Brynäs IF

713254 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00

1067693 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
mattiaskarlgren: Nä, det absolut roligaste är ändå dina analyser.
Att såga Sundström vars kloka spel är en förutsättning för att Granis och Sandin ska kunna glänsa är ett bevis på dålig insikt.
Sen gnäller du på Björnes missade friläge.
Hade det varit Lindbäck som gjort en likadan räddning så hade du istället hyllat målvaktsinsatsen istf att gnälla på målsumparen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
moreten: Att Björne är kvar i år,beror på budgetvärvningar!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
mattiaskarlgren: Jag tycker att Brynäs mål var mycket roligare! Tycker även det var mycket roligare att Brynäs vann än att Björne missade öppet mål. Fanns faktiskt massor i den matchen som var roligare än Björnes miss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Måste väll ändå säga att det roligaste? i matchen ändå var Björnes friläge där Backlund ligger ner. Sopan Björne kan inte ens göra mål i helt öpppet mål.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Peja: Ja, jag tycker att Sundström ska fortsätta spela med Granis och Sandin. Frågan är: blir hans "egen" karriär lidande eftersom han blir tvungen att ta mer defensivt ansvar. Sundström är väl i grunden och vill väl vara en offensiv spelare.. Menmen, om vi tittar på matchen mot Timrå så ser vi ju att han verkar kunna balansera offensiv/defensiv ganska bra, med lite tur hade han haft 1 mål och 2 ass, plus en fin defensiv insats och det är inte fy skam.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
MarcusElving: Haha, precis... Sundström var mkt bra mot TIK. Sen kan man ju inte bortse ifrån att hans klokhet behövs, inte minst i det defensiva spelet, när Sandin och Granström forecheckar som galningar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
mattiaskarlgren: Sundström hade väl i alla fall två assist och ett klockrent stolpskott i matchen mot Timrå.. Men visst, han borde visa framfötterna mer tycker jag med...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Peja: Visst var dom riktigt bra sist. Ska heller inte vara taskig mot Sundström, men kanske inte så svårt att glida med på en framgångsvåg när Sandin och Granis gör hela jobbet själva.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
65selander:

Syntharn?? :-D

Snart kallar du väl mig för leksing också ;-)

Huss:

Sant! Men nog har vi en smått segregerad elitserie ändå, även om någon i toppen då och då floppar och hamnar på en plats som skulle betraktats som succé i en klubb i bottenträsket? :-)

Fan, det kan ju inte vara särskilt ångestfyllt att vara HV-, FHC-, LHC- eler FBK-supporter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
mattiaskarlgren: Du är märklig du... Vill splittra succélinan med Granis, Sandin och Sundström. Dessutom vore det vansinnigt att sätta ut antingen Dixon (en utpräglad center) eller Granis (succé hittills) på kanten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Jag skulle vilja att Widing och Hermansson byter plats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
munkas: Båda suger getpung och måste bort omgående!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
sylf: Att den suger! Det räcker.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
mattiaskarlgren: Jag tror tränaren är inne på din linje också. Spräcka den formation som var överlägset bäst senast...
Gör om, gör rätt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
mattiaskarlgren: Vad ska man då säga om kedjan med Molin/Björne?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
moreten: Skulle nog hellre vilja se Dixon med Sandin och Granström.

Dixon har hittills inte visat någonting. Något måste göras med den kedjan och det nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
65selander: Gillade den där lätt kvasifilosofiska i definitionen av kedjans länk. Hade för mig att att ingen kedja är starkare än sin svagaste länk men här hade författaren knorrat till det lite extra.
Lite långsökt finns likheter med romarnas bunt med spöknippen (fasces)som symboliserade att enskilda grenar var svaga men tillsammans var de starka.
Samma sossesymbolik som sedan blev fascisternas symbol (därav namnet).
Så kan det gå....
Underhållande läsning i övrigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00

Knogen: Välkommen till gästboken igen "Syntharn" och lycka till mot Gnaget.

Ang Sossehockey, det roliga är att det är en Brynäsare också. :-))

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
sylf: *ASG* Du är för skön.... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huge: Nej nej nej, vi som växte upp på "rätt" sida Furuviksvägen behöver inget myntinkast:-) Inte lönt att stoppa i nåt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Knogen: Survival of the fittest borde väl fungera i ishockey också. Spelar ingen roll hur mycket pengar och hur stora och starka spelare du har om inställning, lagsammanhållning och spelartruppens komposition inte fungerar ihop.

Drar en parallell till fotbollens värld där min favoritklubb sedan barndomen Man City alltid haft en charmig looserstämpel a la Bajen på sig.
När man då äntligen börjar få kanske Englands bästa ungdomsverksamhet så dyker multimiljardärer upp i parti och minut som innebär "no limits" gällande inköp. Väldigt många gamla fans frågar sig faktiskt om det är en gåva eller en förbannelse.
Från att varit konstant underdog så kan ett lag helt plötsligt bli ett icke omtyckt översittargäng över en natt.
Det är inte alltid riktigt så svart eller vitt som man kan tro (eller hoppas..)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Gusten: Jo, nog är det så att underdogen alltid väcker ens empati i en match.
Men jag håller med om att sossehockeyn mera handlar om den färglösa men starka lagmaskinen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huss:

Tja, om man kallar det för sossehockey så må det väl vara hänt. Det är ju i så fall inget annat än en fet hyllning till den vänsterpolitiska falangen.

Hur hjältemodigt är det att hålla på de stora, starka och rika som mosar skiten ur de små och svaga? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huss: Sossehockey och sossehockey, jag håller instinktivt på den svage om jag inte har någon större relation till kombatanterna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Gusten: Ditt dilemma låter som "de fattiga mot de rika".
Sossehockeyn i ett nötskal alltså...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
RavenLord: Jag håller med du jag. Hade Skellefteå förlorat hade vi haft 6 poängs försprång, det hade inte suttit helt fel.

Men visst är det charmigt att se Frölunda och HV i botten, det kan man inte förneka :)

Just pga det du skriver om att poängen är lika viktiga nu som sista tio gör ju att lördagens match känns lite extra....hellre tre pinnar mot Rögle än LHC...även om jag unnar Rögle mer framgång än LHC.

Fan hjärnan och hjärtat slåss varje gång man ser ett slutresultat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
sylf: "Har kronan ramlat ner??"

Absolut.
Din egen krona lär dock förbli kvar i myntinkastet för eviga tider...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
RavenLord:
DIF känns ärligare än FBK. Har en egen juniorverksamhet som ger resultat.

Köpa sig till framgång är svårt, faktiskt positivt att Brendl lämnat ur den aspekten.
Klasslirarare som pockar på all uppmärksamhet och beter sig tjurigt när det passar (se Zlatan i landslaget), kan jag vara utan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huge: "jag kanske tänker lite fyrkantigt "

Har kronan ramlat ner??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
" Kvällens andra glädjeämne Hor-V71 -- Skellefteå 0-3. F-n vad jag myser när jag ser styvkorkarna bli förnedrade gång efter annan. Hoppas det håller i sig"


Jag ser gärna att de lag som i slutänden kommer vara på den nedre halvan med Brynäs torskar redan nu i inledningen.
Poängen lika viktiga nu som i de 10 sista omgångarna då det kan vara strid om en slutspelsplats eller att undvika kval.
Men jag förstår din glädje :) svårt att undvika...själv njuter jag extra då självgoda FBK får stryk...avskyr dom mer numera än DIF och då har det gått långt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
JanT: "Med ens så känns debatten här inne riktigt nyanserad och positiv. Och då har vi harvat i botten i 7 år nu."

"HV-fantasterna är ena riktiga tunnisar, börja gnälla i dagsläget - va fan är det?"

*L* Ja HV-fansen får hoppas att det är match mot FBK, LHC, eller några riktigt
snart, så att de taggar till riktigt. Champagne inte känt att sitta i så länge, men de kanske var något special nattvards vin de firade med där nere i Jerusalem.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
AVGÅ: "Med ens så känns debatten här inne riktigt nyanserad och positiv. Och då har vi harvat i botten i 7 år nu."

HV-fantasterna är ena riktiga tunnisar, börja gnälla i dagsläget - va fan är det?

Jag säger bara; Att hålla på Brynäs IF är förbehållet personer med nerver av stål!

Nu börjar de till och med att se Nic "dribbla på egen blå" Angell som en frälsare.....Snacka om desperation!

Dagens behållning; Sandin-Granström-Sundström

Har aldrig sett någon av ynglingarna bättre!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huge: Buntas ihop med dom andra kvistarna? Med din sjukliga optimism så får du jobba stenhårt i flera år för att buntas ihop med oss okunniga dysterkvistar. Vi har ju haft fel i flera år nu...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Peja: Dixon har tekat 55%, vilket är bra. Brynäs som lag är rejält starka denna säsong i tekningsmomentet. Vinna tekningar mot HV och FBK, händer inte ofta, med spelare som Hrdina, Jönsson, Wallin, Davidsson, men det har man gjort nu iaf. Faktiskt vunnit i alla matcher, efter en fin spurt mot DIF, i detta moment.

Ja att kalla det slump är väl naivt. Men det är en slump att de runnit iväg till -5 för Hermansson. Tycker att -2 speglar dem bättre. Positionsproblem och kommunikationsbrister, som du är inne på är säkert med i bilden. Men det blir ju helt säkert bättre.

Svanberg, ja han har brister i skridsoåkningen, kommer att dra på sig utvisningar, men han är lagets sjätteback. Ikväll spelade han verkligen inte som en typisk sjätteback i Elitserien, tog ofta rätt beslut, offensiva intiativ, nära att göra mål, distinkt i passningsspelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huge: Fan vad du gnäller på Brynäs! Det enda man hör ifrån dig är en massa pessimistiska uttalanden och personliga påhopp. Dysterkvistarna står för en sansad debatt och peppning av laget. Du är ju bara elak... Skärpning!

P.s Svanberg suger!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huge: Håller för övrigt med om att Sundström gjorde en positiv insats. Den kedjan ser som sagt riktigt bra ut. Hoppas på lite förändringar i de andra linorna, Alcén är en spelare som man vill ha in och ingen av de andra tre känns ju direkt klockrent ihopsatt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Peja: Ja, jag kanske tänker lite fyrkantigt när jag menar att bytet verkar ha skett mest för bytandets skull, sas.
Det känns iaf inte som om Markan skulle ha gjort sig förtjänt av lite vila, om man ser till hans insatser hittills.
Men som Selander säger: har man kommit överens om ett byte redan i ett tidigare skede så kan jag till viss del förstå skiftet.
Då har Lindbäck i god tid fått preparera sig samtidigt som Markan också vet vad som gäller.
Nu blev det ju ett lyckat byte så man ska kanske inte gnälla för mkt.
Risken finns ju att man buntas ihop med munkas, AVGÅ och dom andra kvistarna...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huge: Nja en generell bra grundregel är att byta målvakt efter en förlust. Speciellt om målvakterna anses som jämnstarka. Brynäs inte riktigt heta framför sin egan målvakt i matchen mot DIF. Att då sätta in en debutant i matchen ikväll, extra tändvätska för laget att verkligen ta striden för sin målvakt.

Nu är de igång båda två. Båda visat på en härlig karaktär. Lindbäck, till synes helt oberörd att i stort släppa in de två första skotten i sin elitdebut och sedan stänga igen, starkt! Att han var chanslös på målen, underlättade naturligtvis, men undrar hur Sperrle skulle ha reagerat....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huge: Tycker inte målvaktsbytet känns märkligt. Lindbäck är också en mycket bra målvakt och - rätta mig om jag har fel - han spelade bra mot just Timrå under försäsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00

Gusten: Tror det är Orsa som är stolt över dig.

Nej dax att sova så att man orkar göra arbetsgivaren stolt samt att man är pigg när de som häcklade mig efter Djurgårdsmatchen skall förklara sig ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
MickeB: Svanberg tog väl två utvisningar på kort tid om jag inte minns fel. Han har stora problem med explosiviteten i sin skridskoåkning, vilket ställer till det för honom, men förutom Jonsson tycker jag att han har bäst uppspel bland backarna i Brynäs.

Att Dixon-kedjan har varit inne på baklängesmål kan man kalla slump, men jag tycker att det finns brister i kommunikationen och positionsspelet när de är inne. Det är visserligen bara naturligt att det är på det sättet, men ändå. Tycker det är lite naivt att bara slå bort det som "slump". Minns en match när det var ett rejält räknefel etc. Angående Dixon så fick man ju bilden av honom som en mycket tekningsskicklig center, och min personliga bild av nordamerikanska centrar är att de överlag är skickliga tekare, därför är det oerhört förvånande för mig att Dixon tekar så mediokert som han faktiskt gör, även om det givetvis är skillnad på tekningsmomentet här och i Nordamerika (tekningarna är mer fysiska i nordamerika).
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huge: Lindbäck skulle stå ikväll oavsett vilket. Det var bestämt sedan tidigare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Hitman: Ja hoppas Sand...Granis-linjen får fortsatt mycket istid. Just nu är Granis ES bästa tekare med 70 % sen leder han interna skytteligan också...

...ibland är man stolt över lilla Orsa :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Dagens tumme upp,
Lindbäck och Sandin´s respektlösa spel.

Dagens tumme ner,
Danielssons målsumpande fortsätter och dom drygt 85000 i Gävle kommun som inte vill se Brynäs live i Läkerolen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Peja: Att Sandin & co. fick chansen och tog den ikväll, kan vara hur mycket värt som helst. Tror inte Sandin varit opåverkad av alla fina skriverier som varit på många håll om honom inför och under säsongen. Visst han tycker säkert att det är jättekul, men han har sett lite spänd ut, ivrig att vilja visa, att en risk fanns att det skulle låsa sig för honom istället. Nu denna utdelning, nu kan det verkligen rulla på. Chansen är stor att vi fick bevittna en ny stjärnas födelse ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
MickeB: Klockrent!
Man kan inte begära att en kille som Dixon ska kliva in och dominera från start i en liga som trots allt håller mkt hög klass vad gäller taktik och den generella skickligheten överlag på spelarna.
Kul att Sundström fick visa lite av sina kunskaper idag och hoppas det här stärker honom.
Tycker fortfarande att "bänkningen" av Markström kändes konstig då jag har svårt att se ett vettigt motiv, förutom att han då skulle ha sett för överdjävlig ut på träning.
Men ingen är gladare än jag att Lindbäck kliver in och gör en kanonmatch, trots en tung start.
Nu åker vi ner till Ängelhom på lördag och idkar samma smarta hockey som praktiserades i Jönköping senast...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Peja: Nej, som sagt, en titt hur målen har kommit till mot dem, så är det mer slump att de varit inne, som märks tydligt så här i början, speciellt som de inte producerar. Sedan är jag inte orolig för Dixon, vi har bara spelat fyra matcher ännu och idag var han ganska blek, men kanske den bästa mot DIF. Fullt naturlig ojämn ännu. En spelare som lever högt på sitt spelsinne, smartness, klart han lider av den stora isen och det taktiska och krumilurspelet som är här. När han får klämm på det, så kommer han.

Vas en karaktärspelare, men ingen större målskytt. Utan en lagspelare och kämpe, men gjorde sin bästa match ikväll tycker jag. Nä så trenden är positiv. Att den rätta attityden finns där och viljan och ambitionen också, går inte att ta miste på. Ett gott tecken, detsamma gäller Dixon.

Svanberg gjorde nog sin bästa match hittills ikväll, dock så gick Nicklas Cz ner på backar, när Brynäs började spela på ledningen, fullt naturligt, inte att Svanberg varit dålig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
AVGÅ: Ja, de där grabbarna skulle inte orka hålla på Brynäs länge.

Hursom, riktigt skön vinst idag. Riktigt kul att se att Sandin-linjen får ut något av sitt uppoffrande spel. Kul också att det inte bara är rent grisspel som ger poäng, dagens match var riktigt underhållande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Och för dom som tycker att det finns dysterkvistar på det här forumet så rekommenderar jag att ni går in och läser HV71:s egna forum efter kvällens match. Ja ni vet det där laget som vann SM-Guld i fjol.

Med ens så känns debatten här inne riktigt nyanserad och positiv. Och då har vi harvat i botten i 7 år nu.

Se länk!
(Man får klicka på nästa sida längst ner i forumet)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
sylf: " Vi kommer inte att kunna vända på nån stek, laget är alldeles för dåligt och saknar moral och vilja när det blåser snålt. Nu går man ut och lovar ett heltaggat, revanschsuget lag till dagens match. Vad fan får man se.


Snart blir det för övrigt 0-3"

Jag låter ovanstående analys stå för sig själv i all sin glans... :-)
Kommentera

1067693 · »