Brynäs IF

713998 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19

« · 1791693 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Jaken: Kan vara bland det mest impulsiva och aningslösaste som någonsin publicerats i detta forum. Idrotten är en komplicerad vetenskap, det man däremot kan konstatera är att lag har svackor och inte är perfekta, detta för att människor har svackor och ej är perfekta. Att kritisera Bengtzen nedanför fotknölarna i en situation där vi efter vår hängmatch är spelad kan vara 3:a i SHL är bara dumt och icke subjektivt.
Att hålla huvudet högt och seglet i rätt kurs när det blåser som mest är bland det viktigaste om man vill bli framgångsrik, och det hoppas och tror jag att alla spelare, ledare samt supportrar gör.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Märkligt att fler inte ser att BZ är fullständigt handlingsförlamad vad gäller värvningar under säsong. Vackra ord men inget agerande. Hur länge har han inte haft på sig att ersätta Zaborsky ?!
Sen vad gäller Bertilsson, så här kommer det att se ut framöver . Spelar 2-3 matcher , sen skadad osv. Enda backen som kan tacklas och vara lite frän. Felbyggt vad gäller backarna skulle jag vilja säga- speciellt när de andra börjar smälla på lite.
Jag måste nog säga att rycker man inte upp sig är firma BZ/BUlan ett praktfullt fiasko
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Mittzon: Absolut men hade varit intressant att kliniskt få se siffrorna på vad Skybaren levererat ekonomiskt, kontra att behålla de sittplatser som var där tidigare.

Var och intervjuade Frölundas ordförande Mats Grauers för ungefär ett år sedan och han beklagade sig över att Frölunda inte äger sin arena och därför inte tjänar pengar på runtomkring försäljningen på alls samma sätt som lag som äger sin Arena, därför behöver de också ha de högsta biljettpriserna. Nu har ju Frölunda andra fördelar gentemot Brynäs eftersom det är en storstad med helt annat näringsliv än gävleregionen. Men just de pengarna Brynäs och andra klubbar drar in på dryck och mat är en sådan sak som genererar mycket pengar krasst ekonomiskt.

Min poäng är att Publiksnittet är viktigt eftersom det såklart även påverkar "merförsäljningen" men det finns andra faktorer på frammarsch som är väldigt viktiga och många lätt bortser från. Det är såklart svårt för supportrar att ha koll på dessa siffror och det blir lätt att man kommenterar det man vet och det är ju publiksnittet och det budgeterade publiksnittet, det förstår jag. Men det gäller samtidigt att ha detta i åtanke för att nyansera bilden av klubbarnas ekonomi.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Mittzon:

Samma minus i år. Och vi spelar
i allsvenskan nästa säsong.
Om inte det trixas rejält med siffrorna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Bratwursten

Bara vi ligger i toppen så ökar snittet
har det låtit. Det var inga större skaror
på matcherna när vi tampats i toppen
mest hela säsongen. Inte ens så
många att vi ligger över budgeterat
snitt. Så jag tror inte att en värvning
kommer att öka publiksiffrorna alls.
Något är rejält fel med intresset för
Brynäs i Gävle.

Många verkar tycka 3600 är OK.
Vi ligger ju för bövelen inte sist
i serien och spelar en betydelselös
match. Som publiksiffran indikerar.

Om publiken inte har råd.
Ja då är helt enkelt inge Gävle
en stad som har råd med SHL.
Om publiken inte har råd fastän
vi har bland de billigare biljetterna.
Bara att inse fakta.

På sikt har faktiskt Leksand
större chans till framgång än
Brynäs, med bättre publiksnitt
fastän de legat i botten hela
sösongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Mrassarson: andra lag har inte gått back 4 år i rad
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Bratwursten : Skybaren fanns förra året. Vi låg väl på högre publiksnitt då och backade ändå, hur mycket var det, 7 miljoner?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Enaranger: Nae men då skulle ju inget lag våga värva under säsongen då men tanke på att man kan åka ur i kvartsfinal. Det är inte många lag i serien som håller sitt snitt tyvärr. Men visst, är ledningen i Brynäs nöjda med att vara ett mittenlag så är det fine, då ska man heller inte gå ut med målsättningen top 6 eller tom top 4. Våran tilltänkta spets och målkung går sönder resten av säsongen och vi ersätter inte fastän vi promt ska vara ett topplag? Går inte ihop sig i min värld.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Enaranger: Nuförtiden tjänar ju lagen stora pengar på försäljningen runtomkring som Mat,ÖL osv. Dessa siffror har vi ju inte koll på. Hade varit intressant att veta vad Skybaren levererat ekonomiskt sedan den sjösattes.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Mrassarson:

Att gambla med ekonomin är vettigt?
Om vi värvar men åker ur i kvartsfinal
med säg 4-2 i matcher. Det ger en mer
hemmamatch än förra säsongen.
Och kvartsfinaler har dragit bara
4500 - 5000 i bland. Då blir det ändå
troligen en minussäsong. Vilket vi
inte kan ha om vi ska vara säkra
på att inte kastas ur SHL p.g.a.
för dålig ekonomi.

Vi har bevisligen inte publikunderlag
för att värva under säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Bratwursten : Det är korrekt, men nu är inte målsättningen att klara kontraktet utan att, enligt BZ själv, hänga en till vimpel i taket. Då går det inte sitta med händerna i byxfickan o se på när lagen under springer ikapp och förbi oss.

Titta på Växjö. Marknaden är död... Hittar en klassback som gör skillnad.
Våga satsa för att vinna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Hmm publiksnittet har ju samband med vad som levereras på isen också, även fast det kanske inte alltid känns så med Brynäs. Får man in profilstarka spelare så påverkar det självfallet publiksnittet uppåt, Resonemanget går därför åt bägge hållen, ibland kan det säkra före det osäkra göra att man hamnar i den sitsen man inte ville hamna i från början, samma förhållande gäller ju även i motsatt riktning. Därför är det en knivig fråga för oss supportrar som inte är helt insatta i Brynäs nuvarande ekonomi utan får resonera utifrån den information vi har. Jag tycker vi ska värva om rätt spelare dyker upp, det tycker jag.. Däremot inte för sakens skull vi behöver inte panikvärva för att täcka upp för skador osv eller för att klara kontraktet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Huge:

Var skrev jag att jag förväntade mig fullsatt?
Men om du tror att Brynäs har en
ljus framtid med flera hemmamatcher
med under 4000 åskådare. Ja då är
det fritt fram för dig att tro det.
Det lär tyvärr visa sig tillslut.
Med ohållbar ekonomi som
ger en sämre trupp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Enaranger: Inte ett dugg oansvarigt. Pengar har frigjorts och jag skulle direkt vilja säga att det kostar mer att inte värva än att värva. Säg att värvningen blir den rätta, som nu BZ säger hela tiden och det är därför det drar ut på tiden att hitta ngn? Då gör han skillnad i laget och gör oss ännu mer slagkraftiga - går längre i ett slutspel - mer intäkter - fler matcher. Så i det långa loppet tjänade vi mer pengar än vi skulle gjort utan värvningen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
bradberry:

Om publiken ska skippa att gå
på matcher då Brynäs ligger
sämre än tvåa. Ja då har nog
Brynäs ingen framtid.

Vi kommer inte att klara budgeterat
publiksnitt. Men ändå ska vi värva?
Oansvarigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
StefanMedS: Det är sant men man vill gå förbi asap! Ger mig sjutton på att den där filmande Squires kan bli avgörande tillslut! Nåväl, trenden är bra och en till stjärnspelare tillsammans med Ritola kan göra susen tillslut, hoppas jag. Powerplay måste bli bätte. SHL verkar vara så tuff och lång att om man inte har breda trupper så orkar man inte vara kvar på toppen (tänker på er utveckling under säsongen)!
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Kul kuriosa.

Pudas är ju iaf den back som inte har haft samma backpartner mest utav alla backarna. Visar tydligt teckeb på att som ifjol, då Porse hade ny partner inför varje match. Man är missnöjd med honom och känner ingen trygghet med varken honom eller Ersson. Tycker dock att Kinnwall borde spela istället för Pudas så länge Sunken och framför allt Berra är borta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Carlo: är på riktigt rädd att bulan kommer skrämma iväg en massa juniorer. Han vägrar ju ge dem en rejäl chans. Nej istället ska fälth, pudas och zanetti mm få turas om att förstöra matcher
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Bengtźen sitter lugnt i båten, tidigare historik av vad som sker efter jul skrämmer inte honom.
Snälla ge oss ett nyförvärv!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
bradberry: säger logiken att Brynäs skulle ha minst publik av alla lag i dag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Bratwursten : Det värsta är inte att Bulan har skrivit på för Luleå. Det värsta är att vi i nuläget spelar som Luleå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Bratwursten : Bulan eller icke Bulan är frågan som hänger där som en tvättad trosa över föreningen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Tyngsta i nuläget är inte förlusten, utan allt snack kring Bulan och hans vara eller icke vara som förmodligen tär på gruppen negativt och på oss supportrar likaså, blir lätt energiläckage av det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Huge:
Du forsätter med din sarkastiska attityd här i boken. Hur orkar du?

Ser att du har en golfboll som profilbild. Så jag antar att du spelar golf.
Du kan omöjligt vara singel handicapare. För med sån attityd måste det vara omöjligt att vara en framgångsrik idrottsman.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Enaranger: Ett konstigt inlägg... Allsvensk nivå? Vad förväntar du dig? BRYNÄS KAN NÅ TOPP 6! ....skriver du... Vafan... Har de varit tvåa å jagat toppen å dalar i tabellen....hur sexigt är då top 6...? Fullt logisk publiksiffra ikväll!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Signature: Ni tog in en poäng iallafall :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Pettisbif: Det jämnar ut sig i längden och det är bara att Jobba ännu hårdare för Bulan och laget så kommer det att vända. Att grina över förluster gör ingenting bättre utan det gäller att ta med sig de positiva sakern till kommande matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Varför inte i tredje perioden låta Boqvist och Erson få speltid, unga och hungrig?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäsgubbe:
Lika löjligt som att skylla på domaren. Speciellt i dagens match. Jag räknade inte PPn som vi hade idag. Men det var iaf fler än 5. Och att bara mäkta med 1 mål är kasst. Och att ha gjort 1 mål på lite drygt 25 PPn är rent sagt uselt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Enaranger: Ja, bedrövligt.
En serielunksmatch mot ett bottenlag.
Mitt i januari, när många saknar pengar innan lön och efter att ha bränt det mesta på jul- och nyårsutgifter.
Klart att det borde vara spikat i Gavlerinken med dom förutsättningarna, allt under 8000 pers är underkänt, eller hur....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Chris11:
Var lite ironi det sista. Tror helt ärligt inte det kommer komma någon ny spelare heller. Men jag försökte på något sätt muntra upp fans ur denna Brynäs dvala...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Carl Lejonkräk: Löjligt att skylla på otur. Brynäs hade säkert 4-5 chanser att ta ledningen sista tio men sätter ingenting. Sedan sätter de den på varenda fjösare de skickar mot mål. Så går när man är dåliga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Carl Lejonkräk:
Det jag menar.. du och många andra är inte nöjd. Men att snacka om otur hit o dit samt att skylla på domare är helt fel väg att gå. Så äre bara.

Och det är inte dig jag syftar på just när det gäller nöjd attityden. Utan det ör Bulan. Som stått och sagt "vi gör en bra match/insats & har otur" bla bla.. fejsa istället så som tex en sån som Eldebrinken gör. Säg det som är sant. Man kan inte vara nöjd efter vårens matcher.. efter 20 mållösa PPn. Det är för mig en gåta att stå och säga att insatsen var bra men att dom har otur. Hockey går ut på att vinna. Inget annat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Pettisbif: helt ärligt så tror jag det inte kommer något nyförvärv...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Efter dagens genomusla publiksiffra.
Då anser jag att Brynäs bör gå ut med
att det INTE kommer att värvas någon
ny spelare denna säsong. Det vore helt
oansvarigt att riskera ekonomin.

Vad är det för fel på folk i Gävle?
Brynäs tampas om en topp-6
placering. Och bara 3600 behagar
gå på matchen.

Gävle håller allsvensk nivå när
det gäller publiken. På samma
sätt som Gefle IF höll superettannivå
publikmässigt.

Det är såna här publiksiffror på
långt under 4000 som gör det
näst intill omöjligt att klara
budgeterat snitt.

Nu är botten nådd Gävle.
Om ni har tröttnat på SHL
så finns det många städer
som med glädje övertar
platsen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Bratwursten :
Om man ska hitta något som varit positivt för denna säsong är ju det att vi har haft det tuffare mot bottenlagen men att vi vunnit mer mot dom såkallade topplagen.. det är jag säker på att Bulan&Sjödda trycker på inför om kommande 3 matcherna. Tror på skäll, 2 vunna och 1 oavgjord. Sen kommer det ett nyförvärv från AHL/Finland 😊
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Pettisbif: Jag är inte nöjd för fem öre då Örebro vann men samtidigt så tycker jag att vi spelade riktigt bra i två perioder och att det faktiskt mest var otur att vi torskade.....shit happends liksom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Pettisbif: Hade inte varit nöjd med spelet även om vi avgjort matchen i slutskedet av tredje perioden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Vibbi: Sju poäng ner, sorry. Tabellen var ej uppdaterad =(
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Carl Lejonkräk:
Var vi bra idag tycker du? Då har du en helt annan syn på Brynäs. I den värld som jag kommer ifrån så är jag aldrig såkallad nöjd efter en förlust!!
Så enkelt är det.
Ska man ha den attityden så blir man ju aldrig bättre. Det var ju det som gjorde vårat kära Brynäs så otroligt framgångsrikt på 60-70 talet. Man satte krav på varandra. Alla satte enorma krav. Man var inte ens nöjd att man förlora en tek på en träning.
När man har en sån inställning kommer också framgång. Se bara på Saik som skriker sån attityd. Och minns den goa Tommy Jonssons och hela lagets målsättning senaste guld året. Målet innan var guld! Då blev det guld. En mix av jävlaranama och ett lag fullt av vinnarskallar som aldrig var NÖJD efter en förlust.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
StefanMedS: Vi försöker men tycker att lite broderlig hjälp vore på sin plats :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
kennys: Kan det verkligen komma 10 000 tyska bögar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
honken21: Vi har en poäng upp till tredjeplatsen och fortfarande åtta ner till sjunde. Jag tittar bara nervöst neråt efter dom senaste fyra matcherna. Motståndet dom kommande matcherna är dessutom strået vassare än stora Örebro, det är tufft att vara Brynäsare nu men det är andra delen av säsongen nu, vi känner ju igen den här känslan. Fy...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
honken21: Äscgh Felix var grym innan han stack iväg på JVM. Han vann 80% av matcherna och höll två nollor.
Nu har an hittat tillbaka till den dåliga formen han hade i början av säsongen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Nu ska vi inte dra för stora växlar av det här.. De tre senaste matcherna har vi ändå förlorat mot två av seriens absoluta topplag.
Mot sju raka torsk! (Saik, Frölunda, Malmö)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Carlo: Jag får ont i magen när man tänker att det finns risk för 6 raka förluster.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Mittzon: Självklart inga desperata spelarköp.. Har dock funnits ordentligt med tid för BZ att hitta någon ersättare. Självklart är marknaden skral så här års och hård konkurrens om de toppspelare som faktiskt är lediga. Brynäs har dock rejält med löneutrymme ledigt nu.. En toppspelare in kan dock vara en stor faktor för hur långt Brynäs sedermera går i slutspelet, Ju fler hemmamatcher desto mer cash till föreningen. Under slutspelet kommer det dessutom alltid mer publik. Det är alltid en risk. Självklart måste den risken balanseras så att besluten som tas är så välgrundade som möjligt, men för att bli framgångsrik måste det alltid finnas risk oavsett vi pratar om hockey eller annat. Det är hur den hanteras och hur välgrundade besluten är som tas som är avgörande för slutprodukten, självfallet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Vibbi: Det tänkte jag också;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Vibbi: Vi gillar inte att hjälpa Leksand, det är tydligt i alla fall.
Kommentera

« · 1791693 · »