Brynäs IF

712999 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

1444234 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

Huge: Vet du vad jag tror.. Att Czarnecki fått ett utimatum.. Flytta fram postionerna i laget, eller sök ett nytt jobb.. Det har givetvis inte låtit exakt så, men är helt övertygad om att det kom krav från Loob m.m.. Med stor hjälp av jönsson har man flyttat fram positionerna därför har vi sett en annorlunda hockey av färjestad. Men den håller knappast nån mästarklass än sålänge..

Tror ledare, spelare, sponsorer är väldigt tacksamma att det är Tommy som står i båset.. och inte nån annan.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

bradberry: "NC kan vara bra på ledarskap och gruppdynamik men hans destruktiva hockeyfilosifi var direkt farlig för föreningen. Fem man på rätt sida puck, peta pucken framför kollektivet och styr bort motståndarna till hörnen."

En otroligt onyanserad analys.
CZ är ingen förespråkare för vare sig destruktiv defensivhockey eller nån sorts gladhockey utan spärrar och bakåt.
Han var en helt Ok parentes i Brynäs när framförallt våra unga spelare fick känna på hetluften och matchas fram i en lagom takt.
Tycker att Silfverbergs ord säger en del när han fick en fråga om hur hans spel utvecklats iår jämfört med ifjol.
Han tyckte att hans spel över hela banan förbättrats, en antydan om att framförallt den defensiva biten har förbättrats den här säsongen.
Det tolkar iaf jag som att CZ gjorde rätt förra säsongen som inte försökte spela alltför offensivt då han varit medveten om bl.a de defensiva bristerna hos våra yngre spelare.

Sen vet jag inte om du såg matchen i lördags, om inte så kan jag tala om för dig att nåt kollektiv som backade hem och försökte styra bort våra spelare kunde då jag inte se hos Färjestad.
Och det är fortfarande CZ som står i deras bås, så det är nåt som inte stämmer här i din logik.

"Det är anmärkningsvärt att klubben gått från elitsveriges tråkigaste hockey till den mest attraktiva. På en säsong!"

Egentligen inte så anmärkningsvärt eftersom vi kunde se klara tendenser om försök till mer offensivt spel redan ifjol, bara det att våra yngre spelare då inte hade samma hårdhet och rutin som dom har idag.
Nåt dom skaffade sig ifjol och som CZ ska ha cred för.

Jag är relativt övertygad om att det hade varit riskabelt om vi ifjol hade försökt spela ännu mer offensivt, tror att det hade kunnat straffa sig.
Fanns väl också tecken på att vi inte var riktigt redo för det spelet ifjol, då vi åkte på ett par riktiga bakslag ett par gånger när vi verkligen försökte kliva fram och spela offensivt.

" Hockeyn som NC förespråkar hör inte hemma i någon elitklubb då den hämmar utvecklingen."

Så du tror på fullt allvar att Loob och Rundqvist skulle anställa en tränare om dom anser att han är en fara för föreningen och att hans filosofi hämmar utvecklingen i laget?

"Tack o lov får Brynäs nu släppa loss och ge publik och sponsorer det vi vill ha. Tack Tommy Jonsson!"

Ja, tack och lov säger jag också.
Tack och lov att våra yngre stjärnor som mixats med äldre förmågor, både nya och gamla, har kunnat utvecklas på ett bra sätt under CZ.
Men nu är det TJ som ska den största creden för att han verkligen vågat spela det spel som CZ kanske en aning förståeligt inte ville eller kunde
praktisera ifjol.
Idag har TJ alla de verktyg som CZ kanske inte hade och det är man som sagt oerhört tacksam för.
För att som sagt inte tala om hur tacksamma sponsorer och vi fans är...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
sylf: är du mätt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
arnio: Som sagt, hycklare!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
70 Rodrigues: de enda jag vräker ut skit mot är hatfans, Leksingar, och idioter i största allmänhet. Brynäs spelare och ledare försvarar jag i vått och torrt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
arnio: Det roliga är ju att du själv har vräkt ur dig en massa skit och det mer än en gång, så sluta hyckla!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
70 Rodrigues: nej man måste inte tycka att allt är bra men man hånar fan inte spelare eller ledare inom Brynäs. Respekt är det som vissa saknar för dem som gör sitt bästa för Brynäs If.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
arnio: Den enda villkorslösa kärlek jag har är till mina barn. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
arnio: Ok, så man ska alltid tycka att allting är bra oavsett, eller??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
70 Rodrigues: alltså spyr man galla i motgångar på sitt lags spelare, tränare, sportchef etc. så är man ett hatfans. kärleken borde vara villkorslös och i motgångar så är ett riktigt fans på lagets sida och litar på att de gör sitt bästa. Att ge spelare och tränare höknamn är att vara ett hatfans. Älska Brynäs även när de förlorar och sparka inte på de svagaste i laget.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
arnio: Definiera hatfans??
Kommentera


Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
Gurra88: ska vi säga att vi droppar snacket om stjärtar och om homosexualitet ? Dessutom så kan vi ju alla försöka att vara lite snällare med varandra
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

Gurra88: Jag kan stilla din nyfikenhet.

Allt han vill är att provocera och har en närmast sjuklig vilja att alltid få sista ordet.

Så mitt råd är. Droppa ämnet och du slipper... enkelt

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
arnio: HAHAH.. det va nog det dummaste inlägget jag läst någonsin.. stackars stackars NC.. crybaby
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
foppa78:Bara någon som vill ha lite uppmärksamhet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

Burken: Jag är bara jävligt nyfiken på varför han envisas med att försvara honom, dessutom när han lämnat klubben för att vinna SM-guld nånannanstas..

Tragiskt med människor som lever på att försöka vara provocerande.. I huges fall är det mest löjligt.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
Burken: har det inte att filtrera bort
Inlägg från vissa användare? Det skulle vara skönt att slippa den främlingsfientliga och homofoba användaren Gurra88s inlägg om NC.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

Gurra88: Samtidigt så är er diskussion långdragen och helt ointressant för de flesta här så jag föreslår HS utmärkta mailfunktion.

Där kan ni träta tills fan själv kommer och avlöser er.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

Det där ryktet som någon spred att det var en förstärkning på G var bara rent skitsnack elle?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
atilla:Inte tjej.. Han är en kärring!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
Gurra88:Problemet är bara att ni inte kommer nånstan. SÅ jag förstår inte poängen med att diskutera.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
atilla: nej bara i din hjärna
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

arnio: " Att jag är en rövslickare är helt korrekt däremot men NCs röv har jag inte slickat. Jag föredrar kvinnoanus faktiskt."


Har huge blivit tjej nu helt plötsligt!?!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

Burken: Helt rätt.. gillar man inte en diskussion så kan man bara bläddra förbi. det hindrar inte andra från att ha sin diskussion samtidigt som vissa verkar tro.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

Huge: Analytikernas orakel har alltså kommit fram till att han inte är skuldfri, men nästa eftersom det är svårt att se tecknen på dålig ödmjuhet och att det är lätt att bli naiv.. 

"Men den teorin tror jag mindre på, kan inte finnas så många varianter på försäsongsupplägg, de flesta lag tränar nog och förbereder sig relativt lika inför säsongstart."

Varför måste du ha nån teori, kan det inte vara så enkelt att han misslyckats? 

Så du håller inte med om att vi gjorde ett jävligt bra byte från CZ till Tommy? 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

Fan gubbar, njut ! Visst, vi ska inte flyga iväg och tro att allt är lugnt, men just idag kan inte en jävel säga att Brynäs IF inte är Sveriges bästa hockeylag.

(eller..de kan ju säga det,men det vore fel)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
Bissett_19: Ja det finns skribenter här som inte kan släppa en diskussion och gå vidare. Har man kört fast i en diskussion så lär man inte kunna övertyga varann. Speciellt inte två motpoler som Gurra och Huge.

Men jag scrollar förbi deras inlägg och bemödar mig inte att ens ögna igenom deras trätor.

Egentligen så borde det finnas en mute-funktion om man vill få bort en viss skribent. Jag bet att det finns en sån funktion när man spelar poker på fejan.

Lysande!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

Bissett_19: Jag tror att vissa inte kan vara glada även om Brynäs ligger i topp. Om Brynäs skulle vinna SM-Guld så skulle dom fortfarande stå och tjata om FBK och NC. Gratis tips från mig. Börja gå i terapi eller ta något bra från apoteket så ni slipper den där besattheten av att ständigt förklara för andra hur djävla duktiga ni är på hockey. Hur duktiga ni är på att skriva A4 långa texter om blaj som ingen läser.

Dra på smil banden en dag som denna.

Snälla snälla snälla snälla snälla bara en dag!?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
Bissett_19: Jag har väl egentligen mest konstaterat att byta cz mot Tommy är det bästa Brynäs gjort på 10 år.. Fel med det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
Bellar:

Ja man trodde ju i sin enfald att så här dagen efter att Brynäs gått upp i serietopp,att det skulle diskuteras lite om dagens Brynäs.
Men det är några stycken som hellre pratar om den där coachen som härjar i FBK.
Tröttsamt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
arnio: och här är det fullt slagsmål i sandlådan...suck...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
Gurra88: Du är nästan obehagligt fixerad vid stjärtslickning, NC och Huge.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
arnio: Du är jo alltid där och gör rent efter honom också. så ibland börjar man ju nästan undra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

Gurra88:det är ok men om det är Huge du syftar på så bor jag inte ihop med honom. Du får ta ett par valium och lugna ner dig

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
Burken: Brynäs ville inte behålla Jonas Andersson. Utan att skryta kan jag säga att jag trodde på honom hela tiden och tyckte att Brynäs gjorde fel som dumpade honom (skrev det på diverse forum och fick kraftigt mothugg). Han var ju ofta petad i kvalserien men jag tyckte att han visade potential, trodde dock inte han skulle bli så här bra, snarare någonting i stil med Widing.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
arnio: ja det kanske va din roommate som hyllade.. sorry about that..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
Gurra88:försvara och hylla är väl två olika saker eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
Gurra88: Du har fel och bevisbördan ligger hos dig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
arnio: OM jag hade haft tid och lust hade jag kunnat leta upp 1000 inlägg där du slickar rent hos CZ
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

Gurra88: Jag gillar inte att du påstår att jag hyllat NC för det är inte sant.

 Att jag är en rövslickare är helt korrekt däremot men NCs röv har jag inte slickat. Jag föredrar kvinnoanus faktiskt.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

arnio: HAHAHA

sant, vi tråkade oss till två raka kvartsfinaler, och blev hundmat båda gångerna.. Framsteg, absolut första året.. andra året? nej inte ett jävla piss.. Det är först under

Tommys ledning han blommat ut.. Under CZ tid skulle han varit bänkad många gånger, och givit plats för spelare som förtjänade den. Det ska gälla alla, men det gällde inte eftersom polacken hade favoriter. så det känns ganska löjligt att du tar upp det nu, bara för att både Nordan och Lauritz blivit bättre i år.. 

Holös har jag aldrig varit fan av, så för mig spelade det ingen roll om han kom eller inte.

Du är och förblir en rövslickare

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
Gurra88:

 Glöm nu inte Gurra var Brynäs var när NC tog över, inte sjutton gick utvecklingen bakåt med honom vid rodret inte? Brynäs gick från kvalserielag till kvartsfinalist som faktiskt allvarligt hotade de blivande mästarna (minns dessutom Brynäs skadeproblem i slutspelet).

Jag stod bakom NC när vissa okunniga fans skrek om att han skulle sparkas, men hyllat honom har jag aldrig gjort. De som krävde att NC skulle sparkas ville också bli av med spelare som Dackell, Nordqvist och Lauritzen (du vet han elitseriens mest jagade). Samma genier tyckte att Brynäs skulle ha bjudit över Växjö på floppen Holös även om det skulle ha kostat Brynäs skjortan. De ansåg också att division 1 spelaren Sandin skulle ha någon av dessa spelares plats i laget.

 

Ni hatfans är otroliga, det verkar bara finnas två lägen för er antingen så hyllar man eller så hatar men, att ge någon cred för ett helt ok jobb verkar inte finnas på er pyttelilla karta.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
arnio: Vad är ett hatfans, är det någon som inte slickar Brynäsröv när det gäller precis allt dom företar sig, eller??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

Gurra88: Glöm nu inte Gurra var Brynäs var när NC tog över, inte sjutton gick utvecklingen bakåt med honom vid rodret inte? Brynäs gick från kvalserielag till kvartsfinalist som faktiskt allvarligt hotade de blivande mästarna (minns dessutom Brynäs skadeproblem i slutspelet).

Jag stod bakom NC när vissa okunniga fans skrek om att han skulle sparkas, men hyllat honom har jag aldrig gjort. De som krävde att NC skulle sparkas ville också bli av med spelare som Dackell, Nordqvist och Lauritzen (du vet han elitseriens mest jagade). Samma genier tyckte att Brynäs skulle ha bjudit över Växjö på floppen Holös även om det skulle ha kostat Brynäs skjortan. De ansåg också att division 1 spelaren Sandin skulle ha någon av dessa spelares plats i laget.

Ni hatfans är otroliga, det verkar bara finnas två lägen för er antingen så hyllar man eller så hatar men, att ge någon cred för ett helt ok jobb verkar inte finnas på er pyttelilla karta.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
lucky luke: högst troligt, eftersom Huge måste vara världens mest ensammaste person:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
foppa78: Jag börjar tro att "huge" och "gurra88" är två signaturer för en och samma schizofrena person, för att "huge" skall få sina önskade mothugg, nu när många andra verkar ignorera honom, och kunna orera med sina till leda använda standardinvektiv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

arnio: Och du är den där mytomanen i klassen som har väldigt svårt att hålla sig till sanningen. du var den näst största rövslickaren efter Huge.

Jag är oerhört glad att vi slipper honom, men han tog två år från oss, två år av riktig skithockey.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

Gurra88:"Både du och huge hyllade honom till vansinne, men vart är alla hyllningar nu? När det äntligen bjuds på rolig hockey samt riktigt bra resultat.."

Jag har aldrig hyllat NC, aldrig någonsin.

Nu är andelen inlägg om NC från dig uppe i 54%. Du verkar vara helt fixerad vid honom, lite som en mellanstadiekille som är hemligt kär i en flicka och visar det genom att retas med henne.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11

Huge:"Vilka då "alla"?
Har du gjort en enkät bland dina lika obegåvade analytiker?
Grattis då, till ett bra resultat..."

Om vi alla är obegåvade analytiker, varför söker du dig inte någon annanstans? Är det du som bestämmer vad som är begåvat eller inte? 

"Därför att det är du som i varje inlägg lyckas få in CZ på nåt underligt sätt.
Klart att han ska ha cred som vänt ett förväntat topplags sämsta inledning sen ES startade, sånt ska alla tränare ha cred för, oavsett lag."

Vad berodde den dåliga inledningen på, är han skuldfri i den? Han rättar till ett redan gjort misstag, det man kan räkna med, inte nått anmärkningsvärt med den spelartrupp han har..


Jönsson har givetvis bidragit till att laget flyttat fram.. Czarneckis filosofi om att man ska försvara sig till ett slutspel passar inte riktigt in på en guldfavorit.. CZ är jävligt glad att jönsson räddade hans skinn..


"Sen är det du och inte jag som hela tiden drar upp polacken så fort du postar nåt.
Sen uppmanar du MIG att skita i honom"


Varför försvar du honom då? Istället för att fokusera på den tränaren vi har nu, som dessutom gör jobbet bättre.. Du blir ju bland annat glad när FBK vinner över oss och han kan höja sin näve - även att det inte kommer hända särskilt ofta under CZ förmodligen korta sorti i FBK.




Kommentera

1444234 · »