Brynäs IF

710588 inlägg · 7953 ämnen

ÅRSMÖTET!!

« · 726751 · » Till forumet


Sv: ÅRSMÖTET!!
HF: Tycker att supporterklubbarna ska sopa rent framför egen dörr när det gäller medlemsvården, för som det är nu så snackas det skit både till höger o till vänster om personer som inte går i Brynäs IF:s koppel, tyvärr. Man får gärna tycka och tänka som man vill bara det överenstämmer med Brynäs IF:s ideer.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
70 Rodrigues: Dels röstade de som de gjorde och dessutom uttalade sig vissa som de gjorde efter mötet. Medlemsvård är ointressant för vissa medlemmar tydligen.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
bif 90: "stöttar man laget när det går dåligt så visra man att man inte är en medgångs supporter, men tro mig snart vänder det för brynäs"

Om man kritiserar föreningen så är man en medgångssupporter, eller vad menar du??
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
Denna totalt ointressanta och tråkiga diskussion är väl iofs bra. Det har ju knappt varit ett ljud härifrån om det faktum att BIF har gjort sitt sämsta ekonomiska bokslut i klubbens historia.
Om det faktum att klubben försöker skylla bort -7,5 miljoner på att vi byggde om Gavlerinken och kunde inte ta emot lika mycket publik (en total lögn, publiksnittet ifjol låg på 4790. Lika högt, eller tom högre, som det brukar). Man nämner att andra orsaker beror på att sponsorrestaurangen/öltältet var stängd samt att det kostade pengar att flytta kansli och riva öltält ex. Att restaurang och öltält skulle vara stängt kunde knappast komma som en överraskning och borde såklart vara kalkylerat. Att flytta/bygga om/riva kansli/öltält osv kan knappast heller ha kommit som en överraskning och skulle i vilken klubb som helst självklart ha ingått i arenakalkylen (dvs +150 miljonersprojektet).

När vi dessutom går till slutspel utan att ha budgeterat för det samt sparkar våra bäst betalda spelare och ersätter dem med allsvenska tjommar står det ju klart för alla att den egentliga förlusten är mycket mer än -7,5 miljoner, snarare -10 miljoner. Vilket är jävligt duktigt för en klubb med en omsättning på 40 mille.

Vart har alla pengar tagit vägen mina vänner?

En sån här sak kan bara hända i en klubb som Brynäs IF. Amatörkvällarnas afton där mormor tror han håller i rodret. Professionalism? Ha ha ha ha ha!!!!!! Sickna amatörer och förlorare, låt Valbo spela i den nya arenan istället....
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
HF: "Som jag försökt förklara tidigare, jag använde ett kraftuttryck för att förmedla min syn på saken, jag anser att det var idiotiskt, eller för att använda ett ord som inte får dig att gå i taket; ogenomtänkt, att rösta bort CC. Detta anser jag för att ingen av de röstade så hade någon tanke på vad som försvann ur styrelsen. Alternativt brydde de sig inte."


Hur vet du det?????????
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
dysterkvist: Snälla du, börjar det inte bli dags att släppa den här frågan nu?

Oavsett vilket nick du skriver under så är det alltid samma tröttsamma, ihärdiga tuggande om hur j-a snett någonting är. :-P
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
dysterkvist: "gör mig bara smått roande"!? Kan inte instämma mer... snacka om att slå matchbollen i nät :-)
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
dysterkvist: Har du käkat karbonpapper???
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
sylf:
Du får lugna ner dig lite Sylf. Innan du ställer denna fråga måste du/vi ställa oss frågan om det är lämpligt av en förtroendevald att kalla exempelvis äldre personer för idioter?

Vad jag har förstått av HF så är det helt okey. Duger som svar för mig.
Att du sedan försöker vidareutveckla debatten med kloka följdfrågor, gör mig bara smått roande:-)
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
dysterkvist: Näe,jag är inte det minsta bitter.Funderade bara varför en äldre människa inte kan va en idiot?
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
Db_04: jo precis jag bor långt ifrån gävle så det blir svårt att se riktigt många matcher,men iår hoppas jag på att vi kan vara med i toppen fast det lär bli svårt
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
dysterkvist: Jag får väl ta och ödsla ytterligare tid på detta då, efter detta inlägg så orkar jag inte diskutera det hemska "idiotförklarandet" mer. Jag tror alla i hela världen har gått vidare och inte tar så hårt på mitt uttalande längre.

Som jag försökt förklara tidigare, jag använde ett kraftuttryck för att förmedla min syn på saken, jag anser att det var idiotiskt, eller för att använda ett ord som inte får dig att gå i taket; ogenomtänkt, att rösta bort CC. Detta anser jag för att ingen av de röstade så hade någon tanke på vad som försvann ur styrelsen. Alternativt brydde de sig inte.

När det gäller uttalande som privatperson respektive representant för en förening så är det helt enkelt som så att uttalande som representerar en grupp måste förankras i denna innan uttalandet görs. I det fall uttalandet sker privat räcker det att alla personligheter inom samma person är överrens (eller det behövs nog ingen majoritet ens). Jag kan ju inte konferera med de andra inom tex BT varje gång jag gör ett inlägg här. Jag har exakt samma åsikter vare sig jag representerar eller ej, men jag kan inte uttala dem som en gällande åsikt för gruppen utan där måste det finnas ett samtycke först.

Jag har inte fått några reaktioner på mina uttalande från övriga styrelsen (eller nån annan överhuvudtaget än dig) AD som skriver här är tex med i styrelsen.

Lägg ner detta och fortsätt gärna diskutera Brynäs styrelse eller saker som hände på årsmötet i denna tråd. Jag har iofs inga större förhoppningar att så kommer att bli fallet. Men du kan väl försöka slå världen med häpnad för en gångs skull.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
HF:
Kan säga så här. Hade vår ordförande eller övriga styrelseledamöter i BSKV idiotförklarat någon person rent privat på någon debatt, så är jag helt
övertygad om att det hade fått konsekvenser ,eller hade
markerats på något sätt.

Jag förstår att ditt uttalande var privat, och att du måhända anser en annan sak som förtroendevald.hmmm..märkligt!
Det är ju du som skall hitta yngre/äldre medlemmar till BT, inte jag.

Jag kan med stor säkerhet säga utan att veta något om de personer som sitter med i BT:s styrelse, att någon/några är tveksamma till ditt uttalande, även fast du skriver som privatperson.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
dysterkvist: Snacka om att du har svårt att ge dig?
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
sylf:
Tänk vad underbart om förtoendevalda personer kunde tycka en sak om personer rent privat och ha en helt annan åsikt i styrelsearbetet.:-)
Det verkar HF ha, vilket jag djupt beklagar.

sylf! Be HF rent konkret skriva på hockeysnack varför de äldre är idioter.
Vem är idiot? Namnge personen tack, så vi övriga debattörer vet vem/vilka personer du syftar på.

Är det okey för en förtoendevald att skriva precis vad som helst om andra personer även om man skriver privat.?
Låt oss starta diskussionen där.
Nu får du skärpa dig Sylf.! Du är inget annat än bitter:-)!
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
wap.hockeysnack.com
Sylf: Klart man kan vara äldre och vara idiot. Fråga mig. Det jävliga är att Inge har sagt ang omröstningen är att han skiter i medlemmarna... Rätta mig fort eller korrigera mig. För min del så är medlemmarna jävligt viktiga.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
dysterkvist: Varför skulle inte en äldre människa kunna vara en idiot?
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
bif 90: man stöttar väll alltid sitt lag på grund av kärleken till laget... går det dåligt är det givetvis jobbigt men ingen anledning att sluta stötta laget...sen kan man stötta laget på olika sätt.

Jag har vart väldigt passiv i år på grund av studier i stockholm.
så jag har endast bidragit med souvenirköp samt medlemsavgift till klubben + 3 hemma matcher.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
70 Rodrigues: stöttar man laget när det går dåligt så visra man att man inte är en medgångs supporter, men tro mig snart vänder det för brynäs
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
dysterkvist: Jaha, vi kanske ska ta in dig som moral och etikkonsult? Eller så kanske du kan försåka, åtminstonde, att fatta att mitt uttalande var i egenskap av privat. Så jag förstår inte varför samtliga supporterklubbar ska börja med terapisamtal. Jag kan erkänna att det möjligen var respektlöst mot vissa att idiotförklara dem men samtidigt behövs det ruskas om lite och då kan det vara bra att spetsa till orden. Jag känner i stort sett samma sak nu och det är ju inte nån annan en du som tagit åt dig, och du borde ju definitivt inte gjort det. Du var varken på plats eller har ett medlemskap i föreningen. Nog om detta, även om jag vet att du har svårt att släppa saker och ting men gör ett seriöst för sök med denna sak.

Vi har årsmöte (BT alltså) och alla medlemmar är hjärtligt välkomna att göra ett besök och göra sin röst hörd. Även du hinner ju faktiskt lösa medlemsskap och dyka upp.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
HF
Supporterklubbarna och dess styrelser behöver sätta sig ner och diskutera etik och moral. Kan en förtoendevald kalla äldre personer för idioter, så förvänta Er inte att ALLA medlemmar skall vara så naiva och låta saken bero.
Du har ett ansvar. Ta det!
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
70 Rodrigues: Nä men vad fan man kan väl stötta dem ändå! och inte gräva ner sig,
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
85E-Martinsson: Hur många fler supportrar/medlemmar tror du att det tillkommer när vi har ett lag som inte presterar utan år efter år befinner sig i dom nedre regionerna av tabellen??
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
GävleLasse: ""Mer ekonomiska resurser => bättre lag => mer intresse för Brynäs => mer publik => fler supportrar => fler medlemmar => osv osv...""

Svår väg, vi supportara kan själva börja med en väg mot ett bättre lag, istället för att andra ska göra vägen åt oss.

Bättre supportrar (mer engagerade, högljudda, viljan att stötta fram laget) =>fler supportrar =>fler medlemmar =>mer intresse för Brynäs => mer publik => Mer ekonomiska resurser => bättre lag
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
70 RodriguesNej, jag skämtar inte. Dels finns ju information väldigt lätttilgänglig i form av valberedningens analys. Sen går det som jag sa att prata med valberedningen och höra hur de ser på den nuvarande situationen och hur framtiden borde se ut. Nu vet väl egentligen ingen vad som händer med Medlemsrådet, men där fanns ju även möjligheten att bolla frågor. Detta är det få som utnyttjat. Sen går det ju utmärkt att skriva brev och konversera med både befintliga och blivande ledamöter.

Kommunikationen är fortfarande under all kritik men skildnaden från tidigare är enorm. Ett embryo har startats och det höll på att utvecklats, nu hoppas jag att denna utveckling kan fortsätta trots det som inträffat.

Varför inte gå på årsmötet? Visst finns det massor med orsaker till att folk har förhinder och inte kan komma men om vi räknar lågt och tror att runt tio procent har möjligheten att komma så borde ju deltagarantalet i alla fall fyrdubblats. Att 85 personer bestämmer över vad dryga 4000 ska tycka känns lite skevt.

Utropstecknen var tydligen slut när jag försökte använda ett, det finns visst nån som förbrukar de flesta av dem ;-)
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
HF: "För det första så är det väl endå upp till de som är medlemmar att ta reda på fakta och utvärdera situationen sen går det aldeles utmärkt att konversera med valberedningen direkt. Detta anser jag vara det enda rätta att göra i en förening."

Haha, skämtar du? Ja, varför berätta, det här är ingen djävla serviceinrättning. Vill du veta något får du väl leta reda på det själv!!! Visst f-n ska man själv försöka ta reda på fakta. Men är det här ett exempel på hur bra d utvecklat sin information och kommunikation då är vi i deep shit!!!

Men jag ska ringa. Tycker övriga 4077 medlemmar också borde ringa och hälsa på lite nu och då.



Jag hjälpte dig med några utropstecken!!! :-)
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
sylf: Så tycker du men inte jag!!
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
dysterkvist: För att klargöra detta en gång för alla, jag har frvisso gjort det förut. De åsikter jag uttrycker här är mina högst personliga, inte något annat. Skriver jag som representant för Brooklyn Tigers eller nåt annat så kommer du och alla andr att fatta det utan problem.

Vad gäller mitt något agressiva inlägg i natt så skrevs det under en viss alkoholpåverkan och jag var rätt förbannad men jag håller fortfarande med om orden och nån ursäkt kommer inte att dyka upp.


"Varför skrev ingen något om Catarinas förträfflighet innan årsmötet.?"

För det första så är det väl endå upp till de som är medlemmar att ta reda på fakta och utvärdera situationen sen går det aldeles utmärkt att konversera med valberedningen direkt. Detta anser jag vara det enda rätta att göra i en förening. Jag har personligen använt dessa kanaler och förmedlat mina åsikter i det jag var bra insatt i, däribland en stark rekommendation att behålla CC. Jag kände inget behov att driva kampanj som du verkar tycka är rätt väg, nu inser jag att det var precis vad jag borde gjort, tre personer hade varit tillräckligt.

"För egen del har jag ej gjort någon research på Catarina, så jag vill ej uttala mig."

Borde inte vetskapen vad som försvinner vara minst lika bra som vad som tillkommer. Skapligt självmål med tanke på att du nu anser dig insatt.

"Jag har namngivit personer som jag vill ha till organisationen."

Här på HS? Eller har du sprayat namnen på nån ladugårdsvägg på Alnö? Eller kan det vara så att du kommunicerat dessa till valberedningen för Brynäs IF? Fast å andra sidan är denna i första hand till för de som är MEDLEMMAR i föreningen.


"Skulle inte vilja säga dåligt insatta, utan märkbart benägna att ej ställa upp för medlemmarna. Svårt att göra sig obekväma."

Vet inte om detta är riktat mot mig, men dåligt insatt kan jag inte påstå att jag är. Att jag inte ställer upp för medlemmarna vet jag inte, jag har drivit frågor gentemot Brynäs som jag har fått indikationen av att dessa var viktiga för medlemmarna. Jag har inga problem att göra mig obekväm, men sitta och gnälla här är inte min definition att vara obekväm, jag väljer andra kanaler.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
70 Rodrigues: "Om en organisation bara består av ja-sägare och ryggdunkare så är man inne på en mycket farlig väg"

Just det,det är dit vi är på väg.Snart är vi tillbaka till klubben för inbördes beundran.

Räddade Väsby? Var inte det den där Bil-Bengt?
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
HF:
Om man sitter som ansvarig i en supporterklubb, så passar det väldigt illa, när man kallar andra för idioter.
Jag förväntar mig en ursäkt från din sida, inte mot mig, men mot dem du anser vara idioter.

Varför skrev ingen något om Catarinas förträfflighet innan årsmötet.?
Ni har haft all tid i världen att någon gång namnge personer som Ni
anser gör ett bra arbete och som Ni anser bör vara kvar i organisationen.
Ingen, absolut ingen har berättat för oss supporters utanför Gävle vad Catarina gjort och betytt för föreningen.
För egen del har jag ej gjort någon research på Catarina, så jag vill ej uttala mig.

Jag har namngivit personer som jag vill ha till organisationen.
Jag har klara åsikter om personer jag anser bör bytas ut, eller få andra arbetsuppgifter inom organisationen.
Mycket tydligare kan det inte bli, eller hur?

Denna tydlighet har jag sett väldigt lite utav med tanke på att det finns personer i debatten på hockeysnack som är otroligt kunniga i ämnet.
Vissa har suttit i Nätverk mm, men aldrig, aldrig har ett namn nämnts som kan tillföra föreningen det Ni/du önskar.

Dåligt insatta.?
- Ja, det har en del av oss supporters märkt att somliga har varit, när det blåste i ryggen på oss, från alla dess håll:-)
Skulle inte vilja säga dåligt insatta, utan märkbart benägna att ej ställa upp för medlemmarna. Svårt att göra sig obekväma.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
wap.hockeysnack.com
Det är faktiskt svagt med antalet medlemmar. Det är strax över 4000 medlemmar och 89st var där. Starkt gjort utav han från Trollhättan att komma upp. Trevlig Rhodos resa Lasse.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
HF: Ja, jag vill minnas att det var 88 på förra årets möte. Vi är en väldigt svag förening om man ser det från den sidan.

"och det skulle vara så bra enligt vissa" Men nu har ju i alla fall Brynäs gett alla utomorts CHANSEN att komma.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
GävleLasse: "En ganska intressant sak förresten: Det är mycket tal om att alla medlemmar måste få sin talan men när det kommer till årsmöten så är i det i slutändan gävleborna som bestämmer. Därför är det viktigt för Brynäs att verkligen bredda sitt medlemsantal. allt enligt tesen fler medlemmar = fler röster."

När det är ca 2% av medlammarna som går på årsmötet känns det som om egagemanget från de befintliga måste öka mer än det gäller att öka medlemsantalet. 85 personer på årsmötet är väl nästan bottenrekord, trots att det nu var på en lördag och det skulle vara så bra enligt vissa.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
HF: Samtidigt måste man inse att i och med Reander kommit in i styrelsen så vidgas kontaktnätet jämtemot olika företag. Det är ju inte så många i det "gamla gardet" i styrelsen som har kontakter med bilindustrin, som varje år lägger ner miljonbelopp i marknadsföring. Till skillnad från många andra av de nuvarande sponsorerna. Men givetvis så måste ju dessa kontaker brukas på ett vettigt sätt. Hur som helst så tror jag att det är viktigare att få igång ekonomin. Kedjereaktionen är ganska enkel.

Mer ekonomiska resurser => bättre lag => mer intresse för Brynäs => mer publik => fler supportrar => fler medlemmar => osv osv...

Och återigen CC jobbade inte heltid med att ordna med medlemsfrågor och den tiden hon lade ned kan man gott och väl betala henne för. OM hon nu är intresserad för det kan ju lätt bli så att man inte har samma geist inför uppgiften efter att ha blivit "ratad" av medlemmarna.

En ganska intressant sak förresten: Det är mycket tal om att alla medlemmar måste få sin talan men när det kommer till årsmöten så är i det i slutändan gävleborna som bestämmer. Därför är det viktigt för Brynäs att verkligen bredda sitt medlemsantal. allt enligt tesen fler medlemmar = fler röster.

Nu tar jag semester från allt vad hockey heter...


Gone to the sunny Rhodos!
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
HF: Hade Brynäs styrelse haft den kompetens och uppenbara kvaliteer som Reander har så är det jävligt tveksamt om Brynäs hade befunnit sig i den ekonomiska situation dom är i?? För att komplettera Brynäs styrelse så ska man tydligen inte ha egna åsikter. Sen undrar jag om CC är den enda människan på jorden som har sin kompetens inom information?? Vore det lite stake i styrelsen nu så fixar dom till medlemsbiten fortare än kvickt!!
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
70 Rodrigues: Visst har Reander uppenbarliga kvaliteer när det gäller äffärer och ekonomi, men frågan är om han lite för dåligt kompletterar styrelsen, mycket av hans kompetens borde redan finnas där hos de andra ledamöterna. Det krävs ju fler kompetenser än de rent affärsmässiga.

Nu är vi tillbaka på, som bäst, ruta noll när det gäller medlemsfrågor. Men tiden får utvisa om mina farhågor är riktiga.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
HF: Jan Reander är en otroligt driven affärsman som jag hoppas mycket på, han bla räddat Väsby IK från konkurs, det är en stark person och tillsammans med Sundin som är VD för Diös så kommer det att bli bra, det är min starka övertygelse. Jag är glad att Reander kom in inte att Catarina åkte ut. Ang kompetensen så får dom väl anställa någon som kan jobba med medlemsfrågor på heltid, visst det kommer säkert att ta tid men det är inget vi kan göra något åt.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
70 Rodrigues: Orkar inte citera det du skriver utan jag svarar rent allmänt. Alla är vi väl i någon form kungar som var på årsmötet. Det är ju medlemmarna som är där som bestämmer och igår var det tyvärr så att två fler tyckte det var rätt och kasta ut CC och då var de kungar. Jag är av åsikten aqtt detta var ett misstag och det är inte saken att Jan kom in som du verkar tro, utan att CC åkte ut som jag är ledsen/besviken/arg över.

Skulle gärna vilja höra av dig vad det unika Jan tillför och hur man kan täcka upp den kompetens som försvinner?

Ja, jag har arbetat för att få medlemarna att vara med att påverka mer och demokratin segrade på årsmötet och jag har full respekt för detta. Men jag anser i alla fall att kompetens har förlorats ur styrelsen och ersats mångt och mycket med kompetens som redan finns där.

Gissar bara att du hört rapporter om Oldtimers "fräckhet", de snackar om att de försökt få in Jan i flera år och samtidigt inte hunnit anmäla honom till valberedningen. Låter ju jävligt logiskt. Sen att gå och be om ursäkt till CC efteråt när hon blivit utröstad är väl i det närmaste patetiskt och tyder inte på en särskilt stark ryggrad.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
GävleLasse:Här sitter en del och säger att de arbetar för att medlemmarna ska få vara med och bestämma.Nu fick de det.Och då sitter samma personer och gråter och gnäller att det är skandal.Men jag tror jag börjar förstå: Naturligtvis ska medlemmarna få bestämma, men någon bör tala om för dem vad de får tycka. Brynäs Oldtimers hade fräckheten att lansera en egen kandidat som dessutom medlemmarna ville ha. Jag tycker det är en jävla tur att de finns, så att det är några som gör att det finns en mening att ha årsmöte.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
I en stark och levande organisation så är det en självklarhet att man tillåter och uppmuntrar avikande åsikter och konstruktiv kritik. Om en organisation bara består av ja-sägare och ryggdunkare så är man inne på en mycket farlig väg.Hade vissa Brynässupportrar styrt världen så hade vi fortfarande inte uppfunnit hjulet, iaf så hade det förbjudits. Föresten, hur var det nu igen, skulle man inte ge folk en chans innan man sågar dom jäms med fotknölarna, men det kanske bara gäller juniorer och oprövade AS spelare?
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
HF: "samtidigt har ni sagt upp er rättighet att gnälla på informationen från Brynäs helt"

Vem fan han dött och gjort dig till kung?
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
65selander: Det kan ju faktiskt vara så att medlemmarna i dom olika supporterklubbarna har olika åsikter och röstar efter sitt eget huvud, alla går inte i Brynäskopplet som en hund.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
65selander: Nej inte idag, de sa ju att det varit klart i en vecka men då var det tydligen försent att anmäla detta till valberedningen...Det var så jag uppfattade saken. Jag blev lika paff som resten av mötet...
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
GävleLasse: Grattis Brynäs gubbvälde! Ni som yrar om att ni tror detta kommer att bli bra kan ju ha en liten fest nu så kan ni bli besvikna efteråt. Ni är så patetiskt dåligt insatta så man blir mörkrädd. Fy fan va ni som röstade bort Catarina har förstört för föreningen, samtidigt har ni sagt upp er rättighet att gnälla på informationen från Brynäs helt. Men gå och gråt hos farbror Jan när ni tycker nåt felar, det är ju er frälsare. Personligen har jag ingen åsikt om Jan eftersm förlusten av Catarina är ödestiger och det känns ointressant vad som kommer i stället.

Nog för att jag är jävligt full nu, men hade mitt ledband varit helt hade jag lämnat mötet redan när det visade sig att Catarina var utröstad.

Grattis idioter, ni har inte hört det sista från mig!
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
wap.hockeysnack.com
Lasse; Glömde kärnpunkten Hade supporterklupparna elle åtminstone Brooklyn varit med bättre så hade inte han blivit inröstad. Var det någon från nv styrelsen som röstade emot den nv. Ni som inte var där skall väl inte yttra er eftersom ni inte röstar bu eller bä...
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
wap.hockeysnack.com
Lasse: tror du ärligt att han blev åberopad idag? Varför tror du att han ställde sina frågor? Varför tror du att All Timers kom med sitt förslag så sent. Fundera på det Lasse!.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
70 Rodrigues: Ja vi får hoppas det. För det behövs lika mycket arbetsro och kontinutet i styrelsen som det behövs en smula nytänkande och handlingskraft.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
GävleLasse: Är övertygad om att Sundin och Reander kommer att göra mycket positivt för Brynäs IF, och det behövs!!
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
70 Rodrigues: Det har ju klagats från en del håll om att Brynäs endast tar in folk från gävletrakten och att det i princip blivit inavel. Det faktum att Reander tillkommit är ju i så fall positivt, det är ju en världsvan kille om man säger.

Men som alltid så får man vara försiktig men superlativen. Han med sin renomé har mycket att bevisa och leva upp till innan man kan se honom som någon slags "frälsare". Men jag tycker att han verkar intressant.
Kommentera

Sv: ÅRSMÖTET!!
GävleLasse: Nu är det mycket gnäll och dysterkvistar här på gb:n, men d e klart, det är tydligen bara vissa individer som får vara oroade ang föreningen och dess sammansättning :-)
Kommentera

« · 726751 · »