utspelar sig i Gävle och Jönköping..

Groggfinken: "Menar man då att man på riktigt blev erbjuden spelare som är SÄMRE lämpade för spel i Brynäs än Birgersson eller Kvist? Det har jag otroligt svårt att förstå."

Du behöver inte skämmas för att du som random sofftyckare inte förstår Alcens och Manners beslut att avstå det som i sista stund erbjudits i spelarväg.
Det är mkt som jag inte förstår här i världen heller, men som andra och mer insatta/kunniga i frågan förstår mkt bra.
Det viktiga är ju ändå att Alcen och Manner förstår och att man därför valde att inte plocka in nåt som både Birgersson och Kvist ändå gör lika bra eller t.o.m bättre.

« · 2470620 · »