1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743533 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
Så som Brynäs styrts senaste åren är det bara en tidsfråga innan vi möter lag som Almtuna och Kristianstad. Kanske dags att rannsaka sig själva, ni som sitter på alla tunga poster och styr klubben fra.. förlåt, jag menar bakåt. Jävla parodi detta. Inkompetent personal som misslyckas år efter år.

Kent747Socker: Jäklar, det blir dyrt. Ingen aning om hur lång kontrakt dom andra två har. Undrar om det finns något annat lag som har sparkat 8 tränare på 5 år och tagit tillbaks en av dom?

Tigerhjärta: Ja jävlar i taket.. detta trodde jag aldrig, när man hörde alcen etc.. eller ja vad skulle han säga, vi funderar på sparka tränaren.. Lycka till Manner, jag gillade personen och hoppas han får det bra=)

munkas: Hörde på Interpol att det var för varmt i bastun

Tigerhjärta: Låt det bara ske 🙏🏽

Nu kommer dom köra på lindbäck i mål ska ni se! Kompisar är kompisar! Fy fan säger jag

SaggeBoy: Jag vet inte jag. Vad ska Ove tillföra? Och Masken?

Känns som man spelar rysk roulette med klubben oavsett hur man gör.

Det är dock pinsamt att sparka Manner och låta sportcheferna sitta kvar.

Eftersom det är Svedman som uttalar sig så har man troligtvis kört över Alcen eller så har spelarna ett finger med i leken, kanske snackade ihop sig på fyllan..

Fy fan, o där drar man skygglapparna som om det vore upplopp, men vi är ju för fan kvar ute i hästhagen ännu..

Se det positivt
-Klarar dem detta så är vi kvar i SHL vilket är målet
-klarar vi inte detta så blir det nog utrensning deluxe och vi slipper nog se fler kompisrekryteringar på länge…

SuneMangs: Instämmer, det börjar bli parodiskt. Räknat från 2015 är det totalt 12 tränare (inkl. ass) som fått sparken. Föreningen saknar uppenbart sportslig kompetens och herrtruppen är vad det verkar spelarstyrd.

Finns bara ett utfall; Hockeyallsvenskan nästa, jag tror det sker redan inom 14 dagar.

4-1 till Malmö.

Rätt eller fel det får fframtiden avgöra, men det är då fan att det ens ska behöva funderas på
Jag tycker spontant synd om Manner utan att eg veta nåt från insidan
Känns så jävla sunkigt hela soppan
På hemsidan står ursäkta röran vi bygger om jo tack

munkas: "stämningen sjönk litegrann" 😁 världsklass.

SaggeBoy: Frågan är hur hårt Mikkos egna mannar kommer att jobba nu för att inte spela ner Brynäs i HA nu när Mikko inte är kvar längre. Han har väl handplockat åtminstone Björninen, Friman, Niemälä och Olki.

SuneMangs: ja man undrar ju om dem också ville ha bort manner. Känns tveksamt

SuneMangs:
Förhoppningsvis så är de proffs som gör sitt jobb till 100%

Går Honken upp på heltid nu eller? Hoppas verkligen inte det då det är fastslaget att det är bättre att han är där på deltid!

Hescores: Skönt för Manner att slippa bli en syndabock om Brynäs åkte ut, synd bara för de övriga finländarna nu, de kommer säkert att deppa i utvisningsbåset sen.

Kan tycka att det är lite svagt att man tar detta beslutet nu. Varför inte tidigare om Mikko nu ändå inte var helig?

Aja, det är som det är. Kanske kan ge effekt.

Chanzone: alcen blir nog nästa att få gå

Ticko : Låga odds på att Johan blir kickad också, man kanske väntar två veckor dock.

Farsang: han är väl ett utav problemen skulle man kunna tro

Såg nyheten nu.

Ove Molin. 😂😂😂

Blå grottan: ja det är ju sant

JohnnyBotox:
Vilka tror du kommer bygga det nya laget?

Huge: "Finns inget i vårt spel och efter uppehållet som gör ett tränarbyte motiverat, så att den åtgärden blir verklighet kan du glömma."

Så skrev du för 3 dagar sedan. Antar att du tycker att Brynäs gör fel som sparkar Manner nu?

Den som tog beslutet att sparka Henning är väl den som borde ryka, är en av anledningarna till att vi spelar kval överhuvudtaget

Sitter typ och skrattar, vet inte riktigt vad jag ska känna, tycka eller tänka. Mest att få skiten överstökad så vi vet vart vi ska spela. Ta det därifrån. Men någon form av utrensning i både organisation och trupp förväntar jag mig oavsett serietillhörighet.

Bosse B är nog den enda jag just nu har något uns förtroende för.

Davey85: Se det som att kunnigt yrkesfolk har sparkat kunnigt yrkesfolk! BIF hamnade i en svår sits iom positivt tabellläge innan HVs galna upphämtning samtidigt som kontinuitet förmodligen var högt upp på agendan i ERP korridorerna. Den som har verklig inblick i gruppkemin etc bör veta och det är nog bara Alcen/ Grahm.

Auchinleck: hmm hoppas på Dackell, Inge H, Sundlöv, Alcén i en sportgrupp

Ticko : Man borde ha huggit på Lasse Johansson när han fick kicken från Rögle. Hade passat perfekt som GM!

Ove Myling: Kunniga yrkesmän kan inte göra fel.

Förövrigt, bra att Svedman agerar när Alcén verkar vara helt inkognito och handlingsförlamad.
Till skillnad från vissa andra så tycker jag Svedman är något att vidare bygga på.
Däremot har Svedman en enormt stor uppgift framför sig, att finna RÄTT sportchef att leda Brynäs IF in i deras framtid. Det blir minst sagt spännande att följa..

SuneMangs: Det tror jag inte att ni behöver oroa er för. Dom kommer göra allt för laget precis som alla andra. Finns lixom ingen spelare som vill vara med om en degradering.

Brynäs IF Adhoceyklubb

Tigerhjärta: Den bäst lämpade sportchefen för Brynäs finns redan i föreningen!

Grattis Rödin och company, ni lyckades igen, upp till bevis......

Tack för allt Manner❤️, ber om ursäkt för klubbens inkompetens.

Tigerhjärta: jag hoppas att inom de närmaste dagarna så informerar svedman att Alcén oxå sparkats. Det behöver rensas

Ser det här scenariot framför mig:

Vi blir kvar - Ove blir befodrad till huvudtränare. Utåt kommer budskapet vara att hitta en ny tränare. Långt in på sillyn kommer folk börja ifrågasätta var nya tränarstaben är. 3 veckor innan försäsongen går Brynäs ut med att Ove fortsätter med sin roll som huvudtränare och trots en lång process med att hitta en ersättare är Oves Brynäshjärta och långa lista av meriter som tränare det bästa alternativet för laget.

Vi åker ut - Brynäs anställer någon no name-tränare från Almtuna eller annat allsvenskt lag som svalt Brynäs säljpitch "om resan tillbaka" och ser Brynäs som ett snyggt namn på CVt.

Misär oavsett för oss.

Forsberg 1978: Lol. Du har ju varit en av förespråkarna till att dumpa Manner.

Vad för typ av lösning hade du egentligen förväntat dig.

Anders Hansson: Utveckla?

JohnnyBotox: Jag stöder beslutet att sparka Manner et al. Man borde gjort det tidigare samt att absolut inte skulle förlängt med honom, helt hål i huvudet!
Ove eller någon annan? Är väl svårt att få fram ett annat namn med så kort varsel som man ju skapat (?) sig och fördelen, kanske, är ju att Ove känner truppen/gruppen.
Att Svedman framför budskapet tror jag säger en del 1) man anser inte att Alcen är byxad uppgiften och 2) att Alcens dagar som SC sannolikt är räknade!

Nu hoppas vi att trots alla misstag som begåtts laget sluter sig samman och vinner fyra matcher mot Malmö och att vi återigen får börja om i SHL 23/24 men att det då äntligen skett riktiga förändringar i organisationen och laget!

Nu kör vi

Tigerhjärta: vem har mandat att sparka tränare?
Det finns lite väl många olika befattningar.

Forsberg 1978: Man kan iallafall inte klaga på dramatiken i denna förening 🍿🍿🍿🍺

Lunkan: Vågar inte svara på det faktiskt.
Däremot är det minst sagt intressant att Svedman är talesman kring entledigandet av Manner &Co och inte Alcén.

Tgl: Jag föreslog den här lösningen redan under förra uppehållet. Säsongen var redan ett fiasko, så varför skjuta upp det oundvikliga? Hade man gjort förändringen där och då kanske man kunnat undvika kvalet.

Nu gör man förändringen nu istället och det kan vara det som räddar Brynäs. Manner i kvalet var otänkbart för mig, som jag redan skrivit innan.

Alcén är nog redan avsatt men man väntar med att kommunicera ut det ett tag skulle jag gissa.

Undrar när HS största kappvändare kommer in och skriver och låtsas som att det regnar. Skulle vara skönt om Manners uttåg från Brynäs tajmades med Huges uttåg från HS

Jadu Sanny, bra fråga.

Forsberg 1978: Kanske Rödin fick som han ville. Nu kanske han visar vad han inte gjort hittills. En ny röst är ju aldrig fel. Spännande att se vad som händer i dom olika femmorna. Ska bli otroligt spännande att följa denna serie. Oerhört skönt att bara njuta hockey och inte ha denna eländiga ångest.

Brynäsgubbe: Hur i helvete kan Alcén få sitta kvar? Håller han på att bygga laget inför nästa säsong?

Fullständigt hårresande i så fall. Brynäs borde betal dyrt för HA:s bästa sportchef. Vem det är vet jag inte men det borde väl ändå Brynäs ha koll på.

Eller inte…

« · 2492907 · »