Brynäs IF

705154 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13

1590802 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Huss: Han blev upplockad på waivers av Capitals.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
SH: Väntar med spänning....men jag tvivlar inte en sekund på underhållningsvärdet.
Forne JVM killen Alexander Urbom verkar ledig, vore inte det något? Då med tanke på att DP tänkte fortsätta vara skadad en säsong till.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Huss: Du får helt enkelt vänta till boken kommer ut . Undrar vilket förlag som nappar...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Rodrigo: Och hade några halvchanser...
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Huss: Man kan väl säga att Thuresson gjorde två mål och ett halvmål i denna match ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Huge: Jamen, då förstår jag. Finns det motsvarande för målskyttar? Miss, halvmål/miss och mål? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13

Huge:

Skulle den existera skulle den utan konkurrens vara världens tjockaste bok.

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13

Zappaholic:

Den skulle nog hamna under brännbart per omgående... :)

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Huge: Har du ett exemplar på din HAHOL du kan skicka till alla undergångssupporters härinne? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Huss: Skott direkt i mål = ingen räddning.
Skott i mål efter att målvakten delvis räddat (retur och där backarna inte hinner rensa) = halvräddning.
Räddat och blockerat skott = helräddning.
Allt enligt HAHOL (Huges Akademiska Hockeyordlista). :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Huge: Halvräddning? Det var en ny en. Är SAOL uppdaterad? Nix.
Antingen räddar man eller inte, finns inga halva räddningar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
99Bäckis: Här haglar nyanserna märker jag.
Efter att ha räddat en uppsjö av jättelägen för Frölunda och ett i övrigt stabilt spel där han knappt släppte en enda retur, så singlar du ut EN halvräddning som bevis för hur ihålig du tycker att han såg ut.
Vad fan händer, är Gurra klonad eller.....?
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Huge: ja hade den suttit i krysset så är det som du säger en annan sak. Men istället visade han sitt rätta jag - ihålig som han är. Han borde ta den långa vägen via allsvenskan och bevisa nått innan man får chansen direkt hos svenska mästarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
99Bäckis: Alla är värda en andra chans, dumma misstag kan alla göra. Vore skillnad om det gällt en notorisk dopare med digert brottsregister och som inte visat tecken på bättring.
Här handlar det enligt min mening om en ung och frustrerad talang som försökt ta en genväg för att snabbare komma tillbaka efter skada. Finns nyanser och grader även i helvetet.
Sen blir det ju lite svårt att visa nåt på den här nivån om man aldrig fått en ärlig chans, när skador och operationer löst av varandra.
Hade hans tappade puck istället suttit i krysset hade alla snackat om otagbart osv.
Nu halvräddade han och vips, så är han ihålig,
Inte mkt till nyans där inte....
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Zappaholic: Skulle tro att han är avstängd för gott.
Isf kan jag väl säga så mkt att jag inte ligger sömnlös av längtan efter hans visdomsord direkt....
:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Huge: med tanke på hans uppehåll pga fusk borde han aldrig bära en brynäströja. Speciellt när han aldrig visat nått på denna nivå. Såg okej ut mot Frölunda utan att briljera , tills hans ihålighet gjorde oss påminda
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Huge: 99Bäckis argumenterar lite som gurra88. Var har han tagit vägen? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
99Bäckis: Haha...
Oavsett målvakt och lag så kommer det ständigt misstag från burväktarna.
Att du skiter i Rahms skadeproblem som är den STORA anledningen till att han inte kunnat träna på rätt sätt för att kommat tillbaka och att du dessutom skiter i hur försvaret ser ut framför honom, gör mig inte bara orolig.
Det gör mig beklämd å dina vägnar.
Som grädde på moset ser du dig själv som en bättre bedömare än Alcén när det gäller att avgöra ifall Rahm håller måttet på den här nivån.
Vad sa Alcén när du ringde och påpekade dina läktarcoachiakttagelser för honom?
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13

99Bäckis:

"Och jag skiter i Rahms uppehåll"...... jag för min del konstaterar att Rahm är kontrakterad av Brynäs.... har sin bag med uppehåll + skador..... har bara spelat ett fåtal matcher i höst.... gjorde en godkänd insats mot LHC.... var riktigt bra mot Frölunda och höll oss kvar i matchen när Göteborgarna skapade som mest.... han tappar in en (1) puck .... han har i mina ögon fortfarande utvecklingspotential.

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
99Bäckis: Rahm blir i alla fall bättre och bättre och vi får hoppas att fortsätter så. Peppar peppar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Tväst: Rahm har fortfarande svårt att hålla puckar samt att det ständigt kommer ett eller flera misstag från honom. Honken har samma försvar? Han gör det dock så sjukt mycket bättre. Och jag skiter i Rahms uppehåll. Han har haft ett år att komma tillbaka - vad det nu han har att komma tillbaka till då han aldrig presterat nått nämnvärt på denna nivå
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13

99Bäckis:

Okej..... att du inte uppfattat att Brynäs försvar påverkar målvaktens arbetsmiljö gör mig orolig.

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Tväst: Han håller inte på denna nivå. Att du inte uppfattat detta än gör mig orolig
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Tväst:

Kraven som du har på Rahm..... Vad jämför du med? Menar du att en målvakt alltid skall hålla nollan för att få godkänt? Finns det målvakter i SHL som lever upp till dina krav? Så länge en duktig forward ser nät så betyder det att det finns en möjlighet att det blir mål.

Skulle va kul om du ville nämna några målisar som får godkänt enligt dig.

Återigen mycket bra resonerat Tväst.

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Huss:Tror att TJ håller på att ändra spelsystemet och vet inte riktigt hur han skal ha det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13

Med lite distans till gårdagens match:
Försvarsspelet fortfarande förvirrande svagt, så fort ett lag sätter press så blir det hönsgård och positioner tappas, framförallt framför mål. TJ fick inte ordning på detta förra säsongen och den marginella förbättring vi ser i år stavas Bertilsson och Kilström och inte bättre struktur. Första matcherna var lite missvisande då vi egentligen tillbringade all tid i anfallszon.
Jacobsson är lite upp och ner, han är i grund och botten en ganska spelskicklig back som kunde utnyttja detta i Allsvenskan men det går lite för fort i Elitserien och han verkar vara lite motvillig när det gäller att istället anpassa sig till en fysiskt spelande back. Men å andra sidan har jag svårt att se att Löf eller Persson skulle peta honom och när var Sunken och Djoos imponerar så ser Jacobsson säker ut på 6 backar.
Anfallsspelet är verkligen give and go, speciellt när centrar inte agerar spelfördelare längre. Nordan, Larsson och Enterfeldt var hopplöst borta igår, Scott riktigt bra (igen!) däremot. Anton Rödin och "Mannen med den gyllene mustaschen" imponerar om och om igen. 3 kr väntar.

Till sist, vad händer med målvakterna sista 10 minuterna av matcherna? Byts de ut mot schweizerostar eller somnar de på sina pass?

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13

Zzz: Undrar om det var Molin som nämnde i någon av websändningarna att det är tänkt att man ska gå hårdare med backarna ute vid sargerna i försvarsspelet. Att man släppt den "gamla regeln" med alltid en back framför mål. Känns iofs som försvarsspelet varit så några år typ sen Czarnecki kom och dom flesta lag spelar väl så. Men kan det vara något där som behöver justeras för bara igår var det säkert 5-6 situationer där det som du skriver var spelare obevakade framför mål?

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Huge: Och ännu värre om man inte förstår vad man ser ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13

99Bäckis:

Kraven som du har på Rahm..... Vad jämför du med? Menar du att en målvakt alltid skall hålla nollan för att få godkänt? Finns det målvakter i SHL som lever upp till dina krav? Så länge en duktig forward ser nät så betyder det att det finns en möjlighet att det blir mål.

Skulle va kul om du ville nämna några målisar som får godkänt enligt dig.

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Huge: det blir inte så slagkraftigt när alla här inne vet att du följer matchen via texttv. Men snyggt försök
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
99Bäckis: Vi säger så. Glöm inte att kolla reprisen på matchen nu bara...
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Huge: han ska ha den alla dagar i veckan. Men som du sa, han visade sitt rätta jag. När Rahm står kommer vi alltid behöva göra 4 eller fler mål för att vinna
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Zzz: Bra analys. Klart att otrygghetskänslan fortfarande finns där, den försvinner inte bara för att han gör en kanonmatch.
Ändrar dock inte på faktum: vi såg en helt annan målvakt igår, bortsett från den tappade pucken: tät och placeringssäker, följsam i närspelet framför kassen.
Känner ingen större oro inför framtiden, med normal hjälp från backarna hade han sannolikt hållit nollan igår, nu var hjälpen för det mesta obefintlig.
Vi möter dessutom ett mkt bra Frölunda, håller till viss del med Rönnberg i hans "analys": "Vi var överlägsna"
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13

Zzz:

Bra skrivet!

Som vi genomförde matchen, främst 3:e, var det självklart att vi skulle tappa den turliga/oförtjänta tvåmålsledningen...

Med tanke på spelet i egen zon är jag grymt nöjd m 2 poäng...

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Zzz: Japp får rysningar från förra säsongen då vi inte lyckades knyta ihop säcken utan för det mesta tappade ledningar i slutet som igår detta måste bättras för man sitter (iaf jag) och bara väntar på en kvittering i slutet på matcherna och så blev det även igår trots 2 måls ledning här har vi en förbannat stor svaghet i dagens brynäs + vårat spel som du skriver framför eget mål!
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13

Huge: Men det målet ska han ta, synd att han inte håller den för i så fall hade det varit en mycket bra insats. Nu räddade han laget flera gånger, men det är svårt att känna sig riktigt trygg med honom när det som förra året alltid kommer minst ett misstag per match som resulterar i mål.

Sämsta matchen hittils den här säsongen, Frölunda är mycket bättre än Brynäs igår.

Tränarna lär ta tag i spelet framför eget mål. I allt för många mål har släppts in pga motståndare får stå obevakade framför eget mål.

Sunken och Djoos får en varsin 1:a i betyg i GD och det kan man ju köpa. Men att Jacobsson då får en tvåa är väldigt märkligt. Han ställer till det varje gång han har pucken, varför säger ingen åt honom att spela enklare och bara lägga ifrån sig pucken på tom yta. Jag höll på att bli galen på honom igår, i tredje perioden borde han ha bänkats.

Laurtizen gör ett mål igår men jag känner mig väldigt tveksam till honom. En Lauritzen i form är alltid intressant men just nu ställer han till det för mycket och kladdar med pucken hela tiden. Kanske hämmar skadan honom och då är det bättre att han opereras. Jag tyckte han såg riktigt vass ut på dom tidiga försäsongsmatcherna men nu ser man inte mycket av den farten och intensiteten. Sen skjuter karln så jävla illa, hade han haft ett medlemåttigt skott hade hans målproduktion ökat med 500%.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Honken: Nä, och speciellt inte förslaget att isf kasta in honom i ET, när den tiden mer behövs för att i första hand skola in blivande ordinarie nyförvärv inför seriestart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
bradberry: Haha, ja dom här mobilerna med sina förslag på ord kan ställa till det. Målskytt blev sannolikt målvakt, innan vår brynäslegend upptäckte felet.
Eller så vet han nåt om Rödins målvaktstalanger som vare sig Pecka eller vi andra har kännedom om.... ;-)
En bekant skulle för övrigt sms-a "Vi syns på hotellet" till sin fru.
Hon fick meddelandet: "Vi syns på horhuset"
:-/
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13

99Bäckis: Tycker tvärtom, han släppte ovanligt få returer igår och var en stor anledning till att vi inte förlorade. Man kan tro att vi tittat på olika matcher:)

 

Vad gäller Lindblom, så har föreningen en stategi som alla spelare är väl medvetna om, dvs att du ska igenom alla led som junior innnan a-laget. Så jag förstår inte riktigt tugget att kasta in honom.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
99Bäckis: Groda?
Ett stenhårt slagskott från utkanten av slottet som räddas men där pucken sen oturligt ramlar ner bakom Rahm?
Salos miss mot Vitryssland var en groda, du har uppenbarligen en väldigt skev och konstig uppfattning om ordets rätta innebörd.
Missade du reprisen på matchen?
Finns isf fler chanser...
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Treklövern1912: Än värre när man inte ens ser träden....
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Måste vara svårt att spela med Harju eftersom man då ständigt är en man mindre. Här måste man agera, kan inte ha en av lagets bäst betalda ständigt vara sämst på isen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
99Bäckis: Ibland ser man inte skogen för alla träde.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Brynäslegenden: sen släppte han in 3 mål. Hockey spelas i 60 minuter. Dessutom lika osäker med puck som vanligt inga större räddningar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
99Bäckis: Nu räddade ju Rahm laget under stora delar av matchen så då får han komma undan med en tabbe.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Peja: ja en groda per match är tydligen godkänt? Inte som målvakt
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Konstig match... Tyckte ärligt talat att Frölunda var klart bättre, men Rahm spelade bra och 3-1-ledningen var ju knappast rättvis sett till antalet målchanser. Synd att Rahm gjorde en groda vid 3-2, men 3-3-målet tycker jag absolut inte att man kan klandra honom för - försvarsspelet var ju obefintligt i den situationen.

Lauritzen fortsätter att producera, trots uruselt spel från hans sida. Lite ironiskt, med tanke på att han under delar av föregående säsonger har spelat bra utan att få utdelning.

Många backar måste höja sig i egen zon. Offensivt ser man till att göra sig spelbara och lägga puckar mot målet. Gunderson gjorde mål igen och Lauritzens mål kom på retur på Kilströms skott.

Som ni säger fortsätter Thuresson att spela riktigt bra hockey. Han borde vara aktuell för Tre Kronor. Just nu håller han definitivt landslagsklass.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Brynäslegenden: Nu har man ju valt att använda Rödin på andra positioner än som målvakt. Håller dock med om att han utvecklats. Han är en helt ny spelare. En av våra spetsspelare. Överraskande och roligt...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Thuresson är stekhet och Rödin visar att han har blivit en mycket bättre målvakt sedan han åkte över.Skönt att Gunde fick näta idag också. När Granis och Nokke är tillbaka ser detta mycket bra ut.

Nu väntar man bara på att Harju ska komma igång men det är väl för mycket begärt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Huge:

En vägg är en bra beskrivning. Pucken studsade faktiskt lite hit och dit. :)
Kommentera

1590802 · »