1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741974 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Jajjen: Klockrent ;-)

To all hockey lovers. Hur skall taktiken vara imorgon mot dom från baksidan av Sverige? Vilka skall ha mest speltid i BIF?

Jajjen: "Det är ju bara några dar sen HS-coacherna ville bänka Nordqvist. Czarnecki följer tydligen väldigt sporadiskt deras goda råd."

*ASG*

Klockrenast idag.

Ja, visst är dom härliga.
Ena dan kräver man Nordans bänkning.
Nästa dag skryter man över att ha gett CZ idén att coacha som han gjorde igår.
Där Nordan var kung på banan.

Treklövern1912:

"Vilka skall ha mest speltid i BIF?"

Dom som inte matchas tillräckligt av N.C förståss,vad ska annars dryftas under uppehållet?;)

Huge: Skillnaden är ju att Nordan visade att han var het igår och hade därför förtjänat speltiden han fick. Det hade inte Dackell och således avslutade han matchen på bänken. Precis som sig bör.

Men sett till de matcher som spelats hittills så tycker jag att 300k/månaden för EN bra match är väl i överkant. Eller vad tycker du?

Huge: Sluta, kan inte sluta garva. Du kan omöjligen vara riktigt navlad :-)

GävleLasse:

Bara att gratulera det laget som knyter till sej denne spelare,och det blir inte Brynäs IF,kan tänka mej att han hamnar i Skellefteå eller Modo som letar förstärkning på backsidan.
Vi skulle behöva en riktig bra defensivt stark back a´la Kudroc,men tror inte det är aktuellt tyvärr:(

Bissett19: Ja, jag tycker att vi har köpt på oss väl många "spelande" backar. Vi behöver lite mer pondus framför kassen.

GävleLasse: Jag tycker att Nordans utveckling inte har varit speciellt konstig på nåt sätt. Han har varit allvarligt skadad och knäskador kan faktiskt ta betydligt längre tid att återhämta sig ifrån än den tid han hittills har bedrivit i Brynäs.
Sen ska man komma ihåg att alla värvningar där en skadebild har varit inblandad är ett vågspel, mer eller mindre.
Finns inga garantier för att Nordan ska bli vare sig kärnfrisk och återbördad till den form han ex visade i Luleå, eller att han kommer att bli ngt av idrottsinvalid med en utveckling som bara går bakåt från nuläget.
Sundlöv har tagit en kalkylerad risk i det här fallet.
Om det var rätt eller fel får väl framtiden utvisa.
Sett till hur Nordan presterat mot slutet och hur det såg ut igår så verkar det iaf finnas gott hopp om att Sundlöv trots att satsat rätt.

Sen vet jag inte var du fått 300k/mån i lön ifrån.
Är det en fastslagen sanning eller vadå?
Känns iaf som en siffra tagen ur luften, även om Nordan förmodligen inte är billig i drift.

GävleLasse: "Skillnaden är ju att Nordan visade att han var het igår och hade därför förtjänat speltiden han fick. Det hade inte Dackell och således avslutade han matchen på bänken."

Det är DIN uppfattning.
Min uppfattning är att Dackell och Hansen var "heta" i den del av matchen som föregick vändningen.
Och att dom helt naturligt fick stå åt sidan när det helt plötsligt smällde till med 3 mål på 38 sekunder.
Tror således inte att bänkningen egentligen hade nåt med deras påstådda "uselhet" att göra, snarare en nödvändighet för att ha ett så offensivt lag som möjligt på isen när vi väl fått upp ångan och vittring på 3 pinnar.

Huge: Så enligt din logik så är det bara otur att Dacke har -8?

"uselhet" att göra, snarare en nödvändighet för att ha ett så offensivt lag som möjligt på isen "

Så Bifs 1á lina ska inte vara detta alltså?

Huge: Jag det är MIN uppfattning. Det är välden jag skall hålla mig till och inte sitta här och chansa på vad andra har för uppfattning. Något du kanske skulle prova nångång

Huge: Jag kommer inte ihåg vart jag fått siffran från men jag är ganska säker på att han ligger i den lönegraden...

Huge: Om du fick bestämma PP-femmorna i morgon, hur skulle dom se ut?

Lindström: Det känns väldigt svårt att "försvara" en så mager poängskörd som 2+8 på en spelare som spelar i princip varje PP och har en snittistid på över 20 minuter.

Jag ser liksom inte storheten i det.

GävleLasse: Jag kan tillägga att han har 0 mål i PP

GävleLasse: PP´t brynäs har för tillfälligt är kasst.. med eller utan Dacke, hansen mm. Vi har gjort ett pp mål på 22 försök den senaste tiden.

Så här tränade Brynäs PP idag:

Jonsson-Järnkrok-Kahnberg-Nordquist-Rödin

Clarke-Silfverberg-Granström-Lauritzen-Somervouri

Pettisbif: Ett tecken på att man insett att det inte håller med Hansen och Dacke i PP..

Gott! Sent skall syndaren vakna ;)

Pettisbif:

Denna PP uppställning tror jag starkt på.

Jonsson-Järnkrok-Kahnberg-Nordquist-Rödin

Kahnberg och Nordan är nog sugna på att sätta en mot Frölunda.

Tips: 5-3 varav tre PP-mål

Mest speltid får Lars Jonsson

Publik 7800 pers

arnio: Inte dåligt av polacken:) Tänk om han kunnat komma på detta lite tidigare bara.. istället för att envisas med nån som inte funkar

Tror stenhårt på dessa uppställningar.. Och dom du sa, extra intressant mot frölunda..

Gurra88: Det finns ju väldigt goda chanser att främst Nordan och Kahnberg är extra tända när det skall matchas mot Frölunda. Kahnberg var ju väldigt besviken när han inte kunde vara med förra matchen.

Viktigt dock att man är noga med detaljerna. Hellre dumpa ner och checka deras rätt stelbenta backar än att göra dragningar på offensiv blå. De har några riktigt vassa spelare i Pyrret mfl..

Huge: Tänk om du nån gång, en enda, kunde komma in under match och säga "varför inte göra si, varför inte göra så etc". Näe Istället kommer du in efter VARJE match och säger "vad var det jag sa". Alltid lika enkelt att vara efterkonstruktionens mästare när man dessutom vet utgången. Helt obegripligt hur man kan vara så åsiktslös och ändå sitta här och försöka tuta i folk att man begriper nåt om hockey. Det hade lika gärna kunnat vara kast med liten dvärg du kommenterade, bara du får säga ditt när resultatet är klart!

sylf: Värt att notera är att värdelösa Lauritzen ligger nia i Elitseriens poängliga, tia i plus-minusligan och trea i assistligan.

arnio:

Helt okej för en som snittar 15,41 min istid och har 14 gubbar före sej total istid...

sylf: "Tänk om du nån gång, en enda, kunde komma in under match och säga "varför inte göra si, varför inte göra så etc".

Haha, stor komik.
Det kommer från HS i särklass mest onyanserade och okunnige skitkastare, som suttit härinne sen Sundsvall brann och haft EN enda åsikt efter varje förlust, oavsett hur det sett ut på isen: AVGÅ ALLA!!!!!!!
Uppblandat med att knipa käft så fort vi vunnit.

Det är DINA  2 åsikter härinne i ett nötskal, dom enda du har.
Så några efterhandskonstruktioner behöver vi iaf aldrig var oroliga för i ditt fall.
Vi vet redan resultatet innan du loggar in.

nån som har koll på hur biljettläget ser ut?

Huge: Vad hindrar dig från att komma in och göra kommentarer under match bara för att Sylf gör si eller så?

Sandlåda...

Huge: Tror att Sylf träffade en öm punkt?

Skitstöveln:

Det var drygt 100 sittplatser kvar igår kväll.
Räkna med mellan 7500-8000 ikväll.

Nu när man tagit bort sittplatserna under ståplats borde väl publikkapaciteten ha utökats i arenan?Fast det lär väl dröja innan man får uppleva ett helt utsåld LA.

Bissett19: Källa? Jag har hört att fullsatt i dagens arena är vid 8400 personer.

GävleLasse: "Vad hindrar dig från att komma in och göra kommentarer under match bara för att Sylf gör si eller så?

Sandlåda..."

Det som hindrar är kanske just det du pekar på: Sandlådan i boken under match....

Bissett19: Före ombyggnad var väl 8200 kapaciteten, har för mig att matchen mot LIF i KS drog 8191 eller nåt sånt. Det har således aldrig varit fullsatt i arenan......

sylf:

Den matchen var det 8214 enl swehockey

Bissett19: ok, kan nog stämma, men jag tror lik förbannat inte att det var fullt till sista plats. 8191 var nog mot DIF.

70 Rodrigues: "Tror att Sylf träffade en öm punkt?"

Absolut.
Han träffade sin egen tå, när han gjorde självmål och sköt sig själv i foten....

Huge: Som sagt!

Huge: Men om det nu är sandlåda UNDER match, är det annorlunda EFTER matchen? Det är ju hela din grej att komma in som MR. Facit-i-hand och kommentera vad andra skrivit UNDER match.

Om du nu tycker att det är sandlåda och under din värdighet.. sluta då att citera och kommentera saker som skrivs under match.. eller förresten. Sluta att kommentera helt. Du har ju redan skrivit allt redan. Det enda som kan skilja är namn. Man kan byta ut N.C Mot Boork, TJ, Kyrö så får man samma sak...

GävleLasse: Nä, i många fall är det i princip inte nån större skillnad på sandlådan UNDER match och EFTER match.
Man skulle ju kunna tro att upphetsningen UNDER match borde vara en ursäkt för mkt av sandlådekommentarerna men tyvärr så förblir många i sandlådan äver EFTER match då man kanske borde ha lugnat ner sig och tänka lite klarare. Tyvärr så brukar det inte räcka med ett par dagars nedvarvning hos vissa och i en del fall verkar man vara cementerade i sandlådan för gott...

Jag kommenterar gärna under match och har även gjort så flera gånger, men börjar tröttna på samma gamnackar som ger upp innan match, börjar grina så fort vi kommmer i underläge osv.
Har öht inget med att det skulle vara under min värdighet att göra.

Och dina sedvanliga krokodiltårar är riktigt komiska att skåda.
Tänk att stora elaka Huge ibland kliver in efter en vinst och är lite skadeglad när skitkastarna står där med byxorna nere efter att så tvärsäkert ha neggat och gnällt över hur eländigt allt är och över hur mkt stryk vi kommer att få.
Du kanske borde starta nån sorts mottagning för illa behandlade gamnackar som känner sig förföljda av den där elake Huge?
Jag har ett bra namnförslag isf:

"GRIS"   (Gamnackarnas Rätt I Samhället)     ;-))

Redigerad kommentar

Huge: Jag önskar bara att du hade varit lika snabb på att erkänna dig fel alla gånger du haft fel. Du är jävligt snabb att peka på andra som har fel men när det är tvärt om så försöker du förklara borta allt genom att vända och vrida på minsta stavelse. Detta gör dig inte ett dugg trovärdig. Och i mina ögon har du inte förtjänat att peka finger åt andra när du inte kan erkänna att du haft fel.

Sen har vi nästa aspekt på det hela. ALLA var glada i torsdags, glada över att man haft fel. Nu skrev jag inte personligen så mycket men det finns de som skriver massor, (de får givetvis tala för sin sak). Men grejen är att jag tycker att det är JÄVLIGT synd att de få gånger det är bra stämning i boken efter en match så kommer MR. Facit-i-hand med sina pekpinnar och spydiga kommentarer.

Tror du ärigt att det är någon som är besviken på att man lyckats vända en matchbild likt man gjorde i torsdags? Så varför förstöra denna glädje genom att reta upp folk?

GävleLasse: Nordan har 200000/mån..

Är det någon som har statistik på hur BIF har spelat de senaste åren då hallen har varit nästan fullsatt eller fullsatt?

faceoff: Inte enligt de källor jag har hört det från, men är det så så är det ju bara positivt. Även fast han inte gjort skäl för den lönen ännu.

Treklövern1912: Du får väl titta efter själv.

GävleLasse: Tyvärr finns det ingen i Bif som ska ha en sån lön för tillfället..

faceoff: Nej, jag är rädd att du har rätt. Fast det finns ju främst två som jag tycker har underpresterat och det är Nordan och Jonsson. Jonsson har ju gjort juniormisstag och för små marginaler till en konstform. Samtidigt som Nordan har väldigt svårt att stå på rören.

OM det är som Huge säger att han ointe är kurant efter knäskadan så gör ju den saken att man kan ifrågasätta hans lönegrad ännu mer.

GävleLasse: vi vet ju inte ens hur mycket han tjänar, jag tror inte att han har tjänar så mycket

arnio: Nu finns det ju uppgifter på att Nordan tjänar runt 200k och LJ 250k

GävleLasse: Tycker det är märkliga kommentarer,är100 på att nordan är fullt frisk,han är inte bättre helt enkelt,har inte varit hitintills i vart fall enligt mig,men hoppas han är på g,Jonsson el. alla våra backar har enligt mig underpresterat,ingen vet tydligen hur man använder kroppen,2a i dom flesta duellerna,dåligt spelsinne det är min uppfattning..

GävleLasse: Stämmer bra!

GävleLasse: Nu har jag kollat det.

« · 1302194 · »