Brynäs IF

711086 inlägg · 7953 ämnen

AIK - Brynäs 19/9 2012

1518018 · » Till forumet


Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Jajjen: Japp såg detta kan vart önsketänkande från GIK:arna:-)
Kommentera


Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Jajjen: Tingsryd??? har hört från närma källor att han ska spela i Grästorp IK div 1 det ligger bara 2 mil från där jag bor men vi vet ju alla hur rykten kan vara!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Viktor Fasth till Tingsryd? Vore ju kul om Bäckis m.fl. lirar i AS i stället. Snacka om att Håkan-jag-saknar-Sovjet-Loob har skitit i det blå skåpet då.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
70 Rodrigues: Ja, Tiger verkar ha missförstått poängen med golf.
Det är inte klubban som ska ner i hålet, det är bollen...   ;-)
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Peja: Nu har inte jag läst hela tråden men hur är det - hade Brynäs planerat för skadorna på Jonsson och Persson? Annars kan dom knappast ta in ersättare. (Av alla jävla korkade argument jag läst mot lockoutspelarna...)
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Slajsarn: Ja, oj vilken mardröm du måste ha upplevt.
Att få läsa ett par golfrelaterade inlägg härinne.
Bara hoppas på att du återhämtar dig och att du inte får några men av skräckupplevelsen....
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Slajsarn: Tiger Woods vill tydligen gå in som storsponsor i Brynäs men klubben tackar naturligtvis nej eftersom det inte var planerat på förhand.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012

Huge:spelar Tiger Woods hockey i Brynäs eller AIK?

Om inte så tycker jag att du och treklävern kan fortsätta er komversation via PM. den intresserar inte nån.

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Huge: Tiger har ju svingat sin klubba både till höger o till vänster ;-)
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Jorå satt ;-)

Redigerad kommentar

Uppladdat:

450x300-asg.jpgasg.jpg

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012

Peja: " Fast du vill väl inte se Bäckis och Marcus Johansson i Brynäströjan?"

Varför frågar du om det?
Det har jag ju redan klart och tydligt deklarerat.

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Treklövern1912: Ja, man får acceptera att det tar tid för muskelminnet att acceptera dom nya rörelserna. Tog väl ca 1 år för Tiger Woods att lägga om sin sving och då tränar han ändå minst 4 timmar om dan. Varje dag.
Han körde visst en övning där han startade från toppen av svingen, för att hitta känslan hur klubban skulle ligga. Den övningen tvingade tränaren honom att köra varje dag, till sist spydde Tiger nästan på både övningen och tränaren. Men det gav resultat, finns inga genvägar runt muskelminnet.
Som du säger: närspelet har blivit lidande men för egen del har det alltid varit min bästa gren så det ordnar sig nog med lite uppfräschning.
Körde ett tag med Leadbetters idéer, som till stor del bygger på Hogans bok men originalet är oslagbart.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Slajsarn: Precis. För mig är snarare frågan om det kommer att bli en begränsning för hur många lockoutspelare man får ha, och i så fall om Brynäs backförstärkning ska bli en NHL-spelare eller en annan spelare. Av logiska skäl finns det tydligen ovanligt många klubblösa spelare (då menar jag inte lockoutade NHL-spelare), marknaden är inte "död". Elitserien har väl sagt max 3 lockoutspelare per lag, men har Allsvenskan någon begränsning?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012

Peja:Det är ju ganska uppenbart varthän det barkar. Sundlöv och fler kolegor till honom vilar inte på hanen. Här rings det och pratas kontrakt.

Konstigt agerat med tanke på att detta var nåt de röstade emot för inte så länge sen. ;-)

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Tväst: Haha låt Huge svara istället ;)
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012

Peja:

Nu höll jag på att skriva nåt riktigt provocerande o dumt .... men jag räknade till 20 istället, man kan inte bry sig om alla envetna kufar på HS ;-)

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Huge: Fast du vill väl inte se Bäckis och Marcus Johansson i Brynäströjan?
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Huge: Dags att flytta till moderatbandyforumet!
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012

Huge: Helt riktigt om kropp, fötter och ben och Hogan. Har själv kommit en bit på vägen med baksving-uppvridning och att verkligen komma över till vänsterfotens vänstersida vid start av nedsvingen och att behålla vinkligen av handlederna så länge som möjligt. Det sitter inte där hela tiden men perioderna med den gamla svingen har blivit kortare.

Men trots allt är det närspelet som kan förbättras mest. Långspels hcp ligger på 3 - 4 men närspelet ligger på 5 - 6. Detta har jag fått fram med omfattande statistik på mina golfronder. Gå till Golfdigest "make me better" och kolla.

Så närspelsträning måste ökas och förbättras fortfarande.

Jag har haft Hogans bok sedan slutet av 90-talet.

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
"Du tror inte att Färjestad skulle bli besviket om han väljer Brynäs?

– Då får han välja mellan att göra sig osams med dem eller med mig, och då hoppas jag han lyssnar på storebror."

Martin Johansson om spekulationerna kring brorsan Markus och att denne skulle vara aktuell för Brynäs tillsammans med Bäckis...   :-)

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Treklövern1912: Tack, och bra jobbat!
Själv har jag höjt mig till 5.6 efter att ha jobbat hårt med att försöka svinga mer med ben och kropp och låta armar och händer vara mer passiva. Tyvärr så har spelet blivit lite lidande av all träning och den rörelse man försöker applicera på banan, men det är väl smällar man får ta för att kunna ta sig tillbaka till toppen igen...   ;-)

Börjar sätta sig nu, finns mkt bra saker att insupa om man rotar runt lite på nätet.
Kan rekommendera allt kring Ben Hogan och googla gärna på "Secret in the dirt", en sajt där Steve Elkington är inblandad. Han har lagt om sin sving mot en mer Hoganbaserad rörelse, trots att han tidigare ansetts ha haft den bästa svingen på PGA-touren.
Säger kanske en del om hur bra Hogan anses ha varit.

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Huge: Lycka till på KM. Har själv sänkt mig till 5,2 under sommarn.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Treklövern1912: Bra väder här på Lidingö också idag, hoppas det håller i sig till lördag då det vankas KM i matchspel (36 hål slag/kval) och sen final på söndan. Hinner nog hem lagom till LHC-fighten...
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Huge: Det är bra väder här på södra norrlandskusten - guldkusten som alltid. Solen skiner + 14 grader och match på lördag. Vad mer kan man begära.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
foppa78: Och själv tycker jag att det där dags att stifta fred på jorden nu och sluta kriga. Sen vill jag gärna ha lite bättre väder också...
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
sylf: 3 Matcher spelade och det finns mycket mer att önska själv tycker jag att det är dags att ge Lindholm och Molin en del speltid nu på kostnad av Harju och Entherfelt för dom har ju varit värdelösa så här långt!!!
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012

sylf:

:-) Du vet väl att dålig syn är det mest utmärkande för en äkta hemmasupporter, ja bortsett från matchtröjan förstås ;-)

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Enaranger: *asg*

Stor humor!
Om jag inte minns fel så fick gnaget EN utv, för för många spelare.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Enaranger: eller parallell overklighet i detta fall...
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012

Någon hade skrivit denna kommentar om gårdagens match på Arbetarbladet.

"Att det var så lite folk förstår man för det var ungefär som förra säsongen tydligt att domarna har fått nytt medlemskort i Brynäs. Gud vilka utvisningar dom klarar sig ifrån som AIK åkte ut för."

Öh, vilken match såg den personen?
Snacka om att leva i en parallell verklighet.

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
www.nhl.com/ice/news.htm?id=641798

Elias kan bli lika bra som Foten var på sin tid.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Peja: hallå
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Davey_22: Gnaget hade faktiskt en svit på tre raka vinster mot oss från förra (guld)säsongen. Det tar tid för vissa att få formen på topp men det kommer säkert med tiden. Bara för Jonsson att ha tålamod och kanske göra några små justeringar i laget så blir det nog bra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Davey_22: Det skulle ju underlätta för de spelarna som "ska" producera om domarna någonsin blåste för det andra lagets regelbrott också...

Om nu Honken hade plocken på pucken som Little slog in (förklaringen till att målet dömdes bort enligt Tärnström) - varför blev det inte utvisning för slashing?

Brynäs var faktiskt 100-procentiga i PP mot AIK :)
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012

Instämmer i det du säger Peja.

Så hemskt har det inte sett ut,vi har ett gäng lirare som absolut kan mycket mer,men det e tidigt på säsongen.

Vi hade dessutom problem me gnaget förra säsongen,så att det skulle bli tight kan ju knappast vart en surprise.

Finns egentligen bara 2 orosmoln just nu, att vår leadingline börjar överarbeta och inte hittar liret...och skadorna såklart.

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012

Peja: Lite reflektioner,

Det behövs en bra back till oavsett om Persson och Jonsson återkommer. Berglind och Djoos är duktiga med puck men väger för lätt i fysiken.

Enterfeldt kedja var helt under isen, konstant tillbakapressade. Helt rätt, bänka Ollas och in med Lindholm eller Molin.

Honken var grym! Liksom Järnkrok, Nordan och Widing.

Sunken har nu en utmanare om skytteligatiteln, neck to neck med Widde ;-)

Det kändes som om Brynäs hade en växel till men inte förmådde/orkade/var tillräckligt motiverade för lägga i den.

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Jag är lite förvånad över hur negativa alla är. Brynäs tar 2 poäng på bortaplan, trots att domarna bokstavligen blundar för allt som AIK gör. Det är okej. Det är främst på hemmaplan som man ska ta 3-poängarna.

Ollas var osynlig i många matcher förra säsongen också. Han gjorde egentligen "bara" ett okej jobb i många matcher, men briljerade vid enstaka tillfällen. Kan mycket väl bli likadant den här säsongen.

Enterfeldt har visserligen inte producerat framåt, men han har gjort ett gediget defensivt arbete, spelar fysiskt och ser inte direkt vilse ut i spelsystemet. Han är ju inte värvad som någon hysterisk poängspruta utan snarare som en rollspelare.

Dessutom spelar Brynäs med två backar som i stort sett saknar ES-rutin varav den ena knappt har spelat seniorhockey överhuvudtaget. Att vara obesegrade i fulltid efter tre omgångar är inte kattskit.

Jag skulle dock vilja se Lindholm i laget. Låt Lavander eller någon annan halvtrött spelare sitta på bänken och tagga till lite.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012

maddog1970: Jag har en känsla att Ollas förra året lämnar sin moderklubb där hans hjärta är för att ta steget till Elitserien, tjäna lite mera deg, ha chansen att vinna sm-guld och göra en lyckad säsong i Elitserien. Ollas gör en kanonsäsong och kämpar på i 55 matcher och vinner sm-guldet. Nu, när han har 1 år kvar på kontraktet, har gott med deg på kontot och har vunnit sm-guldet känns han väldigt mätt och jag tror hans tankar nu är på att hjälpa Leksand upp i Elitserien nästa år.

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Brynäslegenden: Jag väntar mig att dom som spelar ska vara bättre än dom som nöter bänk. Så tror jag inte fallet är just nu.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Brynäslegenden: Ollas är så fruktansvärt kass så jag får inverterad gåshud. Hur kan någon plötsligt bli så helt under isen?
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
sylf: Håller med om de namnen med, Dock förväntar jag mig ingenting av Johansson och Lavander iår som jag gör med Sebbe Enterfeldt,Harju och Ollas!
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012

Honken är grym.. Han visar vem som ska vara 1a.. Kommer få slåss om spaden med Lindbäck framöver förmodligen, blir lite värre det:)

Vi tappar ännu en ledning. Men är så skönt att se att Widing fått ordning på grejerna. Kan bli kul om han kommer upp i gammal standard.

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012

Brynäslegenden: De 3 du nämner är helt korrekt, men även såna som Martin.J, Lauritz och Lavander måste upp några snäpp. Hoppas verkligen vi får se Molin och Lindholm i helgen, tillsammans med ett par nya backar;-)

En enda spelare har visat mästarklas, Honken!

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Bara en fråga var det någon som kommer ihåg förra säsongens inledning???
förlust borta i linköping på straffar vinst hemma mot hv och torsk hemma mot frölunda alltså hade vi 4 poäng efter 3 matcher förra säsongen och nu har vi 5 SÅ VARFÖR I HELVETE GNÄLLER NI SÅ JÄVLA MYCKET! DET ÄR INTE NU DE SKA VARA SOM BÄST DET ÄR I SLUTET AV SÄSONGEN! 
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Ollas,Harju och Enterfeldt hade inte har inte haft ett rätt hittils denna säsongen. Och då ska tillägas att Enterfeldt är min favoritspelare.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Zappaholic: Ja, det var en klubba i munnen på Lauritzen.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Zappaholic: vi är starka och vi behöver inte vara på topp nu. Vi är svårslagna. Två pinnar gör att jag kommer att sova hyffsat i natt.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012

Ja vad ska man säga...vi har en bit kvar. Vid 3-1 känns det som att vi ska ta 3 poäng... Då åker lilla ballerinan Little och visar sin knappt blödande läpp och vips har vi 4 minuter box.

När sedan Lauritz får en likvärdig highsticking i nyllet då är resultatet 0 minuter.

Brynäs var inte särskilt bra, men med en domare utan Aik-sympatier hade nog 3 poäng vart ett faktum. 2 kanske känns mer rättvist sett till matchen dock.

+ Järnkrok , men oj vad ensam han är i det kreativa i sin line

+ Honken

+ Våra unga backar som vågar spela ut

+ Widde och Norda

- Misslyckas med att stänga en match igen

- För många förväntade tongivande spelare som inte alls syns

- Domaren

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Zappaholic: Ja, vi ska kanske inte var för hårda. Bra jobbat ändå av våra unga backar mot ett piggt AIK.
Vore konstigt om tappet av Andersén, Ekholm, LJ och DP skulle gå obemärkt förbi. Som sagt: bra lag vinner även när dom har en halvskaplig kväll.
Kommentera

1518018 · »