Brynäs IF

714408 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12

« · 1219162 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Jajjen: Svara bara på det här;
Ska inte heta/med rätt inställning spelare få mera istid än dom som inte är det?

Ska man bestämma laget och skriva det i sten oavsätt hur det ser ut i linorna och på isen under matchen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lindström: "...det är heligt det NC å Mormor säger och gör."

Till skillnad från i andra lag där man röstar om laguttagningar, taktik och spelsätt.

Vilka är dom heliga korna?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Huss: Inte då kör slut på gullponkarna lagom till ev slutspel så blir det kanon. Sen att vissa inte kan/vill se vilka spelare som förtjänar istid eller ska ställas åt sidan. Så vi inte får ännu flera skador eller slutkörda spelare så glöm det för det är heligt det NC å Mormor säger och gör.

Men som sagt dom heliga korna finns inte bara på kansliet utan även i båset än..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Huss: Hur många ES-mässiga juniorer har Brynäs egentligen begåvats med i år. Junior-VM pågår. Våra tre bästa juniorer är med där. En fjärde är skadad. En femte var en av sex backar i Brynäs igår. Men det finns alltså fler som kan förstärka Brynäs elitserielag? Snacka om juniorverksamhet i världsklass! Eller klistrade du bara in en klyscha? Typ - "Lauritzen suger" eller "Czarnecki kan inte coacha" eller "Brynäs spelar tråkigt" eller "Dackell är slut".
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Huss: Ähh, kolla på BÅG, som tog ut en OS trupp med en medelålder på typ 42 år!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Brynäsekke: Skulle också vara roligt om 4e kedjan fick lite mer speltid.
Om NC fortsätter att vägra spela juniorerna är det tjänstefel, i varje fall så länge vi har en juniorverksamhet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Vår backsida ser inte speciellt stark ut!

Men tänk va långt man kan komma med enbart inställning och kämparglöd, imorn blir det seger i Övik :) FORZA
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Jompe: Ja, det var otroligt griningt hos sillstryparna igår. Joel Lundquist delade nog ut en 20-25 cross-checkings och slashing igår. en är det otroligt att en sån ful slashing som Kallio delade ut på Sundström inte renderar i mer än två minuter. Men lite gruff kan utan problem ge 2+2.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
andreasknox: Visst var det en bra insats, även om något mål framåt var turligt. Men det är intressant att se hur Frölunda beter sig. "Motståndarens målvakt är kanske inte det första man kollar" sade Pebben Axelsson till GP igår. Jaså inte? Trodde det var varje proffsig spelares uppgift att ta reda på hur motståndarlaget ställer upp och vad man har att vänta sig. Sen blir man griniga när 100+ truppen inte levererar och spelar extremt ful hockey. Varenda tackling Niklas Andersson och Kallio levererade var med armbågen i ansiktet på motståndaren.

Massor av stora namn på ryggarna men ett djävligt oproffsigt agerande. Att jämföra med de topplag som man säger sig vilja utmana.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Tycker att grabbarna gjorde en bra insats igår kväll! =) Kul att se att det finns lite jävlar anamma i laget samt offervilja! =) Nöjer mig att skriva att det var många som var bra i Brynäs igår!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lindström: Måste stämma in i hyllningarna till Sunken, karln gör ju aldrig en dålig match!?

Kul också att Granström va tillbaka i gammal fjolårsform.. Får hoppas han fortsätter spela sitt spel, smäller på och brottas framför målen.
Då kommer detta bli riktigt bra!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Bissett19: Ja helt klart C matrial av nr.22!!!
Det ända smoket i bägaren var period 2 då man mäktar med 1!!! skott på mål....
Hoppas dom kan lira med inställningen dom hade i dag ALLA matcher, eller åtminstone på hemma plan. Då kan jag lova att det kommer att trilla in ännu mera publik!!
Gooa 3 pinnar hur som haver!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Gurra88:

Bjäbb bjäbb...försök att glädas åt segern istället för att leta kassa spelare i BIF istället.

#22 Sunken var kung idag,ge mannen ett tioårskontrakt;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Tväst: Jag kan såga Lauritzen om han så gör 20 mål en match.. tycker han är kass.. men visst han gör ett mål, kan man å andra sidan förväntar sig med det förtroende han får..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Mycket härliga o välbehövliga 3 poäng, jag anade nog att det skulle råda en viss förstämning här bland sågningsexperterna, 2 mål för Dacke o t.o.m. han nr.16 gjorde mål. Men vi får hoppas på nästa match, det är ju mycket roligare när sågningarna avlöser varandra o stämningen är högt i tak. Det blir liksom mera swung i argumenten när alla ska sparkas ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
MarcusElving: Tomten finns. Fick bara se ca 30 min men tack Brynäs med hjärta kommer man långt. Synd om Honken men han behöver bättre medspelare. ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Somervuori är assistkung ikväll.. 3 ass!

Fan vad skönt med 3 pinnar mot Frölunda, och det utan viktiga backar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
AVGÅ: Å 5-2, Dackell 2 baljor, drömmer jag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
65selander: Jag har nog faktiskt ett litet finger med i spelet ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
65selander: Fan va underbart! 4-1, det hade jag aldrig trott. Kan vara de här 3 pinnarna som är skillnaden mellan KS och ingenmansland om ett par månader. Bra jobbat Brynäs!!!!!

P. S. JVM suger!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Gusten: Är de du som har straff knxxxat Granis, han börjar vara Orsing igen :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Gusten: han gjorde ju mål så :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Bissett19: Vafan gör Lauritsen inne i PP!!!! ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
MarcusElving: Rödin gör sveriges 2-0 mål :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
6522 pers i Läkerolen ikväll!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Bissett19: man tackar. satt och sökte kanal ett tag där men hade tur att jag får in den :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Ahlbom: SVT24 och svt.se Play Websänder!
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
65selander:

7-23 i skott och 3-0,logiskt värre;)

Annars är det skönt att se hur man står upp och inte viker ned sej i det fysiska spelet,Granström spelar precis som man vill att han ska göra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
sänds jvm matchen någonstans? 3-0 på 7 skott? den julklappen tackar vi för honken =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Bissett19: Hade gett upp alt om ljud och bild och gick ner till "Mommas"
De visar matchen :-))) Nu är jag mot ingen alls här
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lesky:

Jösses 3-0.
Tack för den Jultomten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lesky: Okej! 3-0 efter första är rätt okej då med tanke på matchbilden ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
YEEEEEEEEEEEEEEEEEES
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Riktig blunder av domarn nu ger Fröunda PP. Granströms rykte ger han 2 minuter extra....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
MarcusElving: Frölunda dominerar, Läck ser yvig ut!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
4-10 i skott, 2-0 i mål! Vi är effektiva!

Ni som ser matchen, hur ser matchbilden ut? Läck stabil?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Blir det över 3000 i Läkerolen idag? Anna Ankas jul och Keno konkurrerar om gävlebornas uppmärksamhet.

Rögle och SSK leder och undre strecket närmar sej fort.

Junior-VM? Ännu en hockeyturnering med upplägg att låta Kanada vinna till varje pris. Blir en lång väntan på att Sverige ska åka ur. Har vi tur är Markström och Silfverberg hemma till bortamatchen mot HV den 2 januari. Go Russki go!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Anders Berg: Klart det blir så. Ingen vettigt hockeyfan missar väl JVM!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Ikväll spikar Läck! Brynäs-Frölunda 2-0! :D

Eero, Nordquist nätar
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Anders Berg:
Jag kommer i varje fall zappa över till JVM matchen när den börjar... Och jag tror även att fler kommer att göra det=)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Kan inte tänka mig att något Brynäsfan väljer J-VM framför Brynäs-Frölunda?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
andreasknox: Du får ju inte glömma att det är JVM ikväll... Sverige-Tjeckien.. Kommer nog go före Brynäs-Frölunda=)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Tja blir väl svårt att vinna ikväll då vi alltid har svårt för Frölunda..Blir knappast bättre av att Markström m.fl är borta...Bra att C+ sänder matchen iaf! =) Bandyderby mellan Edsbyn-Bollnäs innan me =) Nice sportdag detta blir ändå!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lindström: Till att börja med, mormor grinar varje gång värvning kommer på tal, var ju lika innan Kokko plockades in också. Å så dum att jag tror Nordan spelar gratis är jag inte, däremot kostar han Brynäs mycket mindre än du tycks tro.


"Kan man inte komma med ett BRA erbjudande så kommer INGEN back, tror du finnen hade spelat för samma lön som Kudden gjorde?"

Med tanke på att lönerna i Finland ligger väsentligt mycket lägre än i Sverige, i vissa fall under 50% så tror jag nog att förslaget var hyfsat, vad jag förstår valde Suhonen att stanna i Finland av privata orsaker. Javisst, ge han ett förslag som innebär STORA pengar så kommer han nog, men det måste ju finnas någon slags realism i det hela också, är det verkligen värt att lägga ut dyra pengar för en legosoldat? Knappast.

Försäkringskassan betalar ut 26´ ja, men sedan finns tilläggsförsäkringar för vissa som gör att Brynäs slipper betala överskjutande efter en månad, 75% av spelarna i laget har den och det vore mycket märkligt om man inte har tagit ut en sådan försäkring på en förstaback.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lindström:"Men för en cola och en knäpp korv får man inga backar. "

Nä knäppa korvar gör ingen glad, de skulle ha erbjudigt en normal korv i stället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
tompap71: "Sista slantarna på Nordan? Hur kan du hävda det när de pengar han kostade låg utanför budget?"

Ja varför tror du man tiggde ihop pengarna via fans/sponsorer? Å varför grinar mormor om att det inte finns några pengar att värva en klass back för? Tror du Nordan spelar gratis i år eller vad?


"Så backjakten är bara skitsnack? Kontraktsförslaget till Suhonen var alltså också bara skitsnack?"

Kan man inte komma med ett BRA erbjudande så kommer INGEN back, tror du finnen hade spelat för samma lön som Kudden gjorde?

"Och jag tror nog Lasse J:s lön räcker mer än till korv o läsk."

Lasses 250" i månaden lags på Kokko som fick bra betalt med all rätt, inga 250" men bra kan ja tro. Så dom dras ju med Kokkos lön nu ivf iom att F-kassan bara max betalar ut 26" detta finns ju dokumenterat tidigare här av mormor.

Kan väl säga att vi saknar ganska många backar va? För vad jag vet så e Sundström inte de..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lindström: Slappna av lite nu va...
Sista slantarna på Nordan? Hur kan du hävda det när de pengar han kostade låg utanför budget? Och den största anledningen att Brynäs ville ha honom var ju att man räknar med att Dixon kan försvinna efter denna säsong, en center av samma kaliber under silly season blir garanterat mycket dyrare än vad som nu var fallet och även om det var en chansning med tanke på skadan så måste man om man ser längre än näsan räcker anse det som en bra chansning.

Så backjakten är bara skitsnack? Kontraktsförslaget till Suhonen var alltså också bara skitsnack? Och jag tror nog Lasse J:s lön räcker mer än till korv o läsk.
Visst, jag håller med om att Kudden hade varit bra att haft kvar, men vi hade ändå stått utan en förstaback.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
tompap71: Det där är skitsnack. Men för en cola och en knäpp korv får man inga backar. Då får man blicka mot As.

Sen så var ju det kanon att mormor brände dom sista pengarna på en skadad center för de var ju just detta vi hade dåligt av när sessen började.

Hade ju inte vart helt fel att ha Kudden kvar, gett han ett vettigt förslag så hade ju han stannat kvar, Men de klart vi ska ja ha spelande 55kgs backar bara.
Inte fan hade Rbk spelaren kunnat äta fast föda än om vi hade haft Kudden kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lindström: Problemet är väl knappast att man inte försöker ragga tag på någon, snarare att vettiga backar är en bristvara.
Kommentera

« · 1219162 · »