Huge:" Precis. Ungefär som du brukar göra när du analyserar en spelare:
du åker upp till C-hallen, ser en träning, noterar att nån back slagit ett felpass och drar slutsatsen: den backen kommer aldrig att bli nåt, fullständigt värdelös...."
Ja, och hur många av backarna som jag sagt så om spelar ishockey på elitnivå nu?
Johan Norrström: Trodde själv att Rahm skulle ha kunnat matcha Honken vid det här laget men mkt beror snarare på att Honken överträffat mina förväntningar, än att Rahm varit direkt dålig.
Ok, Honken har gjort ett par av sina obligatoriska plattmatcher som han har för vana att göra men dom har blivit mer sällsynta.
Som Jajjen säger: man måste ge Rahm en ärlig chans genom att låta honom genomföra en ordentlig försäsong och komma normalt förberedd inför spel till hösten.
Först därefter kan vi avgöra om han håller eller inte.
Vårt försvarsspel den här säsongen har de facto varit svajigt även med en ngt tryggare Honken därbak, vilket kanske visar att problemen ligger mer i våra utespelares försvarsinsatser än målvaktens.
Som jag redan sagt: antingen fortsätter vi på den inslagna vägen genom att i första hand satsa på egna förmågor eller så köper vi dyrt och tänker kortsiktigt.
Nu känns det som att årets upplaga är lite av en kompromiss: vi värvade mest offensivt för att ersätta förlusten av framförallt Silfverberg, på bekostnad av att inte ersätta Ekholm/Andersén/Larsson (3 landslagsspelare) rakt av och valde att tro på egna lovande backar och att LJ skulle återkomma i normalt slag.
Med tanke på den långsiktiga målsättningen så tycker jag nog att värvningarna isf känns logiska.
"Är det inte också oroväckanded , att Victor Berglind som varit utlånad till Djurgården var bäste back i går?"
Eller också vänder vi på saken: glädjande att Berglind i en bra match mot högkvalitativt motstånd får visa hur bra han egentligen är, när hela laget jobbar hårt och alla sköter sina resp uppgifter.
Kan heller inte se det oroväckande i att en av våra påstått sämsta backar tar en plats i Djurgården. Speciellt med tanke på att ett av våra orakel tokhyllat bl.a Djurgårdens (och ett par AS-lags) backuppsättningar och påstår att dom skulle vara bättre än det vi kan ställa på isen.
Huge:Det var bedrövligt dålig skärpa i pssningsspelet igår. Man missade grovt i markeringsspelet flera gånger.
Jag tror inte att TJ var nöjd alls men sade som han gjorde på grund av att han jämförde insatsen igår mot den innan mot Modo.
han jämförde alltså inte mot de insatser som gjorts innan där spelet har varit väldigt bra, vilket han borde göra. Där har du kapaciteten och således där ribban borde ligga och inte på en nivå som den mot Modo.
Han borde ha sagt nånting i stil med:
"Jämfört med matchen mot Modo så var det mycket bättre men vi har fortfarande en lång bit kvar till den nivå som krävs för att nå vårt mål. Att försvara SM-guldet"
sylf: " Hur vet du att Rahm gjorde en bra match om du missade slutet av första och hela andra? Då gjorde ju Saik 5 av målen......"
För det första kan en målvakt mkt väl ha gjort en bra match, trots 5 insläppta mål.
Allt hänger på hur målen tillkommit, hur mkt hjälp målvakten fått, hur stor del otur som ligger bakom osv.
För det andra så begrep nog alla som har lite fantasi och normal läsförståelse vad jag ville ha sagt: av det jag såg gjorde han en bra match.
Att du fick 10 plus på ditt svar visar väl bara att det finns minst 10 okunniga skribenter som samtidigt saknar läsförståelse och fantasi.
Och att det finns minst 10 såna härinne vet vi ju redan...
Huge: Han har haft 2,5 år på sig att förbereda sig. Vilket han gjort. Han hade ju tränat på egen hand, och enligt dig så skulle han ju klara av de. Det är ju som att lära sig att cykla.. Med några matcher så är han inne i det igen hette det ju innan. Men när det sket sig så har du ändrat dig som vanligt. Nu ska han få en hel försäsong helt plötsligt.
Rahm har gjort en halv säsong på hög nivå. Får en paus på 2,5 år. Vad fan tror man. Det är fan inte korpen.
Huge:Vad "många" säger kn du väl inte använda som agument mot det JAG skriver.
Visst var SAIK bra igår. Samtidigt bjuder Brynäs på väldigt mycket. Man gav bort hela mittzonen igår. Backarna vågare inte stå upp på egen blå så det var väldigt enkelt för SAIK att spela bra.
Slajsarn: Exakt. Det var inte direkt ett toppnamn ens innan han började knapra.
Lägg därtill 2,5. Men inte Rahms fel att han blir värvad. Det är ju Sundlöv som gjort grodan att värva hit honom. Med hjälp av GP som tycker det är "en bra kille"
Tack GP
Redigerad kommentar
Jajjen: Om toronto vill ha fransson så är det dom som får pröjsa brynäs för att få tillbaka han (om nu sundlöv vill det) och då kan kontraktet brytas och allt är i sin ordning, så långt är du med va?
Men fransson kan ha begärt att få en klausul i kontraktet när dom skrev under som ger han rätten att lämna brynäs om han får ett kontrakt någon annan stans (nhl) då strider det mot den där överenskomelsen, men då kan sundlöv mörka klausulen och skylla på vad fan som helst och att brynäs i sammförståelse med fransson kommit överens om att gemensamt bryta kontraktet av olika anledningar som, fransson har tagit knark" brynäs gillar inte franssons spel" fransson bråkar med tränarna" brynäs vill inte hålla kvar en spelare mot sin vilja" ja det finns hur många saker som helst att skylla på, alla är dugliga och juridiskt rätt, sen är det inte direkt moraliskt riktigt men vem fan kan orka bry sig om saker som är moraliskt riktiga när man ska vinna ett SM-guld
Sen i Frågan modo/steen så har modo använt steen till att täcka upp långtidskadad spelare, juridiskt oxå helt riktigt men inte direkt moraliskt kanske.
A du hajjar, Denna härva bygger inte på något som kan stärka svensk hockey utan på ren å skär avundsjuka. Vi fans hade kunnat få den bästa höstsäsongen sen 05 men vi fick höstsäsong där de mesta kretsat kring detta och faktiskt lämnat huvudämnet ISHOCKEYN i skym undan.
Fruktansvärt tråkigt!
foppa78: " Jag tror det räcker med att säga att vi inte har något att hämta mot lag som Saik, HV, LHC, FBK, Luleå och Modo vilket är jävligt tråkigt som regerande mästare! Tex Saik, HV är med sina laguppställningar som ICA medans våran är som typ Netto med andra ord klasskillnad!"
Varför sitter du isf härinne och gnäller/klagar/ojar dig över våra insatser, när du insett att vi är klart sämre än motståndarna?
Det hade väl varit mer logiskt om du gnällt ifall vi varit ett bättre lag, eller hur tänker du?
McFire:
Jag måste tydligen skriva väldigt obegripligt.
För du har fortfarande missuppfattat vad jag skrev.
Så jag ger nu upp.
Men varför svarar du alltid på ett hånfullt och spydigt sätt?
Jag försöker, så gott jag kan, hålla en något sånär hövlig ton i mina inlägg.
För jag tycker att det är tillräckligt mycket pajkastning här inne.
Redigerad kommentar
McFire: Sundlöv vet givetvis vad han gör och det är med stor beundran som jag ser vad han åstakommit genom värvningen av Cody Franson. Tänk bara så många poäng vi hunnit samla på oss med Cody på isen, de blir vi minsann inte av med. Sen får vi inte glömma all goodwill som Sundlöv fixat till Brynäs IF som förening via de fantastiska värvningarna av först Robin Rahm (som vi tog oss an trots hans tidigare snedsteg) och sedan Cody Franson (kontraktslös som han var stackarn). Heil Sundlöv !
Jajjen: Gissar, gråterska.. alltså är du 7 år gammal?
Hur orkar du sitta här och komentera saker när alla andras inlägg passerar som en vind igenom ena örat å ut igenom de andra.
Nog för att du får ha din åsikt, men med den 7 åriga nivå du håller i ALLA dina inlägg så är det märkligt att folk orkar svara på dom, de som är nästan ännu märkligare att jag orkar svara!?!
Håller jag på med...
foppa78: " Jag tänker precis som det jag skriver! Vad är det du inte fattar?"
Om du nu TÄNKER att vi är ett sämre lag än dom flesta vi möter, varför SKRIVER du då och gnäller/klagar över våra insatser när vi förlorar?
Är det inte normalt att ett sämre lag förlorar mot ett bättre?
Jag hade fattat ifall du TÄNKT att vi är ett klart bättre lag än dom flesta vi möter och sen gnällt/klagat när vi förlorat.
Blev logiken svår att förstå, tycker du?