Brynäs IF

712134 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

1541179 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
70 Rodrigues:


:" Kalla fakta går inte att argumentera emot.
Ja, om man nu inte är medgångare förstås...
:-)"

Ändå gör alla så gott de kan för att göra just det här på forumet. Ja Huge inräknat såklart. :) även rena sanningar, och självklarheter går att vrida och vända på så att det låter som man haft rätt hela tiden. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Idag har jag lovat mig själv att följa jubileumsmatchen med den värdighet som vårt 100-årsfirande Mästarlag förtjänar. Inga hårda ord, påhopp eller raljerande över laget eller enskilda spelare.

Idag ska jag bara vara stolt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

Huge:" Kalla fakta går inte att argumentera emot.
Ja, om man nu inte är medgångare förstås...
:-)"

Det gör ju du i nästan varenda inlägg du skriver :-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
haggen: Aldrig möjligt att veta på förhand, typ.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

Nå vad säger ni Brynäsare, har förfesten dragit igång inför morgondagen fajt?

Blir det Rahm eller kylrädde Honken som vaktar kassen?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Blizzard: bra inlägg!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
HAHAHA gurra88 sämst
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
sniper: Kalla fakta går inte att argumentera emot.
Ja, om man nu inte är medgångare förstås...
:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Huge: Haha.. Om du räknas som normal supporter så gör det mig absolut ingenting
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Gurra88: Jämnar nog ut sig eftersom ingen normal supporter ser dig som brynäsare heller....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
70 Rodrigues: Det är väl den allmänna uppfattningen vad en supporter är eftersom det inte är någon som ändrat på den hos wikipedia.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Huge: Har iofs aldrig sett Rahm som en Brynäsare..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
sniper: Men shit, man kan nästan tro att det är Huge som har lagt upp d där :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
sniper:

"En supporter som stöder ett lag när det går bra för laget, men som sviker laget när det går sämre, kallas för medgångssupporter. Dessa struntar i att gå på matcher och gnäller i stället över hur dåligt laget är. "

Hahahaha ! Klockrent.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Slajsarn: Ännu en stöttande mobbare.
Keep up the good work, spelare och ledare gillar säkert din inställning till supportandet,...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

fyy fan va tråkigt det har blivit att komma in hit och läsa om Brynäs, eller aa läsa om Brynäs är det inte, man läser bara om två irriterade snubbar med påhopp mot varandra om vem som sa vad för 1,2,3 och 4 år sen.

De e så jävla tråkigt att man får mental eksem och ångrar sig varenda gång man ens gått in på sidan, seriöst ta varandras nummer o tjöta av er mot varandra där istället för jag tror fan inte en jävel härinne bryr sig om er två

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

Huge:Rahm pissade på supportrarna i FBK när han tog beslutet att dopa sig. Han har knappast förtjänat någon respekt. Och sett till hans bidrag i brynäs så här långt så har han knappat byggt på den heller.

Du är nog den enda som skulle gråta om han fick lämna Brynäs.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

Huge:"Du har totalt missuppfattat det du tror är en Supporters huvuduppgift."

Vad är en supporters huvudsakliga uppgift?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Gurra88: Ännu ett inlägg där du hånar och förlöjligar en av våra egna spelare.
Omoget, patetiskt, ynkligt och allmänt sorgligt för att komma från en som påstår sig stötta laget och spelarna.
Du har totalt missuppfattat det du tror är en supporters huvuduppgift.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Huge: No Way att Rahm blir en ny Svedberg!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Huge: Men,sitter ni här och käbblar fortfarande.... Jag tror jag loggar ut!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Huge: påminner om din czarneckis utlåtande om att Brynäs inte kunde vinna guld.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
sylf: Förra säsongen sa många samma sak om Svedberg: han är ingen målvakt som ger oss chansen att vinna guld.
Och det stämde ju bra....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Huge: Av vilken anledning. Att Sundlöv värvat en sopa till målvakt? Knappast mitt fel?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Blizzard: var är moderator?????????
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Gurra88: Han hänvisade till en rubrik som passar dig bättre än dom vanliga hockeyrelaterade trådarna...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Blizzard: och du vill vad?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
sylf: Jag är inte lika säker som du.
Rahm borde väl åtminstone få en ärlig chans med en normal försäsong i ryggen, innan det går att göra en någorlunda objektiv bedömning av hans potential i framtiden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Huge: haha ja visst trodde du? Du missbedömde hur mycket 2,5 års frånvaro skulle påverka Rahm.. Va det någon som sa nått om att cykla?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Slajsarn: Ja, om Honken nu varit bättre så här långt än vad många säkert hade trott på förhand så inverkar det väl negativt på Rahms möjligheter att utvecklas som jag hade trott då han av naturliga skäl får mindre istid.
Jag trodde helt enkelt att Rahm skulle vara lite bättre och Honken lite sämre när serien startade.
Säger inte att Honken var medioker förra säsongen, det var mest hans insatser i slutet och skadehistoriken som jag var lite orolig för när jag värderade Rahms möjligheter att kunna ge Honken en match om förstaspaden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Huge: Det tråkiga med målvakter är att det inte funkar att låta dom spela sig i form, det kostar för mycket. Sundlöv tog en rövare, det gick åt helvete. Självklart kan Rahm spela upp sig, men att han blir en målvakt som ger oss chans att försvara guldet ser jag som en utopi.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

Huge:"Det sista baserade jag väl mer på hur Honken såg ut ifjol och hans prognos inför den här säsongen, än hur Rahms utveckling skulle se ut."

Honken hade 91,7% förra säsongen och har 92,5% å här långt så det är ingen dramatsik skillnad.

Läser man mellan raderna så tycker du att Honken inte var något vidare förra säsongen och samtidigt så säger du att Honken har varit så pass bra den här säsongen att han stått ivägn för Rahms "utveckling".

Hur ska du ha det?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Johan Norrström: Det sista baserade jag väl mer på hur Honken såg ut ifjol och hans prognos inför den här säsongen, än hur Rahms utveckling skulle se ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

Huge:

"Rahm har väl i stort sett en försäsong med FBK för 3 år sen att luta sig emot."

Det har du väl egentligen huvudargumentet till att han alldrig skulle ha värvats av ett lag som har som mål att försvara ett guld.

Med det sagt är det ju dessutom lite svårt att förstå hur du trodde att han skulle konkurrera ut Honken redan i höst.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

Huge:"4-4 styr Enterfeldt in, otagbart för Rahm."

Så typiskt dig att stirra dig blind på målet istället för att titta på hur det såg ut precis innan. Allt startar med en billig retur från Rahm sedan kladdar Sunken med pucken.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
sylf: Rent konkret är det väl isf dom två tabbarna vid 4-3 och 4-4 som kostar oss trepoängaren.
Uteförsvaret går bort sig totalt vid 4-3 och Rahm räddar ett närskott där vi inte får bort returen.
4-4 styr Enterfeldt in, otagbart för Rahm.
DÄR har du orsaken till det som kostade oss segern, om man ska vara ärlig.
Sen är det självklart att en säker och trygg målvakt lyfter utespelarna.
Å andra sidan kan man vända på steken: utespelaran borde väl logiskt sett skärpa till sig lite extra när dom vet att målvakten agerar lite darrigt emellanåt.
Sen tycker jag att vi bör vänta med att jämställa Rahm med Sperrle och Korhonen tills han fått lite fler matcher i kroppen.
Dom hade trots allt betydligt mer rutin och erfarenhet av spel på den här nivån när dom värvades.
Rahm har väl i stort sett en försäsong med FBK för 3 år sen att luta sig emot.
Jag är dock inte speciellt förvånad hur många resonerar härinne, vissa sågar som bekant en spelare jäms med fotknölarna pga ett felpass på träning i C-hallen.
Inga namn nämnda men han heter visst nåt med Pajsarn eller liknande...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Gurra88:Den nya målvaktsstilen? Haha, bara en idiot kan komma med ett sånt påstående.. Just ja.. det var ju Huge som skrev det.... Ja, det förklarar allt
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Slajsarn: Det är ju den nya målvaktsstilen enligt oraklet här inne?

Sen att de flesta skott var i styrfart behövs tydligen inte vägas in...

De skott som är hårda nog duckar han ju för.

Sperrle hade känts som en tryggare backup, vilket säger en hel del om Rahm
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
bradberry:

Jo du har naturligtvis rätt. Jag refererade väl främst till de två billiga målen. Fast precis som du skriver hade han ju fler grodor på sitt samvete igår.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

Huge: Han får ta på sig 2 av målen, helt klart. Om det kostade oss segern är ju hypotetiskt även om mycket talar för det.

Vad jag däremot med en dåres envishet kommer att hävda, är att försvarets uppträdande till mångt och mycket beror på hur målvakten spelar. Rahm inger inte det minsta förtroende, darrar vid varje skott och det speglar av sig på backarna. Man kan gott jämföra honom med 2008 års slipsar, Sperrle/Korhonen, som spelade bra emellanåt för att i nästa sekund släppa in en icingpuck. Den klassen är det på Rahm!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
bradberry:Tog han nån puck på första försöket nångång? Det var i alla fall väldigt få gånger. Ett bollplank är vad han är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Johan Norrström: "Hans två misstag..."

Nu hör det ju till saken att just Rahm kom undan med en jävla massa misstag igår. Gjorde väl en 7-8 allvarligt dåliga ingripanden under matchen. Tur att bara två av dem resulterade i mål...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

Huge:Ja, jag trodde att Bäckis dåliga skridskoåkning skulle bli hans fall. Nu hade han tur att Caps visade så pass mycket tålamod med honom och lät honom köra skridskoträning kombinerat ed vanliga träningar.

Han vore ju inte det första "stora löftet" som fått vända hem om han fått göra det.

Men det är hstoria nu och jag motiverade mig då och har gjort det igen. 

Jag hade fel angående Bäckis och det står jag för. Jag ändrar mig inte efter att ha fått facit i hand och gör en massa omskrivningar som du ALLTID gör.

Du har en sån jävla hybris så det är sjukligt.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Huge:

Klart att hans två misstag kostar Brynäs segern. Sedan är det ju så att målvakters misstag alltid blir mer kostsamma och uppmärksammade. Som utespelare kan du komma undan med en och annan groda, det gör man sällan som målvakt. Därför är det ju extra viktigt att man verkligen har en målvakt som klarar av skarpt läge. Åtminstone om man har ett guld att försvara.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

Huge: Honken över förväntan? Honken var bra förra året också? Snarare att Rahm varit lika dålig som de flesta förutspådde. 2,5 år borta från finrummet har satt sina spår, trots din cykelfilosofi..Rahm har 88,89 nu i procent - vilket kap!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Slajsarn: Ja, du verkar tydligen ha egen erfarenhet av det där med lösningsmedel och dess påverkan på tankeförmågan.
Var det därför du var så säker på att Bäckis skulle komma hem med svansen mellan benen?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
Johan Norrström: Håller förstås till viss del med dig ang Rahm.
Tycker ändå att kritiken är onyanserad och överdriven.
Med tanke på förutsättningarna så har han ändå varit godkänd, trots att han flera gånger tvingats agera med ett minst sagt virrigt försvarsspel från utespelarna.
Igår var inget undantag, även om det inte såg lika illa ut som ex mot SAIK borta, där han faktiskt höll siffrorna nere, som det kändes.
Han är väl egentligen inte nån etablerad eller någotsånär stabil ES-målvakt ännu, som jag ser det.
Sen vete fan om han ens kostade oss segern igår. Tvåa får han förstås ta på sig, även om det är mkt otur med i spelet. Ett skymt skott som fastnar nånstans i tröjan som det ser ut. Och sen får ingen bort pucken som ligger bakom honom. Lite som deras trea, när vi går bort oss i hörnet och han tvingas till en snabb närparad och räddar skottet. Och där en rögling återigen är först på returen.
Aaltonens fina skott är inget att göra på, inte heller Enterfeldts styrning i egen kasse.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

Huge:Väldigt hög kapacitet? Över 90% då eller?

Glöm inte att vädra nästa gång du grejar med lösningsmedel.

Kommentera

1541179 · »