Brynäs IF

705119 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs fyller 100 år!

1415886 · » Till forumet


Sv: Brynäs fyller 100 år!
sylf: Mer sånt Gunde!
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Bra Gunde!
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Lasse på efterkälken, vips 1-0, Bra jobbat!
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
munkas: Stackars Andersen, hålla reda på Luleås forwards och Lasse J!!
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!

munkas: " Jag återkommer med ris eller ris om några timmar..."

Precis.
Tror inte att det var nån freudiansk felsägning, tyvärr....   :-)

Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Zzz: Fast om Glenn H säger 2veckor så kan det nog bli
minst 2månader...
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Huge: Nej då, jag är först på plats när det gäller beröm också. Nu har det dock sett så jävla risigt ut de senaste matcherna och då kan inte ens en sån som jag se ljuset i tunneln. Jag återkommer med ris eller ris om några timmar...
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Lunkan: Haha, snacka om att munkas är det levande beviset på att Jämtin har helt rätt ang gnällnästet.
Men vänta bara, snart vinner vi ett par matcher och då är han som bortblåst...
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
munkas: Mera vår lilla solstråle, mera!!
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Zzz: Ja, det är ändå ganska positivt. En frisk och fräsch Dackell kommer bli viktig i kvalserien.
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Huge: Inte bra med Dackell bora två veckor. Men skönt att dom fick en snabb och relativt enkel diagnos så att det inte är något som hänger kvar hela säsongen.
Kommentera


Sv: Brynäs fyller 100 år!
Huss: Kanon att dom trummar på!!
Klart vi ska brösta upp oss när gammla damen fyller 100!
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Peja:

Angående Bartley så är jag ytterst tveksam om Djurgården har någon "förköpsrätt" på honom. Dels faller han för åldersstrecket i hemvändarklausulen (22 eller yngre), dessutom är det Sverige som har den klausulen och tvivelaktigt om man kan åberopa den på en Nordamerikan.
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Gurra88:

Ja Brynäs - Leksand utomhus låter mumma men tyvärr får ni och andra Brynäsare vänta på avancemang för Leksand.
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Huge: Japp något okänt typ en nordamerikan känns troligare. Det brukar inte bli bra med chansningar från nordamerika...

Det positiva med att vi har några borta är att Wännström och Rohdin kanske verkligen får chansen. Hoppas på att man kan göra en riktigt bra bortamatch och ta en trea mot ett defensivt Luleå för det känns som att det är dags för det nu.
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Zzz: Ja, känns även som att en spelare som Fernholm isf inte vill teckna nåt längre kontrakt, vilket Sundlöv verkar vilja göra.
Därför känns det kanske troligare att det blir nåt lite mer okänt sas, men ändå med bra kvalitet.

Hur går det ikväll då?
Kanske det går att få fart på LJ, nu när Bertilsson är avstängd.
Kan vara läge att gå ner på 5 backar och på så sätt ge LJ ännu mer istid.
Kan vara det han behöver får att vakna till liv och känna lite mer ansvar.

Annars känns det lite negativt vad gäller förhoppningar om vinst: Granis och Bertilsson avstängda, Dackell skadad.
Å andra sidan: av erfarenhet brukar vi göra bra matcher i dom lägena.
Gäller att konsekvent fortsätta med offensiven och inte börja fisklira och spela avvaktande.
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Huge: Ja vi får hoppas att det kommer loss någon bra, Ekholm verkar ju inte få spela i Nashville och tröttnar kanske snart?

I övrigt finns det inte så många backar som man känner till som ser ut att kunna bli lediga från AHL eller KHL. I KHL kan ju iof vad som helst hända. Drömmen vore ju Hietanen samt en defensiv pjäs men det är nog att hoppas på för mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Peja: Nä, det låter inte troligt om det du säger stämmer.
Tycker som sagt ändå att han känns som ett osäkert kort, när vi nu ändå ska ha en uttalat bra back och det verkar finnas pengar till nåt bättre och säkrare.
Tror iofs att en spelare som Bartley mkt väl kan välja Brynäs, mkt beroende på löfte om mkt istid, så konkurrensmässigt tror jag nog att vi kan hävda oss gentemot många andra lag när det gäller honom.
Frågan är bara om han själv är så pass mogen och har tillräcklig självinsikt om sin förmåga att isf leva upp till kraven som ställs på honom i form att tilltänkt ersättare till Ekholm?

Nä, isf känns väl som du säger Fernholm mer realistiskt, en stabil back som dessutom i mkt liknar Ekholm i spelsätt.
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Peja: Om jag inte minns fel så sa Järlefelt att Bartley inte var intressant även om han skulle bli ledig när dom tagit in Klubertanz som ersättare. Men som du säger lär han som nordamerikan ge AHL chansen ett tag innan han vänder till europa igen.

Angående Fernholm så tror jag inte att Brynäs har någon chans där heller. Jag tror att en spelare av den kalibern kostar väldigt mycket mer att kontraktera under säsong än inför pga begränsat utbud, vi snckar enda en spelare av svensk landslagsklass. Finns säkert klubbar Schweiz och elitserien som kan pynta upp en hel del för ett kontrakt för resten av säsongen om nu KHL spåret är dött.
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Huge: Bartley skrev på för Djurgården och därefter för en NHL-klubb. Om han flyttar tillbaka till Sverige måste väl Djurgården tacka nej till honom först. Men han är en 23-årig kanadensare som aldrig har blivit draftad och aldrig spelat en säsong i AHL. Just nu spelar han i AHL och för honom är det ju världens chans att spela där, eftersom det innebär att han är ganska nära NHL-spel... Tror inte han har samma inställning till AHL som typ Ekholm. För att han ska komma till Brynäs måste han antagligen få sparken i Nordamerika, få nej från Djurgården och slutligen ska Brynäs kontraktserbjudande vara det bästa (han skulle ju knappast flytta till Brynäs pga klubbhjärta). Att alla 3 grejerna skulle inträffa känns väl inte särskilt sannolikt...
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Zzz: Det var självfallet rätt att inte försöka bjuda över Växjös överbud(?).
Tror heller inte att Strålman blir aktuell, vare sig för oss eller ens ES-spel.
Tog honom mest som exempel på den kvalitetsnivå på back vi måste hitta, eller iaf i närheten, för att det ska kännas lite tryggare därbak.
Blev inte Bartldy ratad av Djurgården eller blev dom blåsta på honom i sista stund? Minns inte riktigt, men undrar om han räcker?
Tror vi kan få lite bättre saker, om Sundlöv nu var beredd att gå så långt som han gjorde med Holös.
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Zzz: Fernholm känns mer realistisk än Strålman. Han är ju dessutom ganska lik Ekholm i spelstilen (åtminstone i jämförelse med typ Strålman och Holös).
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Burken: Inte en chans.
Det står ju även i Sportbladet så det måste stämma.
Wennerholm & Co kan inte ha fel, nåt jag alltid framhållit..    :-/
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Huge: Ja man grämer sig att det inte blev Holös, men jag hade inte tyckt det var ok för Brynäs att betala så mycket som Växjö gjorde. Sen tror jag inte att Brynäs har någon chans på spelare som Strålman hursom. Samtliga lag kommer att försöka frigöra pengar om Strålman kommer ut på marknaden. Och en spelare av Strålmans kaliber, som blir förste back i vilket lag som helst, lär inte bry sig särskilt mycket om hur konkurrensen ser ut utan går nog enbart på plånboken och möjligheten att vinna.

Jag tror Brynäs chans till en bra back är om en stukad spelare som vill vara säker på att han får en stor roll i ett lag blir ledig. Den rollen finns ledig i Brynäs eftersom man uttalat söker en ersättare till Ekholm.

Jag hoppas att Bartley blir ledig, på en sånn spelare kan Brynäs ha en bra chans trots att man inte kan konkurrera jämnt upp ekonomiskt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Huge: Det kan ju bli BÅDE Brynäs och Timrå som åker ur ;)
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Huge: Det spelar ingen roll vad som planerat att göra det hade varit fel hursom..
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!

Saxat från hemsidans uppräkning på evenemang under jubileumsåret:

"Lördag 8 december 2012, alltså NÄSTA säsong, spelar Brynäs en elitseriematch mot Timrå – utomhus."

Vi är mao redan nu klara för ES-spel nästa säsong.
Grattis till Timrå också.

Äntligen lite positivt att rapportera....

Kommentera


Sv: Brynäs fyller 100 år!
Zzz: Man grämer sig fortfarande över att Sundlöv inte lyckades landa Holös och han grämer sig nog själv minst lika mkt, skulle jag tro (Sundlöv, alltså...).
Som lök på laxen och nåt som ev försämrar våra möjligheter när nästa ledig back dyker upp, är att HV har fått Mats Trygg långtidsskadad, en av deras bästa backar.
Risk att vi mao åter drar det kortaste strået ifall dom öppnar plånboken och det blir dragkamp om ex Strålman eller nån annan klassback som blir ledig....
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Zzz: Och på ett värdigare sätt, min käre Zzz.
På ett värdigare sätt....    :-)

Exakt vilket eller vilka evenemang som utlovats på hemsidan och som skulle vara ovärdigt ett firande av det här slaget, skulle det vara intressant att höra Gurra peka på och isf motivera vari det ovärdiga ligger.

Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
pastorn: Att Brynäs tömmer plånboken. Eller rättare sagt, det är vad han räknar med att en ansvarsfull ledning gör för att det är jubileum..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Gurra88:

Vad kräver du då för att bli imponerad av ett jubileum?
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Gurra88: Då menar du under pågående säsong, antar jag. För sen är det försent om man vill stå som mästare 2012.
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
teddykgb: på samma eller bättre sätt än vad brynäs firar 100 år..

Det får vara hur mycket jippon som helst. Men jag vill se ett SM-guld.. Jag räknar med att man tömmer plånboken rejält på plånboken..
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Gurra88: HV71 firar att dom fyller 40 år som förening...så jo dom firar något...

Vad tycker du Brynäs mer skall göra förutom det som står på hemsidan då?
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
Timrå? Låter inte så spännande. Vi får hoppas Timrå åker ur och att Leksand går upp (mindre troligt).. Men jävlar vilken match det kunnat bli..

Hoppas dock inte det är det här som är allt inför stundande jubileumet.. Hv-Linköping spelar utomhusmatch inför närmare 20000 och hv firar väl inte ens nått.. Så kräver mer mycket mer för att bli imponerad och för ett värdigt jubileum.
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
"Brynäs kommer bygga upp en arena på parkeringsplatsen och räknar med att kunna ta emot 15 000 åskådare."

hm, ska vi tippa på 6 000 åskådare?
Kommentera


Sv: Brynäs fyller 100 år!
Riktigt kul!! Kommer vara där på utomhus matchen! :D

Men om nu Timrå åker ur Elitserien i år, hur blir det då med matchen? (För klart som fan TIK åker ur?)
Kommentera

Sv: Brynäs fyller 100 år!
MarcusElving: Härligt! Sanslöst många bra initiativ av föreningen.
Kommentera

Brynäs fyller 100 år!

Wow!!

Snacka om att Brynäs slår på stort.. Imponerande! Landskampen och utomhusmatchen är ett måste! :)

Kommentera

1415886 · »