1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738871 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs J20

Sv: Brynäs J20

Gurra88:

Nu syftade jag på ex Marcus Elving som sökte reda på fakta att det fanns andra spelare i KHL som hade samma nummer och då är det frid och fröjd för er att säga att Bäckis inte gjorde fel m.m

Hänger du med?

Falska fakta? Hur menar du, det är väl ett välkänt faktum att Nummer 99 är rätt känsligt att använda inom proffshockeyn så då är det klart att det blir debatt eller? NU skall jag åka och jobba så du får ha en skön dag gurra ;)

mattias - 74: komma undan med hedern? Det är inte jag som försöker styrka mina argument med falsk fakta

Gurra88:

Det må så vara men faktum är att det finns fler som tycker som jag men det gör dom inte till idioter för det, att sedan ni Brynäsare gör allt för att komma undan med hedern i behåll vet vi ju alla ;)

mattias - 74: det kan du göra. Men du har inget som backar upp det mer än typ nostalgi.. Vilket känns jävligt tunnt..

MarcusElving:

Tycker fortfarande att det är fel och det står jag för.

Spinningswede: Det mest imponerande är att de som inte orkar bry sig bryr sig så mycket.

Gurra88: Nej, jag tycker det är helt sanslöst att man orkar bry sig!

Vad har ni för sorglig övertro på Gretzky som nån slags Gud...? Tidernas bästa hockeyspelare? -Förmodlogen ja! Men när man läser era argument om att Bäckis gjort fel etc. framstår ni som skämt. Lägg ner! Som fler påpekat: Det är ett nummer!

...ha, ha, ha.... Jag kan inte släppa det. Tycker ni verkligen att det är något att uppröras över...?

-Det är nästan gulligt på ngt vis...

Redigerad kommentar

Spinningswede: Trots det så lägger ni båda ner tid på att kommentera och utöka antalet inlägg ytterligare. Man tackar!

Du tycker förstås att det är respektlöst av Bäckis? hahaha

spud:Otroligt, eller hur!

Take44: Nu krävs det ju 2 att diskutera detta.. Så oavsett åsikt i frågan har vissa ägnat en stor del av sin söndag till nåt så maximalt meningslöst att jag häpnar.

Gurra88: hahaha, vad ska alla som bölat om Bäckströms förfärliga val av tröja säga nu? Huge, Mattias-74 bl a gör er jävla läxa rätt innan ni grinar på diverse forum.

Berätta nu, för alla: Hur okänslig är nu Bäckis, som ska spela i ett nummer som är pensionerat över HELA världen?

Grinollar...

Redigerad kommentar

spud: Skogsbönderna har väl inte så mycket annat att ägna sig åt....

spud: Stämmer. Det har tagit oss en hel dag för folk att förstå att det bara är ett nummer. Trots det så går det inte in hos folk. Obegripligt.. Jag hoppas för övrigt att vi får se Bäckis i Brynäs med tröja 99 längre fram på hösten.:)

spud: Ja, exakt, ett nummer! Det är BARA ett nummer! Det är det jag har försökt få fram hela dagen lång.

Det är nog bara en liten procent av de som gnäller som verkligen genuint tycker att det är ett hån mot Gretzky. De flesta vill passa på att kasta lite skit på Bäckström medans de har chansen.

Jag blir irriterad!

Hahaha man tror inte det är sant.. 

Det har diskuterats ett nummer en hel dag.. Helvete har ni inget liv? 

DET ÄR ETT NUMMER NI HAR DISKUTERAT EN HEL DAG. ETT NUMMER!!!!

Frisco: Ja, se där. Det var två stycken, då var det ett par som hade 99 redan innan Bäckis.

mattias - 74: Stanislav Alshevsky heter en spelare som spelar i KHL-laget Neftekhimik Nizhnekamsk den här säsongen.

Han har hittills spelat 16 matcher i tröja nummer......trumvirvel.....99!

Bildbevis? Ja, visst fan har jag det:

Jag länkar även till lagets sida på Eliteprospects där du kan se hans namn och nummer.

Man måste göra hemläxan och kolla upp fakta innan man uttalar sig.

mattias - 74: Jag har för mig att det finns andra spelare i KHL som redan har eller har haft nummer 99, vågar inte säga helt hundra förrän jag har kollat upp det. Men jag tror att det finns ett par stycken. I så fall tvärdör ditt argument om att "ingen har tänkt tanken att röra nummer 99 på 13 år".

Jag hoppas att jag har rätt så alla som är så himla upprörda på Bäckström får en liten dumstrut på skallen.

Redigerad kommentar

mattias - 74:Har det varit bannlyst i KHL?? Nej precis. 

Du kan svara på frågan jag gav Huge. Varför blir ni inte upprörda över att folk använder nummer 10 som den största fotbollsspelaren genom tiderna?

Hade det varit någon från Leksand hade jag fruktansvärt skitit i vilket nummer han hade. Finns jävligt mycket annat att bekymra sig över för din del istället för ett jävla tröjnummer.. Se det som en hyllning och sluta va så grinig.

Gurra88:

Svara på en fråga nu utan att ta till könsord och svara barnsligt. 

Varför är det ok att Bäckis skall ta nummer 99 när ingen annan ens tänkt tanken på att göra det sedan Gretzky slutade sin aktiva karriär för 13 år sedan?

Numret är bannlyst i NHL och bör även så vara i övriga hockeyvärlden.

Att detta debatteras är ju för att de flesta utom en och annan Brynäsare förstås tycker det är respektlöst och fel och faktiskt jävligt korkat av Bäckis eller det värsta är väl ändå att ryssarna godtar det?

Hade Bäckis representerat en annan klubb innan NHL " låt säga mitt lag Leksand " hade jag ändå fördömt det. Fråga spelarna i NHL vad de tycker om att Nicklas tog nummer 99, jag kan nästan lova dig att de flesta anser att det " inte " är ok. för att säga jävligt dumt.

Huge: Det är väl dessutom en tolkningsfråga vem man anser vara bäst i världen genom tiderna? Jag t ex tycker lemieux inte är långt efter. Men inte fan är hans nummer bortplockat? Jag kan förstå att han är helig där borta. Men nu snackar vi om en svensk, i en rysk liga. Kom igen, nog för att du gillar tjafsa, men kom med något bättre.

Tycker du att fotbollsspelare saknar fingertoppskänsla som tar samma nummer som de största fotbollslegendarena genom tiderna. ( Pelés och Maradona )

Gurra88: "Vad är grejen med en jävla siffra."

Att det i det här fallet inte bara är "en jävla siffra".
Och det det hade du fattat om du inte hade saknat fingertoppskänsla.

" I just detta fallet med Bäckis så har det inte direkt med Brynäs att göra"

Precis.
I ditt fall har det med Modo att göra, inget annat.

Huge: Hahaha!!! Det var nog kvällens behållning. Jag tackar för det inlägget som gav mig ett gott skratt..

"Eller är det så illa att man inte har förmågan att kritisera Bäckis bara för att han är Brynäsare?"

Vem är det som inte klarar kritisera något som har med Brynäs att göra? Inte fan är det jag iallafall, inte någon annan här heller.. det är väl egentligen bara DU som inte kan kritisera något som har med Brynäs att göra. I just detta fallet med Bäckis så har det inte direkt med Brynäs att göra, därför vågar du kliva ur din safety zone..

Sen finns det inget att kritisera. Vad är grejen med en jävla siffra. 

Huge:Beklämmande för att vi inte tycker som du eller?

Varför ryggmärgsreagerar så många brynäsare när Bäckis får lite kritik?
Vissa saknar fingertoppskänsla, andra har den.
Bäckis verka INTE ha det, liksom många brynäsare.
Eller är det så illa att man inte har förmågan att kritisera Bäckis bara för att han är brynäsare?
Isf är det lite beklämmande.

Slajsarn:"Rätt skoj att ingen av Modoliderna har reagerat på att Victor Hedman har tröja #77 som är Phil Espositos gamla nummer. En Hall of famer, precis som Gretzky ;-)"

Om du hade  läst i modoboken så skulle du veta att det finns en som haft många kommentarer om det!  

Gurra88: i fotboll kör ju många med Pele's gamla nummer (Maradona hade också nr 10) och det är respektlöst.

Peja: Peja - är inte det en av världens bästa curlare?

Peja: Hahaha! Ja fy vad respektlöst av mig

Gurra88: Du borde byta nickname... #88 är ju Eric Lindros nummer ;)

Johan Norrström: För att nte tala om alla som ha nummer 1

Det är ju Stefan Livs nummer ;-)

Fan blir så jävla lack när någon bär Tommy Melkersson gamla nummer. Så jävla respektlöst!

Oh! Ah! Melkersson, säg Oh Ah Melkersson!

Redigerad kommentar

mattias - 74: "hoppas för din skull att 88 inte står för ditt IQ."

Det va fyndigt den första gången jag hörde det.

Jag bara skrattar åt folk som grinar åt ett jävla nummer på ryggtavlan

Gurra88:

Vilket vackert språk du ligger inne med, hoppas för din skull att 88 inte står för ditt IQ.

Låt folk tycka som dom vill och kom med sakliga argument om du skall diskutera istället för att vara ful i munnen.

HappyX3: Längtar redan efter #99 Bäckström i Läkerolen senare i höst när NHL-säsongen blivit inställd.. 

1.   Skulle Gretzky lirat i KHL/ryssland så skulle det varit befogat att folk diskuterar kring #99.. Men vafan....

2. denna tråd är väl för att disktuera Brynäs J20 lag (ungdomslag)...

Vilken spelare efter Lindgren tror ni vi får se i A-laget??? Axman gjorde mkt poäng i Valbo ifjol och börjat denna säs ganska bra, Brodecki är ju en stortalang?? Kanske kommer fram efter jul? 

Lill-Spaps: När folk börjar grina för att någon använder ett visst nummer,  dessutom av helt annan nationalitet, dessutom i en helt annan liga.. Då ska man nog börja bli orolig för sin relation till hockeyn. Du kanske ska göra något annat av livet än att sitta hemma och runka till gamla hockeybilder?..

Redigerad kommentar

Lill-Spaps: Då tycker du att det är ok att jag går loss i ert forum och gapar över hur respektlösa era spelare är som använder samma tröjnummer som mina hockeyhjältar? Hur var det du skrev - "arroganta" och "gullegrisar".

Jajjen:

Jag har aldrig påstått att man inte kan ha 99 på tröjan, bara att jag inte tycker att man bör ha det och skälen till det har du ju uppenbarligen noterat själv.

foppa78:

Ja lite ledsen blir man ju när folk som påstår sig gilla hockey sitter och hånar gamla legendarer. Men det är ju bara att inse att det är så Brynäsare funkar. Ni spottar ju hellre på era egna legendarer än hyllar dem så det är väl inget man borde bli förvånad över.

Lill-Spaps: Du räknade bara upp skäl till varför du tycker Gretzky är bäst. Du sa inget om varför man inte kan ha nr 99 på tröjan. Är du präst?

Lill-Spaps: Är du ledsen?

Lill-Spaps: Oväntat svar...

Lill-Spaps: Det borde du gjort för länge sedan då du inte har någon bra förklaring. Glöm inte att be aftonbönen till Gretzky innan du somnar.

Jajjen: Ok, nu ger jag upp.

Lill-Spaps: Vad har allt det där att göra med att nån har nr 99 på tröjan? Varför skulle det missakta Gretzky? Och vem har bestämt det i så fall? Använd skallen, tänk själv och förklara det för mej. Bara för att det kommer från Nordamerika måste det inte vara rätt.

Peja: Det finns ju ett frireligiöst stråk i Ångermanlandtrakten som tydligen sträcker sej ner i Medelpad. Det är något religiöst över det där med att man ska "visa vördnad". Helst ska vi alla böja våra huvuden och prisa Grezky när vi pratar om Honom.

Jajjen:

Jag trodde att nummer 99 för alltid var förknippat med Wayne Gretzky bland hockeyälskare.

Nr 99 Gretzky var en gång i tiden ett begrepp långt utanför hockeyvärlden.

Att se någon annan spelare på elitnivå oavsett vem det vara månde bära nr 99 känns fel för mig. Jag kanske har fel. Jag har växt upp under Gretzkys storhetstid, jag trodde att Gretzky fortfarande var en aktad och respekterad legendar. Men för vissa är han ju inte vatten värd. Jag förstår att Gretzky inte betyder samma sak för Bäckström som för mig. Det finns uppenbarligen inte längre samma magiska aura runt nr 99. 

Han är yngre och hade säkert andra idoler som Forsberg och liknande när han växte upp. Men så är det ju alltid, när vi växer upp så tycker vi att våra föräldrar har mossig musiksmak och pang tjong innan vi vet ordet av så är det vi själva som sitter där som mossiga stofiler.

Nr 99 är för mig starkt förknippat med ungdomens glada dagar och jag har svårt att ta till mig spelare som Crosby, Stamkos och allt vad de heter.

För mig så är Edmontons 80-tal med Gretzky, Messier, TIKkanen, Kurri, Glen Anderson, Paul Coffey, Kevin Lowe, Grant Fuhr etc. hockeyporr. Lika så KLM-kedjan under Sovjet-tiden. För dagens ungdom så är det museihistoria från en svunnen tid.

Redigerad kommentar

« · 1529469 · »