Brynäs IF

710588 inlägg · 7953 ämnen

AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

1454130 · » Till forumet


Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Tväst: Alltid lika kul att läsa domedagsprofetiorna så fort det tar emot en aning.
Men för en gångs skulle så låter Pucken riktigt nyanserad iaf.
Efter några skador och Johan Larsson borta så har spelet blivit mer upp och ner. Inte så konstigt då vi tvingas ändra i formationerna och det blir svårt med nån sorts kontinuitet. Inte första gången det händer och det har hänt även andra lag med samma problem.
Nu mötte vi ett AIK på väg åt andra hållet, om dom nu inte redan har nått lite av sin topp. Länge sen jag såg ett så taggat och disciplinerat AIK rakt igenom i 60 minuter.
Inte mkt att säga, en rättvis seger. Lite för stora siffror kanske, speglade inte riktigt det mesta av matchbilden.
Motivation slog helt enkelt klass.
Vinner vi mot Färjestad i nästa match så är allt frid och fröjd härinne igen.
Som vanligt....
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

Jajjen:

Jag såg matchen efter 22.... möjligt att mina ngt trötta ögon missade någon detalj med uteblivna utvisningar.

Tyvärr så är det ju dock så att ett bortalag som spelar inför en fullsatt, högljudd läktare av nån anledning lättare blir utvisade för regelbrott, kan som sagt inte påstå att det var nåt jag satt o retade upp mig för igår.... men, det är ju inte så ovanligt.

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

Jajjen:

Det här var lite kul tycker jag:

"Brynäs måste anpassa sej till "den moderna hockeyn" som lag som AIK spelar."

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Tväst: Hur stor del av AIK:s hakningar gav utvisning igår? 2 av 34. Risken att åka för hakning är alltså sexprocentig, dvs. i princip riskfritt.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Bissett_19: Nja inte riktigt vad jag menade, vill ha någon som gör lite mer mål. Men han skulle inte vara fel i en 4:e lina, men jag vill ha en spelare av modell Lavander för 2-3 år sedan.
Kommentera


Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
70 Rodrigues: Ladislav Nagy är på marknaden, tror inte att det kommer något bättre senare i vår. 24 poäng på 25 matcher förra året i MODO. Dock har vi kanske mest behov av en fysiskt spelare som klarar av att ta sig in på mål och en defensiv back.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

Jajjen:

Visst.... det kunde vart värt en tvåa i båset, men det kunde även lätt blivit straffslag.

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Jajjen:

Och 16-18 poäng till bärgad slutspelsplats...
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Bissett_19: Fast alla inklusive målvakterna är ju sämre i J20-serien. Rohdin har skjutit många skott i ES som många J20-målvakter hade släppt in. Jag tycker det är konstigt att han fortfarande får istid, tycker det är dags att ge någon annan chansen istället. Rohdin har fått chansen men inte tagit den. Låna ut.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

Tväst: "Bång såg väldigt snabb ut mot en felvänd o trött Bertil..."

Hade Bertilsson varit AIK:are hade använt klubban och stoppat motståndaren från att komma fri. Brynäs måste anpassa sej till "den moderna hockeyn" som lag som AIK spelar.

Utvecklingen efter Växjömatchen i början på december är riktigt usel. Ser ut som ett helt annat lag jmf med första 25 matcherna. Även när vi tagit trepoängare har vi varit det spelmässigt sämre laget. Sju perioder utan ett mål i 5 mot 5.

Motståndarna har lärt sej Brynäs? Elitserietempot har tagit ut sin rätt på de unga ledande spelarna? 60 poäng att spela om, 16 poäng till kvalstrecket.

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

Det skulle vart intressant att få lyssna på Brynäsledningens resonemang inför den närmaste framtiden.

3 poäng från serieledning..... 3:dje plats så här långt ... 20 omg. kvar.

Man startade säsongen nederlagstippade av många... " junisarna skulle få chansen att växa" .... inga spektakulära nyförvärv.... " kanske kommer Ekholm hem".

Det är detta lag som överraskat så stort i serien så här långt.... trots att "alla andra lag" värvar den ena "stjärnan" efter den andra.

Från våran tredje plats och med våran sammansvetsade trupp... skall vi då börja köpa in spelare som vi kanske inte vet så mycket om? Svårt.... skulle som sagt vart kul att höra hur resonemanget går.

Bång såg väldigt snabb ut mot en felvänd o trött Bertil.... det såg ut som AIK behövde poängen bäst.

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Undrar hur länge Widing ska få fortsätta att underprestera innan han bänkas? Det är fler spelare som måste höja sig rejält, vi är inte i närheten av vad vi var i början av säsongen. Nu ser det tyvärr ut som att Lauritzen blir borta ett tag, när Dackell är tillbaka verkar ingen ha koll på. Kanske dax att agera innan det kommer ett ras och att vi kan hålla oss kvar på topp 4:a?
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Burken:

Det som är så konstigt med Rohdin och alla hans missade chanser är ju att han varit en notorisk målskytt i J-20,man tycker att det borde sitta kvar i ryggmärgen.

Nu lär ju Basse vara borta rätt länge känns det som,och tur är det då att vi får tillbaka Johan Larsson fr.o.m. Tisdagsmatchen mot DIF.
Skulle vilja se dessa linor.

Silfverberg-Järnkrok-Wännström
Johansson-Nordqvist-Ollas.
Granis-Larsson-Widing
Rohdin-Hansen-Molin
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Huss: Igår var det inte nån som kom upp i normal standard. Dålig skärpa i passningarna, backarna lät AIKs spelare stå ostörda framför honken och styra. Det händer varje match och sedan kallas de för turmål eller skitmål...

Men AIK kändes hetare i varje moment igår.

Hur många lägen ska Rohdin bränna innan han får spräcka sin målnolla?
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
The gallion: De får döma våra matcher men har valt att inte göra det. Just på grund av att slippa bli påhoppade på stan angående domslut som gjorts.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Gurra88: Han är ju Brynäsare men valde Timrå för att få speltid.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Huss: Ja eller varför inte sno han nu direkt.. Han är knappast nöjd med utvecklingen i Timrå..Inte heller så spännande att spela i ett lag som ligger toksist.. Tänk om Larsson kunde locka över honom. Mumma
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Gurra88: Läge för Brynäs om Timrå trillar ur...
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

Huge: Vänder mig lite mot Jonssons matchande i slutet. Kedjan med Järnkrok, Silfver och Johansson var faktiskt riktigt dåliga igår. Ändå matchades de hårt när vi jagade kvittering.
Nordan, Ollas, Rohdin och i viss mån Widing har rätt bra igår. I övrigt blev det lite stillastående.

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
zigge: Max Friberg är en fröjd att se.. Tänk att han knappt platsar i elitseriens sämsta lag. Ska man skratta eller gråta. Bra jobbat Timrå
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

Erat:Jo jag hurrar för Sverige! De vände,  igen! FINAL nu!

Men inte var det kaptenen, #10 som glänste inte. Han var ju ibland nästan osynlig, tur att andra (som Max F) tog tag i det hela.

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

Erat: Sebbe skadad igen, nu kändes det värre än tidigare också. Dags att värva!

Sebbe är skadad titt som tätt. Nordan kan bli borta när som helst med sina ljumskar. Silfverberg har haft mycket problem, kan myckt väl måsta stå över fler matcher när spelet blir hårdare. Dackell har vart borta länge, han är påväg tillbaka men kommer han hålla den klassen vi vill efter ett så pass långt avbräck? 

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
inte fan är Sverige matchen något att hurra för heller! herregud
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
men hur får lärking dömma som är från solna när inte tomas andesson från gävle får dömma eller sjöberg. det är för mig ett mysterium...
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
bradberry: Intryck från Hovet:

+
Lasse Karlsson...   gör ett par riktigt vassa slajdräddningar..
Ove Molin... speedkula som AIK hade svårt att markera...
Kulan Johnsson...  70 år och såg bra ut för sin ålder...
Sjödda...  fältherre därbak (som vanligt)
-
Virus...   såg ut som han drogs med nåt virus...


I övrigt en halvmedioker insats i huvudmatchen.
Honken darrar och får ta på sig 2-1, där avgörs mkt.
Bång hittar en överväxel och blåser förbi våra backar i mittzon, gör 3-1 och matchen är över.
AIK vinner rättvist, siffrorna kanske lite för stora till sist.
Saknades lite tyngd i anfallet där AIK:s försvara agerar i stort sett felfritt och styr ut våra anfallsförsök mot kanterna relativt enkelt.
Johan Larsson saknas helt klart.
Nya tag nästa gång, you win some, you lose some....
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
arnio: Ironin flödar märker jag kryp du ner i soffan tillsammans med Huge igen!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
arnio:Exakt! Idag serverades det varm urin till chipsen i tv-soffan och valium till Brynäsarna inför nedsläpp. Makalöst dålig insats av ett gäng tröttmössor förutom 41:an som fick bära dumstruten. In med Lasse på Widings plats för helvete. 
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
foppa78: ja ras blir det igen ras ras sparka alla mot kvalserien matcha fjärdelinan mer byt spelsystem köp en back det går fort utför godnatt !
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
foppa78:
Inte ens en seger för dom natt kan få mig att känna någon glädje efter denna kväll.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Qvarre: Ja exakt tur att man har Juniorkronorna att titta på sen dom vet iaf hur man spelar hockey!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Intryck från Hovet...

+
Ollas...- sticker ut för att han visar inställning...

-
Järnkrok...- sämsta insatsen i A-laget...?
Bertilsson...- tam o seg...
Andersén...- tafatt på de viktiga målen...
Energin...- bortblåst...?
Vinnarskallarna...- i Kanada på JVM...
Gunderson...- flipp flopp...flapp...

Fråga: Hur lång är en formsvacka?
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
MarcusElving: Nja jag är orolig med tanke på det totalt värdelösa spel dom visar upp tyvärr!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
foppa78:
Ser man på de kommande matcherna och de senaste 6-7 matchernas spel så ska man nog vara orolig med.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

foppa78: Varje förlust kan ju hypotetiskt vara början på ett ras, men jag tror inte det faktiskt.

Vi kommer med två raka segrar i ryggen, torskar denna. Det är bara att ladda om och komma igen. Jag är inte orolig, Brynäs tar sig enkelt till slutspel i år.

Man kan inte måla fan på väggen efter enstaka förluster. Inget lag vinner alla matcher.

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
MarcusElving: Detta kan tyvärr vara början på ett ras är jag rädd för:-(
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

MarcusElving: även nu blir det ett mini "uppehåll".

Brynäs mår bäst när det är tätt mellan matchdagarna.

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

Haha, vi åkte på en femetta idag. Det sög ju!

Nya tag nästa match!

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Qvarre: Ja stryk med 5-1 mot aik är inget och skryta med och det ska inte hända vi ska ju ta smguld!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

Ja vad ska man säga..

Usel inställning på för många.

Sen hurfan 4è linan blir bortplockad match efter annan fast det är dom som gör jobbet.

För handen på hjärtat, Hur bra var Kroken, Nordan & Lauritzen idag? Ingen av dom stämplade in på jobbet idag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
foppa78:
Ja, ja... Bara att konstatera att AIK vinner hur rättvist som helst.
Brynäsarna låter sig förnedras. Brynäs har inget svar på AIK när de checkar Brynäsarna.
Pinsam insatts Btynäs, skämmes ta mig fan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

Patetiskt jävla dåligt en piss i nyllet på oss fans gå hem!!!

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Hej hå hej hå botten ska vi gå!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

Sebbe kliver av skadad!!!

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
foppa78: tekningsträning i morgon
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
Men vad är det för jävla avslut håller pojklagsklass:-(
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
foppa78: Brynäs börjar spela lite hockey 5 min in i 3:e perioden så dags då jävla klantarslen!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
90Steen_: 8 min kvar inte en jävla chans att brynäs hämtar upp detta
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012
de är så ruskigt jävla pissusla ikväll.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF Tisdag 3/1-2012

Fan vad lätt det måste vara att spela när man har ett sådant här stöd som AIK-spelarna har. Bara en tanke..

Kommentera

1454130 · »